Miten päästä tyylillä irti jouluvieraista?
Help! Ja kuinka kieltäytyä ensi vuonna laittamasta joulua...?
Kommentit (15)
Pyydä kaveria soittamaan että sinun pitää lähteä heti töihin on meinaan hätätilanne töissä. Tai että menet kaverille lapsenvahdiksi koska sen pitää mennä heti töihin. Sanot vieraille että 5 minsaa aikaa lähteä ja kai ne lähtee samalla ovenavauksella.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kaveria soittamaan että sinun pitää lähteä heti töihin on meinaan hätätilanne töissä. Tai että menet kaverille lapsenvahdiksi koska sen pitää mennä heti töihin. Sanot vieraille että 5 minsaa aikaa lähteä ja kai ne lähtee samalla ovenavauksella.
No ei läheskään joka paikassa työskennellä jouluna?
Suoraan sanominen on aina paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei velvollisuutta oppia ymmärtämään lukemaansa?
Sano että nyt parempi poistua kun sulla alkoi ihan kamala vatsatauti ja huono olo. 💩
Pomppaa äkkiä pystyyn ja juokse vessaan. Ole siellä vähän aikaa ja vedä vessa. Kun tulet takaisin niin sano että maha on näköjään vähän ruikulilla.
Sanotte, että olette varanneet lomamatkan ensi joululle.
"Nyt olen lähdössä tästä vähän ulkoilemaan, ja sitten olen luvannut käydä Pirjo-tädin luona/naapurilla/serkulla/kumminlspsen perheen luona/mummon haudalla. Hyvää joulun jatkoa teille!"
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti jättää vain kutsumatta. Ei kai kukaan väänny kutsumatta kenenkään luo?!
Kyllä vääntyy, omalla ilmoituksella "me tullaan". Tuota tekee lapset ja vanhemmat, minulla lapsi. Vaikka olen sanonut, että voisitte alkaa muodostamaan ihan omaa joulunviettoperinnettä.
Varsinkin jos on muodostunut perinteeksi, että lapset tulevat vanhemmilleen, tuota perinnettä on vaikea katkaista. Vaikea sanoa omalle lapselle EI :(
Alkakaa viettää joulua lapsen luona. Ehdota, että kaikki menette vuorostaan sinne.
Nyyttikestiperiaatteella.
Sano että aiot vetää monen tunnin hautausmaakierroksia toisille sukulaisille, ettei mahdu. No ei vaan. Sopikaa kesto etukäteen ("jaaha nyt meni 2 tuntia, katsellaan lisää toisella kertaa") tai vaan lahjojen vaihto, tai käy heillä ainoastaan. Vetoa arkikiireisiin just joulun alla.
"Me emme tänä vuonna vastaanota vieraita." Vietämme tämän joulun kahdestaan/yksin." "En ole kotona, menen jouluristeilylle, kylpylään tms." (Ja menet myös) "Vieraat ovat tervetulleita joulukahville 25.12 klo 14-17. Muuna aikana meillä on muuta menoa."
Tee joulutorttuja joissa täytteenä kakkaa ja tarjoa niitä vieraille. Jos eivät älyä lähteä niin maista yhtä torttua ja kehu sitä maanläheiseksi ja omintakeiseksi.
Ihan normaalisti jättää vain kutsumatta. Ei kai kukaan väänny kutsumatta kenenkään luo?!