Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökillä kahdestaan ja voi kuinka meillä on tylsää, tietäisittepä vain

Vierailija
19.06.2018 |

Aina vaan kahdestaan, kun ei ole yhteisiä lapsiakaan saatu.
Tätä yhtä ja samaa aina vaan tuon saman ukon turjakkeen kanssa.
Että mä oon kyllästynyt ja masentaa, kun ei ole ketään muita mökillä juhannuksena kanssamme, eikä tule, koska mökkimme on niin ahdas ja pieni, ettei mahdu yöksi.
Koira on mukana, mutta eihän sen kanssa voi sillä tavalla pitää hauskaa ja jutella kuin ihmisten kanssa.
Alkoholia tulee sitten nautittua liikaa, ja vähän väliä syödään herkkuja ja grilliruokia sekä kalaa. Kesän lopulla on kiloja kertynyt vartaloon ihan liikaa, ja sitten masentaa vieläkin enemmän.
Hävettää töihin paluu loman jälkeen, kun työkaverit kyselevät loman vietostani, että missäs tuli käytyä lomallani, ja kun en ilkeä kertoa, ettei meillä ole varaa mennä mihinkään lomamatkakohteisiin. Mökillä nyhrätään kahdestaan koko kesäloma ja koiraa leikitetään.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki jakaa ihimisiä. Me ostettiin just oma, ja ollaan aivan ihastuksissaan. Kalastetaan, siivotaan, fiksataan paikkoja kuntoon, saunotaan ja nautitaan paikasta. Tavalliset touhutkin, ruuanlaitto ja tiskaus ovat mukavia uudessa ympäristössä, kaunista järveä katsellen. Parisuhde kukoistaa kun yhdessä touhutaan ja aktiivisen päivän päätteeksi istutaan saunan lauteilla. Työstressi unohtuu kun keskittyy elämään tässä ja nyt, seuraa joutsenparia tai puissa vilistäviä oravanpoikia. Meille tuosta tulee akunlatauspaikka. Alkoholia menee todella vähän, olutpullo hikisen työurakan tai saunan jälkeen, ruuan kanssakin maistuu vissy paremmin kuin viini. Rento olo tulee paikasta ja fyysisestä työstä, ei ole tarvetta kiskoa kaksin käsin alkoholia.

Minulla ainakin on niin tylsää ton ukkorutaleen kanssa tuolla mökillämme, etten kestä yhtään olla ilman alkoholia siellä hänen kanssaan. Pakko hörppiä vähän väliä jotain alkoholijuomaa, että kestäisin siellä jutella koiran ja lokkien kanssa sekä tietenkin ukkonikin juttelee pöllyissään enemmän kuin selvinpäin, niin on nyt sentään vähän rattoisampaa.

Alkoholisti löytää aina syyn juomiseen. :(

Ja melko harvoin se on jokin muu syy kuin akka laiturilla joka lokin kanssa kilpaa kaakattaa.

Vierailija
102/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeily, hyi hel...

Miksi sinne on pakko vääntyä? Myy se pois ja rahoilla teette kaikkea kivaa. Vuokraatte sitten paremman silloin tällöin, eikä ole teidän kiusana paska mökki.

Etkö ole lukenut alusta asti ketjua, siellähän jo mainittiin kerran, ettei ap. voi myydä mökkiä, ensinäkin sen takia, että se on jakamaton perintömökki jne.

Ja ukko ei voi lunastaa kuitenkaan kaukana asuvilta sisaruksiltaan omaksikaan mökkiä, koska on työtön ja persaukinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinne pakko mennä?

Pakko ja pakko, en nyt oikein viitsi jättäytyä poiskaan mökiltä, koska satun nyt olemaan kyseisen mökin hallitsijan kanssa naimisissa, ja hänellä ei työttömänä ole muutakaan kuin haluaa vaan sinne mökille omalla tavallaan piiloon ihmisiä ja häpeämään työttömyyttään ja köyhyyttään.

Selaile jotain mökkilehteä, kirjastostakin voi lainata. Saat ehkä jonkun inspiraation kunnostuspuuhiin. Alat vain rohkeasti hommiin ja jätät sen kaljan juomatta!

:D En voi jättää sitä kaljaa nautiskelematta, kun janottaa niin paljon (mausteiset grilliruoat), ja mieli kestää paremmin olla siellä "tyhjyydessä".

Vierailija
104/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki jakaa ihimisiä. Me ostettiin just oma, ja ollaan aivan ihastuksissaan. Kalastetaan, siivotaan, fiksataan paikkoja kuntoon, saunotaan ja nautitaan paikasta. Tavalliset touhutkin, ruuanlaitto ja tiskaus ovat mukavia uudessa ympäristössä, kaunista järveä katsellen. Parisuhde kukoistaa kun yhdessä touhutaan ja aktiivisen päivän päätteeksi istutaan saunan lauteilla. Työstressi unohtuu kun keskittyy elämään tässä ja nyt, seuraa joutsenparia tai puissa vilistäviä oravanpoikia. Meille tuosta tulee akunlatauspaikka. Alkoholia menee todella vähän, olutpullo hikisen työurakan tai saunan jälkeen, ruuan kanssakin maistuu vissy paremmin kuin viini. Rento olo tulee paikasta ja fyysisestä työstä, ei ole tarvetta kiskoa kaksin käsin alkoholia.

Minulla ainakin on niin tylsää ton ukkorutaleen kanssa tuolla mökillämme, etten kestä yhtään olla ilman alkoholia siellä hänen kanssaan. Pakko hörppiä vähän väliä jotain alkoholijuomaa, että kestäisin siellä jutella koiran ja lokkien kanssa sekä tietenkin ukkonikin juttelee pöllyissään enemmän kuin selvinpäin, niin on nyt sentään vähän rattoisampaa.

Alkoholin nauttiminen ei tarvitse mitään syytä. Sitä voi ottaa ihan silloin kun siltä tuntuu.

Vierailija
105/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullu mieleen lähteä pois sieltä tylsältä mökiltä vaikka takaisin kotiin, missä ois aktiviteetteja mahdollisuus suunnitella jotain hauskaa?

En uskalla antaa ukon olla siellä mökillä yksin, sillä hän saattaa viedä sinne exänsä, kun minä en olisi siellä.

En ala kustantamaan enää ukkoturilaani exvaimonsakin sapuskoja ja juomia. Raadanhan nytkin töissä tienaamassa pääosin elämiseemme euroja, kun eihän ukollani ole kuin työttömyyskorvauksensa.

Vierailija
106/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. Ihan pakko olla!

Vierailija
107/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sä vedät:) Mutta joo. Tollasia pariskuntia on oikeesti mökeillään mököttämässä.

Vierailija
108/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo. Ihan pakko olla!

Olen samaa mieltä. Vaikka oma äitini on vähän samantyyppinen (miinus alkoholiongelma). Hirveä valitus kaikesta ja ikinä ei voi

a) iloita mistään hyvästä mitä on kuitenkin elämänsä aikana saanut

b) tehdä mitään saavuttaaksen haaveilemiaan asioita

Vierailija
109/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin nauttiminen ei tarvitse mitään syytä. Sitä voi ottaa ihan silloin kun siltä tuntuu.

No ap kyllä tuossa edellä sanoi, että ei kestä olemista mökillä ukkonsa kanssa ilman olutta. Ukkokin juttelee pöllyissä enemmän. Sitten ap valittaa, että ei ole varaa mihinkään!

Vierailija
110/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette käy missään reissussa? Edes siinä lähellä?

Ei ole rahaa liikaa reissuta, ei edes lähiseudulla, koska mieheni tulot ovat niin pienet. Pääasiassa minä olen meidän parisuhteemme elättäjä. Maksan kaikki auton kulut ja koirasta aiheutuneet kulut ja kaikki ruokamme, asunnon vuokran, sähkölaskut jne.

Vierailija
111/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova valittaan toi ap. Mikään ei oo hyvin hänellä. Oi voi.

Vierailija
112/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullu mieleen lähteä pois sieltä tylsältä mökiltä vaikka takaisin kotiin, missä ois aktiviteetteja mahdollisuus suunnitella jotain hauskaa?

Minä kyllä lähtisin pois mökiltä lomani aikana, mutta eihän tuo ukko siihen suostu, kun haluaa olla koiran ja kalastamisen takia mökillä.  Koirammehan tietysti viihtyy hyvin mökin pihapiirissä, ja paremmin kuin kerrostalon kodissamme.   Ärsyttää vaan ihan satasilla katsella rannalla ukon virvelöintiäkin (sursursursur, kun kelaa sitä siimaa) Onkiminen on toinen ukon harrastus, ja kastematoja pitää aina lähteä kauemmaksi tonkimaan, kun ei omasta mökin pihasta niitäkään saa.

No mitä sinä itse teet? Etkö ole keksinyt mitään harrastusta? Lukeminen, käsityöt, mökin maalaus, huonekalujen kunnostus...

En ole ikinä tykännyt käsitöiden harrastamisesta, en siis neulo, enkä virkkaile tai ompele koneella.  Luen kyllä, ja se onkin ainut ns. ilmainen harrastukseni,  mökkiä olen maalannutkin, mutta vain jotain ulkorakennuksen ovia, mutta maalitkaan eivät ole ilmaisia, ja ennemmin ostan pullon viiniä kuin maalipurkin.  Minua ei näet haittaa hirveästi hilseilevät ja vanhoissa maaleissa olevat ulkohyyskärakennus tai puuvaja.  Mökin huonekaluihin ei voi oikein puuttua kunnostamalla niitä, koska ne ovat perikunnan omistuksessa vielä, niin en koske niihin maalisutilla saatika, että niitä voisi poistaa mökistä ilman perikunnan lupaa. 

Niin olisipa edes muutakin seuraa kuin aina sama ukonturilaan naama, ja ne samat kulahtaneet juttunsa, kun hänellä ei kauheasti ole mitään kerrottavaa, kun on enimmäkseen vaan kotona koira seuranaan, kun minä olen töissä arkisin.  Vieläkin enemmän juopahtaneiden naapurimökkiläisten jutut osaamme jo vuosien ajoilta ulkoa, kertaavat samat muistelontarinat jokaikinen kesäviikonloppu, jolloin kohtaamme heidät. Sitä paitsi naapurimökkeilijöillä on omat aikuiset lapsensa perheineen ja muut sukulaiset usein vierailulla mökeillään, että emme kovin usein heidän kanssaan hengaile kesän aikana. Ja ovat meitä paljon iäkkäämpiä, eli ei ihan natsaa jutut yhteen. Eri musiikkimakukin. Me olemme mieheni kanssa rokkimusiikista tykkääviä, eikä mistään vanhasta tanssimusiikista tykätä lainkaan. Mieheni ei edes osaa perinteisiä lavatansseja tanssia, eikä haluakkaan.

Vierailija
113/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en elättäisi tuonkaltaista aviomiestä, hyväksikäyttäjähän tommonen on läpeensä.  Hyi hitto, kaikkeen sitä jotkut naiset suostuvatkin, että raatavat sinisilmäisenä rakkauden sokaisemana paapomaan täydellistä kusettajamiestä.

Vierailija
114/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö tilikirjaa menoistanne? Minne rahanne menevät, jos ette yhtään pysty säästämään. Asutte vuokralla, ei ole siis asuntovelkaakaan.

Ihmeellinen olettamus... Sain itse ensimmäisen asuntolainan vasta avioeron jälkeen ja sitä maksellaan se 25 vuotta yksiöstä. Asuntovelka ei kuitenkaan ole se ainoa asumisen suuri kulu.

Vierailija
115/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soudatte johonkin toiseen saareen retkelle. Kun kunto kasvaa, voitte mennä aina kauemmas. Kävelyretket maissa on myös sallittuja. Retkeily on oikeasti parasta elämässä. Jos sinulla ei ole vielä luontohavaintopäiväkirjaa, aloitat sen pitämisen. Opettelet tunnistamaan kasvit ja linnut.

Niin joo, ja vaan tylsillä ihmisillä on tylsää.

Vierailija
116/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain kirjoitti:

Olisiko teillä kummilapsia tai tuttavaperheen lapsia joille voisi ehdottaa mökillä olemista teidän kanssanne? Lapset harvoin ovat kovin vaativia, heille riittää letunpaisto tai pelien pelaaminen tms. ylipäätään aikuisen huomio. Jollekin lapselle voisi olla isokin juttu päästä moiselle retkelle. Toisi vaihtelua teille/sulle, ja yöksi telttaan tai luulisi nyt jonkun patjan mahtuvan vaikka olisi pieni mökki. Jos ei kerran aikuisia suostu mökille tulemaan? Ja aina kannattaa kysyä mieluummin kuin ajatella ettei kuitenkaan kukaan tule, voihan sitä tulla päiväksikin käymään ystävän mökillä ellei ole ihan korvessa...

Ei tuo ukonturilas halua ketään muita ihmisiä mökillemme kuin vain minut. Ylipäätänsä hän haluaa olla aikuisten ihmisten kanssa mökillä, ei erityisesti pidä lapsista mökillä, koska heistä on liikaa vaivaa, pitäisi vahtia heitä alati ja eikä hän saisi rauhassa kalastella.

Vierailija
117/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankaa mökki osaksi kesää vuokralle ja tehkää pikku lomamatka ko rahoilla.

Ei voida niin tehdä, koska mökin omistus ei ole kokonaan meidän eli tuhoon tuomittu ajatus tuokin.

Käyttääkö ko mökkiä joku muu kuin te? Jos ei käytä, voihan sen panna vuokralle ja jakaa rahat.

Aika näköalattomalta vaikutat, suorastaan masentuneelta. Mikään ehdotus ei kelpaa.

Mitä miehesi haluaa, onko tyytyväinen Olvin nautiskelija?

Mieheni juo vain Karhua yms.; ei suostu kylläkään Iisalmelaista Olvia kittaamaan. Mulle käy ihan mikä vaan kalja kuin kalja, kunhan on kolmosta.

Mieheni vaan rapsuttelee koiraa ja heittelee keppiä veteen koiran haettavakseen perinteisten pakollisten mökkitekemistensä lisäksi. Ei minua rapsuttele kuitenkaan yhtään, koiraa kylläkin senkin edestä ja peuhaa sen kanssa.  Sitten kun tarvitsee sitä, niin sitten kyllä mielistelee kaikin tavoin, mutta minua ei haluta, kun mökin saunassa on niin huonoa hoitaa intiimialueen pesuja, ei ole suihkua näet.

Kyllä sitä on saunassa ilman suihkua pystytty kunnon alapesut suorittamaan, siihen vain pesuvadin päälle hulluttelemaan kunnolla. Onnistuu hyvin ilman suihkua, ei kai ne kaikki mökkiläiset alapesujaan suihkun takia jätä?

Et varmaankaan oikein tiedä, kuinka vaikeaa on kunnolla pestä rasiaansa seksiaktin jälkeen pesuvati-systeemillä tai kauhalla heitellen vettä haarojen väliin kuin mitä se on alapään suihkulla toimittaa.  Ainakin se on työläämpää.  Nolotti viime kesälomankin jälkeen töissä, kun sain pahan hiivatulehduksen, ja työkaveri tuli minun jälkeeni vessasta, ja luuli, että mädännyt rotan raato oli jäänyt jumiin vessan pöntön nieluun, kun koko naistenhuone haisi aivan kamalalle, mutta sehän oli minun alapääni, joka jätti karsean lemun vessaistuntoni jälkeen.

Vierailija
118/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, no mitäs ihmeellistä tuossa on kun on ukon kans mökillä tylsää?!! Tuskin olette ainoa pariskunta joilla tylsää, sitä se elo ja olo on monella monella muullakin pariskunnalla ja ihan myös kaupunki asunnossa. Tylsäähän se on vuodesta toiseen samaa naamaa katella ,ei ihme että alkaa vituttaan ku aina sama tyyppi perseen juuressa :D Onneksi osasin ite aikoinani lähteä tylsästä suhteesta/elämästä, nyt saa nauttia ja tehdä mitä lystää! Ja parasta on kun ei ole ketään naama norsun veellä vieres vinkumassa :)

Vierailija
119/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, no mitäs ihmeellistä tuossa on kun on ukon kans mökillä tylsää?!! Tuskin olette ainoa pariskunta joilla tylsää, sitä se elo ja olo on monella monella muullakin pariskunnalla ja ihan myös kaupunki asunnossa. Tylsäähän se on vuodesta toiseen samaa naamaa katella ,ei ihme että alkaa vituttaan ku aina sama tyyppi perseen juuressa :D Onneksi osasin ite aikoinani lähteä tylsästä suhteesta/elämästä, nyt saa nauttia ja tehdä mitä lystää! Ja parasta on kun ei ole ketään naama norsun veellä vieres vinkumassa :)

Niin mutta sitten olisin YPÖYKSINÄINEN, jos ja kun ottaisin avioeron tuosta turilasukostani.

Mulla ei ole edes ajokorttia, eikä autokyytiä saisi edes ruokakauppaan. Ja entäpä koira, eihän sitä voi puoliksi laittaa.  Vuorotellen tietysti pitäisimme sitä, mutta ei se niin helppoa ole lähteminen parisuhteestakaan, kun olen jo tottunut vuosien ajan tähän kaikkeen. 

Vierailija
120/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta sitten olisin YPÖYKSINÄINEN, jos ja kun ottaisin avioeron tuosta turilasukostani.

Mulla ei ole edes ajokorttia, eikä autokyytiä saisi edes ruokakauppaan. Ja entäpä koira, eihän sitä voi puoliksi laittaa.  Vuorotellen tietysti pitäisimme sitä, mutta ei se niin helppoa ole lähteminen parisuhteestakaan, kun olen jo tottunut vuosien ajan tähän kaikkeen. 

Ei jukoliste. Mä kuolen kohta nauruun. Sä olet selkeesti saanut Ammattivalittajasta valitusviruksen, poika on vaan vaihtunut koiraan ja pariskunnan roolit on toisinpäin. Olet ihan huikee:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi