MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3441)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuleeko mieleen hyviÀ kauhuleffoja, joissa demoneja ja/taikka paholainen?
Kirottu ja Insidious-universumin leffat on lÀpi koluttu, niin myös Netflixin kauhuleffa tarjonta (Deliver us from evil jne. mitÀ siellÀ nyt oli). Manaajat myös.
Demonisia elokuvia joita itse tiedÀn joita nyt tulee mieleen on Nothing left to fear, Don't Knock Twice, Demonic (2015), Escape room (2017), Malignant, Bye bye man, The Pope's Exorcist, The Last Exorcism 1 ja 2, Clown (2016).
Kiitos! NÀistÀ onkin osa vielÀ nÀkemÀttÀ.
MitkÀ noista? Arvelen, ettÀ tuo Escape room on yksi niistÀ mitÀ et ole nÀhnyt, sillÀ se ei ole sitÀ leffasarjaa mitÀ löytyy netflixistÀ. Pieni muotoinen kauhuelokuva on ja edustaa kauhuna, kuin hengitetÀÀn niskaan.
MÀ en osaa enÀÀ jÀnnittÀÀ niin hyvin elokuvia, kuin ennen, mutta viihdyttÀvinÀ pidin noita elokuvia, vaikka en pelÀnnyt niitÀ kaikkia.
Vierailija wrote:
Mtv katsomossa on Speak no evil, Twin -Paha kaksonen, Men ja... oli muitakin, mutta nÀmÀ jÀi voimakkaimmin mieleeni.
Speak no evil mun pitÀisi noista katsoa ainaskin. Muut mÀ oonkin nÀhnyt. MielestÀni noi nÀkemÀni ovat ihan viihdyttÀviÀ kauhuelokuvia. Men ainaskin oli hullu elokuva.
Toi Speak no evil on kamala. JÀi vaivaamaan pitkÀÀn, huh. Silkkaa pahuutta.
Pelottavin live kauhuleffa on kun PÀivi RÀsÀnen puhuu jumalasta ja ulosottolaitos tappaa ihmisiÀ noin viisi sataa vuodessa.
Jos PÀivin jumala olisi olemassa niin Suomalaiset eivÀt tekisi itsemurhia ulosottolaitoksen takia?
PÀivi RÀsÀnen lÀÀkÀrinÀ on ÀÀrettömÀn hyvÀ palkkainen kansanedustaja sitÀ ei v ttu a kaan kiinnosto kenenkÀÀn velat.
fin mass murder kirkko ja uo siis
ps teen itsemurhan ja liityn uon tappamiin
Nightmare alley oli aika hyvÀ
Vierailija wrote:
Ernest goes to camp
VÀristyksiÀ
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kirottu ja Insidious-universumin leffat on lÀpi koluttu, niin myös Netflixin kauhuleffa tarjonta (Deliver us from evil jne. mitÀ siellÀ nyt oli). Manaajat myös.
Kun oot yhden nÀhnyt naamanvÀÀntelydemonileffan, niin oot nÀhnyt ne kaikki. HyviÀ niissÀ on tosi vÀhÀn ja niinpÀ tuo uusin Manaajakin on vÀsynyttÀ toistoa. Tim Curry Legendassa on paras kaikista, vaikkei se kauhuleffa olekaan.
-winner-
MikÀ siinÀ on, ettÀ toisille ei voi sallia sitÀ, ettÀ ne tykkÀÀ eri tyyppisistÀ kauhuleffoista kuin itse? Jos ei ole mitÀÀn mitÀ ehdottaa niin tarviiko sitÀ tulla selittÀmÀÀn kuinka itselle ei nyt nÀmÀ iske. Ihan kummallista touhua tÀmmöinen kauhufanien keskuudessa.
En mÀ ole ketÀÀn kieltÀmÀstÀ katsomasta mitÀ haluavat. Demonin tai paholaisen vallassa olevien katselu ei vaan ole mulle mitenkÀÀn mielenkiintoista, kun joka vuosi tulee abouttis 1000 leffaa aiheesta ja reaalielÀmÀkin on selkeÀsti ihmiskunnalla menossa pÀin HelvettiÀ ja itsetuhoa.
Demonien valtaan joutuminen ei ole minulle aiheena edes mielenkiintoinen, koska jokainen nettikommentoija on jo jonkin vihademonin vallassa heti kun kaksi sanaa nettiin kirjoittaa tai jonkun toisen kommentin lukee ;D Kiinnostavin aspekti minulle tuossa kenties olisi psykologinen tai eksistentiaalinen kauhu, ennemmin tutkielma siitÀ, miksi joku antaa pirulle pikkusormensa kuin, ettÀ mitÀ hernesoppaa se kurjasti maskeerattu demoni yhden tÀhden elokuvassa tÀllÀ kertaa oksentaa.
Siis ennemmin vaikka The VVitch, Devil's Advocate, Angel Heart tai Pumpkinhead kuin Manaaja kopio # 5000. Elokuvana muistelen kyllÀ Amityville II: The Possessionin olleen aikoinaan minulle aiheesta karmeampi elokuva katsoa kuin Friedkinin Manaaja, koska se vaikutti olevan enemmÀn realistinen ja sellainen kauhuskenario, joka voisi toteutuakin, demoneilla tai ilman.
-winner-
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Demonisia elokuvia joita itse tiedÀn joita nyt tulee mieleen on Nothing left to fear, Don't Knock Twice, Demonic (2015), Escape room (2017), Malignant, Bye bye man, The Pope's Exorcist, The Last Exorcism 1 ja 2, Clown (2016).
MitkÀ noista? Arvelen, ettÀ tuo Escape room on yksi niistÀ mitÀ et ole nÀhnyt, sillÀ se ei ole sitÀ leffasarjaa mitÀ löytyy netflixistÀ. Pieni muotoinen kauhuelokuva on ja edustaa kauhuna, kuin hengitetÀÀn niskaan.
MĂ€ en os
Katsomatta on Nothing left to Gear, Malignant, The Pope's exorcist ja The last exorcism 2. Tuon siihen toiseen Escape Room leffasarjaan kuulumattoman Escape Roomin olen katsonut, tuli ostettua jostain tarjouksesta DVD:nÀ. PitÀisi katsoa kyllÀ uudestaan, kun en muista enÀÀ yhtÀÀn mitÀ siinÀ tapahtui. Muistan, ettÀ myös tuo Clown yllÀtti positiivisesti, vaikka vaikutti, ettÀ ensimmÀiset minuutit eivÀt luvanneet hyvÀÀ.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mtv katsomossa on Speak no evil, Twin -Paha kaksonen, Men ja... oli muitakin, mutta nÀmÀ jÀi voimakkaimmin mieleeni.
Speak no evil mun pitÀisi noista katsoa ainaskin. Muut mÀ oonkin nÀhnyt. MielestÀni noi nÀkemÀni ovat ihan viihdyttÀviÀ kauhuelokuvia. Men ainaskin oli hullu elokuva.
Toi Speak no evil on kamala. JÀi vaivaamaan pitkÀÀn, huh. Silkkaa pahuutta.
Blumhousen tuottama jenkki-remake on tulossa. Tietysti :/
https://www.imdb.com/news/ni64051785/
-winner-
Hohto paras ohjaus ja parhaiten nÀytelty. Halloweenissa osuva musiikki. Onhan se aina karmivaa, jos oma perheenjÀsen alkaa jahdata murha mielessÀ.
Kaikki Carpenterit ovat hyviÀ. Prince of Darkness on kauhein, ihan painajaiskamaa.
Katson paljon kauhuelokuvia eikÀ monikaan tunnu enÀÀ erityisen pelottavalta. Mutta yksi yllÀttÀvÀ kauhuelokuva oli suomalainen KyrsyÀ. Elokuva ei ollut erityisen pelottava ja loppu oli enemmÀn huvittava, mutta mielestÀni tÀhÀn elokuvaan oli rakennettu erityisen hyvin kasvava piinaava tunnelma. JÀnnitys nousi loppua kohden, ei ollut mitÀÀn jumpscareja, vaan tunnelma oli aidosti hyytÀvÀ. Suosittelen katsomaan, vaikka kokonaisuudessaan ei mikÀÀn huippuleffa ollutkaan.
Keskiyön pikajuna. Tosipohjainen elokuva.
MÀ aloitin NetflixistÀ katsoo The Fall of the House of Usher minisarjaa ja on Edgar Allan Poen teoksesta tehty.
NimekkÀitÀ nÀyttelijöitÀ on ja vaikuttaa yhtÀ hienostuneelta draamakauhulta kuin The Haunting of Hill House. Samoja nÀyttelijöitÀ tÀssÀkin on ja vaikuttaa vahvasti samojen tekijöiden työltÀ tÀmÀ The Fall of the House of Usher. Kaksi jaksoa olen kerennyt katsoa vasta tÀtÀ sarjaa.