Lapsilla ollut pihalla jokin rumin nimi äänestys ja tytön nimi valittiin, itkee nyt hysteerisesti huoneessaan.
Pari kaveriaan kävi ovella koputtelemassa sekä huutelemassa ,että se oli ollut vain leikkiä mutta tyttö huusi että menkää pois. Yritin kysellä siitä äänestyksestä ja se oli kuulemma ollut vain vitsi. Melko huono vitsi, kun oli pitänyt nostaa käsi ylös ruman nimen kohdalla ja tytön kohdalla oli sitten kaikilla noussut käsi ylös !
Ja tyttö on Maisa , ihan nätti ja reipas perusnimi mutta nyt tyttö tahtoo olla olla Enni tai Ada tai Lilja kun hänellä on ruma nimi . Kun pihan lapset ovat niin äänestäneet. Ei auta vaikka koetin selittää, ettei se nimi suinkaan koko maailman silmissä ruma ole .
Kommentit (54)
Vähän sama meillä, tyttö oli pistänyt Momioon kyselyn että kumpi on kauniinpi nimi, Senja vai Anni ja tahtoo nyt vaihtaa nimensä Anniksi..
Suloinen nimi. Enni, Ada ja Liljakin ovat kauniita, mutta harmi kyllä niistäkin on tullut pissis-nimiä... Toivottavasti Maisa ei koe samaa kohtaloa.
Aikuisena sinä varmasti ymmärrät, että kyse ei ole lapsen nimestä. Hänen nimensä olisi äänestetty rumimmaksi olipa se mikä hyvänsä. Sinun lapsesi oli kiusaamisen kohde, ei hänen nimensä.
Soita kavereiden vanhemmille, lapset ovat anteeksi pyynnön velkaa. Muutenkin oli hyvä tehdä jotain yhteisiä sääntöjä leikkiin, aikuiset asettavat aina rajat, jos niitä ei noudateta, niin silloin leikki loppuu...
Sama äänestys oli jo keväällä koulussa ja silloinkin se tyttö parkui huoneessaan,
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama meillä, tyttö oli pistänyt Momioon kyselyn että kumpi on kauniinpi nimi, Senja vai Anni ja tahtoo nyt vaihtaa nimensä Anniksi..
Vaihtaisin kyllä minäkin...
Vierailija kirjoitti:
Aikuisena sinä varmasti ymmärrät, että kyse ei ole lapsen nimestä. Hänen nimensä olisi äänestetty rumimmaksi olipa se mikä hyvänsä. Sinun lapsesi oli kiusaamisen kohde, ei hänen nimensä.
TÄMÄ ! Onko tytärtäsi `muuten kiusattu? Onko herkkä? Tod.Näk. menossa on nyt operaatio "itketetään itkupilli-Maisaa".
Vierailija kirjoitti:
Sama äänestys oli jo keväällä koulussa ja silloinkin se tyttö parkui huoneessaan,
??? Sotketkohan nyt asioita, ei ole ainakaan meidän koulussamme ollut..? Aloittaja
Mä muistan kun olin ala-asteella ja mun ja siskojen nimestä (eikä myöskään veljen) pidetty koska mun nimi on Hilla Mansikka, siskoilla Aava Unelma & Kielo Lumi ja veljellä Pyry Jalmari :D
Maissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin kyllä minäkin...
Anni on hajuton, mauton ja väritön tusinanimi, Senja harvinaisempi . Jos minulla olisi tyttö, tämä olisi Sonja tai Senja!
Lapset osaavat kyllä olla typeriä. Omassa porukassa joskus vielä 13-14-vuotiaanakin tuli jostain hiton syystä puhetta, että jos jonkun meistä pitäisi kuolla, kuka se olisi, ketä jäisi vähiten ikävä jne. Suurin osa oli oitis "eihän tuollaista voi päättää!", mutta yksi tyttö täräytti ilmoille minun nimeni. "Noh, kylhän se MINTTU* ois", ja muiden reaktion nähtyään virnuili vielä ivallisesti päälle, että "viiitsivitsi". Muistan tapauksen, vaikka siitä on aikaa jo 15 vuotta.
Kun minä saavuin aikoinaan koulunpihaan, kajahti aina suvivirsi ja pahinta oli kun sain aknen ysiluokalla ja pojat huutelivat "ei oo Suvi enää suloinen".. pakko oli siinä kasvattaa paksu nahka!
Omalle tyttärelle koetin keksiä nimen josta ei huudella, mutta nyt tyttö on sitten sonta (Sonja).
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan kun olin ala-asteella ja mun ja siskojen nimestä (eikä myöskään veljen) pidetty koska mun nimi on Hilla Mansikka, siskoilla Aava Unelma & Kielo Lumi ja veljellä Pyry Jalmari :D
Noihan on nättejä nimiä! Siis omalla tavalla hivenen outoja ja todella omalaatuisia/uniikkeja, mutta jos mulle olisi tuollainen nimi valittu niin olisin ollut tyytyväinen. Mun oma nimi on Anna ja ei niin erikoinen.
Maisa Torppa pilasi nimen :( Kyllä tuon ikäiset jo tietää :(
Vaihtakaa nimi? Ei ole vaikeaa nykypäivänä :)