Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3437)
Vaikka tää ei olekkaan kauhuelokuva, vastaan Frozen, (ja nyt ei ole kyse siitä disneystä) vaan nuoret jää hiihtohissiin jumiin. Elokuva pyöri pitkään mielessä, oli jotenkin niin D:
Rest stop
Viimeinen talo vasemmalla (taitaa kyllä olla trilleri enemmän)
Wrong turn
Cujo (katsoin penskana yksin illalla ja oli kauhea)
On muitakin mutta ne on jo mainittu ketjussa. Wolf creek yksi niistä kauheimmista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauna
Luulin jo ettei kukaan mainitse tätä! Ihan ehdottomasti kamalin ikinä, hyi hitto!
Mutta oli kyllä samalla älyttömän hyvä ja synkkä. Hollywood ei osaa enää tehdä tällaista kun kaikkien pitää kieppua koko ajan pilvenpiirtäjien yläpuolella ja räjähtää.
Kiva kun ketju on kerännyt näin paljon kauhun ystäviä!
Muutama itselle tuntematon on mainittu pariinkin kertaan ja ne voisin katsoa joku ilta. Meillä kuulemma pari niistä löytyy omasta takaa.
Itseäni pelottaa kunnon kummitusleffat! Verellä mässäily ei niinkään ole makuuni.
Ne kirotut on kyllä olleet hyviä! Ja sinister jota katsoessa tämän ketjun pistin aluilleen.
Ring oli myös pelottava silloin aikanaan ja jäi mieleen.
Hohtokin on hyvä muttei se niin pelottava ole kuitenkaan.
The others on ollut hyvä myös. Tuon voisin katsoa tänään poikani kanssa joka alkaa olla siinä iässä että voidaan tuo katsoa yhdessä.
Uinu uinu lemmikkini oli myös paha kun näin sen liian nuorena vaikka 11-vuotias olinkin silloin.
Niin harvoin enää tulee hyviä elokuvia. Monesti juoni lässähtää ja elokuva alkaa muistuttaa komediaa.
Pakko kyllä mainita vielä funny games joka ei nyt sellainen kauhu olekaan jota yleensä katson. Se on järkyttänyt minua eniten ja suoraan sanottuna inhoan koko elokuvaa! Olin raskaana silloin ja ilmeisesti vähän herkillä ja oma poikani oli samaa ikäluokkaa kun se poika siinä. En muistaakseni edes katsonut sitä loppuun. Ei enää ikinä!
Blair witc ei tehneet vaikutusta eikä paranormal avtivity.
Myöskään se marttyyrit ei ollut niin paha eikä ahdistanut.
Ja pakko tunnustaa etten ole ikinä nähnyt hellraiseria! Meillä on sekin omana, täytyy korjata tilanne 😀
Ap
Sipilän valinta puheenjohtajax.
Takaboxissa pako ilman matkalippua.
Hyvä ketju ja täytyy nuo muutamat leffat katsoa mitä en vielä ole nähnyt. Uinu, uinu lemmikkini oli varmaan ensimmäinen kauhuleffa jonka oon katsonut, olin 13v ja olin jo kirjan lukenutkin. Siitä alkoi kauhuelokuvien fanitus, suurimman osan täällä mainituista oonkin jo katsonut mutta muutama on jäänyt välistä näköjään :).
Eniten tykkään sellasesta piinaavasta kauhusta/jännityksestä enkä Hostel-tyyppisestä vaikka sekin oli ihan ok. Sellaista en täällä ketjussa ole bongannut kuin Ruins (katsoin muutama vuosi sitten).
Hellraiser 1 ja 2 on hyviä. Mua ahdisti suunnattomasti kun ekaa kertaa katsoin. Tuo The Ruins oli yllättävän hyvä. Hohto on klassikko, mutta loppu peleissä aika tylsä. Oon ehkä katsonut sen liian monta kertaa.
-Noiduttu Sydän (Angel Heart)
-From Beyond
-Liftari
-Pimeyden Valtias (Prince Of Darkness)
-Pahan Kehä (They Live!)
Ei niinkään kauheita, mutta miellyttäviä kasarikauhuja. Pelottavuus noissa rainoissa tulee lähinnä premisseistä.
Näin Manaajan 9-vuotiaana ekan kerran ja siitä porraskohtauksesta on jäänyt traumat. Mutta ei ole silti pelottavin leffa.
Annabel oli ihan kauhea, kun ekaa kertaa katsoin. Pelkään nukkeja, joten varmaan ihan oletettavaa, että pelkäsin ja melkein huusinkin kuin pieni sika.:D
Käytiin keskiviikkona katsomassa Hereditary. Oli ihan mielenkiintoinen vanhan ajan kauhuleffa, josta tuli mieleen mm Rosemaryn painajainen ja Hohto. Hesarin arvostelussa taidettiin mainostaa sitä vuosikymmenen pelottavimmaksi leffaksi, muttet enpä tiedä. Minusta leffateatterissa katsottuna leffa ei koskaan ole niin pelottava kuin yksin kotona.
Kaikki missä mulkku työntyy karvaiseen miehen hanuriin. Ei sellaista voi katsoa.
Katsoin ton Tusk-leffan trailerin ja herranjestas, nyt en saa sitä mielestäni!! En yhtään ihmettele miksi tuota sanotaan ahdistavaksi, olen aivan järkyttynyt jo pelkän trailerin takia.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ton Tusk-leffan trailerin ja herranjestas, nyt en saa sitä mielestäni!! En yhtään ihmettele miksi tuota sanotaan ahdistavaksi, olen aivan järkyttynyt jo pelkän trailerin takia.
Se on ihan hirveä, ei pelottava, mutta häiritsevä. Minä luulin että se olisi joku mustakomedia tms. mutta ei, ei ollut hauska ollenkaan. Varmaan pari vuotta sitten sen katsoin ja vuosi meni ennen kuin ahdistus tuosta elokuvasta meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki missä mulkku työntyy karvaiseen miehen hanuriin. Ei sellaista voi katsoa.
Silti katsot kun osaat kertoa noin tarkkaan.
The Autopsy of Jane Doe.
Suosittelen. 😲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti katsot kun osaat kertoa noin tarkkaan.
No ehkä semmoset 2 sekuntia pystyy vilasemaan. Kyllähän siinä väkiselläkin näkee ja tajuaa miten sairasta karvaiseen paska-aukkoon lykkiminen on. Haisee ruudun läpi ja kullit ruskeina. Pthui!
Nämä riippuu niin paljon siitä mitä kukakin pitää pelottavana. Itselläni seuraavat:
Manajaa
Conjuring 2
Babadook
Gerald's games sisälsi muutamia kohtauksia jotka pelotti, ei sinäänsä muuten pelottava, mutta ne muutamat kohtaukset. Ja sitten Tusk, ei pelottava, mutta niin häiritsevä.