Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3545)

Vierailija
2721/3545 |
29.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joko ollaan listattu kaikki maailman kauhuelokuvat tÀnne?

Vierailija
2722/3545 |
01.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kirppiskierroselta löytyi pitkÀstÀ aikaa kauhua.

- Twixt (Francis Ford Coppolalta) (2011)

- Paholaisen asianajaja (1997)

- Black Christmas (2019)

- The Hills Have Eyes 2 (1984)

Steven Spielberg presents Taken -minisarjakin tuli löydettyÀ. TÀstÀ en tiedÀ onko millÀÀn mittarilla kauhua. ScifiÀ ainakin on. 5 euroa ei kovin paha hinta kokonaisesta kymmenen osan sarjasta.

Ei lÀheskÀÀn kaikkia kauhuelokuvia olla vielÀ mainittu.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/3545 |
01.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eden Lake

Vierailija
2724/3545 |
01.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Manaaja

Vierailija
2725/3545 |
01.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eduskunnan tÀysistunto compilation 2024

Vierailija
2726/3545 |
01.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manaaja

Tuohan se olisi. VielÀ kun elokuva on liiankin lÀhellÀ totuutta.

Vierailija
2727/3545 |
01.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

He have butt eyes

On pelottavin elokuva!

Vierailija
2728/3545 |
02.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ollaan listattu kaikki maailman kauhuelokuvat tÀnne?

Toivottavasti teet tutkimusta ja lasket kaikki, mitkÀ on jo mainittu. LisÀtÀÀn sitten ne pari miljoonaa puuttuvaa ;D

-winner-

Vierailija
2729/3545 |
02.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jokaisesta taitaisi tulla kauhuleffojen asiantuntija, jos jokaisen ketjun nimikkeen katsoo ja kÀyttÀisi aikansa hyödyllisemmin kuin Vauvassa roikkumalla.

EttÀ siinÀ mielessÀ hyvÀ ketju.

-winner-

Vierailija
2730/3545 |
02.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskunnan tÀysistunto compilation 2024

Hmmm.

No kyllÀ siinÀ vÀlillÀ odottaa, ettÀ missÀ vaiheessa riikka the possessed ilmestyy. Melkein tuntuisi loogiselta, jos alaleuka venyisi ja hÀn alkaisi syödÀ rottia ja ihon alta pilkottaisi liskon iho tai purisi lepakoilta pÀitÀ pois samalla kun oma pÀÀnsÀ pyörii ympÀri...

-winner-

Vierailija
2731/3545 |
02.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisesta taitaisi tulla kauhuleffojen asiantuntija, jos jokaisen ketjun nimikkeen katsoo ja kÀyttÀisi aikansa hyödyllisemmin kuin Vauvassa roikkumalla.

EttÀ siinÀ mielessÀ hyvÀ ketju.

-winner-

Itse oon saanut uusia elokuvia tietoisuuteeni tÀssÀ ketjussa. Etkös sÀ maininnut joskus Black Christmas (2019) leffan tÀssÀ ketjussa? MÀ vaan otin sen leffan matkaani kirppikseltÀ, kun sÀ ehkÀ kehuit sitÀ. TÀllÀiset on muistikuvani.

Ahkerasti ainakin mÀ oon katsellut elokuvia laidasta laitaan. Ylihuomenna vuorossa Piece by Piece :D vaikka ei kauhua olekaan.

Viimeisin kauhuelokuva jonka katsoin oli Don't Move. Oli niin ÀrsyttÀvÀ elokuva, kun ei tuonut itselleni mitÀÀn uutta. Oli niin tyypillinen tylsÀ elokuva.

Vierailija
2732/3545 |
03.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hellraiser 3 katsottu toissapÀivÀnÀ. SiinÀ oli karmiva kÀsikirjoitus, mutta toteutus oli naurettava kirjaimellisesti. Osasi elokuva viihdyttÀÀ mua. Tason lasku nÀkyi selvÀsti aikaisempiin osiin verrattuna.

Äsken katsoin Hellraiser 4:n. Olipa myös naurettava leffa, mutta tĂ€mĂ€kin viihdytti mua kovasti. Sujuvammin etenee elokuva ensimmĂ€isiin verrattuna, mutta kĂ€sikirjoitus on typerĂ€. TĂ€ssĂ€ leffassa oli sentÀÀn yhtĂ€ vakuuttavaa teurastusta mitĂ€ oli parissa ensimmĂ€isessĂ€ leffassa. 

Suhtauduin nÀihin kahteen elokuviin, kuin olisivat camp elokuvia.

Arvelisin Winnerinkin pitÀvÀn nÀistÀ, kun on sellaista komediallista ilmettÀkin.

Vaikea nÀistÀ elokuvista on jÀrkyttyÀ, kun on niin villiÀ mielikuvitusta. Kolmannessa elokuvassa nauroin oikein ÀÀneen.

Vierailija
2733/3545 |
04.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellraiser 3 katsottu toissapÀivÀnÀ. SiinÀ oli karmiva kÀsikirjoitus, mutta toteutus oli naurettava kirjaimellisesti. Osasi elokuva viihdyttÀÀ mua. Tason lasku nÀkyi selvÀsti aikaisempiin osiin verrattuna.

Äsken katsoin Hellraiser 4:n. Olipa myös naurettava leffa, mutta tĂ€mĂ€kin viihdytti mua kovasti. Sujuvammin etenee elokuva ensimmĂ€isiin verrattuna, mutta kĂ€sikirjoitus on typerĂ€. TĂ€ssĂ€ leffassa oli sentÀÀn yhtĂ€ vakuuttavaa teurastusta mitĂ€ oli parissa ensimmĂ€isessĂ€ leffassa. 

Suhtauduin nÀihin kahteen elokuviin, kuin olisivat camp elokuvia.

Arvelisin Winnerinkin pitÀvÀn nÀistÀ, kun on sellaista komediallista ilmettÀkin.

Vaikea nÀistÀ elokuvista on jÀrkyttyÀ, kun on niin villiÀ mielikuvitusta. Kolmannessa elokuvassa nauroin oikein ÀÀneen.

Olen katsonut kaikki 10 Hellraiser-nimikkeen alla tehtyÀ elokuvaa ja minulla on alkuperÀiset Clive Barkerin kirjat ja lÀhes kaikki sarjiksetkin olen lukenut. NÀmÀ olivat mulle se mytologisesti kiinnostavampi juttu (yhdessÀ Elm Street- ja Phantasm-leffojen kanssa) kuin mitÀ jotkut giallot tai slasherit tai zombie/kannibaalileffat.

-winner-

Vierailija
2734/3545 |
04.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hellraiserit kahden ekan jÀlkeen kÀrsivÀt 1 euron budjeteista. Ja lopuista Hellraisereista kannattanee katsoa vain Inferno - maanpÀÀllinen helvetti (Ashley Laurencen takia) ja 2022 versio. Miramax teki halpisleffoja vain pitÀÀkseen tarinan oikeudet poissa Clive Barkerilta.

-winner-

Vierailija
2735/3545 |
04.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MĂ€ koukutuin noihin Hellraiser elokuviin niin tekisi mieli omistaa ne loputkin elokuvat. Ihan sama kuinka huonoja ovat. Inferno vielĂ€ löytyy, jonka ajattelin katsoa tĂ€nÀÀn. 

Todellakin huonona puolena Hellraisereissa on myös nÀyttelemiset mikÀ jÀi aikaisemmin sanomatta.

Kaukana tÀydellisistÀ demonisista elokuvista, mutta silti jotain todella kiehtovaa noissa elokuvissa on.

Inferno ei muuten ole MaanpÀÀllinen helvetti, vaan se on Hellseeker. Kumpaa sitten Winner tarkoittaakaan mikÀ kannattaisi katsoa?

Vierailija
2736/3545 |
04.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulholland drive

Vierailija
2737/3545 |
04.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulholland drive

Ei ole kauhuelokuva.

Vierailija
2738/3545 |
04.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulholland drive

Ei ole kauhuelokuva.

TiedÀn ettÀ sitÀ ei vÀlttÀmÀttÀ kutsuta kauhuelokuvaksi, mutta mielestÀni se on psykologista kauhua, ja se on ehkÀ pelottavin elokuva jonka olen nÀhnyt. Ei ainakaan tullut mieleen mitÀÀn pelottavampaa, vaikka olen nÀhnyt esim. Manaaja, Hohto, Ring jne.

Vierailija
2739/3545 |
04.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MĂ€ koukutuin noihin Hellraiser elokuviin niin tekisi mieli omistaa ne loputkin elokuvat. Ihan sama kuinka huonoja ovat. Inferno vielĂ€ löytyy, jonka ajattelin katsoa tĂ€nÀÀn. 

Todellakin huonona puolena Hellraisereissa on myös nÀyttelemiset mikÀ jÀi aikaisemmin sanomatta.

Kaukana tÀydellisistÀ demonisista elokuvista, mutta silti jotain todella kiehtovaa noissa elokuvissa on.

Inferno ei muuten ole MaanpÀÀllinen helvetti, vaan se on Hellseeker. Kumpaa sitten Winner tarkoittaakaan mikÀ kannattaisi katsoa?

Se, olipa suominimi mikÀ vaan, missÀ Ashey Laurence on mukana. KyllÀ sÀ sen huomaat kun/jos katsot, onko mukana.

-winner-

Vierailija
2740/3545 |
04.12.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Linnaisten vihreÀ kamari

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kahdeksan kaksi kahdeksan