MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3441)
Vierailija kirjoitti:
Hohto. The Others. Joskus vuosia sitten nukuin valot pÀÀllÀ pari vkoa kun katsoin ensimmÀisen Kauna elokuvan. Kauhu on vaikea laji, helposti menee tylsyyden ja toiston puolelle.
Mulla sama! Kauna aikoinaan kosahti niin pahasti tunteisiin etten uskaltanut yöllÀ yksin kasvojakaan pestÀ kun ajattelin, ettÀ se nÀkyy peilistÀ kun ostan pÀÀni.
Ja nukuin valot pÀÀllÀ.
Tommoset leffat on just hyviÀ mitkÀ menee tunteisiin. Rakastan kauhua!
En ole tietÀÀkseni katsonut yhtÀÀn kauhuleffaa.
EnkÀ ymmÀrrÀ, miksi niitÀ pitÀisi katsoa.
M56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohto. The Others. Joskus vuosia sitten nukuin valot pÀÀllÀ pari vkoa kun katsoin ensimmÀisen Kauna elokuvan. Kauhu on vaikea laji, helposti menee tylsyyden ja toiston puolelle.
Mulla sama! Kauna aikoinaan kosahti niin pahasti tunteisiin etten uskaltanut yöllÀ yksin kasvojakaan pestÀ kun ajattelin, ettÀ se nÀkyy peilistÀ kun ostan pÀÀni.
Ja nukuin valot pÀÀllÀ.Tommoset leffat on just hyviÀ mitkÀ menee tunteisiin. Rakastan kauhua!
PÀÀttömĂ€nĂ€ sĂ€ et nĂ€e mitÀÀn, joten ei kannata ostaa pÀÀtĂ€ đ
Kannattaako mennÀ katsomaan tÀmÀ Saw X?
The 40 Year Old Virgin. Idea oli kaikessa epÀrealistisuudessaan todella kammottava.
Itse tykkÀÀn Orpokoti-leffasta ja Sinister-sarjan leffoista.
Olen enemmÀn paranormaalin ystÀvÀ kuin verikauhun.
Vierailija kirjoitti:
Katsohan peiliin niin siinÀ sulle kauhuaM56
Vierailija kirjoitti:
M56
Hei, se on ihan ok jos ymmÀrryksessÀ on puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Jos Saw leffat eivÀt ole entuudestaan tuttuja niin ei kannata mennÀ katsomaan.
Myös elokuva on K18, joten alaikÀinen ei pÀÀse sitÀ katsomaan edes aikuisenkaan seurassa. Elokuva sijoittuu ykkösen ja kakkosen vÀliin tai kakkosen ja kolmannen vÀliin. ErÀs hamokin jÀÀ ihan sivuun, jos ei ole nÀhnyt noista seuraaviakaan leffoja.
Vierailija kirjoitti:
NÀin 10-vuotiaana Alienin. Se oli pelottavin. HyvÀkin toki, mutta paras kauhuleffa on Omen/Ennustus. SiinÀ on kaikki kohdallaan. VielÀ vanhan koulukunnan Hollywood glamouria pÀÀosassa.
Kristillinen kauhu kai sitten puree kristittyihin. Itse kun olen niitÀ katsonut, niin lÀhinnÀ naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀin 10-vuotiaana Alienin. Se oli pelottavin. HyvÀkin toki, mutta paras kauhuleffa on Omen/Ennustus. SiinÀ on kaikki kohdallaan. VielÀ vanhan koulukunnan Hollywood glamouria pÀÀosassa.
Kristillinen kauhu kai sitten puree kristittyihin. Itse kun olen niitÀ katsonut, niin lÀhinnÀ naurattaa.
The Passion of the Christ oli niin Jeesuksen verellÀ mÀssÀilyÀ, ettÀ harvoin nÀkee edes pahimmissa Saw-leffoissa. Lihanpalat vaan lentelee ruoskiessa. Mel Gibson on sÀÀlimÀtön ohjaaja kun kuvaa vÀkivaltaa. YhtÀ lailla brutaalia menoa on myös Braveheart tai Apocalypto.
Kerropa meille sitten vertailun vuoksi hyviÀ pakanakauhuleffoja, jotka itkettÀÀ sua ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M56
Hei, se on ihan ok jos ymmÀrryksessÀ on puutteita.
EhkÀ hÀn katsoo vain herkkiÀ rakkauselokuvia xtubesta?
Vierailija kirjoitti:
EnemmÀn saat siitÀ irti, jos olet katsonut sarjan ensimmÀiset 4 leffaa. Jos eka leffa on sinusta puistattava ja vastenmielinen ihmiskidutustarina, niin tiedÀt jo, ettei homma tÀssÀ sarjassa muuksi muutu, joten jÀtÀ vÀliin. Ansojen tekijÀt saattavat vaihtua, mutta perusidea pysyy samana. Parempi tÀmÀ kuitenkin on kuin noin 5 edellistÀ leffaa ja Tobin Bell on suurin syy tÀhÀn.
Vierailija kirjoitti:
The 40 Year Old Virgin. Idea oli kaikessa epÀrealistisuudessaan todella kammottava.
SelvÀstikÀÀn et tunne nörttikulttuuria ;D
NÀitÀ vastaavia tapauksia on kuule kasapÀin Suomessakin.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Harlins.
Renny on tosiaan tehnyt aika monta kauhuleffaa. Prison, Elm Street 4, Deep Blue Sea, Mindhunters, Devil's Pass ainakin.. ja sitten se Manaaja-filmi, olikohan vielÀ muita... Ai niin Luokkakokous 3 ;D
Ja kolme The Strangers-leffaa tulossa. Ilmeisen kiinnostunut genrestĂ€ đ
The Covenant puuttui vielÀ tuosta.
On kuin supersankarikauhuelokuva.
Mulla on tÀnÀÀn pyörinyt pÀÀssÀni Sawin ja Godzillan tunnarit ja tulin ajatelleeksi, ettÀ eikös nuo ole melkein peilikuvia toisistansa?
Sawissa nuotit nousee ja Godzillassa nuotit laskee saman tyylisesti. Saatteko kiinni tÀstÀ ajatuksestani?
Lasketaanko Godzillaa edes kauhuelokuviksi?
Harmittomilta leffoilta nÀyttÀÀ, mutta kauheuksiahan niissÀ tapahtuu.
Googlen palvelut ovat mainostaneet itselleni Godzilla Minus One leffaa viime aikoina.
Olisi se kiva, jos se julkaistaisiin Suomessakin.
Nyt on tullut Thanksgiving leffasta traileria.
Katsokaa omalla vastuulla, sillÀ brutaalilta nÀyttÀÀ ja spoilaa elokuvaa.
SyystÀ tai toisesta enÀÀ pelottavat lÀhinnÀ vain poltergeist (ei kyllÀkÀÀn itse sen niminen elokuva, mikÀ on kesyÀ viihdettÀ) -henkiset jutut. Esim kirotut talojut, missÀ itsestÀÀn liikkuvat huonekalut ja itsestÀÀn sulkeutuvat ovet jne (Amityville, Conjuring yms)
PidÀn kauhuelokuvista ja suuri osa genrestÀ alagenreineen kahlattu lÀpi. Nuorena pelotti ja jÀnnitti varmaan useampikin juttu, mutta aikuisena vain nuo ym. jutut pÀÀsee edelleen ihon alle, vaikka itse leffa ei olisi edes hyvÀ.
VerellÀ lÀtrÀykset, kidutukset, demonit, slasherit , zombit yms. eivÀt sen sijaan pelota, vaikka voivat hyvÀÀ jÀnnitysviihdettÀ muuten ollakin.
Paljon kauhuleffoja tullut nÀhtyÀ, eikÀ vielÀkÀÀn mikÀÀn yllÀ alkuperÀisen candymanin tasolle.
TÀmÀn jÀlkeen on toki pelottaviakin tullut nÀhtyÀ esim. the ring,
paranormal activity,
goodnight mommy( tms..), babadook, witch, the ritual...