Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3763)

Vierailija
2881/3763 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ns. kauhuleffat on täyttä kuraa.

Enimmäkseen ne vaan naurattaa kuin kauhistuttaa.

Eipä ole tullut kauhistuttua sitten teinivuosien.

Vierailija
2882/3763 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Until Dawn pelistä tulee elokuva huhtikuussa. Mun mielestä on hienoa, että peleistäkin tehdään elokuvia, jos vain noista kauhupeleistä osataan tehdä yksi yhteen elokuvia. Ainakin kauhupelit ovat hyvin tunnelmallisia ja samaa toivon tuolle elokuvallekin.

Ajattelin pelata kyseisen pelin läpi tässä seuraavaksi.

-winner-

Ihan sattumalta vai sait inspiraatiota viestistäni?

Remasteroitu versio tuli markkinoille ja on saanut ihan hyvät arviot, joten sekä että. Joko tuo tai remasteroitu The Thing-peli.

-winner-

Suosittelen alkuperäistä Until Dawnia, uusi versio ei ole kovin hyvä mielestäni. Värimaailma ja hahmojen animaatiot ovat outoja. En käsitä, miksi UD:sta edes piti tehdä remake, koska alkuperäinen on kuitenkin verrattain uudehko peli... Vasta 10 vuotta vanha ja toimivan näköinenkin.

Joo. Alkuperäinen The Thing-peli mulla onkin ollut kauan aikaa ja Half-Life 2 -tasoiset grafiikat siitä muistuivat mieleen... UD:tä en ole edes kymmenen vuoden sisällä aloittanut pelaamaan, joten ajattelin mennä suoraan remakella.

Sikäli kun on pelannut kauhu/toimintapelejä (itse olen Dukella, Doomilla, Bloodilla ja Wolfensteinilla aloitellut PC-pelaaja) yhtään pidemmällä aikajaksolla, niin eihän ne ole kuin uusintaversioita toisistaan, hieman "paremmalla" grafiikalla, jotta sun on "pakko" päivittää tehoja koneesta, vaikka samaa putkijuoksua tai kaupunkisotaa tai zombien otsaan ampumista tai aarteiden perässä hyppimistä ne ovat, vaikka nimi onkin näennäisesti eri parilla uudella visuaalisella tehosteella.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2883/3763 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presence ei näköjään vielä ole tullut Suomen teattereihin. Tällä näkymin näyttäisi tulevan maaliskuun 28 päivänä.

Aikamoista "kauhua" ostin tänään kirppikseltä, kun Viidakon Ykä ja Conan - barbaari (1982) tarttuivat käsiini. 

Viidakon Ykää en oikeasti kyennyt katsomaan loppuun lapsena, kun se on niin kauheaa komediaa. Conan - Barbaaria en ole vielä nähnytkään.

Huomenna mä meen katsomaan The Monkey elokuvan.

Vierailija
2884/3763 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa The Monkey elokuvasta mieleen Final Destination, mutta apinalla. Ei ollut erityisen rankka kokemus, mutta oli siinä teurastusta tämmöiselle paljon kauhuelokuvia nähneelle. Mä tykkäsin siitä, kun apinaa kuvattiin kuin muumien mörköä. Siinä oli niin syventäviä hetkiä apinalla. Elokuva hipoi sitä mitä mä odotan kauhuelokuvilta. Paistoihan tuosta elokuvasta, että se ollaan vähän komedian sävyyn tehty kauhuelokuva, mutta silti tykkäsin elokuvasta. Oli vaikea olla hymyilemättä elokuvan päätyttyä.

Vierailija
2885/3763 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Collector sekä tämän jatko-osa (tänä vuonna ilmeisesti on tulossa kolmaskin osa).

Nämä sisältävät jonkin verran gorea, mistä en itse kauheasti tykkää, mutta ovat piinaavan jännittäviä/pelottavia. Lisäksi pääosaa esittävä mieshahmo on loistava.

Vierailija
2886/3763 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pelottavin.

Kaikista ns. kauhuleffoista saa hyvät naurut.

Vierailija
2887/3763 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai pelottavin.

Kaikista ns. kauhuleffoista saa hyvät naurut.

Osan kauhuleffoistahan on tarkoitus vain viihdyttää, että vaikeahan niissä on kauhistua. Splatterit varsinkin osaa näyttäytyä komediana.

Vierailija
2888/3763 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja

Vierailija
2889/3763 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Collector sekä tämän jatko-osa (tänä vuonna ilmeisesti on tulossa kolmaskin osa).

Nämä sisältävät jonkin verran gorea, mistä en itse kauheasti tykkää, mutta ovat piinaavan jännittäviä/pelottavia. Lisäksi pääosaa esittävä mieshahmo on loistava.

Mä en edes tiennyt tuolla olevan jatko-osia. Mun vakiokirppiksillä mä oon nähnyt monta Collector leffaa, mutta kertaakaan en ole nähnyt sen jatko-osaa. En ole katsonut sitä, vaikka dvd:n siitä omistankin. Mä oon kansien perusteella olettanut, että se on Hostellin kaltaista rankkaa matskua, joten sen takia se ei ole houkuttanut katsoa. Nytpäs mua alkoi houkuttaa se katsoa, kiitos kommenttisi.

Vierailija
2890/3763 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiennyt tuolla olevan jatko-osia. Mun vakiokirppiksillä mä oon nähnyt monta Collector leffaa, mutta kertaakaan en ole nähnyt sen jatko-osaa. En ole katsonut sitä, vaikka dvd:n siitä omistankin. Mä oon kansien perusteella olettanut, että se on Hostellin kaltaista rankkaa matskua, joten sen takia se ei ole houkuttanut katsoa. Nytpäs mua alkoi houkuttaa se katsoa, kiitos kommenttisi.

Kyllä niitä on kaksi. Itsekin meinasin ensin jättää nuo katsomatta, kun ovat tosiaan aika "verisiäkin", mutta rakastan piinaavaa jännitystä ja realistista kauhua ja sellaista nuo ovat.

Kerro sitten, mitä pidit.

Vierailija
2891/3763 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collector viime yönä nähty ja olipa se sadistinen elokuva. Mä niin turruin siihen väkivaltaan. Ihan mielenkiintoinen lähtöasetelma elokuvaan, mutta en kovinkaan hyvänä pitänyt elokuvaa. 

Kun luin kansia niin se elokuvahan on Saw:n jatko-osien tekijöiltä. Katsoin sen ihan kevyesti läpi, mutta mitään suurempia tuntemuksia se ei herättänyt. Ei herkille se elokuva kumminkaan, vaikka oma suhtautumiseni onkin tälläinen.

Vierailija
2892/3763 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuno Epsanjassa

Vierailija
2893/3763 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resident evil trilogy fail edition

Vierailija
2894/3763 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

trauma vai tusk mikä olikaa eli siis se missä se vanha pappa tekee siitä miehestä mursun hyi saatana sain legit siit traumat

HYI HELVETTI!!!!!

mut juu aika nicee

Vierailija
2895/3763 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt Tusk-elokuvasta vain pätkiä ja traumatisoiduin jo niistä. En ikinä unohda niitä.

Vierailija
2896/3763 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt Tusk-elokuvasta vain pätkiä ja traumatisoiduin jo niistä. En ikinä unohda niitä.

miksi justin long oli tuskissa?

- koska hän oli tuskissa

Vierailija
2897/3763 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti Itäkeskuksessa

Vierailija
2898/3763 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin äsken lähiteatterini tulevaa tarjontaa ja ensikuussa näyttää tulevan Sinners kauhuelokuva 18. päivänä.

Traileria katsoin ja vaikuttaa Us, Get Out ja Nope elokuvien kaltaiselta.

Näyttää myös tulevan Drop kauhuelokuvakin 11.4. Tämä näyttää olevan trilleri/kauhun kaltaista.

Menen nämä molemmat sitten katsomaan

Vierailija
2899/3763 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan ostettua kauhua taas ja muutakin kirppiksiltä.

Ne kauhut ovat:

The Seventh Day (2020), Stay Alive (2006), Hunt Her, Kill Her (2022), Don't Look at The Demon (2022)

Ohi aiheen elokuvat: 

Dante's Peak (1997), Mega Shark versus Giant Octopus (2009), Aikakone (2002), Between Heaven and Hell (1956) ja kaupasta ostin The Lord Of The Rings - The War Of The Rohirrim (2024)

Eilen aloin katsoa Re-Cycle elokuvaa, mutta ylivoimainen väsy otti vallan. Pelkkä alun puolituntinen sai mut vakuuttaneeksi, että kyseessä on upea kauhufantasia. Pitää koittaa katsoa se uudestaan huomenna. Näin suunilleen siihen kohtaan, kun hän tuli ulos rakennuksesta dystooppisen näköiseen maailmaan. Ne visuaaliset tehosteet ovat niin hienot ja jännitystäkin siinä leffassa on. Sellaista aavekauhua alun perusteella.

Vierailija
2900/3763 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan kyselytunti. Huh huh.