Tykkään tuosta Olli Rehnistä
Paljon enemmän kuin Aleksander Stubbin tyylistä, vaikka miten olen kokoomuslainen. Puhumattakaan seuraavaksi telkkariin ilmestyneestä, angstisesta Vihreiden Sofia Virrasta. Ikävä on Osmo Soininvaaraa ja muita järkivihreitä.
Odotan innolla netin valintakoneita, että pääsen vertailemaan ehdokkaita.
Kommentit (48)
Olli on leikkisä kuin kissanpentu🐈
Samoin. Tykkään Olli Rehnistä, on älykäs, mutta näyttää tutulta naapurin mieheltä. Stubb näyttää itsensä ylentäneeltä öykkäriltä. Ja muistan hänen Sori siitä - lausuntonsa, kun esitti jonkun asian ihan väärin. Siinä sorissa on asenne hyvin esillä.
Suomessa pyydetään anteeksi.
Minäkin. Jos hommaan pätevintä ajatellaan, niin Rehn on. Stubb on nuorekas mutta vauhtisokea eikä varmaan viihtyisi virassa. Hän sopii ulkosuomalaiseksi, ja sitä varmaan haluaa.
Olli ei pärjää vaikka millaisen kampanjan ihailijat vauvapalstalla yrittävät vakuutella.
Rehn olisi osaava, Aaltola tosi nou nou ja Stubb vaikea sietää. Äänestän Haavistoa, jossa osaaminen ja persoona virkaan sopivia.
Jestas, nyt kuulette ääliön luuloja:
Luulin, että Olli Rehn on Elisabeth Rehnin aviomies. Äsken googletin herran ja äimistyin kun ikää olikin noin vähän. Sitten hiljalleen älysin... voi jessus, mistä olen edes saanut päähäni tämän.
Sanokaa perehtyneemmät, miksi Olli on hyvä tyyppi ja miksi kamala? Onko sipilämäinen hahmo?
hänessä ei tosiaan ole muuta vikaa kuin että on keskustalainen. No, onhan hän myös kansanliikkeen ehdokkaana, mutta keskustalainen joka tapauksessa. Mutta voisin häntä ehkä äänestääkin, Haavisto ja Stubb tosin tällä hetkellä vahvempia minun listallani, mutta katsotaan tilanne sitten vaalitenttien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Olli Rehn on Elisabeth Rehnin aviomies. Äsken googletin herran ja äimistyin kun ikää olikin noin vähän. Sitten hiljalleen älysin... voi jessus, mistä olen edes saanut päähäni tämän.
Se oli Ove
Kaikissa ehdokkkaissa on jotakin hyvää, mutta Haavisto tai Rehn ovat mielestäni monipuolisimmin pätevät.
Molemmilla on pitkä ura kansainvälisillä areenoilla poliitikassa ja varmasti hyvät suhteet moniin suuntiin. Molemmat ovat ulosanniltaan maltillisia, harkitsevia ja uskottavia kuten pienen maan presidentin tuleekin olla. Turhat kiivastumiset ja liian kärkkäät mielipiteet voivat aiheuttaa pahimmillaan diplomaattisen selkkauksen tai heikentää taloussuhteita.
Tässä maailman ajassa tarvitaan arvovaltaista, mutta sopuisaa liennyttäjää, jopa uusien suhteiden rakentajaa, ei vastakkainasettelua kiihdyttävää kiivastujaa. Kuten Niinistökin totesi, Venäjä on ja tulee olemaan joka tapauksessa naapurimme. Huolimatta sen hyväksymättömistä sotatoimista meidän tulee yrittää jollakin tasolla ymmärtää tuota maata ja etenkin sen kansakuntaa. Meidän täytyy tulla toimeen myös sen päättäjien kanssa ainakin jollakin tasolla ja vaalia diplomaattisia suhteita. Liian kiivas vastakkainasettelu ei palvele pienen kansakunnan etua koskaan.
Mielestäni presidentin puolue taustalla ei ole erityisemmin merkitystä. Eihän presidentti osallistu erityisemmin päivän politiikkaan. Mielestäni Niinistönkään kausilla hänen puoluetaustansa ei ole liiemmin tullut esille. Presidentti on nykyisellään enemmänkin maamme ylin ulkosuhteiden hoitaja joka pelaa rooliaan lähinnä omalla persoonallaan ja henkilökohtaisella kokemuksellaan, kotimaassa hän voi myös ottaa roolia koko kansakunnan "Isänä" ja arvojohtajana.
Rehn kenties edustaa tasaisemmin koko Suomen kansaa, Haavisto taas mahdollisesti enemmän kaupunkiväestöä.
Vierailija kirjoitti:
Renh presidentiksi ehdottomasti.
Ilman muuta. Haavisto ei ole ainakaan vanhemman väen suosiossa. Eivät halua nähdä homoparia kättelemässä. En kyllä minäkään halua.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ovat vähän eri sukupolvea, Elisabethin ja Oven kuopus näkyy syntyneen samana vuonna kuin Olli Rehn. :)
Rehn ei tule saamaan kymmenenkään prosentin äälisaalista 😂
Mainittiin Sofia Virta. Onko hän vähän koppava ? Aina näen telkkarissa hänet , niin huutaa.
Rehneista mitään presidenttejä tule, ei Elisabethistä eikä Ollista, Alexander Stubb on seurava presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renh presidentiksi ehdottomasti.
Ilman muuta. Haavisto ei ole ainakaan vanhemman väen suosiossa. Eivät halua nähdä homoparia kättelemässä. En kyllä minäkään halua.
Minut kai luetaan vanhempaan väkeen, kun olen yli kuuskymppinen ja minua ei haittaa pätkän vertaa, ketkä siellä linnassa on kättelemässä. Ennemmin Haavisto, kuin Stubbi, enkä kyllä erityisemmin perusta Rehnistäkään, Aaltolasta nyt puhamattakaan.
M62
Vierailija kirjoitti:
Rehn ei tule saamaan kymmenenkään prosentin äälisaalista 😂
No ei kyllä Aaltola, eikä Halla-ahokaan
Jatkoon! Minulle riitti että Olli-Pekka Rehn on keskusta puolueesta ja suomen pankin johtaja, hänellä on tietoa harmaasta taloudesta ja niin on myös Juha Sipilällä pommin varmasti totuuden jyvää harmaasta taloudesta! Keskusta puolueen kannatukseni perustuu tähän!
Toki haluaisin että Sauli Niinistö jatkuisi ikuisena presidenttinä ja siihenkin on totuuden jyvää harmaan talouden eliminoimiseksi kaikista level tasoista jotka äidinnussssijat kiistävät
Vähä sekava on mut se kaava mukaan ei kannata mennä, niin pois päin sanotusti
Olmi puettuna pukuun...