MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3441)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
David CronenbergiltÀ tulee tÀnÀ vuonna The Shrouds niminen elokuva. On kuulemma Cronenbergin oudoimmista ja surullisimmista elokuvista.
SiinÀ kuulemma herÀtetÀÀn kuolleita eloon ja jotain mÀdÀnneen hajuakin leffan juonessa on. Siis hyvÀllÀ tavalla mÀdÀnneen hajua. Toivottavasti tulee teatterilevitykseen.
Totta kai tulee teatteriin. Cronenberg on valtava valtavirtanimemÀkin, joka tietysti aina hÀmmentÀÀ minua, kun miettii miehen filmografiaa. Mutta niin vain kaimansa Lynch on myös menestynyt mainstream-yleisönkin parissa valtavan hyvin. Joku siinÀ outoudessa vetoaa. Odotellesahan voi katsoa Crimes of the Futuren uudemman kerran tai palauttaa mieleen The Flyn, eXistenZin ja Videodromen.
Mun ulottuvilla olevissa teattereissa ei nÀytetty Crimes of the Future -leffaa, joten epÀilen ettei tuota uuttakaan nÀytetÀ. En ole vielÀkÀÀn nÀhnyt Crimes... -leffaa. Vain Fly leffan olen nÀhnyt noista mainitsemistasi. The Brood, Scanners, VerenimijÀt, Alaston lounas, A History of Violence leffat ja vÀhÀn Dead Zonea olen nÀhnyt, kunnes siskon ansiosta menetin koko Dead Zone dvd:n.
M.Butterfly ja Cosmopolis ja Maps to the Stars on muuten multa edelleen katsomatta, A Dangerous Methodkin kun oli aika raskasta katsoa. Okei, varmaankin taiteellisesti kunnianhimoisia edelleen, mutta aiheet eivÀt niinkÀÀn vaikuta kiinnostavilta. Eastern Promises olisi viimeisimmistÀ ansainnut jopa jatko-osan, mutta eivÀt sitÀ sitten tehneet kuitenkaan.
Samoin katsomatta koko Dead Zone -tv-sarja, jota taisi olla jopa 5 kautta, mutta sillÀ ei muistaakseni ollutkaan sitten paljoakaan tekemistÀ elokuvan tai edes Kingin kirjan kanssa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Mun ulottuvilla olevissa teattereissa ei nÀytetty Crimes of the Future -leffaa, joten epÀilen ettei tuota uuttakaan nÀytetÀ. En ole vielÀkÀÀn nÀhnyt Crimes... -leffaa. Vain Fly leffan olen nÀhnyt noista mainitsemistasi. The Brood, Scanners, VerenimijÀt, Alaston lounas, A History of Violence leffat ja vÀhÀn Dead Zonea olen nÀhnyt, kunnes siskon ansiosta menetin koko Dead Zone dvd:n.
Niin, joo... SillÀ taisi olla aika pieni budjetti levitykseen, kun katselin Cronenbergin haastattelun asian tiimoilta. Harmi. Ei meikÀ ole kÀynyt leffateatterissa sitten Simpsoni-rainan. CotF:a hieman valjunsi se, ettÀ se on kuvattu lÀhes kokonaan sisÀllÀ yhdessÀ studiossa. Hieman isompana olisi toiminut paremmin. Se oli vÀhÀn kuin teatteriesitystÀ olisi katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Evli dead 1981 vuoden versio
Ja siitÀ ehdottomasti Rennyn leikkaama suomalainen k-18 vhs-versio, joka tuo katsojalle aivan uuden ulottuvuuden kauhuun ja "WTF mÀ just nyt nÀin?"(tai siis en nÀhnyt)-kommentointiin ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
MÀ nÀin joskus nuorena elokuvan, jossa oltiin mielisairaalassa ja siellÀ vallitsi demoni. Se oli aika pelottava minÀ 13-15 vuotiaalle. En muista elokuvan nimeÀ.
MinÀ vuonna sinÀ olit 13-15-vuotias eli 14-vuotias? Muistatko mitÀÀn detaljeja leffasta? Henkilöhahmoja ja heidÀn suhteitaan? YksittÀisiÀ kohtauksia? YmmÀrrÀn, ettÀ pelotti katsoa, mutta jos sieltÀ sormien vÀlistÀ jotakin nÀit, niin kerro ihmeessÀ. Leffa saadaan kyllÀ selville.
Oon 30v ja en muista muuta, kuin tuon mitÀ jo mainitsin. Sen vain lisÀksi muistan, ettÀ siinÀ kuoli ihmisiÀ ilman veren roiskimisia.
"The Ward" (2010) on jo varmaan ehdotettu. Se ei ollut hylÀtty sairaala kuitenkaan eli ei ole tÀten mikÀÀn nÀistÀ uudemmista manausjutuistakaan, joissa luikitaan pimeÀssÀ hospitaalissa poikain kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evli dead 1981 vuoden versio
Ja siitÀ ehdottomasti Rennyn leikkaama suomalainen k-18 vhs-versio, joka tuo katsojalle aivan uuden ulottuvuuden kauhuun ja "WTF mÀ just nyt nÀin?"(tai siis en nÀhnyt)-kommentointiin ;DDDD
-winner-
Anteeksi, siis tietysti se k-16 tarralla levitykseen pÀÀssyt, videolain vielÀ lisÀÀ siistimÀ.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
M.Butterfly ja Cosmopolis ja Maps to the Stars on muuten multa edelleen katsomatta, A Dangerous Methodkin kun oli aika raskasta katsoa. Okei, varmaankin taiteellisesti kunnianhimoisia edelleen, mutta aiheet eivÀt niinkÀÀn vaikuta kiinnostavilta. Eastern Promises olisi viimeisimmistÀ ansainnut jopa jatko-osan, mutta eivÀt sitÀ sitten tehneet kuitenkaan.
Maps to the Stars oli hyvÀ, mutta ei ehkÀ niin hyvÀ kuin A History of Violence tai varsinkaan Eastern Promises, joka on jo ihan huipputasoa. Joo, ei noita kaikkea CronenbergejÀ tule katseltua kyllÀ samoissa mÀÀrin kuin niitÀ parhaita. Muutama on jÀÀnyt jopa yhteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ nÀin joskus nuorena elokuvan, jossa oltiin mielisairaalassa ja siellÀ vallitsi demoni. Se oli aika pelottava minÀ 13-15 vuotiaalle. En muista elokuvan nimeÀ.
MinÀ vuonna sinÀ olit 13-15-vuotias eli 14-vuotias? Muistatko mitÀÀn detaljeja leffasta? Henkilöhahmoja ja heidÀn suhteitaan? YksittÀisiÀ kohtauksia? YmmÀrrÀn, ettÀ pelotti katsoa, mutta jos sieltÀ sormien vÀlistÀ jotakin nÀit, niin kerro ihmeessÀ. Leffa saadaan kyllÀ selville.
Oon 30v ja en muista muuta, kuin tuon mitÀ jo mainitsin. Sen vain lisÀksi muistan, ettÀ siinÀ kuoli ihmisiÀ ilman veren roiskimisia.
"Grave Encounters" (2011)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Grave Encounters" (2011)?
Vuoden perusteella voin sanoa, ettÀ ei ole. 2008 vuodesta tuoreempia elokuvia se ei ainakaan ole. Turhaa vaivaatte pÀÀtÀnne mua askarruttavaan elokuvaan. Ei ole helppo löytÀÀ sitÀ elokuvaa.
TÀnÀÀn kÀvin kirppiksellÀ ja löysin taas kauhua: Nightmare on left bank (2008), 30 pÀivÀÀ kaamosta 1 ja 2, Out of the Dark (2014), Piranha 2: Flying Killers (1981), Kuoleman legioona (2001), Day of the Woman a.k.a. I Spit On Your Grave (1978).
Varsinkin vanhimmat elokuvat nÀistÀ innostavat itseÀni.
Luin juttua jossa Myrskyluodon Maija kÀy folk kauhusta. MitÀ mieltÀ palstan asiantuntijat ovat tÀstÀ vÀitteestÀ?
En aivan sisÀistÀ folk kauhun mÀÀritelmÀÀ mitÀ kaikkea se pitÀÀ sisÀllÀÀn.
Kaikki Suomessa tehdyt leffat.
Ne on pelottavan huonoja, kaikki!!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomessa tehdyt leffat.
Ne on pelottavan huonoja, kaikki!!
Et ole edes nÀhnyt puoliakaan kotimaisia elokuvia.
MÀ löysin taas kirppikseltÀ kauhua, ettÀ kertookos teille mitÀÀn Bad Moon elokuva vuodelta 1996? On ihmissusi kauhua.
Ajattelin ihan just katsoa tÀmÀn elokuvan.
MĂ€ oon nyt katsonut Bad Moon leffan ja olipa mukava pienimuotoinen kauhuelokuva. MĂ€ niin rakastin, kun koirastakin oltiin tehty pÀÀhahmo đș
On kyllÀ elokuva, joka voi saada liikuttumaan. TÀssÀ leffassa oli tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin juttua jossa Myrskyluodon Maija kÀy folk kauhusta. MitÀ mieltÀ palstan asiantuntijat ovat tÀstÀ vÀitteestÀ?
En aivan sisÀistÀ folk kauhun mÀÀritelmÀÀ mitÀ kaikkea se pitÀÀ sisÀllÀÀn.
EnpÀ minÀkÀÀn, mutta tuosta nyt tulisi mieleen lÀhinnÀ kansanperinnekauhu tai Wicker Man -tyyliset kylÀyhteisöön eksyvien henkilöiden karut kokemukset ja kohtalot.
EhkÀ kaikki Robert Eggersin elokuvat. Suomesta voisi tuohon sopia ehkÀ Valkoinen peura, Rare exports tai Kuutamosonaatti, tietyllÀ tavalla myös vaikkapa Kahdeksan surmanluotia?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
TÀnÀÀn kÀvin kirppiksellÀ ja löysin taas kauhua: Nightmare on left bank (2008), 30 pÀivÀÀ kaamosta 1 ja 2, Out of the Dark (2014), Piranha 2: Flying Killers (1981), Kuoleman legioona (2001), Day of the Woman a.k.a. I Spit On Your Grave (1978).
Varsinkin vanhimmat elokuvat nÀistÀ innostavat itseÀni.
30 pÀivÀÀ kaamosta -leffoissa on ehkÀ yksi jyrkimmistÀ tason pudotuksista ekan ja tokan osan vÀlillÀ. Samoin Piranha-leffan kanssa. Piranha 2:sta ei oikein muuta voi sanoa kuin ettÀ sekÀ Lance Henriksen, ettÀ James Cameron onneksi sitten seuraavaksi tekivÀt hieman parempaa jÀlkeÀ Terminator-leffan kanssa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
MĂ€ oon nyt katsonut Bad Moon leffan ja olipa mukava pienimuotoinen kauhuelokuva. MĂ€ niin rakastin, kun koirastakin oltiin tehty pÀÀhahmo đș
On kyllÀ elokuva, joka voi saada liikuttumaan. TÀssÀ leffassa oli tunnelmaa.
Tosta leffasta on parikin versiota olemassa, lÀhinnÀ ihmissusitehosteiden takia. Eric Red oli tuolloin kova sana, The Hitcher ja Near Dark silloin samoihin aikoihin kuuluivat yleissivistykseen.
-winner-