Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3441)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt katsonut Bad Moon leffan ja olipa mukava pienimuotoinen kauhuelokuva. Mä niin rakastin, kun koirastakin oltiin tehty päähahmo 🐺
On kyllä elokuva, joka voi saada liikuttumaan. Tässä leffassa oli tunnelmaa.
Tosta leffasta on parikin versiota olemassa, lähinnä ihmissusitehosteiden takia. Eric Red oli tuolloin kova sana, The Hitcher ja Near Dark silloin samoihin aikoihin kuuluivat yleissivistykseen.
-winner-
Noi on tullut nähtyä mitkä mainitsit. Siis en Rutger Hauerin Liftaria ole nähnyt, mutta Sean Beanin version olen. Near Dark ei ollut mielestäni niin hieno, kun Bad Moon. Bad Moonista välittyi tunne, kuin sitä oltaisiin tehty rakkaudella. Niin hieno tunnelma siinä.
Varmaan olet eri mieltä kanssani, mutta näin vain koen.
Yliluonnolliset "kauhuelokuviksi" määritellyt lähinnä naurattaa.
Sellainen mikä voi oikeasti tapahtua on pelottavaa, yksi parhaista on Funny Games.
.....tästä voi hypätä suoraan vaikka 2.20 kohdalle, avaa aika hyvin elokuvan "asennetta".
SOKEA KAUHU ...Mia Farrow pääosassa sokeana nuorena naisena. Tuli hiljattain uusintana.
... tuli hiljattain Teemalta. On hyvä! En suosittele katsomaan yksin ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt katsonut Bad Moon leffan ja olipa mukava pienimuotoinen kauhuelokuva. Mä niin rakastin, kun koirastakin oltiin tehty päähahmo 🐺
On kyllä elokuva, joka voi saada liikuttumaan. Tässä leffassa oli tunnelmaa.
Tosta leffasta on parikin versiota olemassa, lähinnä ihmissusitehosteiden takia. Eric Red oli tuolloin kova sana, The Hitcher ja Near Dark silloin samoihin aikoihin kuuluivat yleissivistykseen.
-winner-
Noi on tullut nähtyä mitkä mainitsit. Siis en Rutger Hauerin Liftaria ole nähnyt, mutta Sean Beanin version olen. Near Dark ei ollut mielestäni niin hieno, kun Bad Moon. Bad Moonista välittyi tunne, kuin sitä oltaisiin tehty rakkaudella. Niin hieno tunnelma siinä.
Varmaan olet eri mieltä kanssani, mutta näin vain koen.
Bad Moon on silti näistä kolmesta heikoin elokuva, koska sen kunnollinen toteutus olisi vaatinut kunnolliset ihmissusitehosteet eli isomman budjetin. Sinänsä idea koiran ja ihmissuden keskinäisestä reviirikamppailusta tavallaan ihmisten huomaamatta on ihan jees.
Near Darkin vampyyrit olivat ALIENSista suoraan näyttelijäkastiin palkattuina myös sen ajan katsojalle kuten minulle heti tuttuja, joten se oli välitön bonuspiste ja The Hitcher on yksi niistä elokuvista ja rooleista, jonka takia Rutger Hauer ikuisesti muistetaan ja kauniisti sanottuna vertailukohtana The Hitcherin uusintaversio ei varmasti se leffa, josta Sean Beanin muistokirjoitus joskus tehdään. En myöskään oikein tajunnut ideaa Nine Inch Nailsin Closerin ymppäämisestä taustamusiikiksi autokolarikohtaukseen.
Eri näkemyksiä pitääkin olla. Joku puolustaa innolla Argentoja, jotka taas eivät tee minuun vaikutusta.
-winner-
Jotkut olivat maininneet tänne Critters eli Nakertajat elokuvan. Aamuyöllä katsoin sen ensimmäisen osan ja pakko on sanoa, että oli hauska elokuva. Elokuva olisi mua vakuuttanut enemmän ilman niitä ihmismäisiä avaruusolentoja.
Aika söpöjä ne nakertajat olivat. On se todellista kauhua, jos on niiden nakertajien puolella.
Tuleva kuuden vuoden kausi. Ei vaan tarkoitin sanoa, että Emily Rosen riivaja, heräsin sen katsottuani pari viikkoa aina kolmelta aamuyöstä...
Nyt mä katson Critters 3 -elokuvaa ja oon todella hämilläni kun tässä on Leonardo DiCaprio 17 vuotiaana? Näin ainakin google antaa ymmärtää. Näyttää todellakin ihan pieneltä nassikalta enkä pysty uskomaan hänen tässä olevan tuon ikäinen.
Eilen katsoin kakkosen tästä elokuvasarjasta ja huomenna katson nelosen. Mulla on dvd collection näistä ja ihan tekstitykset englanniksi katson, kun ei suomitekstityksiä näissä ole. Critters attack leffan katson myös dvd:ltä ja onneksi siinä sentään on tekstitykset suomeksi.
Kahden ensimmäisen leffan perusteella nämä ovat tosi hauskoja elokuvia ja viihdyttäviä sellaisia. Mitään pelottavaa en näe näissä elokuvissa, kun on niin kaukana realistisuudesta ja nakertajat näyttävät epäuskottavilta otuksilta, mutta hauskoja elokuvahamoja ovat.
Kyllä se voiton vie yksi sarja jolla ei vielä ole nimeä. Mutta suunnitelmissa on kovasti.
Mä tässä katselin trailereita ja kauhuelokuva Stopmotion (2024) näyttää tosi kauhealta elokuvalta ja todella haluttavalta katsottavaksi.
Imaginary (2024) myös vaikuttaa kivalta kauhulta. Mä jotenkin tykkään nukkemaisista kauhuista.
Late Night With The Devil, Baghead ja The First Omen leffat näyttävät myös upeilta elokuvilta.
Yllätyin myös, että kauhuelokuvaohjaaja Eli Roth on taas tehnyt kauhusta poikkeavaa, sillä tänä vuonna tulee häneltä Borderlands pelistä tehty elokuva. Kiehtovalta vaikuttaa, kun näyttelijöissä on Cate Blanchett ja Jamie Lee Curtis hömppä näyttelijöiden rinnalla. Tämän mä haluan nähdä todellakin!
En ole vielä nähnyt yhtäkään kauhuleffaa joka olisi ollut kauhea.
Olen liian analyyttinen, en pysty eläytymään siihen "kauhuun". Sama monien muitten elokuvien ja sarjojen yms. kanssa, tartun heti epäloogisuuksiin.
En voi sille mitään, se vain tapahtuu. Siksipä kauhuleffat ei kiinnosta, ennemmin katson hyviä draamoja esim.
Niissäkin on paljon tyhjää ilmaa mutta ei kuitenkaan niin lapsellista kuin näissä ns. kauhuleffoissa.
Ymmärrän että pitää olla jonkin verran romantiikkaa ja sellaista tyhjää liirumlaarumia jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa jotta ei menisi liian raskaaksi. Onhan hyvä irtautua todellisuudesta hieman välillä.
Oikeasti kauheita, käsittämättömän kauheita asioita tapahtuu nytkin ympärillämme. En kaipaa teko-kauhua ja huonosti tehtyä sekin.
The Shining Hohto. Tosin en ole juuri muita kauhuelokuvia katsonut.
Mooses laissa 2 Mooses 22 kauheeta
Sinnemäki hampaat ei ole oikeat
En malta odottaa, kun 28 Years Later elokuva tulee. Sen edeltäjät ovat aika kuumottavaa materiaalia 🧟🧟🧟
Jos elokuva on lentävät piraijat niin eihän sitä voi ottaa tosissaan. Odotan sen olevan hauska elokuva. Mä oon myös nähnyt niin monet elokuvat, että ei mua hetkauta tasoerot yhtään. Pääasia on vain se, että elokuvat viihdyttää edes jollakin tapaa.