Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3439)

Vierailija
2721/3439 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ollaan listattu kaikki maailman kauhuelokuvat tänne?

Vierailija
2722/3439 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiskierroselta löytyi pitkästä aikaa kauhua.

- Twixt (Francis Ford Coppolalta) (2011)

- Paholaisen asianajaja (1997)

- Black Christmas (2019)

- The Hills Have Eyes 2 (1984)

Steven Spielberg presents Taken -minisarjakin tuli löydettyä. Tästä en tiedä onko millään mittarilla kauhua. Scifiä ainakin on. 5 euroa ei kovin paha hinta kokonaisesta kymmenen osan sarjasta.

Ei läheskään kaikkia kauhuelokuvia olla vielä mainittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/3439 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eden Lake

Vierailija
2724/3439 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja

Vierailija
2725/3439 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan täysistunto compilation 2024

Vierailija
2726/3439 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manaaja

Tuohan se olisi. Vielä kun elokuva on liiankin lähellä totuutta.

Vierailija
2727/3439 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He have butt eyes

On pelottavin elokuva!

Vierailija
2728/3439 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ollaan listattu kaikki maailman kauhuelokuvat tänne?

Toivottavasti teet tutkimusta ja lasket kaikki, mitkä on jo mainittu. Lisätään sitten ne pari miljoonaa puuttuvaa ;D

-winner-

Vierailija
2729/3439 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta taitaisi tulla kauhuleffojen asiantuntija, jos jokaisen ketjun nimikkeen katsoo ja käyttäisi aikansa hyödyllisemmin kuin Vauvassa roikkumalla.

Että siinä mielessä hyvä ketju.

-winner-

Vierailija
2730/3439 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskunnan täysistunto compilation 2024

Hmmm.

No kyllä siinä välillä odottaa, että missä vaiheessa riikka the possessed ilmestyy. Melkein tuntuisi loogiselta, jos alaleuka venyisi ja hän alkaisi syödä rottia ja ihon alta pilkottaisi liskon iho tai purisi lepakoilta päitä pois samalla kun oma päänsä pyörii ympäri...

-winner-

Vierailija
2731/3439 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisesta taitaisi tulla kauhuleffojen asiantuntija, jos jokaisen ketjun nimikkeen katsoo ja käyttäisi aikansa hyödyllisemmin kuin Vauvassa roikkumalla.

Että siinä mielessä hyvä ketju.

-winner-

Itse oon saanut uusia elokuvia tietoisuuteeni tässä ketjussa. Etkös sä maininnut joskus Black Christmas (2019) leffan tässä ketjussa? Mä vaan otin sen leffan matkaani kirppikseltä, kun sä ehkä kehuit sitä. Tälläiset on muistikuvani.

Ahkerasti ainakin mä oon katsellut elokuvia laidasta laitaan. Ylihuomenna vuorossa Piece by Piece :D vaikka ei kauhua olekaan.

Viimeisin kauhuelokuva jonka katsoin oli Don't Move. Oli niin ärsyttävä elokuva, kun ei tuonut itselleni mitään uutta. Oli niin tyypillinen tylsä elokuva.

Vierailija
2732/3439 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellraiser 3 katsottu toissapäivänä. Siinä oli karmiva käsikirjoitus, mutta toteutus oli naurettava kirjaimellisesti. Osasi elokuva viihdyttää mua. Tason lasku näkyi selvästi aikaisempiin osiin verrattuna.

Äsken katsoin Hellraiser 4:n. Olipa myös naurettava leffa, mutta tämäkin viihdytti mua kovasti. Sujuvammin etenee elokuva ensimmäisiin verrattuna, mutta käsikirjoitus on typerä. Tässä leffassa oli sentään yhtä vakuuttavaa teurastusta mitä oli parissa ensimmäisessä leffassa. 

Suhtauduin näihin kahteen elokuviin, kuin olisivat camp elokuvia.

Arvelisin Winnerinkin pitävän näistä, kun on sellaista komediallista ilmettäkin.

Vaikea näistä elokuvista on järkyttyä, kun on niin villiä mielikuvitusta. Kolmannessa elokuvassa nauroin oikein ääneen.

Vierailija
2733/3439 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellraiser 3 katsottu toissapäivänä. Siinä oli karmiva käsikirjoitus, mutta toteutus oli naurettava kirjaimellisesti. Osasi elokuva viihdyttää mua. Tason lasku näkyi selvästi aikaisempiin osiin verrattuna.

Äsken katsoin Hellraiser 4:n. Olipa myös naurettava leffa, mutta tämäkin viihdytti mua kovasti. Sujuvammin etenee elokuva ensimmäisiin verrattuna, mutta käsikirjoitus on typerä. Tässä leffassa oli sentään yhtä vakuuttavaa teurastusta mitä oli parissa ensimmäisessä leffassa. 

Suhtauduin näihin kahteen elokuviin, kuin olisivat camp elokuvia.

Arvelisin Winnerinkin pitävän näistä, kun on sellaista komediallista ilmettäkin.

Vaikea näistä elokuvista on järkyttyä, kun on niin villiä mielikuvitusta. Kolmannessa elokuvassa nauroin oikein ääneen.

Olen katsonut kaikki 10 Hellraiser-nimikkeen alla tehtyä elokuvaa ja minulla on alkuperäiset Clive Barkerin kirjat ja lähes kaikki sarjiksetkin olen lukenut. Nämä olivat mulle se mytologisesti kiinnostavampi juttu (yhdessä Elm Street- ja Phantasm-leffojen kanssa) kuin mitä jotkut giallot tai slasherit tai zombie/kannibaalileffat.

-winner-

Vierailija
2734/3439 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellraiserit kahden ekan jälkeen kärsivät 1 euron budjeteista. Ja lopuista Hellraisereista kannattanee katsoa vain Inferno - maanpäällinen helvetti (Ashley Laurencen takia) ja 2022 versio. Miramax teki halpisleffoja vain pitääkseen tarinan oikeudet poissa Clive Barkerilta.

-winner-

Vierailija
2735/3439 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koukutuin noihin Hellraiser elokuviin niin tekisi mieli omistaa ne loputkin elokuvat. Ihan sama kuinka huonoja ovat. Inferno vielä löytyy, jonka ajattelin katsoa tänään. 

Todellakin huonona puolena Hellraisereissa on myös näyttelemiset mikä jäi aikaisemmin sanomatta.

Kaukana täydellisistä demonisista elokuvista, mutta silti jotain todella kiehtovaa noissa elokuvissa on.

Inferno ei muuten ole Maanpäällinen helvetti, vaan se on Hellseeker. Kumpaa sitten Winner tarkoittaakaan mikä kannattaisi katsoa?

Vierailija
2736/3439 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulholland drive

Vierailija
2737/3439 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulholland drive

Ei ole kauhuelokuva.

Vierailija
2738/3439 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulholland drive

Ei ole kauhuelokuva.

Tiedän että sitä ei välttämättä kutsuta kauhuelokuvaksi, mutta mielestäni se on psykologista kauhua, ja se on ehkä pelottavin elokuva jonka olen nähnyt. Ei ainakaan tullut mieleen mitään pelottavampaa, vaikka olen nähnyt esim. Manaaja, Hohto, Ring jne.

Vierailija
2739/3439 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä koukutuin noihin Hellraiser elokuviin niin tekisi mieli omistaa ne loputkin elokuvat. Ihan sama kuinka huonoja ovat. Inferno vielä löytyy, jonka ajattelin katsoa tänään. 

Todellakin huonona puolena Hellraisereissa on myös näyttelemiset mikä jäi aikaisemmin sanomatta.

Kaukana täydellisistä demonisista elokuvista, mutta silti jotain todella kiehtovaa noissa elokuvissa on.

Inferno ei muuten ole Maanpäällinen helvetti, vaan se on Hellseeker. Kumpaa sitten Winner tarkoittaakaan mikä kannattaisi katsoa?

Se, olipa suominimi mikä vaan, missä Ashey Laurence on mukana. Kyllä sä sen huomaat kun/jos katsot, onko mukana.

-winner-

Vierailija
2740/3439 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnaisten vihreä kamari