MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3433)
The human centipede -ei varsinaisesti kauhua mutta kaikin tavoin hirveÀ leffa.
Hiljainen paikka -viimeisin jonka oon nÀhnyt ja oli kyllÀ hyvÀ!
Raw oli hyvÀ, samoin hohto ym klassikot.
The woman in black
Ring (vaikka onkin "kulunut" kun moneen kertaan nÀhty)
Riivattu
TykkÀÀn ihan ÀlyttömÀsti kauhuelokuvista joten nÀitÀ tulisi paljon. NÀmÀ nyt kuitenkin ensimmÀisinÀ tulee mieleen:
Wolf creek
Vacancy
Eden lake
Sinister
Halloween
Uhka (tai joku sellainen, nuorisojoukko piinaa pariskuntaa keskellÀ ei mitÀÀn)
Descent jÀi ÀskeisestÀ listasta...
Ringin jÀlkeen coraline erityisesti 3D versiona
Oikeastaan en tykkÀÀ yhtÀÀn kauhuelokuvista vaikka muuten olenkin elokuvafriikki.
The Changeling (Vaihdokas) vuodelta 1980. Löysin sen Youtubesta jokunen vuosi sitten, ja on tullut katsottua jotain kolmeen kertaan. Kauhea kohtalo lapsella. George C. Scott on hyvÀ pÀÀosassa.
https://www.imdb.com/title/tt0080516/?ref_=nv_sr_2
Nuija ja Tosinuija. Ihan hirvee.
Vierailija kirjoitti:
Pelottavia kaikki missÀ sisÀsiittoisia hillbillyjÀ teinien kimpussa kun auto hajoaa syrjÀseudulle!
Kiihoittavaa!
-SETĂ
Vierailija kirjoitti:
Maku asia. SeitsÀmÀn samuraita on ainoa hyvÀ aasialainen elokuva.
Jos ajattelet noin, voin suositella sinulle sellaisia kÀsityskyvyllesi sopivia elokuvia kuin Dude, where's my car, Ponterosa, tai Gigli.
Omen-trilogia, se alkuperÀinen (neljÀs osa ei ihan yllÀ samalle tasolle). Erityisesti Jerry Goldsmithin musiikki luo tunnelman.
TÀhÀn suomalainen leffa Komisario Palmun erehdys. Leffan loppuvaiheilla kun Saara Ranin kÀvelee pimeÀssÀ portaikossa raput ylös. On saatu todella pelottavan nÀköiseksi ja hÀnhÀn sitten oli se murhaaja. Lapsena en pitkÀÀn aikaan meinannut uskaltaa mennÀ yöllÀ vessaan, meidÀn talo oli kaksikerroksinen ja vessa oli ekan ja tokan kerroksen puolivÀlissÀ ja oli paljon rappusia. Olen jo vanhempi ihminen ja silloin tÀmÀ elokuva oli kai tehty joskus 60- luvun alussa. TÀssÀ elokuvassa oli muitakin hyytÀviÀ kohtauksia. Mutta tuo ensin mainittu oli kamalin.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavin Ring
Ei pelottava mutta kauhea: Martyrs
Samat mulla. Ring on ehkÀ ainoa oikeasti pelottava kauhuleffa, jonka olen nÀhnyt. Se tunnelma vaan on niin painostava siinÀ.
Ja toi Martyrs on ehkÀ hirvein (ei siis huono, vaan kammottava) elokuva kokonaisuutena, siis ei sen pelottavuuden vuoksi (toki sitÀkin oli) vaan ihan vaan kokonaisuutena ja sen tunteen perusteella, joka siitÀ jÀi. Elokuva, josta jÀi huono olo moneksi pÀivÀksi. Puistattava. En ehkÀ edes katsoisi sitÀ uudelleen, en halua sitÀ tunnetta enÀÀ. TÀmÀ ei ole enÀÀ edes kauhuleffa, vaan ihan omassa sarjassaan. Katsokaa omalla vastuulla.
Katsoin suosittelusi johdosta ton Martyrsin. Ja olihan se aika...plÀjÀys.... Paha suositella tollasta kenellekÀÀn.
Ring. Sen katsottuani tiedÀn ettÀ voi kirjaimellisesti olla kauhusta kankeana.
AnnabellessÀ on se yksi kohtaus missÀ nainen hakkaa nukkea pinnasÀngyn laitaan ja heittÀÀ lattialle, ja nukke huijaa sen jÀlkeen naisen luulemaan, ettÀ olikin pahoinpidellyt omaa vauvaa. Se kohtaus oikeasti jÀrkytti, tuli paha olla.
Ketjun innoittamana katsoin Sinisterin. Oli vÀhÀn pettymys. Jotenkin koko ajan odotti, ettÀ milloin se kauhu alkaa. HirveÀ kyllÀ se kohtaus, jossa se perhe roikkuu ja sÀtkii hirressÀ puun oksalla. Hyi. Ja kaikki lopettaa lopulta sÀtkimisen ja vuorotellen kuolevat. Ahdistavaa katsoa.
Ring on kuitenkin mun mielestÀ parempi leffa.
Creep (en ole huomannut ettÀ kukaan olisi vielÀ maininnut)
The Visit siis