Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvinvointiyhteiskunnan häviäjät

Vierailija
19.06.2018 |

... eivät ole köyhiä ja pienituloisia, vaan keskituloisia. Kun tienaat 3000-4000 euroa kuukaudessa, maksat esimerkiksi päivähoidosta täydet maksut. Mitään sosiaalietuuksia, kuten asumistukea, ei tipu. Veroprosentti on korkea. En todellakaan ymmärrä näitä pienituloisia, jotka valittavat rahojen vähyydestä samalla kun nauttivat Kelan rahoista ja maksuttomasta päivähoidosta. Lisäksi työ on useimmiten matalalla vastuulla olevaa suorittamista. Kokeilkaa joskus keskiluokkaista elämäntyyliä niin loppuu se valitus.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lapsia, mutta olen ymmärtänyt, että paljon pienemmilläkin tuloilla maksetaan täydet päivähoitomaksut.

Lapsiperheiden asumistuistakaan en tiedä, mutta kyllä ainakin lapsettomilla asumistuen saaminen loppuu paljon ennen noita tuloja.

Vierailija
2/6 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut keskituloinen ja ei tarvinnut laskea joka euroa, nyt pienituloisena tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Ap puhuu totta.

Vierailija
4/6 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäydy tukien varaan, jos ahdistaa. Mitä sä täällä natiset?

Vierailija
5/6 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa keskituloisena harmittaa etten pääse Bora Boralle kahdesti vuodessa vaan täytyy tyytyä Karibian matkaan kerran vuodessa ☹

Vierailija
6/6 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on kokemus keskituloisena niin kys. henkilö EI ole kokenut pienituloisuutta. Keskitulot mahdollistavat vapauden, hyvät elämäntavat, sosiaalisten suhteiden ylläpidon ja kokonaisuudessaan elämäntavan, joka tukee henkistä hyvinvointia. Olen ex-köyhä ja edelleen ihmettelen miten vähän nykyisestä palkastani menee veroja Suomen kaltaisen yhteiskunnan pyörittämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän