Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3540)
The human centipede -ei varsinaisesti kauhua mutta kaikin tavoin hirveä leffa.
Hiljainen paikka -viimeisin jonka oon nähnyt ja oli kyllä hyvä!
Raw oli hyvä, samoin hohto ym klassikot.
The woman in black
Ring (vaikka onkin "kulunut" kun moneen kertaan nähty)
Riivattu
Tykkään ihan älyttömästi kauhuelokuvista joten näitä tulisi paljon. Nämä nyt kuitenkin ensimmäisinä tulee mieleen:
Wolf creek
Vacancy
Eden lake
Sinister
Halloween
Uhka (tai joku sellainen, nuorisojoukko piinaa pariskuntaa keskellä ei mitään)
Descent jäi äskeisestä listasta...
Ringin jälkeen coraline erityisesti 3D versiona
Oikeastaan en tykkää yhtään kauhuelokuvista vaikka muuten olenkin elokuvafriikki.
The Changeling (Vaihdokas) vuodelta 1980. Löysin sen Youtubesta jokunen vuosi sitten, ja on tullut katsottua jotain kolmeen kertaan. Kauhea kohtalo lapsella. George C. Scott on hyvä pääosassa.
https://www.imdb.com/title/tt0080516/?ref_=nv_sr_2
Nuija ja Tosinuija. Ihan hirvee.
Vierailija kirjoitti:
Pelottavia kaikki missä sisäsiittoisia hillbillyjä teinien kimpussa kun auto hajoaa syrjäseudulle!
Kiihoittavaa!
-SETÄ
Vierailija kirjoitti:
Maku asia. Seitsämän samuraita on ainoa hyvä aasialainen elokuva.
Jos ajattelet noin, voin suositella sinulle sellaisia käsityskyvyllesi sopivia elokuvia kuin Dude, where's my car, Ponterosa, tai Gigli.
Omen-trilogia, se alkuperäinen (neljäs osa ei ihan yllä samalle tasolle). Erityisesti Jerry Goldsmithin musiikki luo tunnelman.
Tähän suomalainen leffa Komisario Palmun erehdys. Leffan loppuvaiheilla kun Saara Ranin kävelee pimeässä portaikossa raput ylös. On saatu todella pelottavan näköiseksi ja hänhän sitten oli se murhaaja. Lapsena en pitkään aikaan meinannut uskaltaa mennä yöllä vessaan, meidän talo oli kaksikerroksinen ja vessa oli ekan ja tokan kerroksen puolivälissä ja oli paljon rappusia. Olen jo vanhempi ihminen ja silloin tämä elokuva oli kai tehty joskus 60- luvun alussa. Tässä elokuvassa oli muitakin hyytäviä kohtauksia. Mutta tuo ensin mainittu oli kamalin.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavin Ring
Ei pelottava mutta kauhea: Martyrs
Samat mulla. Ring on ehkä ainoa oikeasti pelottava kauhuleffa, jonka olen nähnyt. Se tunnelma vaan on niin painostava siinä.
Ja toi Martyrs on ehkä hirvein (ei siis huono, vaan kammottava) elokuva kokonaisuutena, siis ei sen pelottavuuden vuoksi (toki sitäkin oli) vaan ihan vaan kokonaisuutena ja sen tunteen perusteella, joka siitä jäi. Elokuva, josta jäi huono olo moneksi päiväksi. Puistattava. En ehkä edes katsoisi sitä uudelleen, en halua sitä tunnetta enää. Tämä ei ole enää edes kauhuleffa, vaan ihan omassa sarjassaan. Katsokaa omalla vastuulla.
Katsoin suosittelusi johdosta ton Martyrsin. Ja olihan se aika...pläjäys.... Paha suositella tollasta kenellekään.
Ring. Sen katsottuani tiedän että voi kirjaimellisesti olla kauhusta kankeana.
Annabellessä on se yksi kohtaus missä nainen hakkaa nukkea pinnasängyn laitaan ja heittää lattialle, ja nukke huijaa sen jälkeen naisen luulemaan, että olikin pahoinpidellyt omaa vauvaa. Se kohtaus oikeasti järkytti, tuli paha olla.
Ketjun innoittamana katsoin Sinisterin. Oli vähän pettymys. Jotenkin koko ajan odotti, että milloin se kauhu alkaa. Hirveä kyllä se kohtaus, jossa se perhe roikkuu ja sätkii hirressä puun oksalla. Hyi. Ja kaikki lopettaa lopulta sätkimisen ja vuorotellen kuolevat. Ahdistavaa katsoa.
Ring on kuitenkin mun mielestä parempi leffa.
Creep (en ole huomannut että kukaan olisi vielä maininnut)
The Visit siis