Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3439)

Vierailija
2761/3439 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä15098 kirjoitti:

Se on yksilöllistä ja subjektiiviseen kokemukseen pohjautuva määrittely. Parhaaseen lopputulokseen pääsee profiloimalla katsoja ja tuntemalla tämän kokemusmaailma. Tätä kokemusmaailmaa vastaan räätälöidään pahin mahdollinen kauhufilmi katsojalle. Ihme, jos sitä sietää 4 minuuttia kauemmin.

Algoritmi ei edelleenkään määritä minua, eikä mun katsomisia.

-winner-

Tai niin ainakin luulet.

Vierailija
2762/3439 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä15098 kirjoitti:

Se on yksilöllistä ja subjektiiviseen kokemukseen pohjautuva määrittely. Parhaaseen lopputulokseen pääsee profiloimalla katsoja ja tuntemalla tämän kokemusmaailma. Tätä kokemusmaailmaa vastaan räätälöidään pahin mahdollinen kauhufilmi katsojalle. Ihme, jos sitä sietää 4 minuuttia kauemmin.

-winner-

Tai niin ainakin luulet.

No niin, AI siellä loukkaantui ;DDD

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2763/3439 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

From-sarjasta season 3 katsottuna. Kuten aiemminkin, yksittäisiä suht tehokkaita kauhukohtauksia ja epämääräisiä, hatustavedettyjä juonenkäänteitä LOSTin tyyliin, kun metsiköstä löytyy aina jotain uutta. Maahan pudonnut lentokoneen hylky toivottavasti ensi kaudella ;DDDD

Nyt viimeisissä jaksoissa viimein jotain vastauksiakin, mutta hmmm... Kuulostavat lähinnä siltä, että koko tarina kuitenkin nollataan viimeisessä jaksossa, on se sitten seuraava season (tai lypsetäänkö aihetta vielä pidemmälle) ja millään ei siis ole mitään merkitystä.

-winner-

Vierailija
2764/3439 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohto

En tiedä mikä siitä tekee kaikkein pelottavimman näkemistäni.

Sama, katsoin se joskus kauan sitten. Ihan hirveä:( en kyllä muutenkaan kauhun fani ole.

Vierailija
2765/3439 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponterosa. Kakit meni housuun kun Tony Halme kurkisti huussin reiästä.

Vierailija
2766/3439 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Longlegsissä oli omaan makuuni sopivan vinksahtanut meno. Samasta syystä pidän David Lynchin elokuvista. Ovat outoja ja hiertävät alitajuntaa kuin kivi kengässä. Leffan jälkeen on vähän harhainen "mitä hittoa mä just katsoin...?" -olo.

Vierailija
2767/3439 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä15098 kirjoitti:

-winner-

Tai niin ainakin luulet.

-winner-

Uskomattoman moni kehuu ajattelevansa omilla aivoillaan tajuamatta toistelevansa opittuja/opetettuja fraaseja.

Vierailija
2768/3439 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohto

En tiedä mikä siitä tekee kaikkein pelottavimman näkemistäni.

Se kun se hulluus etenee eikä sille voi mitään. Plus että voi tapahtua oikeesti kelle vaan. 

Vierailija
2769/3439 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv:stä menevä Indiana Jones ja tuomion temppeli käy ihan kauhusta. Noituutta, kidutusta ja todella synkkä tunnelma elokuvassa. On julmempaa katsottavaa, kuin äsken katsomani Dont Let Go, joka luokitellaan scifi/kauhuksi. Don't let go oli kivaa katsottavaa, mutta oli mielestäni trilleriä, kuin kauhua scifin kanssa. 

Varmaan kukaan ei pidä tätä Indiana Jones leffaa kauhuna, mutta sitten voisi pitää, jos se oltaisiin luokiteltu kauhuksi.

Mitäköhän kuuluu ensi vuoden odotetuimpiin kauhuelokuviin? Vuosi alkaa kohta olla päätöksessään.

Vierailija
2770/3439 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkakokous leffat ovat todiste siitä, että komediakin voi olla kauhua. Katsoin äsken tv:stä tulleen Luokkakokous 3 -leffan.

Kauhut pystyy sentään katsomaan loppuun, kun taas komediallinen kiusallisuus saa harkitsemaan tv:n sammuttamisen.

Vierailija
2771/3439 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heretic on nyt nähty ja tykkäsin. Tykkään realistisesta kauhusta, tuossa juoni oli hyvinkin realistinen.

Kovin pelottava ei kyllä ollut, mutta jos kauhuleffoista yleisesti puhutaan, niin suosittelen.

Vierailija
2772/3439 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heretic on nyt nähty ja tykkäsin. Tykkään realistisesta kauhusta, tuossa juoni oli hyvinkin realistinen.

Kovin pelottava ei kyllä ollut, mutta jos kauhuleffoista yleisesti puhutaan, niin suosittelen.

Spoilaatko vai uskomuksesi ovat leffan mukaiset? Älä vastaa, sillä älä spoilaa.

Vierailija
2773/3439 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yellowjackets -sarjan 2 seasonia katsottu. Kolmas alkaa parin kk päästä. Juliette Lewis, Christina Ricci ja Melanie Lynskey ovat aivan mahtavia, vaikka hahmonsa ovatkin mitä ovat ja sarja käsittelee paljolti kannibalismia, joka ei aiheena niin kiva ole. Mutta jos katsot asenteella, ettet tiedä pitäisikö oikeasti nauraa mukana asioille, jotka ovat sekä pikimustaa huumoria että tabuja, niin tämä on oikein mainio sarjana siihen.

-winner-

Vierailija
2774/3439 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Longlegsissä oli omaan makuuni sopivan vinksahtanut meno. Samasta syystä pidän David Lynchin elokuvista. Ovat outoja ja hiertävät alitajuntaa kuin kivi kengässä. Leffan jälkeen on vähän harhainen "mitä hittoa mä just katsoin...?" -olo.

Ootko nähnyt Men -leffan? Se vasta vinksahtanut on ja jättää idean ihan mystiseksi. Luulen, että voisit pitää tuosta. Katsojan päätettävissä mitä siinä tapahtui, sillä itse sain pari mahdollista ajatushaaraa tapahtumille. Myös herätti itselleni kysymyksiä joihin en keksinyt vastausta. Omanlainen elokuva.

Vierailija
2775/3439 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes trollaillut, kun mainitsin Indiana Jones ja tuomion temppeli -leffan olevan kauhua. Enkä ole edes ainut, joka näin ajattelee, kun äsken selailin youtubea tuosta leffasta.

Katsokaa vaikka koko elokuva ajattelematta sen olevan mitään genreä niin aivan varmana teille tulee mieleen kauhu seikkailu tuosta elokuvasta. Sanoin tämän, kun alanuolititte kommenttiani.

Vierailija
2776/3439 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes trollaillut, kun mainitsin Indiana Jones ja tuomion temppeli -leffan olevan kauhua. Enkä ole edes ainut, joka näin ajattelee, kun äsken selailin youtubea tuosta leffasta.

Katsokaa vaikka koko elokuva ajattelematta sen olevan mitään genreä niin aivan varmana teille tulee mieleen kauhu seikkailu tuosta elokuvasta. Sanoin tämän, kun alanuolititte kommenttiani.

Jokaisessa Indyssä on yliluonnollisia ja kauhuelementtejä. Tuomion temppelissä toki eniten. Päähenkilökin pelkää käärmeitä. Ja jos ajatellaan nasseja, niin Indyhän on niiden boogeyman.

-winner-

Vierailija
2777/3439 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään pelottavaa kauhuleffaa en ole elämässäni nähnyt. Olen pelännyt ainoastaan BOBia, mutta mikään muu kauhukuvasto ei ole koskaan onnistunut pelottamaan mua mitenkään. Toki jänniä ja ällöttäviä on tullut nähtyä paljon, ja myös elokuvina hyviä, mutta en ole pelännyt yhdessäkään.

Vierailija
2778/3439 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

From-sarjasta season 3 katsottuna. Kuten aiemminkin, yksittäisiä suht tehokkaita kauhukohtauksia ja epämääräisiä, hatustavedettyjä juonenkäänteitä LOSTin tyyliin, kun metsiköstä löytyy aina jotain uutta. Maahan pudonnut lentokoneen hylky toivottavasti ensi kaudella ;DDDD

Nyt viimeisissä jaksoissa viimein jotain vastauksiakin, mutta hmmm... Kuulostavat lähinnä siltä, että koko tarina kuitenkin nollataan viimeisessä jaksossa, on se sitten seuraava season (tai lypsetäänkö aihetta vielä pidemmälle) ja millään ei siis ole mitään merkitystä.

-winner-

Ja mun mielestä tää oli niiiiiiiin tylsä sarja :D ei pitänyt mielenkiintoa yllä lainkaan. Lost oli sata kertaa parempi.

Vierailija
2779/3439 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä15098 kirjoitti:

-winner-

Tai niin ainakin luulet.

-winner-

Uskomattoman moni kehuu ajattelevansa omilla aivoillaan tajuamatta toistelevansa opittuja/opetettuja fraaseja.

Yhtälailla jotkut tuijottavat pelkästään netin leffasivustojen pistemääriä ja nehän paljolti vain kertovat siitä, että elokuva on paljon katsottu ja siksi sillä on paljon arvosteluja. Yksittäinen tehokas kauhuelokuva ei siihen pysty, koska se ei pääse yleisönsuosikiksi siinä missä joku Marvel-filmi. Vaikka tekisit maailman parhaan Evil Dead-leffan, niin se on silti vain kulttielokuva ja jos teet siitä liian yleisöystävällisen, niin alkuperäisten fanit itkevät.

-winner-

Vierailija
2780/3439 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä naurattaa nuo teijän "kauhu-filmit"