Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökillä kahdestaan ja voi kuinka meillä on tylsää, tietäisittepä vain

Vierailija
19.06.2018 |

Aina vaan kahdestaan, kun ei ole yhteisiä lapsiakaan saatu.
Tätä yhtä ja samaa aina vaan tuon saman ukon turjakkeen kanssa.
Että mä oon kyllästynyt ja masentaa, kun ei ole ketään muita mökillä juhannuksena kanssamme, eikä tule, koska mökkimme on niin ahdas ja pieni, ettei mahdu yöksi.
Koira on mukana, mutta eihän sen kanssa voi sillä tavalla pitää hauskaa ja jutella kuin ihmisten kanssa.
Alkoholia tulee sitten nautittua liikaa, ja vähän väliä syödään herkkuja ja grilliruokia sekä kalaa. Kesän lopulla on kiloja kertynyt vartaloon ihan liikaa, ja sitten masentaa vieläkin enemmän.
Hävettää töihin paluu loman jälkeen, kun työkaverit kyselevät loman vietostani, että missäs tuli käytyä lomallani, ja kun en ilkeä kertoa, ettei meillä ole varaa mennä mihinkään lomamatkakohteisiin. Mökillä nyhrätään kahdestaan koko kesäloma ja koiraa leikitetään.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökkeily on varmasti ihan kiva hektisen elämän vastapainoksi. Eli perheelle, joka koko vuoden muuten viipottaa töissä, harrastuksissa yms. kerhoissa ja tuskin näkee toisiaan. Niin mökillä sitten kerrankin ollaan yhdessä, syödään yhdessä, nukutaan univelkoja pois ja saunotaan.

Sen sijaan jos arjessa jo näkee koko ajan toisen naamaa ja on aikaa syödä, nukkua ja saunoa, niin voisi kuvitella, että vauhdikkaampi lomailu lataisi akkuja paremmin. Seikkailua, uusia maisemia yms. 

Vierailija
142/151 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan kerroin aloituksessani, ettei meillä ole yhtään ylimääräistä rahaa. Aviopuolisoni on työtön.  Autokin on semmonen rötiskö, ei mikään tuliterä tuulihaukka teiden ritariässä. Juuri ja juuri päästään sillä mökkireissut tehtyä, kun ei onneksi ole niin mahdottomien kilometrien päässä vakituisesta vuokrakodistamme.

Kerroit myös aloituksessasi, että alkoholia tulee nautittua liikaa. Skippaa se bisse vähäksi aikaa, niin saatte säästöön pikkusumman vaikka risteilyä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankaa mökki osaksi kesää vuokralle ja tehkää pikku lomamatka ko rahoilla.

Ei voida niin tehdä, koska mökin omistus ei ole kokonaan meidän eli tuhoon tuomittu ajatus tuokin.

Käyttääkö ko mökkiä joku muu kuin te? Jos ei käytä, voihan sen panna vuokralle ja jakaa rahat.

Aika näköalattomalta vaikutat, suorastaan masentuneelta. Mikään ehdotus ei kelpaa.

Mitä miehesi haluaa, onko tyytyväinen Olvin nautiskelija?

Mieheni juo vain Karhua yms.; ei suostu kylläkään Iisalmelaista Olvia kittaamaan. Mulle käy ihan mikä vaan kalja kuin kalja, kunhan on kolmosta.

Mieheni vaan rapsuttelee koiraa ja heittelee keppiä veteen koiran haettavakseen perinteisten pakollisten mökkitekemistensä lisäksi. Ei minua rapsuttele kuitenkaan yhtään, koiraa kylläkin senkin edestä ja peuhaa sen kanssa.  Sitten kun tarvitsee sitä, niin sitten kyllä mielistelee kaikin tavoin, mutta minua ei haluta, kun mökin saunassa on niin huonoa hoitaa intiimialueen pesuja, ei ole suihkua näet.

Kyllä sitä on saunassa ilman suihkua pystytty kunnon alapesut suorittamaan, siihen vain pesuvadin päälle hulluttelemaan kunnolla. Onnistuu hyvin ilman suihkua, ei kai ne kaikki mökkiläiset alapesujaan suihkun takia jätä?

Nykyään on keksitty sellainenkin kuin ladattava mökkisuihku. imuosa ämpäriin ja suihkua riittää. Juuri oli motonetissä tarjous alle 20 egee

Vierailija
144/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on saunassa ilman suihkua pystytty kunnon alapesut suorittamaan, siihen vain pesuvadin päälle hulluttelemaan kunnolla. Onnistuu hyvin ilman suihkua, ei kai ne kaikki mökkiläiset alapesujaan suihkun takia jätä?[/quote]

Nykyään on keksitty sellainenkin kuin ladattava mökkisuihku. imuosa ämpäriin ja suihkua riittää. Juuri oli motonetissä tarjous alle 20 egee[/quote]

Luulen, ettei sitäkään voi varmasti ostaa, koska ukonturilas on työtön =D 

Vierailija
145/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mahdu telttaa mökin pihaan?

Vierailija
146/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullu mieleen lähteä pois sieltä tylsältä mökiltä vaikka takaisin kotiin, missä ois aktiviteetteja mahdollisuus suunnitella jotain hauskaa?

Minä kyllä lähtisin pois mökiltä lomani aikana, mutta eihän tuo ukko siihen suostu, kun haluaa olla koiran ja kalastamisen takia mökillä.  Koirammehan tietysti viihtyy hyvin mökin pihapiirissä, ja paremmin kuin kerrostalon kodissamme.   Ärsyttää vaan ihan satasilla katsella rannalla ukon virvelöintiäkin (sursursursur, kun kelaa sitä siimaa) Onkiminen on toinen ukon harrastus, ja kastematoja pitää aina lähteä kauemmaksi tonkimaan, kun ei omasta mökin pihasta niitäkään saa.

No mitä sinä itse teet? Etkö ole keksinyt mitään harrastusta? Lukeminen, käsityöt, mökin maalaus, huonekalujen kunnostus...

En ole ikinä tykännyt käsitöiden harrastamisesta, en siis neulo, enkä virkkaile tai ompele koneella.  Luen kyllä, ja se onkin ainut ns. ilmainen harrastukseni,  mökkiä olen maalannutkin, mutta vain jotain ulkorakennuksen ovia, mutta maalitkaan eivät ole ilmaisia, ja ennemmin ostan pullon viiniä kuin maalipurkin.  Minua ei näet haittaa hirveästi hilseilevät ja vanhoissa maaleissa olevat ulkohyyskärakennus tai puuvaja.  Mökin huonekaluihin ei voi oikein puuttua kunnostamalla niitä, koska ne ovat perikunnan omistuksessa vielä, niin en koske niihin maalisutilla saatika, että niitä voisi poistaa mökistä ilman perikunnan lupaa. 

Niin olisipa edes muutakin seuraa kuin aina sama ukonturilaan naama, ja ne samat kulahtaneet juttunsa, kun hänellä ei kauheasti ole mitään kerrottavaa, kun on enimmäkseen vaan kotona koira seuranaan, kun minä olen töissä arkisin.  Vieläkin enemmän juopahtaneiden naapurimökkiläisten jutut osaamme jo vuosien ajoilta ulkoa, kertaavat samat muistelontarinat jokaikinen kesäviikonloppu, jolloin kohtaamme heidät. Sitä paitsi naapurimökkeilijöillä on omat aikuiset lapsensa perheineen ja muut sukulaiset usein vierailulla mökeillään, että emme kovin usein heidän kanssaan hengaile kesän aikana. Ja ovat meitä paljon iäkkäämpiä, eli ei ihan natsaa jutut yhteen. Eri musiikkimakukin. Me olemme mieheni kanssa rokkimusiikista tykkääviä, eikä mistään vanhasta tanssimusiikista tykätä lainkaan. Mieheni ei edes osaa perinteisiä lavatansseja tanssia, eikä haluakkaan.

Jos nämä sinun juttusi on totta, kyse ei ole mökistä ja siellä viihtymisestä. Sinä olet kyllästynyt omaan elämääsi ja siihen kuuluu se ukkokin. 

Valitat, ettei mökkiä voi myydä. No ette myy sitten, mutta mitään velvollisuutta teillä ei ole mennä sinne loisimaan, ehkä joku muu perikunnasta haluaisi nauttia mökillä olosta ja jos ei halua, niin mökki kylmäksi sitten. Pian perikunta on sitä mieltä, että nyt se myydään.

Elämän tehtäväsi on ruikutus. Rahaa ei ole ja silti kerrot peräsuoli pitkälläsi tekeväsi töitä ja ukko saa työttömyyskorvauksen. Meillä on molemmilla pienimmät mahdolliset eläkkeet ja rahamme riittävät aivan mainiosti harrastevälineiden osteluun, pienehköjen rakennustarpeiden hankkimiseen jne. Kyse kohdallasi on se, että et halua laittaa omia rahojasi mökkiin, vaan haluat näyttää ukolle, että et ole kiinnostunut mökistä, etkä mistään muustakaan.

Luulenpa (sinunkin onneksesi) että ukkosi kyllästyy sinuun tuota pikaa. Jos hänellä on vielä yksikin aivosolu jäljellä, voin vakuuttaa, ettei kukaan katsele ja kuuntele tuollaista ruikuttajaa. Toivon, että miehesi lukee nämä keskustelut ja ymmärtää, että hänelläkin on oikeus ihan oikeaan elämään, eikä pelkästään tuhlaa sitä tuollaisen idiootin kanssa. 

Sinä haluat ravintoloita, viinaa, tansseja ja vieraita miehiä. Siinä on vika. 

Vierailija
147/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mahdu telttaa mökin pihaan?

Ei saa telttaa pystytettyä, kun on enimmäkseen kalliota pihapiiri, pieni tupsu nurmikkoa on kahden koivun välissä, ja siihen ei mahdu minkäänmallinen eikä kokoinen teltta pystyyn.

Vierailija
148/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap:llä on vaikeaa. Olisiko syytä miettiä asennetta elämään. Jokainen on oman elämänsä arkkitehti ja asioihin vai vaikuttaa eikä vain valittaa. Ryhdistäydy ap ja ota elämäsi haltuun.

Vierailija
149/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mikään ei kelpaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullu mieleen lähteä pois sieltä tylsältä mökiltä vaikka takaisin kotiin, missä ois aktiviteetteja mahdollisuus suunnitella jotain hauskaa?

Minä kyllä lähtisin pois mökiltä lomani aikana, mutta eihän tuo ukko siihen suostu, kun haluaa olla koiran ja kalastamisen takia mökillä.  Koirammehan tietysti viihtyy hyvin mökin pihapiirissä, ja paremmin kuin kerrostalon kodissamme.   Ärsyttää vaan ihan satasilla katsella rannalla ukon virvelöintiäkin (sursursursur, kun kelaa sitä siimaa) Onkiminen on toinen ukon harrastus, ja kastematoja pitää aina lähteä kauemmaksi tonkimaan, kun ei omasta mökin pihasta niitäkään saa.

No mitä sinä itse teet? Etkö ole keksinyt mitään harrastusta? Lukeminen, käsityöt, mökin maalaus, huonekalujen kunnostus...

En ole ikinä tykännyt käsitöiden harrastamisesta, en siis neulo, enkä virkkaile tai ompele koneella.  Luen kyllä, ja se onkin ainut ns. ilmainen harrastukseni,  mökkiä olen maalannutkin, mutta vain jotain ulkorakennuksen ovia, mutta maalitkaan eivät ole ilmaisia, ja ennemmin ostan pullon viiniä kuin maalipurkin.  Minua ei näet haittaa hirveästi hilseilevät ja vanhoissa maaleissa olevat ulkohyyskärakennus tai puuvaja.  Mökin huonekaluihin ei voi oikein puuttua kunnostamalla niitä, koska ne ovat perikunnan omistuksessa vielä, niin en koske niihin maalisutilla saatika, että niitä voisi poistaa mökistä ilman perikunnan lupaa. 

Niin olisipa edes muutakin seuraa kuin aina sama ukonturilaan naama, ja ne samat kulahtaneet juttunsa, kun hänellä ei kauheasti ole mitään kerrottavaa, kun on enimmäkseen vaan kotona koira seuranaan, kun minä olen töissä arkisin.  Vieläkin enemmän juopahtaneiden naapurimökkiläisten jutut osaamme jo vuosien ajoilta ulkoa, kertaavat samat muistelontarinat jokaikinen kesäviikonloppu, jolloin kohtaamme heidät. Sitä paitsi naapurimökkeilijöillä on omat aikuiset lapsensa perheineen ja muut sukulaiset usein vierailulla mökeillään, että emme kovin usein heidän kanssaan hengaile kesän aikana. Ja ovat meitä paljon iäkkäämpiä, eli ei ihan natsaa jutut yhteen. Eri musiikkimakukin. Me olemme mieheni kanssa rokkimusiikista tykkääviä, eikä mistään vanhasta tanssimusiikista tykätä lainkaan. Mieheni ei edes osaa perinteisiä lavatansseja tanssia, eikä haluakkaan.

Jos nämä sinun juttusi on totta, kyse ei ole mökistä ja siellä viihtymisestä. Sinä olet kyllästynyt omaan elämääsi ja siihen kuuluu se ukkokin. 

Valitat, ettei mökkiä voi myydä. No ette myy sitten, mutta mitään velvollisuutta teillä ei ole mennä sinne loisimaan, ehkä joku muu perikunnasta haluaisi nauttia mökillä olosta ja jos ei halua, niin mökki kylmäksi sitten. Pian perikunta on sitä mieltä, että nyt se myydään.

Elämän tehtäväsi on ruikutus. Rahaa ei ole ja silti kerrot peräsuoli pitkälläsi tekeväsi töitä ja ukko saa työttömyyskorvauksen. Meillä on molemmilla pienimmät mahdolliset eläkkeet ja rahamme riittävät aivan mainiosti harrastevälineiden osteluun, pienehköjen rakennustarpeiden hankkimiseen jne. Kyse kohdallasi on se, että et halua laittaa omia rahojasi mökkiin, vaan haluat näyttää ukolle, että et ole kiinnostunut mökistä, etkä mistään muustakaan.

Luulenpa (sinunkin onneksesi) että ukkosi kyllästyy sinuun tuota pikaa. Jos hänellä on vielä yksikin aivosolu jäljellä, voin vakuuttaa, ettei kukaan katsele ja kuuntele tuollaista ruikuttajaa. Toivon, että miehesi lukee nämä keskustelut ja ymmärtää, että hänelläkin on oikeus ihan oikeaan elämään, eikä pelkästään tuhlaa sitä tuollaisen idiootin kanssa. 

Sinä haluat ravintoloita, viinaa, tansseja ja vieraita miehiä. Siinä on vika. 

:D Nyt kyllä tuli sulta semmosta tykitystä että ihan kauhistuttaa.  Etenkin tuo viimeinen lauseesi siitä, mitä minä vaimona mukamas haluaisin; juu, tottakai mä haluaisin vaihtelua, mutta että ravintoloita, viinaa, tanssi olisi kyllä ihanaa ja miehen kanssa, joka sitä osaisi askeltaa, oma mies ei osaa, eikä haluakkaan tanssia.

Voi kuuleppas nyt, kuinka olenkaan odottanut, että mies ottaisi eron, mutta eihän hän voi erota, koska hän menettäisi hyvän ja nöyrän piian elämästään. Mieheni joutuisi tyytymään tonnikalapurkkiruokaan, lihahyytelöön, pahvilaatikkopitsoihin jne., mutta olisihan hänellä omaa pyytämäänsä kalaa kaksin verroin, vaan kun perkaajaa ei enää olisi, pitäisi hänen ihan itse perata ne kalasaaliinsa.  Miehelleni tulisi taloudellinen katastrofi eron jälkeen, mutta ei minulle!

Vierailija
150/151 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ankeutui pelkästään ap: n asenteesta. Hyi kauhea jos lähipiirissä olisi tällainen valittaja :(

Vierailija
151/151 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sun valittaja pitää odottaa, että mies ottaisi eron? Voithan sinäkin olla se aloitteellinen osapuoli. Sinulla taitaa olla liian suuret luulot itsestäsi, vai ettei mies osaisi edes ruokkia itseään ilman sinua. Voi voi sentään, hyvin pärjäilisi. Ja mistäpä päättelet, etteikö hänellä olisi pian uusi muija siellä mökillä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi