Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3669)

Vierailija
2701/3669 |
16.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Piina

Vierailija
2702/3669 |
16.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin juuri katsomaan Veronica leffaa ja Masked singerin jÀlkeen katson elokuvan Sisar Kuolema.

NĂ€mĂ€ kaksi elokuvaa ovat samaa elokuvasarjaa. Veronican oon joskus katsonut. Ei ollut pelottava itselleni, mutta ihan toimiva leffa muuten. 

Olen koiran kanssa kahdestaan isossa pimeÀssÀ kÀmpÀssÀ, joten olosuhteetkin ovat hyvÀt kauhua katsomaan.

Osaisiko joku sanoa onko netflixissÀ mitÀÀn samantyyppistÀ kauhua mitÀ Hohto on? Jotain sen kaltaista tekisi mieli katsoa.

Stephen Kingin toinen leffa Cujo olisi varmaan koiraihmiselle oivaa terapiaa, varsinkin jos sulla on bernhardilainen ;DDDDD En tiedÀ enkÀ jaksa tsekata onko NetflixissÀ.

-winner-

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/3669 |
16.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin juuri katsomaan Veronica leffaa ja Masked singerin jÀlkeen katson elokuvan Sisar Kuolema.

NĂ€mĂ€ kaksi elokuvaa ovat samaa elokuvasarjaa. Veronican oon joskus katsonut. Ei ollut pelottava itselleni, mutta ihan toimiva leffa muuten. 

Olen koiran kanssa kahdestaan isossa pimeÀssÀ kÀmpÀssÀ, joten olosuhteetkin ovat hyvÀt kauhua katsomaan.

Osaisiko joku sanoa onko netflixissÀ mitÀÀn samantyyppistÀ kauhua mitÀ Hohto on? Jotain sen kaltaista tekisi mieli katsoa.

Stephen Kingin toinen leffa Cujo olisi varmaan koiraihmiselle oivaa terapiaa, varsinkin jos sulla on bernhardilainen ;DDDDD En tiedÀ enkÀ jaksa tsekata onko NetflixissÀ.

-winner-

Ei ole NetflixissÀ. Tuo elokuva tulikin mieleen, kun oon tuon brasilianterrierin kanssa kahdestaan. En ole sitÀ vielÀ katsonut, vaikka dvd siitÀ löytyy. ElÀinkauhut ovat mielestÀni kyseenalaisia, kun huomioidaan ihmisten kÀyttÀytyminen niitÀ elÀimiÀ kohtaan.

Tappajahai hyvÀnÀ esimerkkinÀ. Itse Steven Spielberg katunut kun teki tuon elokuvan jÀrjettömÀn haiden saalistamisen takia.

Vierailija
2704/3669 |
17.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Ei ole NetflixissÀ. Tuo elokuva tulikin mieleen, kun oon tuon brasilianterrierin kanssa kahdestaan. En ole sitÀ vielÀ katsonut, vaikka

Miten se onkin niin, ettÀ kauhuleffoissa, mitÀ idyllisempi perhe siinÀ kuvataan, niin perheen koirat lÀhes aina ovat vaarassa menettÀa henkensÀ, koska katsojalta halutaan tietty reaktio, mutta kissan osa on hypÀtÀ komerosta ja pelottaa pÀÀhenkilö. Jopa Alienissakin kissa jÀi sÀhisemÀÀn ;D

-winner-

Vierailija
2705/3669 |
17.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tulipahan katsottua Veronica ja Sisar Kuolema.

Veronica oli reilusti parempi elokuva. Sisar Kuolema oli pitkÀveteinen ja jÀin kaipaamaan jotain enemmÀn siitÀ. Ei edes kovin jÀnnittÀvÀ ollut. Todella unohdettava leffa on.

Winnerin viestiin niin koirat osaavat olla sympaattisempia useimmille katsojille. MÀ en edes tykkÀÀ kohtauksista, joissa satutetaan elÀimiÀ.

Vierailija
2706/3669 |
17.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kolmas tammikuuta se Nosferatu tulee Suomeen. Ei tarvii kauaa odotella :D

Maailmalla se ollaan nÀhty ja yhden otsikon mukaan se on tÀydellinen. Saa toivoa, ettÀ saa laajan levityksen tÀÀllÀ Suomessa.

Northman teki muhun vaikutuksen, joten en missÀÀn nimessÀ jÀtÀ Nosferatua vÀlistÀ. Sama ohjaaja kun kyseessÀ on. En malta odottaa.

Trailerin kehtasin katsoa just ja sekin vakuutti mut.

Vierailija
2707/3669 |
18.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Bingeilen parhaillaan tv-sarjoja. Bansheen 4 seasonia katsoin ja vaikkei kauhua olekaan, niin on erittÀin vÀkivaltainen ja tÀynnÀ sÀrmikkÀitÀ pahishahmoja lain kummallakin puolella. Antony Starr teki tuon ennen The Boysia.

Nosferatusta puheen ollen Nos4a2 "The series deals with a working-class artist who uses supernatural abilities to track an immortal being who preys on children." TÀmÀ oli Joe Hillin kirjaan perustuva sarja (S. Kingin poika) ja olisi ehkÀ paremmin toiminut 2 tunnin leffana 20 jakson sijaan. Sekoitus ChristineÀ, lastensieppauskauhua ja teinin perhedraamaa, joista viimeksi mainittu on todella puuduttavaa ja kakkosseasonilla unohdetaankin onneksi sitten lÀhes tÀysin. VampirismiÀ tai Nosferatua ei siinÀ oikein ole, ellei lasketa pÀÀpahiksen nuorentumissymbioosia autonsa kanssa tai Joulumaa-lasten verenhimoa.

-winner-

Vierailija
2708/3669 |
19.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos kauhusarjoistakin puhutaan niin hankin The Stand - Tukikohta (1994) -blurayn.

Stephen KingiÀ se on. On jokin uudempikin sarja tÀstÀ teoksesta olemassa vuodelta 2020.

Kannataakohan tuota tuoreempaa hankkia?

Jos joku tietÀÀ tuon tuoreemman niin olisi kiva tietÀÀ onko se hyvÀ vai ei.

Vierailija
2709/3669 |
19.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kauhusarjoistakin puhutaan niin hankin The Stand - Tukikohta (1994) -blurayn.

Stephen KingiÀ se on. On jokin uudempikin sarja tÀstÀ teoksesta olemassa vuodelta 2020.

Kannataakohan tuota tuoreempaa hankkia?

Jos joku tietÀÀ tuon tuoreemman niin olisi kiva tietÀÀ onko se hyvÀ vai ei.

Sanottaisiinko niin, ettei kirjasta ole vielÀkÀÀn definitiivistÀ versiota tehty. Ihan kuin olisi pakko muuttaa ihan vaan koska kÀsikirjoittajat/tuottajat hakee jotain "parempaa" versiota... Carriestakin tulee TAAS uusi versio... Alexander SkarsgÄrdin faneille se uus The Stand, ei oikein muuten.

Uusi Salem's Lot-leffa ei ollut sekÀÀn mikÀÀn kÀrkituotos, oli toista vuotta hyllyllÀ ja siihen on syynsÀ. Ilmeisesti leikattu paljon pois. Chapelwaite ja Midnight Mass -sarjat olivat parempia sovituksia samasta aiheesta.

Welcome to Derry, IT -leffojen jatko-osa/prequel-sarjakin ensi vuonna tulossa, samoin Running Man -remake ja The Monkey. Kingin matsku ei lopu, uutta kirjaakin pukkaa vÀhÀn vÀliÀ...

-winner-

Vierailija
2710/3669 |
20.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lapsena pidin tosi shokeeraavana Darkman elokuvaa. Viime aikoina löysin tuon kirpputorilta. 

Vierailija
2711/3669 |
21.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€ ole  se tyttö, selkĂ€piitĂ€ karmiva.

Vierailija
2712/3669 |
24.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmĂ€istĂ€ Hellraiseria katsottu. Hirviöelokuvien ystĂ€vĂ€ kun oon niin pidin paljon kaikkien olentojen ilmestymisistĂ€. 

Ykkönen oli alkuun puuduttava, mutta sitten alkoi paremmin toimia. Kakkosesta pidin paljon enemmÀn. Taiteen ystÀvÀ kun oon niin pidin paljon, kun mentiin demonien maailmaan. Ei tÀydellisiÀ elokuvia alkuunkaan, mutta mua viihdytti paljon. Kakkosesta myös pidin enemmÀn sen takia, kun siinÀ oli hulluja visuaalisia ideoita.

Huomenna meen katsomaan Heretic leffan elokuviin, ettÀ seuraavaksi siitÀ tulee jonkinlaista arvostelua multa.

Vierailija
2713/3669 |
25.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hellraiserista vielÀ niin itse koin ykkösen olevan pohjustus Hellraiser 2:seen. SelvÀÀ jatkumoahan elokuvat ovat. Tuntui niin yhtenÀiseltÀ elokuvalta nuo elokuvat keskenÀÀn. Kasarilla on ollut ihan huikeaa mielikuvitusta elokuvissa.

Kuulin muiden jatko-osien olevan sitten heikompaa tuotantoa. Kolmas osahan ollaan ysÀrillÀ tehty. Sitten kun jatkan leffasarjan katsomista niin todellakin toivon, ettei tÀysin surkeita muut jatko-osat ole. Kakkonen jÀi sellaiseen malliin, kuin kolmas osakin olisi selvÀÀ jatkumoa.

Aika hĂ€ijyĂ€ vĂ€kivaltaa Hellraisereissa on, mutta fantasia elementit rikkoo sen ahdistavan tunteen. 

Jos aikoo katsoa Hellraisereita niin kannattaa katsoa jÀrjestyksessÀ ja varautua kannattaa hÀijyn nÀköisiin kohtauksiin. Toteutuskaan ei ole millÀÀn tasoa realistinen, mutta fantasiaahan Hellraiserit myös kauhun ohella edustaa.

Vierailija
2714/3669 |
26.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Heretic tuli nĂ€htyĂ€ eilen. Elokuva oli paljon puhetta ja odotin jotain hyvin Ă€lykĂ€stĂ€ elokuvaa, mutta ei elokuva vastannut odotuksiani. Olihan elokuvassa omat ideansa, mutta jĂ€in kaipaamaan enemmĂ€n. 

MielestÀni elokuvassa oli liian helppo loppuratkaisu, verrattuna mitÀ itse ajattelin sen olevan. Elokuvassa oli aineksia tehdÀ vaikka minkÀlainen elokuva, mutta...

Paha mennÀ puhumaan tarkemmin, ilman ettÀ spoilaisi elokuvaa. Elokuvassa on paljon muuta kuin kauhua ja pitÀisin sitÀ enemmÀn jÀnnityselokuvana, kuin kauhuna.

Ihan ok leffa pienellĂ€ pettymyksellĂ€ itselleni. 

Vierailija
2715/3669 |
28.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kauhuelokuvat vieneet kirjoittelijat hengiltÀ?

Nosferatu vienyt Einnerin ja Pinhead tuon toisen kirjoittelijan? Ja muut myös joutuneet mainitsemansa leffan hirviön kynsiin?

Vierailija
2716/3669 |
28.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heretic tuli nĂ€htyĂ€ eilen. Elokuva oli paljon puhetta ja odotin jotain hyvin Ă€lykĂ€stĂ€ elokuvaa, mutta ei elokuva vastannut odotuksiani. Olihan elokuvassa omat ideansa, mutta jĂ€in kaipaamaan enemmĂ€n. 

MielestÀni elokuvassa oli liian helppo loppuratkaisu, verrattuna mitÀ itse ajattelin sen olevan. Elokuvassa oli aineksia tehdÀ vaikka minkÀlainen elokuva, mutta...

Paha mennÀ puhumaan tarkemmin, ilman ettÀ spoilaisi elokuvaa. Elokuvassa on paljon muuta kuin kauhua ja pitÀisin sitÀ enemmÀn jÀnnityselokuvana, kuin kauhuna.

No höh, odotin/odotan HereticiÀ kovasti.

KÀvitkö leffassa vai onko tuo jo julkaistu jossain?

Vierailija
2717/3669 |
28.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hereditary. Ainoa kauhuleffa missÀ pitÀnyt pausettaa vÀlillÀ ja laittaa valot pÀÀlle. Ja vielÀ jÀlkeenkin tuntui et nÀki jotain halluja ympÀrillÀ. Ja oon totaalisen kauhuleffafriikki eli ei ollut tottumattomuutta =D

Vierailija
2718/3669 |
28.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhuelokuvat vieneet kirjoittelijat hengiltÀ?

Nosferatu vienyt Einnerin ja Pinhead tuon toisen kirjoittelijan? Ja muut myös joutuneet mainitsemansa leffan hirviön kynsiin?

MikÀs pahan tappaisi? Työnteko kenties...?

Ei vaan katsoin vÀlillÀ muuta eli House of Dragonin seasonit 1-2, kun nyt saa sitten taas odotella vuoden-kaksi seuraavaa seasonia. Olihan niissÀkin verta ja vÀkivaltaa ihan kotitarpeiksi. Ja parit shokeeraavat lohikÀÀrmetaistelut ja juonittelua jopa enemmÀn kuin av-mammoilla :DDD

Parhaillaan pyörii Cobweb: lapsenkiusausta, pahoja vanhempia ja seinistÀ kuiskuttelee joku... ihan normimenoa siis ja toteutus toistaiseksi varsin ilkeÀ, en odota tÀssÀ olevan kovinkaan happy endiÀ.

-winner-

Vierailija
2719/3669 |
29.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höh, odotin/odotan HereticiÀ kovasti.

KÀvitkö leffassa vai onko tuo jo julkaistu jossain?

Pyörii teattereissa jo. Voi se kolahtaa toisille paremmin. Kerroin vain oman suhtautumiseni elokuvaan. Ei se nyt niin huono ole, mutta ei ollut makuuni. SÀ coit ehkÀ pitÀÀ siitÀ.

Vierailija
2720/3669 |
29.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hereditary. Ainoa kauhuleffa missÀ pitÀnyt pausettaa vÀlillÀ ja laittaa valot pÀÀlle. Ja vielÀ jÀlkeenkin tuntui et nÀki jotain halluja ympÀrillÀ. Ja oon totaalisen kauhuleffafriikki eli ei ollut tottumattomuutta =D

Kauhua Buenos Airesissa oli mulle vastaavanlainen kokemus. Tuossa mainitsemassasi leffassa autoilukohtaus oli ainut mikĂ€ jĂ€rkytti mieltĂ€ni. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi kuusi neljÀ