Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3598)

Vierailija
201/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä leluelokuvissa on jotain äärimmäisen karmivaa, harmi että tämä genre on jokseenkin supistunut pelkkään Annabelleen. (Toki jos multa on mennyt joku uusista ohi niin nyt on aika vinkata!) Puppet Master, Child’s Play 1 & 2, Toys, jne. Miettikää nyt oikeasti, joku Leech Woman piilossa sänkysi alla!

Ohiksena aiheeseen vielä, että teeman ystävien kannattaa käydä Kaapelitehtaan Teatterimuseon leluhuoneessa. Ne nuket on kuin pahimmasta kauhuelokuvasta. 😎

Vierailija
202/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajainen Elm streetillä. Katsoin sen jokunen vuosi sitten Netflixistä, ja lähdin sitten käymään asuntolamme pyykkituvalla. Kun tulin takaisin, eräs asuntolakaverini - joka oli päättänyt yllättäen tulla moikkaamaan minua - seisoi mitään sanomatta pimeässä eteisessä huoneeni oven edessä. Meinasin saada halvauksen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustus 70-luvun lopulla. Kyllä jännitti sen jälkeen kävellä pimeällä kotiin, etenkin kun matkalla eräs pitkä tie kulki hautausmaan vierellä.

Vierailija
204/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävien kuolleiden yö, se vanha  mustavalkoinen zombileffa. Katsoin joskus lukioikäisenä 80-luvun lopussa kaverilla ja meinasi  tulla jännäkakka housuun, kun kotimatka vei valaisemattomalla tiellä hautausmaan vierestä, poljin pyörällä niin kovaa että ketjut oli tippua ja jos joku juoppo olisi tuolloin ilmestynyt horjuen ja mölisten varjoista, olisin saanut sydänkohtauksen !

Vierailija
205/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eden Lake trilleri tosielämän kauhua

Slasher season 2 /eka huono

Descent 1&2

Vierailija
206/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa rakastavani kauhuleffoja. Ne on minulle mukavaa viihdettä ja leffoja siinä missä muutkin. Olenkin aina vähän ihmetellyt ihmisiä jotka ei niitä uskalla katsoa. Lähes joka kerta olen joutunut kauhuleffat katsomaan yksin koska lähipiiri koostuu juuri heistä jotka eivät rohkene niitä katsoa.

Koskaan ennen yksikään kauhuleffa ei ollut saanut minussa mitään kauhureaktiota aikaan. Kunnes katsoin jälleen yksinäni pimeänä syysiltana leffan nimeltä Fourth kind.

Voi luoja en ole koskaan pelännyt niin paljon. Vaikken leffasta juuri enää muistakaan, katsoin sen vuosia sitten, minua alkaa edelleen karmia ajatuskin. Leffan olen säästänyt ajatuksella että katson sen vielä joskus uudestaan mutten ole pystynyt.

Olen muuten aina rakastanut erityisesti ufo/alien genreä. Ahmin aihepiirin kirjoja jo ala-asteella ja katsonut älyttömän määrän leffoja ja dokkareita aiheesta. Toki tuo on minulle ainoa kauhulaji joka herättää edes jotain reaktiota. Mutta se mitä Fourth kind sai aikaan tuli ihan puskista.

Vierailija
207/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mikään kauhuelokuva ei ole ollut pelottava. Ja olen nähnyt niitä paljon. Puhuisin ennemmin sanasta "ahdistava". Monet ovat ahdistavia, olematta kuitenkaan lainkaan pelottavia.

Vierailija
208/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evil dead 17-vuotiaana, silloisen poikkiksen kanssa poikkiksen vanhempien mökillä. Voi vittu. Ja poikkis vain nauroi, kun inisin itku kurkussa etten uskalla mennä kuselle ulkohuussiin !

Myöhemmin katsoin kys. elokuvan uudestaan eikä se enää niin karmea ollut. Mutta teini-ikäisenä, syyspimeällä mökissä oli vihonviimeiset puitteet katsoa mökkikauhua.

Se on aika kauhea kun sieltä kellarinluukusta kurkkii se hirvitys!

Se on niin huono, että on jo loistava! Me katottiin se mun bestiksen kanssa teineinä, ja meillä oli vähän sama asetelma kuin alkuperäisellä kommentoijalla. Mun kaveri oli aivan kauhuissaan ja minä ulvoin naurusta :D  Ihanaa, että se on Netflixissä!

Vierailija
209/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Descent 1 &2 ja As above, so below. Kauhu tuollaisissa ahtaissa paikoissa on karmivaa.

Paranormal Activity 1 oli aivan kamala, kun sen katsoin ensimmäisen kerran, iski mulla niihin pelkoihin mitä mulla oli lapsena. Sitten kun tuo kauhusarja eteni niin se lässähti, kun selvisi mistä kyse. 

Blair witch project oli myös tosi pelottava, kun sen teininä katsoi. Katsoin vähän aikaa sitten uudestaan, enää ei ollut.

Vierailija
210/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

The others on jäänyt mieleen yllättävänä kauhuelokuvana.

Vierailija
211/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti paras on vanha kunnon Hitchcockin "Psyko". On musta-valkoelokuva, mutta se musiikki ja koko tunnelma on jäätävä. Lopussakin on vielä järkyttävä yllätys.

Vierailija
212/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen 2004 julkaistu Shutter oli aika pelottava.

Vierailija
213/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohto

Kuudes aisti

The Others

Hitchcockin Psyko

The VVitch (tämä on saanut hirveän vähän huomiota vaikka on ihan HUIPPU ja todella erilainen mihin on tottunut)

Mama

Uudempi It, vanhempi oli hieno mutta ei ollenkaan pelottava

The Grudge ja alkuperäiset Ju-On:it

The Ring ja alkuperäinen Ringu

Alkuperäinen Shutter

Korealaiset:

Hansel and Gretel

Bunshinsaba

Muoi: the legend of a portrait

The Wig

Into the mirror

Evil Twin

Epitaph (tämä on aivan uskomaton)

Phone

Mutta yksikään elokuva ei tunnelmaltaan ole voittanut alkuperäistä korealaista The tale of two sistersia. Suosittelen todella jos pitää psykologisesta kauhusta.

Vierailija
214/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

The others ja The ring pelottivat ensimmäisellä katselukerralla. Lapset ovat kauhuelokuvissa karmivia!

Vierailija
215/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrit. Samaanaikaan pelottavin, ahdistavin ja masentavin kauhuleffa, jonka olen nähnyt. Olen katsonut lukuisia kauhuleffoja, mutta tuo on jäänyt eniten kummittelemaan alitajuntaani.

En oikeasti suosittele tuota herkemmille katsojille. Jos yhtään epäilyttää, että kestääkö oma psyyke sitä, niin suosittelisin jättämään väliin.

Vierailija
216/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset Frontiers (2007) ja Inside (2007). Jos oot raskaana niin sillon varsinkin kannattaa tsekata tuo Inside.

http://www.leffatykki.com/elokuva/inside

http://www.leffatykki.com/elokuva/frontiC3A8res

Jännittäviä ja ahdistavia ainakin. Joitakin voi pelottaakin.

Vierailija
217/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

the witch

tätä voi suositela Hohdosta pitäville.

Vierailija
218/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrit. Samaanaikaan pelottavin, ahdistavin ja masentavin kauhuleffa, jonka olen nähnyt. Olen katsonut lukuisia kauhuleffoja, mutta tuo on jäänyt eniten kummittelemaan alitajuntaani.

En oikeasti suosittele tuota herkemmille katsojille. Jos yhtään epäilyttää, että kestääkö oma psyyke sitä, niin suosittelisin jättämään väliin.

Samaa mieltä, elokuva teki jotenkin vihaiseksi. Muistaakseni julkaistiin vielä samoihin aikoihin kuin oli se Itävallan Fritzlin taloontelkeämistapaus.

Vierailija
219/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranormal activity

Vierailija
220/3598 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tue Visit:iä ei jostain syystä oo täällä vielä mainittu. Mua karmi se psykomummo ihan helv etisti.