Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3439)

Vierailija
2701/3439 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piina

Vierailija
2702/3439 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin juuri katsomaan Veronica leffaa ja Masked singerin jälkeen katson elokuvan Sisar Kuolema.

Nämä kaksi elokuvaa ovat samaa elokuvasarjaa. Veronican oon joskus katsonut. Ei ollut pelottava itselleni, mutta ihan toimiva leffa muuten. 

Olen koiran kanssa kahdestaan isossa pimeässä kämpässä, joten olosuhteetkin ovat hyvät kauhua katsomaan.

Osaisiko joku sanoa onko netflixissä mitään samantyyppistä kauhua mitä Hohto on? Jotain sen kaltaista tekisi mieli katsoa.

Stephen Kingin toinen leffa Cujo olisi varmaan koiraihmiselle oivaa terapiaa, varsinkin jos sulla on bernhardilainen ;DDDDD En tiedä enkä jaksa tsekata onko Netflixissä.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/3439 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin juuri katsomaan Veronica leffaa ja Masked singerin jälkeen katson elokuvan Sisar Kuolema.

Nämä kaksi elokuvaa ovat samaa elokuvasarjaa. Veronican oon joskus katsonut. Ei ollut pelottava itselleni, mutta ihan toimiva leffa muuten. 

Olen koiran kanssa kahdestaan isossa pimeässä kämpässä, joten olosuhteetkin ovat hyvät kauhua katsomaan.

Osaisiko joku sanoa onko netflixissä mitään samantyyppistä kauhua mitä Hohto on? Jotain sen kaltaista tekisi mieli katsoa.

Stephen Kingin toinen leffa Cujo olisi varmaan koiraihmiselle oivaa terapiaa, varsinkin jos sulla on bernhardilainen ;DDDDD En tiedä enkä jaksa tsekata onko Netflixissä.

-winner-

Ei ole Netflixissä. Tuo elokuva tulikin mieleen, kun oon tuon brasilianterrierin kanssa kahdestaan. En ole sitä vielä katsonut, vaikka dvd siitä löytyy. Eläinkauhut ovat mielestäni kyseenalaisia, kun huomioidaan ihmisten käyttäytyminen niitä eläimiä kohtaan.

Tappajahai hyvänä esimerkkinä. Itse Steven Spielberg katunut kun teki tuon elokuvan järjettömän haiden saalistamisen takia.

Vierailija
2704/3439 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Ei ole Netflixissä. Tuo elokuva tulikin mieleen, kun oon tuon brasilianterrierin kanssa kahdestaan. En ole sitä vielä katsonut, vaikka

Miten se onkin niin, että kauhuleffoissa, mitä idyllisempi perhe siinä kuvataan, niin perheen koirat lähes aina ovat vaarassa menettäa henkensä, koska katsojalta halutaan tietty reaktio, mutta kissan osa on hypätä komerosta ja pelottaa päähenkilö. Jopa Alienissakin kissa jäi sähisemään ;D

-winner-

Vierailija
2705/3439 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan katsottua Veronica ja Sisar Kuolema.

Veronica oli reilusti parempi elokuva. Sisar Kuolema oli pitkäveteinen ja jäin kaipaamaan jotain enemmän siitä. Ei edes kovin jännittävä ollut. Todella unohdettava leffa on.

Winnerin viestiin niin koirat osaavat olla sympaattisempia useimmille katsojille. Mä en edes tykkää kohtauksista, joissa satutetaan eläimiä.

Vierailija
2706/3439 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas tammikuuta se Nosferatu tulee Suomeen. Ei tarvii kauaa odotella :D

Maailmalla se ollaan nähty ja yhden otsikon mukaan se on täydellinen. Saa toivoa, että saa laajan levityksen täällä Suomessa.

Northman teki muhun vaikutuksen, joten en missään nimessä jätä Nosferatua välistä. Sama ohjaaja kun kyseessä on. En malta odottaa.

Trailerin kehtasin katsoa just ja sekin vakuutti mut.

Vierailija
2707/3439 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bingeilen parhaillaan tv-sarjoja. Bansheen 4 seasonia katsoin ja vaikkei kauhua olekaan, niin on erittäin väkivaltainen ja täynnä särmikkäitä pahishahmoja lain kummallakin puolella. Antony Starr teki tuon ennen The Boysia.

Nosferatusta puheen ollen Nos4a2 "The series deals with a working-class artist who uses supernatural abilities to track an immortal being who preys on children." Tämä oli Joe Hillin kirjaan perustuva sarja (S. Kingin poika) ja olisi ehkä paremmin toiminut 2 tunnin leffana 20 jakson sijaan. Sekoitus Christineä, lastensieppauskauhua ja teinin perhedraamaa, joista viimeksi mainittu on todella puuduttavaa ja kakkosseasonilla unohdetaankin onneksi sitten lähes täysin. Vampirismiä tai Nosferatua ei siinä oikein ole, ellei lasketa pääpahiksen nuorentumissymbioosia autonsa kanssa tai Joulumaa-lasten verenhimoa.

-winner-

Vierailija
2708/3439 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauhusarjoistakin puhutaan niin hankin The Stand - Tukikohta (1994) -blurayn.

Stephen Kingiä se on. On jokin uudempikin sarja tästä teoksesta olemassa vuodelta 2020.

Kannataakohan tuota tuoreempaa hankkia?

Jos joku tietää tuon tuoreemman niin olisi kiva tietää onko se hyvä vai ei.

Vierailija
2709/3439 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kauhusarjoistakin puhutaan niin hankin The Stand - Tukikohta (1994) -blurayn.

Stephen Kingiä se on. On jokin uudempikin sarja tästä teoksesta olemassa vuodelta 2020.

Kannataakohan tuota tuoreempaa hankkia?

Jos joku tietää tuon tuoreemman niin olisi kiva tietää onko se hyvä vai ei.

Sanottaisiinko niin, ettei kirjasta ole vieläkään definitiivistä versiota tehty. Ihan kuin olisi pakko muuttaa ihan vaan koska käsikirjoittajat/tuottajat hakee jotain "parempaa" versiota... Carriestakin tulee TAAS uusi versio... Alexander Skarsgårdin faneille se uus The Stand, ei oikein muuten.

Uusi Salem's Lot-leffa ei ollut sekään mikään kärkituotos, oli toista vuotta hyllyllä ja siihen on syynsä. Ilmeisesti leikattu paljon pois. Chapelwaite ja Midnight Mass -sarjat olivat parempia sovituksia samasta aiheesta.

Welcome to Derry, IT -leffojen jatko-osa/prequel-sarjakin ensi vuonna tulossa, samoin Running Man -remake ja The Monkey. Kingin matsku ei lopu, uutta kirjaakin pukkaa vähän väliä...

-winner-

Vierailija
2710/3439 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pidin tosi shokeeraavana Darkman elokuvaa. Viime aikoina löysin tuon kirpputorilta. 

Vierailija
2711/3439 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole  se tyttö, selkäpiitä karmiva.

Vierailija
2712/3439 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä Hellraiseria katsottu. Hirviöelokuvien ystävä kun oon niin pidin paljon kaikkien olentojen ilmestymisistä. 

Ykkönen oli alkuun puuduttava, mutta sitten alkoi paremmin toimia. Kakkosesta pidin paljon enemmän. Taiteen ystävä kun oon niin pidin paljon, kun mentiin demonien maailmaan. Ei täydellisiä elokuvia alkuunkaan, mutta mua viihdytti paljon. Kakkosesta myös pidin enemmän sen takia, kun siinä oli hulluja visuaalisia ideoita.

Huomenna meen katsomaan Heretic leffan elokuviin, että seuraavaksi siitä tulee jonkinlaista arvostelua multa.

Vierailija
2713/3439 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellraiserista vielä niin itse koin ykkösen olevan pohjustus Hellraiser 2:seen. Selvää jatkumoahan elokuvat ovat. Tuntui niin yhtenäiseltä elokuvalta nuo elokuvat keskenään. Kasarilla on ollut ihan huikeaa mielikuvitusta elokuvissa.

Kuulin muiden jatko-osien olevan sitten heikompaa tuotantoa. Kolmas osahan ollaan ysärillä tehty. Sitten kun jatkan leffasarjan katsomista niin todellakin toivon, ettei täysin surkeita muut jatko-osat ole. Kakkonen jäi sellaiseen malliin, kuin kolmas osakin olisi selvää jatkumoa.

Aika häijyä väkivaltaa Hellraisereissa on, mutta fantasia elementit rikkoo sen ahdistavan tunteen. 

Jos aikoo katsoa Hellraisereita niin kannattaa katsoa järjestyksessä ja varautua kannattaa häijyn näköisiin kohtauksiin. Toteutuskaan ei ole millään tasoa realistinen, mutta fantasiaahan Hellraiserit myös kauhun ohella edustaa.

Vierailija
2714/3439 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heretic tuli nähtyä eilen. Elokuva oli paljon puhetta ja odotin jotain hyvin älykästä elokuvaa, mutta ei elokuva vastannut odotuksiani. Olihan elokuvassa omat ideansa, mutta jäin kaipaamaan enemmän. 

Mielestäni elokuvassa oli liian helppo loppuratkaisu, verrattuna mitä itse ajattelin sen olevan. Elokuvassa oli aineksia tehdä vaikka minkälainen elokuva, mutta...

Paha mennä puhumaan tarkemmin, ilman että spoilaisi elokuvaa. Elokuvassa on paljon muuta kuin kauhua ja pitäisin sitä enemmän jännityselokuvana, kuin kauhuna.

Ihan ok leffa pienellä pettymyksellä itselleni. 

Vierailija
2715/3439 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuelokuvat vieneet kirjoittelijat hengiltä?

Nosferatu vienyt Einnerin ja Pinhead tuon toisen kirjoittelijan? Ja muut myös joutuneet mainitsemansa leffan hirviön kynsiin?

Vierailija
2716/3439 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heretic tuli nähtyä eilen. Elokuva oli paljon puhetta ja odotin jotain hyvin älykästä elokuvaa, mutta ei elokuva vastannut odotuksiani. Olihan elokuvassa omat ideansa, mutta jäin kaipaamaan enemmän. 

Mielestäni elokuvassa oli liian helppo loppuratkaisu, verrattuna mitä itse ajattelin sen olevan. Elokuvassa oli aineksia tehdä vaikka minkälainen elokuva, mutta...

Paha mennä puhumaan tarkemmin, ilman että spoilaisi elokuvaa. Elokuvassa on paljon muuta kuin kauhua ja pitäisin sitä enemmän jännityselokuvana, kuin kauhuna.

No höh, odotin/odotan Hereticiä kovasti.

Kävitkö leffassa vai onko tuo jo julkaistu jossain?

Vierailija
2717/3439 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereditary. Ainoa kauhuleffa missä pitänyt pausettaa välillä ja laittaa valot päälle. Ja vielä jälkeenkin tuntui et näki jotain halluja ympärillä. Ja oon totaalisen kauhuleffafriikki eli ei ollut tottumattomuutta =D

Vierailija
2718/3439 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhuelokuvat vieneet kirjoittelijat hengiltä?

Nosferatu vienyt Einnerin ja Pinhead tuon toisen kirjoittelijan? Ja muut myös joutuneet mainitsemansa leffan hirviön kynsiin?

Mikäs pahan tappaisi? Työnteko kenties...?

Ei vaan katsoin välillä muuta eli House of Dragonin seasonit 1-2, kun nyt saa sitten taas odotella vuoden-kaksi seuraavaa seasonia. Olihan niissäkin verta ja väkivaltaa ihan kotitarpeiksi. Ja parit shokeeraavat lohikäärmetaistelut ja juonittelua jopa enemmän kuin av-mammoilla :DDD

Parhaillaan pyörii Cobweb: lapsenkiusausta, pahoja vanhempia ja seinistä kuiskuttelee joku... ihan normimenoa siis ja toteutus toistaiseksi varsin ilkeä, en odota tässä olevan kovinkaan happy endiä.

-winner-

Vierailija
2719/3439 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höh, odotin/odotan Hereticiä kovasti.

Kävitkö leffassa vai onko tuo jo julkaistu jossain?

Pyörii teattereissa jo. Voi se kolahtaa toisille paremmin. Kerroin vain oman suhtautumiseni elokuvaan. Ei se nyt niin huono ole, mutta ei ollut makuuni. Sä coit ehkä pitää siitä.

Vierailija
2720/3439 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hereditary. Ainoa kauhuleffa missä pitänyt pausettaa välillä ja laittaa valot päälle. Ja vielä jälkeenkin tuntui et näki jotain halluja ympärillä. Ja oon totaalisen kauhuleffafriikki eli ei ollut tottumattomuutta =D

Kauhua Buenos Airesissa oli mulle vastaavanlainen kokemus. Tuossa mainitsemassasi leffassa autoilukohtaus oli ainut mikä järkytti mieltäni.