Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3433)

Vierailija
201/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jostain syystĂ€ leluelokuvissa on jotain ÀÀrimmĂ€isen karmivaa, harmi ettĂ€ tĂ€mĂ€ genre on jokseenkin supistunut pelkkÀÀn Annabelleen. (Toki jos multa on mennyt joku uusista ohi niin nyt on aika vinkata!) Puppet Master, Child’s Play 1 & 2, Toys, jne. MiettikÀÀ nyt oikeasti, joku Leech Woman piilossa sĂ€nkysi alla!

Ohiksena aiheeseen vielĂ€, ettĂ€ teeman ystĂ€vien kannattaa kĂ€ydĂ€ Kaapelitehtaan Teatterimuseon leluhuoneessa. Ne nuket on kuin pahimmasta kauhuelokuvasta. 😎

Vierailija
202/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Painajainen Elm streetillÀ. Katsoin sen jokunen vuosi sitten NetflixistÀ, ja lÀhdin sitten kÀymÀÀn asuntolamme pyykkituvalla. Kun tulin takaisin, erÀs asuntolakaverini - joka oli pÀÀttÀnyt yllÀttÀen tulla moikkaamaan minua - seisoi mitÀÀn sanomatta pimeÀssÀ eteisessÀ huoneeni oven edessÀ. Meinasin saada halvauksen :D

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ennustus 70-luvun lopulla. KyllÀ jÀnnitti sen jÀlkeen kÀvellÀ pimeÀllÀ kotiin, etenkin kun matkalla erÀs pitkÀ tie kulki hautausmaan vierellÀ.

Vierailija
204/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ElĂ€vien kuolleiden yö, se vanha  mustavalkoinen zombileffa. Katsoin joskus lukioikĂ€isenĂ€ 80-luvun lopussa kaverilla ja meinasi  tulla jĂ€nnĂ€kakka housuun, kun kotimatka vei valaisemattomalla tiellĂ€ hautausmaan vierestĂ€, poljin pyörĂ€llĂ€ niin kovaa ettĂ€ ketjut oli tippua ja jos joku juoppo olisi tuolloin ilmestynyt horjuen ja mölisten varjoista, olisin saanut sydĂ€nkohtauksen !

Vierailija
205/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eden Lake trilleri tosielÀmÀn kauhua

Slasher season 2 /eka huono

Descent 1&2

Vierailija
206/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voin sanoa rakastavani kauhuleffoja. Ne on minulle mukavaa viihdettÀ ja leffoja siinÀ missÀ muutkin. Olenkin aina vÀhÀn ihmetellyt ihmisiÀ jotka ei niitÀ uskalla katsoa. LÀhes joka kerta olen joutunut kauhuleffat katsomaan yksin koska lÀhipiiri koostuu juuri heistÀ jotka eivÀt rohkene niitÀ katsoa.

Koskaan ennen yksikÀÀn kauhuleffa ei ollut saanut minussa mitÀÀn kauhureaktiota aikaan. Kunnes katsoin jÀlleen yksinÀni pimeÀnÀ syysiltana leffan nimeltÀ Fourth kind.

Voi luoja en ole koskaan pelÀnnyt niin paljon. Vaikken leffasta juuri enÀÀ muistakaan, katsoin sen vuosia sitten, minua alkaa edelleen karmia ajatuskin. Leffan olen sÀÀstÀnyt ajatuksella ettÀ katson sen vielÀ joskus uudestaan mutten ole pystynyt.

Olen muuten aina rakastanut erityisesti ufo/alien genreÀ. Ahmin aihepiirin kirjoja jo ala-asteella ja katsonut ÀlyttömÀn mÀÀrÀn leffoja ja dokkareita aiheesta. Toki tuo on minulle ainoa kauhulaji joka herÀttÀÀ edes jotain reaktiota. Mutta se mitÀ Fourth kind sai aikaan tuli ihan puskista.

Vierailija
207/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minusta mikÀÀn kauhuelokuva ei ole ollut pelottava. Ja olen nÀhnyt niitÀ paljon. Puhuisin ennemmin sanasta "ahdistava". Monet ovat ahdistavia, olematta kuitenkaan lainkaan pelottavia.

Vierailija
208/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evil dead 17-vuotiaana, silloisen poikkiksen kanssa poikkiksen vanhempien mökillÀ. Voi vittu. Ja poikkis vain nauroi, kun inisin itku kurkussa etten uskalla mennÀ kuselle ulkohuussiin !

Myöhemmin katsoin kys. elokuvan uudestaan eikÀ se enÀÀ niin karmea ollut. Mutta teini-ikÀisenÀ, syyspimeÀllÀ mökissÀ oli vihonviimeiset puitteet katsoa mökkikauhua.

Se on aika kauhea kun sieltÀ kellarinluukusta kurkkii se hirvitys!

Se on niin huono, ettĂ€ on jo loistava! Me katottiin se mun bestiksen kanssa teineinĂ€, ja meillĂ€ oli vĂ€hĂ€n sama asetelma kuin alkuperĂ€isellĂ€ kommentoijalla. Mun kaveri oli aivan kauhuissaan ja minĂ€ ulvoin naurusta :D  Ihanaa, ettĂ€ se on NetflixissĂ€!

Vierailija
209/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Descent 1 &2 ja As above, so below. Kauhu tuollaisissa ahtaissa paikoissa on karmivaa.

Paranormal Activity 1 oli aivan kamala, kun sen katsoin ensimmĂ€isen kerran, iski mulla niihin pelkoihin mitĂ€ mulla oli lapsena. Sitten kun tuo kauhusarja eteni niin se lĂ€ssĂ€hti, kun selvisi mistĂ€ kyse. 

Blair witch project oli myös tosi pelottava, kun sen teininÀ katsoi. Katsoin vÀhÀn aikaa sitten uudestaan, enÀÀ ei ollut.

Vierailija
210/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

The others on jÀÀnyt mieleen yllÀttÀvÀnÀ kauhuelokuvana.

Vierailija
211/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti paras on vanha kunnon Hitchcockin "Psyko". On musta-valkoelokuva, mutta se musiikki ja koko tunnelma on jÀÀtĂ€vĂ€. Lopussakin on vielĂ€ jĂ€rkyttĂ€vĂ€ yllĂ€tys.

Vierailija
212/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

AlkuperÀinen 2004 julkaistu Shutter oli aika pelottava.

Vierailija
213/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hohto

Kuudes aisti

The Others

Hitchcockin Psyko

The VVitch (tÀmÀ on saanut hirveÀn vÀhÀn huomiota vaikka on ihan HUIPPU ja todella erilainen mihin on tottunut)

Mama

Uudempi It, vanhempi oli hieno mutta ei ollenkaan pelottava

The Grudge ja alkuperÀiset Ju-On:it

The Ring ja alkuperÀinen Ringu

AlkuperÀinen Shutter

Korealaiset:

Hansel and Gretel

Bunshinsaba

Muoi: the legend of a portrait

The Wig

Into the mirror

Evil Twin

Epitaph (tÀmÀ on aivan uskomaton)

Phone

Mutta yksikÀÀn elokuva ei tunnelmaltaan ole voittanut alkuperÀistÀ korealaista The tale of two sistersia. Suosittelen todella jos pitÀÀ psykologisesta kauhusta.

Vierailija
214/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

The others ja The ring pelottivat ensimmÀisellÀ katselukerralla. Lapset ovat kauhuelokuvissa karmivia!

Vierailija
215/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Marttyyrit. Samaanaikaan pelottavin, ahdistavin ja masentavin kauhuleffa, jonka olen nÀhnyt. Olen katsonut lukuisia kauhuleffoja, mutta tuo on jÀÀnyt eniten kummittelemaan alitajuntaani.

En oikeasti suosittele tuota herkemmille katsojille. Jos yhtÀÀn epÀilyttÀÀ, ettÀ kestÀÀkö oma psyyke sitÀ, niin suosittelisin jÀttÀmÀÀn vÀliin.

Vierailija
216/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ranskalaiset Frontiers (2007) ja Inside (2007). Jos oot raskaana niin sillon varsinkin kannattaa tsekata tuo Inside.

http://www.leffatykki.com/elokuva/inside

http://www.leffatykki.com/elokuva/frontiC3A8res

JÀnnittÀviÀ ja ahdistavia ainakin. Joitakin voi pelottaakin.

Vierailija
217/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

the witch

tÀtÀ voi suositela Hohdosta pitÀville.

Vierailija
218/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrit. Samaanaikaan pelottavin, ahdistavin ja masentavin kauhuleffa, jonka olen nÀhnyt. Olen katsonut lukuisia kauhuleffoja, mutta tuo on jÀÀnyt eniten kummittelemaan alitajuntaani.

En oikeasti suosittele tuota herkemmille katsojille. Jos yhtÀÀn epÀilyttÀÀ, ettÀ kestÀÀkö oma psyyke sitÀ, niin suosittelisin jÀttÀmÀÀn vÀliin.

Samaa mieltÀ, elokuva teki jotenkin vihaiseksi. Muistaakseni julkaistiin vielÀ samoihin aikoihin kuin oli se ItÀvallan Fritzlin taloontelkeÀmistapaus.

Vierailija
219/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Paranormal activity

Vierailija
220/3433 |
20.06.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tue Visit:iÀ ei jostain syystÀ oo tÀÀllÀ vielÀ mainittu. Mua karmi se psykomummo ihan helv etisti.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi yksi kaksi