Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3439)

Vierailija
2801/3439 |
27.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hush esiintyi NetflixissÀ nimellÀ Shhh. Black Christmasista ja Silent Night, Deadly Nightista on useampia elokuvia, ettÀ arvuutteluksi menee mikÀ niistÀ.

MÀ kÀvin kirppiksillÀ Àsken ja löytyi Helvetin yö (1981) ja Hohto (minisarja 1997) kauhuista. Muut ovat The Hit List (1993), Exposed (2016), The Over-Eater (2003) ja Black Snake Moan (2006).

MitÀÀn nÀistÀ en ole aikaisemmin nÀhnyt, mutta tuo Helvetin yö tuntuu löydöltÀ.

Vierailija
2802/3439 |
28.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ensi vuonna tulee Companion. NĂ€yttĂ€isi olevan scifi/trilleri, mutta trailerin katsottuani siinĂ€ nĂ€yttĂ€isi olevan kauhun elementtejĂ€kin. 

TörmĂ€sin myös, ettĂ€ Final Destination: Bloodlines tulee ensi vuonna. On elokuvasarjan kuudes elokuva. 

Conjuring, The Black phone ja M3GAN saavat ensivuonna myös jatkoa.

Odotan, kunnes pÀÀsen nÀitÀ nÀkemÀÀn.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2803/3439 |
29.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Katsoin Black Christmas (2019) ja olipa se typerĂ€ elokuva. Edes Cary Elwes ei pelasta hetkittĂ€isillĂ€ kohtauksillaan, kun idea ja kĂ€sikirjoitus on niin luokatonta. Sanoma varmasti on jotain tyypillistĂ€ tĂ€llĂ€ palstalla olevaa, mutta meh đŸ˜«

Vierailija
2804/3439 |
29.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Black Christmas (2019) ja olipa se typerĂ€ elokuva. Edes Cary Elwes ei pelasta hetkittĂ€isillĂ€ kohtauksillaan, kun idea ja kĂ€sikirjoitus on niin luokatonta. Sanoma varmasti on jotain tyypillistĂ€ tĂ€llĂ€ palstalla olevaa, mutta meh đŸ˜«

Mun katselut olivat tietty nĂ€mĂ€ alkuperĂ€iset: https://www.imdb.com/title/tt0071222/ ja https://www.imdb.com/title/tt0088117/ kun oli retrofiilis.

Ja katselin myös Thanksgivingin (joka oli muuten sarjassaan kukasenteki?-slasherit ihan ok, mutta murhaaja ei kyllÀ millÀÀn olisi ehtinyt vaihtaa vaatteitaan) yritin myös toista Eli Roth-leffaa eli Borderlandsia heti perÀÀn, mutta nukahdin jo vartissa. EhkÀ tÀnÀÀn uusi yritys, vaikutti olevan kunnon kalkkuna.

-winner-

Vierailija
2805/3439 |
29.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Se leffa riivatusta Manaaja. Ja se passion of christ. NĂ€kyy YouTubessa. Gibson vetÀÀ roolin. TekevĂ€t itsestÀÀn leffoja miten pahoja ovat itse. 

Vierailija
2806/3439 |
29.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ löysin joskus alle eurolla alkuperÀisen Silent Night, Deadly Night -leffan. Oli se ihan ok.

Thanksgiving oli Screamin kaltainen, mutta paljon rankempi toteutus. Just sellaista rankkaa mistÀ Winnerin ei pitÀisi pitÀÀ.

Borderlands oli mielestÀni aivotonta hupailua aivot narikassa katsottavaksi.

Vierailija
2807/3439 |
29.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se leffa riivatusta Manaaja. Ja se passion of christ. NĂ€kyy YouTubessa. Gibson vetÀÀ roolin. TekevĂ€t itsestÀÀn leffoja miten pahoja ovat itse. 

Jahas, palstan uskovainen löysi ketjun.

Ja jottei fiktio mene faktojen edelle taas kerran, niin Mel Gibson on ohjaaja, ei ole leffassa nÀyttelijÀnÀ vetÀmÀssÀ mitÀÀn roolia. PÀÀsiÀisenÀ mahdollisesti sitten jatko-osa katsottavaksi, joten henkisesti hankalia aikoja sinulle tulossa ;D

-winner-

Vierailija
2808/3439 |
29.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÀ löysin joskus alle eurolla alkuperÀisen Silent Night, Deadly Night -leffan. Oli se ihan ok.

Thanksgiving oli Screamin kaltainen, mutta paljon rankempi toteutus. Just sellaista rankkaa mistÀ Winnerin ei pitÀisi pitÀÀ.

Borderlands oli mielestÀni aivotonta hupailua aivot narikassa katsottavaksi.

Aikoinaan Tarantinon ja Rodriguesin Grindhouse-leffaprojektin (Planet Terror ja Death Proof) vÀliajan feikkitrailerista alkunsa saanut Thanksgiving oli kyllÀ siinÀ trailerissaan paljon ilkeÀmpÀÀ kamaa kuin mitÀ itse leffa sitten oli. Jatko-osa on tulossa, joten ehkÀ sitten siinÀ lisÀÀ graafista gorea. "Rankkaa, mistÀ ei pitÀisi pitÀÀ" riippuu tÀysin elokuvasta. EnsimmÀinen Scream oli rankka ja hyvÀ ja sitten jatko-osat aika hyvin ovat pilanneet senkin maineen. ViimeisimmÀssÀkin joitakin hahmoja puukotetaan kymmeniÀ kertoja ja ei vaan henki lÀhde, koska plot armor.

Borderlands-pelejĂ€ pelanneena ja nettiarvioita leffasta lukeneena olettaisin, ettei ihan vastaavaan elokuva yllĂ€... Leffa oli hyllyllĂ€ pitkÀÀn ja R-ratedista tehtiin uusintakuvauksilla  k-12, joten ei oikein lupaa hyvÀÀ...

-winner-

Vierailija
2809/3439 |
30.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Osaisiko Winner hakea sen Grindhouse feikki trailerin? MĂ€ haluaisin nĂ€hdĂ€ sen. 

Toi mun "aivot narikassa" -ilmaisu tarkoitti, ettÀ itku siinÀ tulee, jos vakavasti suhtautuu siihen elokuvaan. Vannoutuneille Borderlands faneille elokuva, kun ei natsaa. Eli Rothhan oli sanonut, ettÀ hÀn haluaa tehdÀ Star Warsin kaltaista kepeÀÀ hauskaa elokuvaa ja tuo Borderlands on sen asenteen tuotos.

Vierailija
2810/3439 |
30.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko Winner hakea sen Grindhouse feikki trailerin? MĂ€ haluaisin nĂ€hdĂ€ sen. 

Toi mun "aivot narikassa" -ilmaisu tarkoitti, ettÀ itku siinÀ tulee, jos vakavasti suhtautuu siihen elokuvaan. Vannoutuneille Borderlands faneille elokuva, kun ei natsaa. Eli Rothhan oli sanonut, ettÀ hÀn haluaa tehdÀ Star Warsin kaltaista kepeÀÀ hauskaa elokuvaa ja tuo Borderlands on sen asenteen tuotos.

Hakuun youtubeen grindhouse 2007 trailer niin löytyy muitakin, kuten Don't, Machete, Hobo with a shotgun ja Werewolf Women of SS.

-winner-

Vierailija
2811/3439 |
30.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tositapahtumiin perustuva australialainen wolf greek.

Vierailija
2812/3439 |
30.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Katsoin noi Winnerin mainitsemat feikki trailerit ja tuli mieleen, kun eilen katsoin Manborg leffan niin sen lopussa tuli feikkitraileri Bio-Cop. KyseistÀ leffaa ei ole, mutta traileri kaamealla tavalla hauska on.

Steven Kostanskin leffat ovat kiehtovia ja hauskoja. 

Vierailija
2813/3439 |
02.01.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀvin elokuvissa katsomassa kotimaisen Koston enkeli elokuvan. Tai no, enhÀn mÀ sitÀ loppuun katsonut, kun elokuvakokemukseni oli kauheampi kuin itse elokuva. B-luokan leffa. Sali alkoi haista ihan hirveelle. VÀlillÀ nÀinkin pÀin. HirveitÀ hÀiriköitÀ siellÀ.

Vierailija
2814/3439 |
05.01.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KirppikseltÀ vihdoin löytyi kauhua ja tÀllÀiset tÀllÀ kertaa:

- Poltergeist (1982)

- Into The Mirror (Geoul Sokeuro) (2003)

- Static (2012)

- Reeker 2: No Man's Land (2008)

- Down (2001)

- Red Lights (2012)

Showtime (2002) löytyi myös, mutta se ei millÀÀn mittarilla ole kauhua. Ei tuo Red Lights myöskÀÀn ole kauhua, mutta kulkee sen genren rinnalla.

MÀ taidan tÀnÀÀn mennÀ katsomaan sen Nosferatun.

Vierailija
2815/3439 |
05.01.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Poltergeist (1982)

- Static (2012)

- Down (2001)

- Red Lights (2012)

Showtime (2002) löytyi myös, mutta se ei millÀÀn mittarilla ole kauhua. Ei tuo Red Lights myöskÀÀn ole kauhua, mutta kulkee sen genren rinnalla.

Kerro sitten minkÀlainen se Nosferatu on. Itse olen menossa ensi viikolla myös katsomaan sen.

Vierailija
2816/3439 |
05.01.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Poltergeist (1982)

- Static (2012)

- Down (2001)

- Red Lights (2012)

Kerro sitten minkÀlainen se Nosferatu on. Itse olen menossa ensi viikolla myös katsomaan sen.

Ok. Itse kuulin, ettÀ se on todella hieno elokuva. Pelottava se ei vissinkÀÀn ole tippaakaan. NÀin oon kuullut. Ajattelin arvostella sen sitten.

Vierailija
2817/3439 |
05.01.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nyt on nÀhty Nosferatu. Komea leffa oli, mutta kovin pitkÀltÀ tuntui, ettÀ alkoi vÀhÀn puuduttaa. EnemmÀn koin sen fantasia elokuvana, kuin kauhuna. Se oli niin hienosteleva elokuva.Olihan siinÀ kammottaviakin kohtauksia, mutta ei ne pahalta tuntuneet.

Vierailija
2818/3439 |
06.01.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oli Nosferatussa vĂ€hĂ€n myös pettymyksenĂ€ miltĂ€ Orlok nĂ€ytti. Mulle tuli siitĂ€ mieleen joku pahamaineinen Igor. 

Jos nÀmÀ Robert Eggersin elokuvat laitan jÀrjestykseen mistÀ pidÀn eniten ja mistÀ vÀhiten, niin se menee nÀin:

1. The Northman

2. Nosferatu

3. The Witch

4. The Lighthouse

Vierailija
2819/3439 |
06.01.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lumikki ja seitsemÀn kÀÀpiötÀ K-18 versiona.

Vierailija
2820/3439 |
06.01.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀnÀÀn löysin toiselta kirppikseltÀ Amityville 2 & 3 -elokuvat. En ole nÀitÀkÀÀn nÀhnyt ja ensimmÀinen on jo ennestÀÀn kokoelmissani. PÀÀsen katsomaan tÀmÀnkin leffa sarjan. Amityville Curse löytyy myös kokoelmista, mutta en tiedÀ kuuluuko tÀmÀ leffasarjaan.

Aika paljon elokuvia on Amityvillesta tehty, kun tÀssÀ viestissÀ ei ole lÀheskÀÀn kaikkia leffoja mainittu.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme seitsemÀn yhdeksÀn