Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3545)

Vierailija
1341/3545 |
07.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Katsoin netflixin uutuuden JÀttömaa elokuvan viime yönÀ ja hyytÀvÀ leffa oli. Myös se oli nerokas siinÀkin suhteessa, ettÀ jÀtti loppu ratkaisua pohtimaan, ...

En halua spoilata mitÀÀn, joten jÀtin tuon lauseen vÀhÀn kesken.

Vierailija
1342/3545 |
07.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ se vaan löydÀn kirppareilta kauhu elokuvia vielÀkin ja tÀllÀiset tÀllÀ kertaa löysin:

- Antiviral (2012)

- ABC's of Death (2012)

- Scanners 2 (1991)

- ja aiheeseen kuulumaton Sanctum (2011)

MitÀ mieltÀ Winner on nÀistÀ ja onko hÀntÀ enÀÀ tÀllÀ palstalla, kun en ole kuullut hÀnestÀ paljon mitÀÀn vÀhÀÀn aikaan? Tuntuu hauskalta, kun joku analysoi löytÀmiÀni elokuvia. Veinasin myös ottaa matkaani elokuvan Dracula 3000, mutta katsottuani sen trailerin pÀÀtinkin olla ottamatta elokuvaa matkaani. Nyt vÀhÀn mietityttÀÀ, ettÀ olisikohan minun sittenkin kannattanut ottaa se leffa matkaani. Sanctumia lukuun ottamatta kaikkien muiden pitÀisi olla kauhu elokuvia.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
1343/3545 |
07.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Saw

Vierailija
1344/3545 |
07.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaffepullan naama nĂ€kyi selaushistoriassa tĂ€mĂ€n ketjun kohdalla tĂ€nĂ€ aamuna, kun olin poistamassa selaushistoriaa 😂 Valitettavasti poistin Kaffepullan naamankin selaushistoriastani, kun tuntui niin painostavalta se kuva (kasvot ei vaan sopinut selaushistoriaani)

Vierailija
1345/3545 |
07.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinÀ se vaan löydÀn kirppareilta kauhu elokuvia vielÀkin ja tÀllÀiset tÀllÀ kertaa löysin:

- Antiviral (2012)

- ABC's of Death (2012)

- Scanners 2 (1991)

MitÀ mieltÀ Winner on nÀistÀ ja onko hÀntÀ enÀÀ tÀllÀ palstalla, kun en ole kuullut hÀnestÀ paljon mitÀÀn vÀhÀÀn aikaan? Tuntuu hauskalta, kun joku analysoi löytÀmiÀni elokuvia. Veinasin myös ottaa matkaani elokuvan Dracula 3000, mutta katsottuani sen trailerin pÀÀtinkin olla ottamatta elokuvaa matkaani. Nyt vÀhÀn mietityttÀÀ, ettÀ olisikohan minun sittenkin kannattanut ottaa se leffa matkaani. Sanctumia lukuun ottamatta kaikkien muiden pitÀisi olla kauhu elokuvia.

Sanctum on kauhua. Vesi on kamala elementti jos happi meinaa loppua.

Antiviral on mahtavan puistattava, tuotteistettua bakterologista body horroria.

ABC's of Death on jatkunut parin osan verran, lyhytelokuva-antologia kirjaimien ja niistÀ saatavan kuolintavan kuvauksina. Taso vaihtelee nÀissÀ muutaman minuutin tarinoissa erittÀin paljon, mutta joitakin helmiÀkin on joukossa.

Scanners 2:n jos olet hankkinut, niin sitten etsi myös osa 3 dvd:nÀ. Myös pari Scanner Cop-leffaa on tehty (nÀmÀ tosin eivÀt ole julkaistu Suomessa kuin VHS:nÀ). EivÀt yllÀ Cronenbergin alkuperÀisen tasolle, mutta tÀmÀ oli aikoinaan kanadalaisten tuottajien iloksi ihan franchise.

Vierailija
1346/3545 |
07.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Antiviral (2012)

- ABC's of Death (2012)

- Scanners 2 (1991)

Sanctum on kauhua. Vesi on kamala elementti jos happi meinaa loppua.

Antiviral on mahtavan puistattava, tuotteistettua bakterologista body horroria.

ABC's of Death on jatkunut parin osan verran, lyhytelokuva-antologia kirjaimien ja niistÀ saatavan kuolintavan kuvauksina. Taso vaihtelee nÀissÀ muutaman minuutin tarinoissa erittÀin paljon, mutta joitakin helmiÀkin on joukossa.

Scanners 2:n jos olet hankkinut, niin sitten etsi myös osa 3 dvd:nÀ. Myös pari Scanner Cop-leffaa on tehty (nÀmÀ tosin eivÀt ole julkaistu Suomessa kuin VHS:nÀ). EivÀt yllÀ Cronenbergin alkuperÀisen tasolle, mutta tÀmÀ oli aikoinaan kanadalaisten tuottajien iloksi ihan franchise.

Wau, sÀ saat kuulostamaan, ettÀ mÀ oon tehnyt löytöjÀ. Scanners 3 pitÀÀ jostain vielÀ hankkia.

Mua jÀi vÀhÀn mietityttÀÀ, ettÀ onko nÀmÀ ABC's of Death elokuvat ihan omia juttuja, ettÀ ei pakolla tarvitsisi hankkia jatko-osia? Kai mÀ noi jatko-osatkin hankin, jos vaan helposti saisin niitÀ hankittua. Sitten toi Sanctum niin sen takakannessa lukee, ettÀ se edustaa seikkailua. Antiviralin hankin, kun sen kansissa lukee, ettÀ sen ohjaaja on David Cronenbergin poika Brandon ja on hÀnen esikoisohjaus ja muitakin ihan mielenkiintoisia nimiÀ oli mukana sen elokuvan teossa.

Se mikÀ vielÀ innostaa David CronenbergissÀ elokuvien lisÀksi itseÀni on se, ettÀ olen syntynyt samana pÀivÀnÀ kuin hÀn, mutta eri vuonna. Jos toi Antiviral on Winnerin mielestÀ hyytÀvÀ niin odotukseni siitÀ leffasta on kovat.

Vierailija
1347/3545 |
08.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EI TARVI: Ei tarvi kahtoa kauhuleffaa, urheilussakkin tapahtuu kummastuttavia ja kauhistuttaia asioita niin Suomessa kuin ulkomailla.

Kun SM- hiihdossa, Imatralla oli menny tuntematon HiihtÀjÀ ohi SM, MM, Ja Olympia tason hiihtÀjÀ Joni MÀen ohi, nÀin kirjoitettiin Ilta Sanomissa , ettÀ huippu- urheilija sai kunnolla nokkaan

😃( tuo ohi hiihtĂ€jĂ€ ei ollu mikÀÀn kisa turisti , vaan PyhĂ€hĂ€jĂ€rven Pohdin urheiluseuran edustaja , joka hiihti omaa osuuttaan Miesten SM- viestissĂ€,tĂ€mĂ€ on ollut usein nĂ€issĂ€ , kisoissa tuloslistojen ,puolivĂ€lissĂ€ tai parhaimpana 10: parhaan joukossa).

Eli eilen Ilta Sanomat uutisoi.

Huippu- urheilija sai kunnolla nokkaan.

Toki tuosta kÀsittÀÀ otsikosta, ettÀ ihan turpaan saanu.

No kyllÀhÀn siinÀ on Kummasuntaa kun ns. " Sunnuntai hiihtÀjinÀ " pidetyn joukkueen edustaja menee huippu- urheilijan ohi !

SehÀn kÀy melkeinpÀ kauhuleffasta.

Ilman torahampaita , ( Drakulan),

Ja muita kauhukeffan piirteitÀ.

Viime vuonna Joni MÀellÀ oli SalpausselÀllÀ jonkin moinen kahakka VenÀlÀisen mieshiitÀjön kanssa.

Eilen uutisoitiin myös, ettÀ Yhdysvalloissa jÀÀkiekkoilija on kuollut kesken ottelun törmÀttyÀ toiseen jÀÀkiekkoilijan.

Eikö ole kauhuleffaa ilman kÀsikirjoitusta.?

Kun elÀvÀssÀ elÀmÀssÀkin tapahtuu kauhua ja urheilun parissa etenkin..

On laturaivoa sun muuta.

Vierailija
1348/3545 |
08.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Netflixiin on tulossa jokin aivan uusi Teksasin Moottorisaha murhaaja elokuva. Googlen mukaan sen julkaisu pÀivÀ on 18. helmikuuta 2022. En malta odottaa kun se sinne tulee. EikÀ ole edes pitkÀ aika.

Vierailija
1349/3545 |
08.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muffinsi kirjoitti:

"Tool Box murdere" tms, siinÀ murhaaja lahtaa kerrostalon asukkaita ja satuin olemaan juuri omilleni vanhempieni luonta muuttanut, sressaantunut ja masentunut. PelkÀsin kerrostalon kellaritilaa ja elokuvan jÀlkeen koko taloa.

Taidat tarkoittaa Toolbox murders elokuvaa?

Jos on toi, niin onko kumman vuoden elokuva: 1978 vai 2004?

MÀ sattumalta (tietÀmÀttÀ koko elokuvaa) olin joskus ostanut kirppareilta tuon 2004 vuoden elokuvan ja ihan hyvÀ elokuva on itselleni. Se leffa osasi jonkin verran jÀnnittÀÀ joissain kohdissa.

Silloin videolain aikaan lainasin Toolbox murdersin brittikopion kaverilta. SehÀn oli leikattu, mutta jostain kaveri oli saanut kopioin tehdessÀÀn kÀsiinsÀ myös leikkaamattoman italialaisen version, josta leikatut kohdat oli liitetty mukaan.

Vierailija
1350/3545 |
08.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Paavo VĂ€yrysen tie Suomen kuninkaaksi.

Vierailija
1351/3545 |
08.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muffinsi kirjoitti:

"Tool Box murdere" tms, siinÀ murhaaja lahtaa kerrostalon asukkaita ja satuin olemaan juuri omilleni vanhempieni luonta muuttanut, sressaantunut ja masentunut. PelkÀsin kerrostalon kellaritilaa ja elokuvan jÀlkeen koko taloa.

MÀ sattumalta (tietÀmÀttÀ koko elokuvaa) olin joskus ostanut kirppareilta tuon 2004 vuoden elokuvan ja ihan hyvÀ elokuva on itselleni. Se leffa osasi jonkin verran jÀnnittÀÀ joissain kohdissa.

Silloin videolain aikaan lainasin Toolbox murdersin brittikopion kaverilta. SehÀn oli leikattu, mutta jostain kaveri oli saanut kopioin tehdessÀÀn kÀsiinsÀ myös leikkaamattoman italialaisen version, josta leikatut kohdat oli liitetty mukaan.

MÀ en löytÀnyt googlen kautta tuota elokuvaasi.

Koko aika vaan ehdotti noita kahta Toolbox murders elokuvaa jotka jo mainitsin. Onko toi sitten joku hyvin hyvin vanhan aikainen elokuva, jota ei olla pÀivitetty nykypÀivÀÀn? Onko se vielÀ vanhempia elokuvia, kuin mitÀ ollaan tallennettu vhs kaseteille? Vai onko google jotenkin viallinen?

Vierailija
1352/3545 |
09.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulle varmaan nykyisin pelottavin on "Manaaja". Ei leffan takia vaan teeman puolesta. Oon lÀÀkÀri, ja työni puolesta joutunut seuraamaan eksorsismia muutamaan otteeseen (katolisen kirkon kutsumana, kÀsittÀÀkseni luterilaisilla ei sellaista..) Se "manattava" yhdellÀ kÀdenheilauksella nosti mut ilmaan ja en vielÀkÀÀn osaa keksiÀ, miten lavastivat sen.. se olikin sitten viimeinen kerta ku olin niissÀ mukana. Ohjasin silloiseselle kollegalle seuraavan pyynnön, mutta hÀn eka kerran jÀlkeen lopetti eikÀ puhunut siitÀ. Sen jÀlkeen kait rooliin tuli joku "uskis" meidÀn osastolta. Yritin jutella hÀnelle kerran siitÀ, mutta totesi ainoastaan olevansa terveydenhuollon ammattilaisena paikalla ja tekevÀnsÀ rooliaan eikÀ ota työssÀÀn kantaa hengellisiin asioihin. No jooh, mut siitÀ jÀi se, ettÀ Manaajaa en halua katsoa kun alkaa ahdistamaan..

Vierailija
1353/3545 |
09.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hostel 1, hirveÀ.

Kammoan kidutusta.

1354/3545 |
09.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepullan naama nĂ€kyi selaushistoriassa tĂ€mĂ€n ketjun kohdalla tĂ€nĂ€ aamuna, kun olin poistamassa selaushistoriaa 😂 Valitettavasti poistin Kaffepullan naamankin selaushistoriastani, kun tuntui niin painostavalta se kuva (kasvot ei vaan sopinut selaushistoriaani)

No sori siitÀ!

Katsoin juuri no one gets out alive. Ihan hyvÀ peruskauhu, mutta ei tehnyt kovin suurta vaikutusta. Ei kovin omaperÀinen, tÀllaisia on tehty jo niin paljon.

đŸ‡șđŸ‡ŠđŸ‡źđŸ‡±

1355/3545 |
09.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hostel 1, hirveÀ.

Kammoan kidutusta.

Oliko tÀmÀ se, jossa nÀytteli Samuli Edelmanin ex-tyttöystÀvÀ Vera Jordanova?

đŸ‡șđŸ‡ŠđŸ‡źđŸ‡±

Vierailija
1356/3545 |
09.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sori siitÀ!

Katsoin juuri no one gets out alive. Ihan hyvÀ peruskauhu, mutta ei tehnyt kovin suurta vaikutusta. Ei kovin omaperÀinen, tÀllaisia on tehty jo niin paljon.

MÀ oon nÀhnyt tuon mainitsemasi leffan ja oli se minullekin ihan viihdyttÀvÀ kauhu elokuva. SiitÀ leffasta ei oikein mitÀÀn jÀÀnyt kunnolla mieleen ja Àsken katsoin sen trailerin. Ilman sitÀ traileria en olisi osannut sanoa olenko nÀhnyt sen leffan vai en. Ei jÀÀ muistettavaksi elokuvaksi.

EikÀ se sun vika ole, ettÀ naamasi tuli selaushistoriaani :)

Vierailija
1357/3545 |
09.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hostel 1, hirveÀ.

Kammoan kidutusta.

Oliko tÀmÀ se, jossa nÀytteli Samuli Edelmanin ex-tyttöystÀvÀ Vera Jordanova?

Tuo Vera nÀyttelee Hostelin 1:ssÀ ja 2:ssa osassa.

Itse muistan vaan hÀnet tuosta jatko-osasta.

Eri

Vierailija
1358/3545 |
10.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muffinsi kirjoitti:

Koko aika vaan ehdotti noita kahta Toolbox murders elokuvaa jotka jo mainitsin. Onko toi sitten joku hyvin hyvin vanhan aikainen elokuva, jota ei olla pÀivitetty nykypÀivÀÀn? Onko se vielÀ vanhempia elokuvia, kuin mitÀ ollaan tallennettu vhs kaseteille? Vai onko google jotenkin viallinen?

En nyt ihan ymmÀrrÀ kysymystÀ (olen lainaamasi kommentin kirjoittaja). Mutta selvennetÀÀn:

Siis videolain aikaan, jolloin K18-elokuvia ei ollut myytÀvÀnÀ eikÀ vuokrattavana, lainasin kaverilta videon, johon hÀn oli kopioinnut vuoden 1978 Toolbox murder -elokuvan Brittimarkkinoille suunnatun leikatun videon. Kopioinnin hÀn oli tehnyt niin, ettÀ kun videoon olisi tullut leikattu kohta, hÀn keskeytti kopioinnin ja kopioi siihen kohtaan Italian markkinoille suunnatusta leikkaamattomasta videosta (joka oli siis dubattu italiaksi) tÀmÀn kohtauksen. Kohtauksen jÀlkeen hÀn jatkoi kopiointia Brittiversiosta.

1359/3545 |
10.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÀ oon nÀhnyt tuon mainitsemasi leffan ja oli se minullekin ihan viihdyttÀvÀ kauhu elokuva. SiitÀ leffasta ei oikein mitÀÀn jÀÀnyt kunnolla mieleen ja Àsken katsoin sen trailerin. Ilman sitÀ traileria en olisi osannut sanoa olenko nÀhnyt sen leffan vai en. Ei jÀÀ muistettavaksi elokuvaksi.

EikÀ se sun vika ole, ettÀ naamasi tuli selaushistoriaani :)

Joo, en mĂ€ siitĂ€ itseĂ€ni ruoskinutkaan 😄

đŸ‡șđŸ‡ŠđŸ‡źđŸ‡±

Vierailija
1360/3545 |
10.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muffinsi kirjoitti:

En nyt ihan ymmÀrrÀ kysymystÀ (olen lainaamasi kommentin kirjoittaja). Mutta selvennetÀÀn:

Siis videolain aikaan, jolloin K18-elokuvia ei ollut myytÀvÀnÀ eikÀ vuokrattavana, lainasin kaverilta videon, johon hÀn oli kopioinnut vuoden 1978 Toolbox murder -elokuvan Brittimarkkinoille suunnatun leikatun videon. Kopioinnin hÀn oli tehnyt niin, ettÀ kun videoon olisi tullut leikattu kohta, hÀn keskeytti kopioinnin ja kopioi siihen kohtaan Italian markkinoille suunnatusta leikkaamattomasta videosta (joka oli siis dubattu italiaksi) tÀmÀn kohtauksen. Kohtauksen jÀlkeen hÀn jatkoi kopiointia Brittiversiosta.

MÀ oon vÀÀrin kÀsittÀnyt aikaisemman kommenttisi, sillÀ nyt tuli selvÀksi kommenttisi. MÀ ensiksi ihmettelin mikÀ elokuva on kyseessÀ, mutta nyt se selvisi.