Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökillä kahdestaan ja voi kuinka meillä on tylsää, tietäisittepä vain

Vierailija
19.06.2018 |

Aina vaan kahdestaan, kun ei ole yhteisiä lapsiakaan saatu.
Tätä yhtä ja samaa aina vaan tuon saman ukon turjakkeen kanssa.
Että mä oon kyllästynyt ja masentaa, kun ei ole ketään muita mökillä juhannuksena kanssamme, eikä tule, koska mökkimme on niin ahdas ja pieni, ettei mahdu yöksi.
Koira on mukana, mutta eihän sen kanssa voi sillä tavalla pitää hauskaa ja jutella kuin ihmisten kanssa.
Alkoholia tulee sitten nautittua liikaa, ja vähän väliä syödään herkkuja ja grilliruokia sekä kalaa. Kesän lopulla on kiloja kertynyt vartaloon ihan liikaa, ja sitten masentaa vieläkin enemmän.
Hävettää töihin paluu loman jälkeen, kun työkaverit kyselevät loman vietostani, että missäs tuli käytyä lomallani, ja kun en ilkeä kertoa, ettei meillä ole varaa mennä mihinkään lomamatkakohteisiin. Mökillä nyhrätään kahdestaan koko kesäloma ja koiraa leikitetään.

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
82/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan mökin omistaminen käy harrastuksesta, AINA löytyy puuhasteltavaa. Mutta voit itse päättää, mitä ja milloin teet, kukaan ei sinua komenna eli vapaaehtoista. Joutenoloakin välillä vaatii. Mutta vertaaminen rantalomiin on huono, kyllä niihinkin kyllästyy ja paikat on jo niin nähty. Mulla meni vuosia, etten käynyt etelässä lainkaan, kun ei kiinnostanut älytön kuumuus ja rannoilla makoilu. Nyt käyn harvakseltaan sielläkin, mutta ei siinä ole mitään uutta tai eksoottista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mitään. Itse olen noin 30v eikä ole mökkiä, miestä tai koiraa tai mihinkään herkkuruokiin varaa. Tietenkin monilla on asiat huonommin kuin minulla, esim. kehitysmaan sairailla ja aliravituilla lapsilla. Enjoy your life.

Vierailija
84/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pakko olla provo, näin tylsiä ihmisiä ei ole olemassa. Mökkiateriaksi naapureille ei ole gourmet-aterioita, ja tylsiäkin ovat juttuineen ja juomineen.

Terveisin sairasteleva petipotilas kerrostalossa, liikuntakyvystä antaisin aika paljon. Onneksi on mielikuvitus.

Vierailija
85/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda mun kanssa: ei ole mökkiä, miestä eikä koiraa. Ei töitä eikä autoakaan. Juhannus kaupungissa yksin kotona. Kavereita on jonkin verran, mutta heillä on omat menonsa ja rahat on vähissä.

Olisi ihanaa päästä välillä jonnekin rauhalliseen paikkaan vähän pitemmäksi aikaa, edes pariksi päiväksi. En ole oikein koskaan ollut missään mökillä, joskus päiväseltään kyläilemässä ja siitäkin on jo kymmeniä vuosia.

Hei! Lähde sä mökkiseuraksi noiden seuraa kaipaavien mökille,vähän kivaa kumpaankin elämään,jos vaan sut kutsuvat.Otat vaikka oman teltan pihaan,jos asut lähellä niin voivat vaikka autolla hakea,maksat vaan bensat.

Vierailija
86/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullu mieleen lähteä pois sieltä tylsältä mökiltä vaikka takaisin kotiin, missä ois aktiviteetteja mahdollisuus suunnitella jotain hauskaa?

Minä kyllä lähtisin pois mökiltä lomani aikana, mutta eihän tuo ukko siihen suostu, kun haluaa olla koiran ja kalastamisen takia mökillä.  Koirammehan tietysti viihtyy hyvin mökin pihapiirissä, ja paremmin kuin kerrostalon kodissamme.   Ärsyttää vaan ihan satasilla katsella rannalla ukon virvelöintiäkin (sursursursur, kun kelaa sitä siimaa) Onkiminen on toinen ukon harrastus, ja kastematoja pitää aina lähteä kauemmaksi tonkimaan, kun ei omasta mökin pihasta niitäkään saa.

Vierailija
87/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpylehmä2 kirjoitti:

Voi Ei, tämä ei voi olla tosissaan kirjoitettu :)

No minäpä autan. Mökillä ilman lapsia, miehen kanssa - mitä luksusta! Alat heti alkuun joogaamaan ja meditoimaan luonnossa niin rupeet samalla olemaan kiitollisempi. Kerää villiyrttejä, sieniä ja marjoja. Onko lähellä retkikohteita, laavuja, maatiloja..? Harrastatte villiä seksiä uusin asennoin. Alat nikkaroida linnunpönttöjä miehes kanssa ja agilityradan pihalle. Opetat koirallesi sitä agilitya ja vaikka jäljestystä. Meette soutelemaan ja teette juhannustaikoja. Tai laitat tuon mökin airbnb:n kautta vuokralle ja ootte viikonlopun jossakin toisessa majapaikassa. Kutsut ihmisiå kylään, vaikka niitä kaikista kaukaisimpia sukulaisia tai meet pyytämään naapurin kahville tai jos ei sekään nappaa ilmoittaudu tekemään jotain pientä hommaa - lastenhoitoa, lemmikin hoitoapua.. Ajattele että sulle tulee ihan loistava kesä!

Eihän toisten maatiloille noin vaan voi mennä, ja sitä paitsi mökkimme on saaressa, jossa ei ole naapureita ihan lähellä, eikä maatilojakaan. 

Ja johan jo aikaisemmin kerroin, että möksämme on niin pieni neliöiltään, ettei sinne mahdu yövieraita, ja harva mökkivieras suostuu teltassa enää yöpymään, ei ainakaan keski-iän ylittäneet selkävaivaiset.   Sitä paitsi mökkivieraatkin pitäisi hakea mantereelta, kun eivät muuten pääse, ja sehän se vasta maksaakin, polttoaine näet veneen moottoriin.

Vierailija
88/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä voi saunoa.lukea kirjoja.kenties kasvimaa.soudella. tietenkin jos niin köyhä että kirjat ei kiinnosta ei oo muka varaa ostaa fillaria. Ei soutuvenettä. Kaljaan on varaa ja syödä itsensä lihavaksi.

Kaikki kiinnostavat dekkarit olemme jo lukeneet, ja uusimmat ovat sitä paitsi aina jo varattuina tai lainassa kirjastossakin, että sepä sitten siitä lukemisesta.  Historialliset dokkarikirjat olemme jo lukeneetkin, joten historia on hallinnassamme jo.

Vierailija
89/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on epäillyt ap:ta provoksi. No, en tiedä vaikka olisikin, mutta kyllä tällaisia ihmisiä on ihan oikeassa elämässä. Mulla on tällainen sukulainen, kahden lapsen työtön yh. Hänen kanssaan on älyttömän raskasta olla tekemisissä, koska kaikki on aina pilalla. Mihinkään ei ole rahaa, lapsia ei voi ottaa mukaan mihinkään kun eivät osaa käyttäytyä, mitään ei voi tehdä. Kaikkeen löytyy aina selitys ja syy. Jos joskus erehtyy sanomaan, että ehkä onkin asennekysymysy, tai että rahaa voisi säästää vaikka etukäteen vähän tai ihan mitä vaan, lopputulos on suutahtaminen, minun haukkuminen (mulla on niin helppo elämä jne) ja riita. 

Vierailija
90/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökki jakaa ihimisiä. Me ostettiin just oma, ja ollaan aivan ihastuksissaan. Kalastetaan, siivotaan, fiksataan paikkoja kuntoon, saunotaan ja nautitaan paikasta. Tavalliset touhutkin, ruuanlaitto ja tiskaus ovat mukavia uudessa ympäristössä, kaunista järveä katsellen. Parisuhde kukoistaa kun yhdessä touhutaan ja aktiivisen päivän päätteeksi istutaan saunan lauteilla. Työstressi unohtuu kun keskittyy elämään tässä ja nyt, seuraa joutsenparia tai puissa vilistäviä oravanpoikia. Meille tuosta tulee akunlatauspaikka. Alkoholia menee todella vähän, olutpullo hikisen työurakan tai saunan jälkeen, ruuan kanssakin maistuu vissy paremmin kuin viini. Rento olo tulee paikasta ja fyysisestä työstä, ei ole tarvetta kiskoa kaksin käsin alkoholia.

Minulla ainakin on niin tylsää ton ukkorutaleen kanssa tuolla mökillämme, etten kestä yhtään olla ilman alkoholia siellä hänen kanssaan. Pakko hörppiä vähän väliä jotain alkoholijuomaa, että kestäisin siellä jutella koiran ja lokkien kanssa sekä tietenkin ukkonikin juttelee pöllyissään enemmän kuin selvinpäin, niin on nyt sentään vähän rattoisampaa.

Vierailija
91/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilisin ja lukisin sydämeni kyllyydestä - vaikka koko ihanan loman!

Onko järvi kuitenkin? Jos on lähimaillakaan niin uimaan heti aamusta!

En oikein tykkää uimisesta, käyn vain kastautumassa.  Inhottaa kylmä vesi. Mua paleltaa herkästi kylmä järvivesi. Toisaalta en uskallakaan terveydellisistä syistä uida kovin pitkältä.

Ei sinne järveen ole tarkoituskaan makaamaan jäädä, sieltä saa hyvän aamuherätyksen ja sitten menoksi metsän ympäri.

Siis paha mennä metsään ympäri lenkille, kun saaressamme ei ole metsää, jos ei nyt muutamaa harvalukuista mäntyä ja koivua metsäksi voi kutsua.

Vierailija
92/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullu mieleen lähteä pois sieltä tylsältä mökiltä vaikka takaisin kotiin, missä ois aktiviteetteja mahdollisuus suunnitella jotain hauskaa?

Minä kyllä lähtisin pois mökiltä lomani aikana, mutta eihän tuo ukko siihen suostu, kun haluaa olla koiran ja kalastamisen takia mökillä.  Koirammehan tietysti viihtyy hyvin mökin pihapiirissä, ja paremmin kuin kerrostalon kodissamme.   Ärsyttää vaan ihan satasilla katsella rannalla ukon virvelöintiäkin (sursursursur, kun kelaa sitä siimaa) Onkiminen on toinen ukon harrastus, ja kastematoja pitää aina lähteä kauemmaksi tonkimaan, kun ei omasta mökin pihasta niitäkään saa.

No mitä sinä itse teet? Etkö ole keksinyt mitään harrastusta? Lukeminen, käsityöt, mökin maalaus, huonekalujen kunnostus...

Vierailija
93/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden valittaja on selvillä!

Vierailija
94/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä pakko sun on olla siellä mökillä koko kesä? Kai te voitte viettää aikaa erossakin jos mies haluaa välttämättä siellä olla koiran kanssa mutta sinä et?

Mieheni kuolisi nälkään, jos minä en olisi kokkailemassa sapuskaa hänelle siellä mökissä, justjust grillata osaa ja savustaa kaloja.  Kalojen perkaamisenkin työntää mun tehtäväksi!

Vierailija
95/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin ylpeä jos voisin lomalta palattuani kertoa viettäneeni koko loman mökillä, mutta ei ole mökkiä eikä varaa vuokrata ainakaan viikkoa pidemmäksi ajaksi. Pakko tyytyä johonkin viikon Bulgarian-matkaan, tulee halvemmaksikin kuin mökin vuokraus.

Miten mökillä voi olla tylsää? Siellähän voi vaikka vain nauttia olostaan jos ei halua tehdä mitään, soudella järvenselällä, istua laiturin nokassa, tehdä illalla nuotion grillipaikalla ja nauttia liekkien lumosta, samoilla lähimetsän poluilla, lähteä pyöräretkelle tutustumaan ympäristön pikkuteihin,...

ÄÄH, johan mä kerran selvitin, että saaressa on paha pyöräillä, paitsi tietysti jos kuntopyörän rahtaisi sinne pikkuveneessämme tai veisi jo talvella jäitä pitkin sen sinne ventaamaan laiturille.

Vierailija
96/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökillä voi saunoa.lukea kirjoja.kenties kasvimaa.soudella. tietenkin jos niin köyhä että kirjat ei kiinnosta ei oo muka varaa ostaa fillaria. Ei soutuvenettä. Kaljaan on varaa ja syödä itsensä lihavaksi.

Kaikki kiinnostavat dekkarit olemme jo lukeneet, ja uusimmat ovat sitä paitsi aina jo varattuina tai lainassa kirjastossakin, että sepä sitten siitä lukemisesta.  Historialliset dokkarikirjat olemme jo lukeneetkin, joten historia on hallinnassamme jo.

No jo on kauheata! Kaikki maailman kirjatki luettu ja olet vanhassa lahossa mökissä tylsän äijäsi kanssa.

Ei ole kuin yksi keino päästä noin kurjasta tilanteesta, mutta en sitä sano, kun se on niin lopullinen.

Vierailija
97/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieru kilpailu!

Vierailija
98/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinne pakko mennä?

Pakko ja pakko, en nyt oikein viitsi jättäytyä poiskaan mökiltä, koska satun nyt olemaan kyseisen mökin hallitsijan kanssa naimisissa, ja hänellä ei työttömänä ole muutakaan kuin haluaa vaan sinne mökille omalla tavallaan piiloon ihmisiä ja häpeämään työttömyyttään ja köyhyyttään.

Vierailija
99/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki jakaa ihimisiä. Me ostettiin just oma, ja ollaan aivan ihastuksissaan. Kalastetaan, siivotaan, fiksataan paikkoja kuntoon, saunotaan ja nautitaan paikasta. Tavalliset touhutkin, ruuanlaitto ja tiskaus ovat mukavia uudessa ympäristössä, kaunista järveä katsellen. Parisuhde kukoistaa kun yhdessä touhutaan ja aktiivisen päivän päätteeksi istutaan saunan lauteilla. Työstressi unohtuu kun keskittyy elämään tässä ja nyt, seuraa joutsenparia tai puissa vilistäviä oravanpoikia. Meille tuosta tulee akunlatauspaikka. Alkoholia menee todella vähän, olutpullo hikisen työurakan tai saunan jälkeen, ruuan kanssakin maistuu vissy paremmin kuin viini. Rento olo tulee paikasta ja fyysisestä työstä, ei ole tarvetta kiskoa kaksin käsin alkoholia.

Minulla ainakin on niin tylsää ton ukkorutaleen kanssa tuolla mökillämme, etten kestä yhtään olla ilman alkoholia siellä hänen kanssaan. Pakko hörppiä vähän väliä jotain alkoholijuomaa, että kestäisin siellä jutella koiran ja lokkien kanssa sekä tietenkin ukkonikin juttelee pöllyissään enemmän kuin selvinpäin, niin on nyt sentään vähän rattoisampaa.

Alkoholisti löytää aina syyn juomiseen. :(

Vierailija
100/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinne pakko mennä?

Pakko ja pakko, en nyt oikein viitsi jättäytyä poiskaan mökiltä, koska satun nyt olemaan kyseisen mökin hallitsijan kanssa naimisissa, ja hänellä ei työttömänä ole muutakaan kuin haluaa vaan sinne mökille omalla tavallaan piiloon ihmisiä ja häpeämään työttömyyttään ja köyhyyttään.

Selaile jotain mökkilehteä, kirjastostakin voi lainata. Saat ehkä jonkun inspiraation kunnostuspuuhiin. Alat vain rohkeasti hommiin ja jätät sen kaljan juomatta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi