Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3740)

Vierailija
3661/3740 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauriin metsästäjät.

Vierailija
3662/3740 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään löytyi 21 elokuvaa joista kauhua:

The Gift - Enne (2000), The Fury - Pahan Voima (1978), Maniac Cop - Mielipuoli Kyttä (1988) ja D-Tox (2002). Fire In The Sky (1993) taitaa myös sisältää kauhua, mutta ihan scifiksi se ollaan luokiteltu. 

Trillerit löydöistäni ovat: Rauhantekijä (1997), Robocop trilogia (scifiä) ja The Ex (1996).

Sitten Steel Dawn leffasta en tiedä onko siinä kauhua, mutta k18 se on kansien perusteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3663/3740 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin... Tänään tuli katsottua Panssarilaiva Potemkin (1925). Se oli todella karmiva mykkäelokuva. Varsinkin se Odessan portaat osio oli ahdistavin mielestäni koko elokuvassa. Tuntui ironiselta katsoa tuota elokuvaa, kun vertaa nykypäivän Venäjään.

En suosittele herkille tuota elokuvaa.

Vierailija
3664/3740 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, Manaaja oli hirveä. Minunkin sänkyni heilui heti sinä yönä.

Vierailija
3665/3740 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää ja Pekka Pouta, vaihdan heti kanavaa.

Vierailija
3666/3740 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen myöhään illalla katsomani Cobweb oli hyytävä. Mä tykkään tuosta tyylistä, kuten myös on Barbarian ja Weapons ovat sellaisia. Ovat niin tunnelmallisia elokuvia ja on epätietoinen miten asiat elokuvassa oikeasti ovat. Ainakin Cobweb ja Weapons leffoissa oli näin. Toi Cobweb jäi kummittelemaan mieleeni.

Vierailija
3667/3740 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutuusleffa Sweetness kiinnostaa minua kovasti. On juoneltaan hyvin samanlainen kuin Piina/Misery. Toivottavasti tulee pian katseltavaksi.

Twistedistä tykkäsin myös, oli jännittävä. Gorea oli kyllä, mutta Saw-leffoihin verraten ei paljon.

Vierailija
3668/3740 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan nyt Bambi: The Reckoningin katsomisen. Tuli jo katsottua Winnie The Pooh: Blood and Honey 1 ja 2. Peter Panista katson myös kauhuversiota, kunhan vaan saan sen katsottavaksi. On vielä Poohverseen kuuluvia kauhuelokuvia tulossa. Esim. kolmas osa Nalle Puhille, Pinocchio: Unstrung ja näiden elokuvien yhteiselokuva Poohniverse: Monsters Assemble. Näihin jää koukkuun, kun on niin hauskaa ja brutaalia. Ei niin vakavasti otettavaa, mutta silti niin häijyä väkivaltaa.

On niitä paljon muitakin Disney kauhuja tullut ja tulossa, mutta ne ei kuulu tähän leffauniversumiin. Nasusta tulee oma kauhuelokuvansa (Piglet), mutta se ei kuulu tähän Poohverseen. Oli noi Nalle Puh leffat parempia mitä mä niistä odotin. 

Vierailija
3669/3740 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset hankintani, kunhan vaan saan ne: 

- Backwood Madness

- Jurassic Reborn

- Terrifier

- Hiruku: The Goblin

Tänään sain jo Rupture, Terrifier 2 ja Sisu: 2 leffat. Lisäksi vielä vitsikauhuna Lesbian vampire killers. 

Sitten vielä upein löytöni mikä ei edusta kauhua on kahden Tarzan leffan yhteisboksi: Tarzan ja amatsonit, Tarzan ja leopardinainen. 

Ohiksina vielä löytyi: Koirat karvoissaan, Bounty Tracker ja Carandiru. Mä oon avannut lisää portteja elokuvahankintoihin. Kirpparit vielä suosiossani. Little Shop of Horrors on kokoelmissani kanssa, jonka hankin jo aikaisemmin viikolla. Enää ei tarvitse haaveilla osan näiden näkemisestä, kun saan ne varmaksi katsottavaksi, ellei sitten jotain pahaa käy itselleni.

Vierailija
3670/3740 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin tänään Bambi: The Reckoningit kaupungin pienellä metsäpolulla ihan äsken. Eka hyppi mun edestä ja kun pysähdyn fillarilla niin vielä hiippailee mun taakseni. Sillä oli vielä poikanenkin ihan lähettyvillä. 

On se hyvä huomenna mennä toisen autokyydillä kirppiksille, että en törmäisi Nalle Puhiinkin. 

Se olisi nyt kotimaista väkivaltakauhua katsottavana nimittäin (Pri)sons.

Vierailija
3671/3740 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hankkimani kauhut ovat The Good Father (2022) Hiruku the Goblin (1991) ja animekauhuna Perfect Blue (1997). Aasialaista kauhua nämä.

(Pri)sons leffa tuli katsottua niin teurastusta siinä oli, ja ihan tyylikästä sellaista. Eipä siinä ollut paljoa muuta. Oli siinä häijyä väkivaltaa, mutta ei se mitenkään ihon alle mennyt.

Vierailija
3672/3740 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Hiruku the Goblinin sain tänään, että en kahta sellaista hankkinut. Tämä vaikuttaa todella shokeeraavan häiriintyneeltä leffalta. Menee vähän sekaisin nämä kaikki leffat, kun eivät pysy minkäänlaisessa järjestyksessä. Tänään tuli useampikin aikaisemmin mainitsemistani elokuvista. Jurassic Reborn nyt katselussa.

Vierailija
3673/3740 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohto on ylivoimainen ykkönen, aina vaan. Olen yli 30 vuotta katsonut kauhuleffoja, ja Hohto on lemppari. Myös alkuperäiset Manaaja ja Perjantai 13. päivä ovat pelottavia. Ai niin ja The Omen. Uusissa versioissa ei ole sitä samaa tunnelmaa mitä alkuperäisissä. Tykkään katsoa kauhuleffoja yksin, ja tietysti yöllä. Minusta nämä nykyajan säikyttelyt eli jumpscaret ei todellakaan tee elokuvasta sen pelottavampaa. 

Hohdossa on se alkutekstien aikana kuuluva musiikki niin pahaenteinen, että jo siinä vaiheessa mulla nousee karvat pystyyn. Se tunnelma mikä siinä leffassa on, on niin pirullisen pelottava, että ei siinä mitään näitä säikyttelykohtauksia edes tarvita. Kubrick oli nero. Ja joo, tiedän että Stephen King ei tykännyt siitä leffasta, mutta siitä huolimatta Hohto on mulle aina se numero 1. Kaikista pelottavin. Olen lukenut Kingin kirjoja jo parikymppisestä, ja keräillytkin niitä. Ei sitä turhaan sanota että Stephen King on kauhun mestari.

Vierailija
3674/3740 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scream 7 pyörii nyt elokuvateattereissa!

Vierailija
3675/3740 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksillä tuli käytyä ja taas kauhua löytyi:

- Starship Troopers 2 (2004)

- The Invisible Man (1933)

- The Bunker (2001)

- Silent Night (2021)

Sitten löytyi yksi maailman vaarallisimmista elokuvista Week End (1967), Tsui Hark ohjaajan toiminta/seikkailu Seitsemän Miekkaa (2005) ja John Woon toimintaleffa BlackJack (1998).

Masters of the Universe (1987) leffankin löysin eräs päivä ja todella hämmennyin. En edes tiennyt olevan tuommoista leffaa, jossa He-Mania näyttelee Dolph Lungren. Tänä vuonna pitäisi tulla tuorekin Masters of the Universe leffakin. Odotan tuon seikkailuelokuvan näkemistä.

Vierailija
3676/3740 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wes Craven pyörii taas haudassaan. Ideat loppuneet tässä sarjassa jo muutama leffa sitten.

-winner-

Vierailija
3677/3740 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wes Craven pyörii taas haudassaan. Ideat loppuneet tässä sarjassa jo muutama leffa sitten.

-winner-

Oli tuo parempi paria edeltäjäänsä. Leffateatterissa oli äänet ihan liian kovalla, kun veitsien sivallukset viilsivät äänillään korviani. 

Tänään kävin katsoo Kill Bill: The Whole Bloody Affair leffan. Lapsena näin nuo kaksi viimeksi tv:stä, mutta tässä oli molemmat pakattuna yhteen pakettiin ja plus pieniä lisämateriaalia. Mä tykkään ihan sikana Kill Bill leffan tunnelmasta. Loistavat musiikit siinä ainakin on.

Huomenna taitaa olla The Bride! -leffan vuoro.

Vierailija
3678/3740 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eden Lake

Vierailija
3679/3740 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkä ketju. Onkohan mainittu jo Polanskin ohjaama elokuva "Rosemaryn painajainen" tai "Sokea kauhu"? Kummankin pääosassa oli Mia Farrow.

Vierailija
3680/3740 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottorisahamurhaaja! Tosipohjainen elokuva 70-luvulta. Aivan karmee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi