MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3545)
Suomen kansantalouden osavuosikatsaus ja viiden vuoden ennustenÀkymÀt.
Ohjaus: Valtionvarainministeriö
PÀÀosissa: ministeriöt ja heidÀn lukuisat neuvonantajansa, hallitus, oppositio ja eduskunta
Muissa rooleissa: hÀÀrii hÀmÀrÀ joukko assistentteja ja asiantuntijoita, joiden sÀÀtÀmisestÀ ei kukaan pysy kÀrryillÀ.
Nyt kotikatsomoissa ja livenÀ ArkadianmÀellÀ!
KĂ€vin katsomassa Nope elokuvan.
Jordan Peelen elokuva ja hÀneltÀhÀn tunnetaan Get out ja Us kauhuelokuvat.
TÀmÀ Nope oli mielestÀni vÀhiten kauhuelokuvaa muistuttava. Olihan tÀmÀ myös scifiÀkin. TÀmÀ elokuva muistutti yhtÀ hyvin tunnettua klassikko elokuvaa, jos osaa ajatella peilikuvamaisesti (sanon nÀin kun en halua spoilata). TÀmÀ oli mielestÀni huonoin Jordan Peelen elokuvista, mutta ei tÀmÀ huono silti ollut mielestÀni.
Vierailija kirjoitti:
Lumiukko.
Arvelen, ettÀ eilen katsoit tv:stÀ tuon.
EihÀn se kauhua edustanut, mutta olihan siinÀ silti kauhun elementtejÀ.
The Visit. Ei ole varsinaisesti kauhuelokuva, mutta nostattaa hienosti ahdistavaa tunnelmaa ja se mummoa nÀyttelevÀ on hyytÀvÀ etenkin hippakohtauksessa.
Tulipahan taas löydettyÀ kirppikseltÀ kauhua tai oikeastaan trilleriÀ ja sen lisÀksi kauhun elementtejÀ.
Perustuu tositapahtumiin 1970 -luvun murhiin Yhdysvalloissa. K18 elokuva ja toteutettu Uhrilampaat elokuvan hengessÀ.
Noi tiedot houkutti ostaa The Alphabet Killer elokuvan (2008).
Nyt olisi jo tarpeeksi pimeÀÀ ja hyvĂ€ aika katsoa kauhuelokuvia, mutta uni iskee jo silmÀÀn hyvissĂ€ ajoin. Paljon olisi kauhuelokuvia katsottavana, mutta eipĂ€ niille nĂ€ytĂ€ tulevan vuoroa đŽ
Niin, ettÀ olikos Antichrist hyvin epÀmiellyttÀvÀ elokuva? MÀ nimittÀin sellaisen löysin kirppareilta tÀllÀkertaa. Kiva olisi vielÀ löytÀÀ sen jatko-osatkin eli Melancholia ja Nymphomaniac. Kansien perusteella nÀyttÀisi edustavan kauhu-draamaa ja k18 elokuva.
Willem Dafoe nÀyttÀisi tÀssÀ elokuvassa olevan ja onhan hÀn huikean hyvÀ nÀyttelijÀ. TÀmÀ on vielÀ itselleni ihan tuiki tuntematon elokuva.
TÀllÀ palstalla olen joskus kuullut tÀstÀ elokuvasta, mutta mitÀÀn en muista niistÀ kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
horrox kirjoitti:
Itse olen Àimistellyt tuon Hohdon vÀitettyÀ kauhutehoa. Pikemminkin jokin mysteeritrilleri ehkÀ. Kummallinen se ainakin on. YrittÀÀ ehkÀ rakentaa kauhua omituisilla elementeillÀÀn.
Puuduttavakin.
MÀ en pysty katsomaan sitÀ. Edustaa perhevÀkivalta, jota olen saanut kestÀÀ omassa elÀmÀssÀni
Elokuvassahan perheen isÀ vaikutti jo valmiiksi epÀilyttÀvÀltÀ, vaimo ja poika nÀyttivÀt pelkÀÀvÀn hÀntÀ jo ennen kuin hotelli alkoi vaikuttaa hÀneen. Hotellin pahuus sitten sai hÀnessÀ aina olleen pahuuden kunnolla esiin. Ilmeisesti kirjassa taas hÀnestÀ tuli sellainen koska hotellin pahat voimat riivasivat hÀnet, hÀn ei ollut valmiiksi paha. Jostain olen lukenut, ettÀ Stephen King oli tyytymÀtön siihen, ettÀ elokuva erosi kirjasta juuri tÀllÀ tavalla.
En pelottavimmista tiedÀ, mutta tÀssÀ on suosikki kauhuelokuviani, satunnaisessa jÀrjestyksessÀ:
-Texas chainsaw massacre, 1974
-Suspiria, 1977
-The thing, 1982
-The shining, 1980
-Dawn of the dead, 1972
-Night of the living dead, 1968
-Onibaba, 1964
-Kwaidan, 1965
-Eraserhead, 1977
-Exorcist, 1973
-Psycho, 1960
-The silence of the lambs, 1991
KyllÀ se on "Manaaja" !!!! Ja leffa-teatterissa.Isolta screeniltÀ pimeÀssÀ...
Saksalaista kauhua tuli katsottua ja oli tosi karmiva tunnelma elokuvassa. Elokuva on nimeltÀÀn Anatomy ja on hetken aikaa vielÀ NetflixissÀ. Saattoi enemmÀn olla trilleri, mutta kyllÀ siinÀ kauhuakin oli.
Itse aloin miettiÀ, ettÀ miten mÀÀritellÀÀn bodyhorror, eli lasketaanko Anatomy bodyhorror genreen?
The Omen oli sellanen muistiinpainuvin ehkÀ kun joskus katto , ja mÀ oon siis kauhu fani , en kato mitÀÀn muuta kuin kauhu elokuvia , mut jostai syystÀ tÀÀ elokuva laitto mun ihokarvat pystyyn ...
ja viel pakko sanoo et tÀn elokuvan kulisseissa ja elokuvaa tehdessÀ tapahtui tosi outoja asioita , jokainen voi perehtyy niihin itse jos aihe kiinnostaa , mut en suosittele heikkohermosille .
Vierailija kirjoitti:
Saksalaista kauhua tuli katsottua ja oli tosi karmiva tunnelma elokuvassa. Elokuva on nimeltÀÀn Anatomy ja on hetken aikaa vielÀ NetflixissÀ. Saattoi enemmÀn olla trilleri, mutta kyllÀ siinÀ kauhuakin oli.
Itse aloin miettiÀ, ettÀ miten mÀÀritellÀÀn bodyhorror, eli lasketaanko Anatomy bodyhorror genreen?
Kiitos vinkistÀ, katsoin eilen tÀmÀn leffan ja oli ihan ok. MielestÀni pelottavin on kuitenkin Hohto, koska se tunnelma on siinÀ alusta asti niin pelottava, ja musiikki suorastaan hÀijy. Ringit ja Kaunat sun muut olen nÀhnyt eikÀ ne olleet pelottavia, itse asiassa Kaunaa katsoessani (asuin silloin yksin) nukahdin sohvalle :D
Ai niin, katsomisen arvoinen on ehdottomasti Wilderness. Katsoin perjantaina ja tykkÀsin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistÀ, katsoin eilen tÀmÀn leffan ja oli ihan ok. MielestÀni pelottavin on kuitenkin Hohto, koska se tunnelma on siinÀ alusta asti niin pelottava, ja musiikki suorastaan hÀijy. Ringit ja Kaunat sun muut olen nÀhnyt eikÀ ne olleet pelottavia, itse asiassa Kaunaa katsoessani (asuin silloin yksin) nukahdin sohvalle :D
Ai niin, katsomisen arvoinen on ehdottomasti Wilderness. Katsoin perjantaina ja tykkÀsin kovasti.
Mulle ruumiiseen kohdistuva kauhu on pelottavin muoto ja sen takia Anatomia toimi kauheana elokuvana. Varsinkin ensimmÀiset kauhukohtaukset oli tosi hÀijyn nÀköistÀ ja oloista mulle.
MÀ oon nÀhnyt ensimmÀisenÀ Ring ja Kauna elokuvat niin ne oli itselleni pelottavampia elokuvia kuin Hohto. TeininÀ mÀ oon nuo nÀhnyt :)
Wilderness elokuvankin olen nÀhnyt ja oli se minullekin hyvÀ elokuva. EhkÀ hiukan rankempaa elokuvaa siitÀ olisin toivonut.
MÀ olin katsonut ettÀ lÀhileffateatteriini on tulossa Titane -elokuva. Se ainaskin on bodyhorroria (tarkistin googlesta) ja sehÀn on Cannesissa voittanut pÀÀpalkinnon. Kuullut oon, ettÀ se vasta hullu elokuva on. Titane saattaa koetella itseÀni, kun kÀyn sen katsomassa teatterissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
horrox kirjoitti:
Itse olen Àimistellyt tuon Hohdon vÀitettyÀ kauhutehoa. Pikemminkin jokin mysteeritrilleri ehkÀ. Kummallinen se ainakin on. YrittÀÀ ehkÀ rakentaa kauhua omituisilla elementeillÀÀn.
Puuduttavakin.
MÀ en pysty katsomaan sitÀ. Edustaa perhevÀkivalta, jota olen saanut kestÀÀ omassa elÀmÀssÀni
Elokuvassahan perheen isÀ vaikutti jo valmiiksi epÀilyttÀvÀltÀ, vaimo ja poika nÀyttivÀt pelkÀÀvÀn hÀntÀ jo ennen kuin hotelli alkoi vaikuttaa hÀneen. Hotellin pahuus sitten sai hÀnessÀ aina olleen pahuuden kunnolla esiin. Ilmeisesti kirjassa taas hÀnestÀ tuli sellainen koska hotellin pahat voimat riivasivat hÀnet, hÀn ei ollut valmiiksi paha. Jostain olen lukenut, ettÀ Stephen King oli tyytymÀtön siihen, ettÀ elokuva erosi kirjasta juuri tÀllÀ tavalla.
TÀstÀ syystÀ 90luvulla tehty minisarja on paljon parempi, siinÀ vaimolla ja miehellÀ sekÀ isÀllÀ ja pojalla on normaalit, rakastavat vÀlit ennenkuin hotelli alkaa vaikuttaa.
Babadok, tosin asiaan saattaa vaikuttaa se ettÀ olen 9v nepsypojan yh-Àiti mikÀ liippaa elokuvan tilannetta lÀheltÀ ja silloin kun katsoin tuon elokuvan asuttiin vuokralla vanhassa rivarissa jossa jyrkÀt kierreportaat veivÀt alas ja siellÀ oli ikkunaton kirjastohuone jossa elokuvaa katsoin. Jossain vaiheessa varjot alkoivat tuntua todella uhkaavilta ja olin varma ettÀ kohta joku hyypiö kurkkaa jostain! Piti ottaa pari lasillista viiniÀ ettÀ sain itseni rauhoittumaan.
maailman kovin mies kirjoitti:
emmÀ tiiÀ mut mÀ en uskaltanut kattoo ittii mun kavereiden kaa ku ne meni kattoo sen leffa teatteriin
No, oletpas sinÀ kova!
Kiitos vinkistÀ. Tuo The Uninvited kuulostaa juuri sellaiselta, josta tykkÀÀn.
Gothika oli ihmeen hyvÀ. Olen aina tiennyt elokuvan, mutta luullut sitÀ erilaiseksi. Olikin kauhuelokuva, perinteinen tosin.
Toinen hyvÀ, jonka olen nÀhnyt jo aiemmin on case39.
Viimeksi katsottuja ja ihan hyvÀksi todettuja: Within, Jessabelle, The Awakening sekÀ pari unihalvausleffaa: dead awake (2016) ja Mara.