Oletko vienyt Viking Linelle omia eväitä?
Ollaan menossa risteilylle ja pienten nirsojen lasten kanssa ottaisin mieluusti pientä välipalaa mukaan, ruisleipää ja hedelmiä ym. Säästyisi pitkä penni ja olisi terveellisempää kuin laivan tarjonta. Ollaan kyllä menossa myös buffettiin, mutta pakko syöttää lapsille myös iltapalaa ja välipalaa.
Mitenkä on, tarkastaako ne laukkuja kuinka tiheään?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Siellä kahvilassa maitolitra maksaa 10€
Mitä maidolla ois tarkoitus tehdä, ei tommosesta käsitellystä voi edes tehdä juustoa tai jugurttia...?
Mistä siellä laivalla sitten nauttii ellei ruuasta? Se herkutteluhan on just parasta.
ja voihan sinne buffettiin jäädä syömään melkein koko matkan aiinakin stadista tallinaan
Tuosta vedenkeittimestä. Minulla on muuten ollut vedenkeitin kerran eräällä hotellireissulla matkassa. Sattuneista syistä olin persaukinen opiskelija-aikana, mutta lähdin silti kaverin luo ja yövyin kaksi yötä hotellissa. Säästyi paljon rahaa, kun keitti itse veden pikakahviin ja söi pussipuuroa yms.
Suosittelen ottamaan myös juomavettä mukaan, laivalla ne 0.5 litran vesipullot maksaa ainakin sen 2€/kpl. Minä kuljen laivalla Helsinki-Tukholma-Helsinki-väliä ja se matkahan kestää jotain 15-16 tuntia. Otan aina 1.5 litran vesipullon mukaan, usein sen lisäksi vielä 0.5 litran vesipullon. -
Tuota...Ikävä kun olet kantanyt vettä. Laivojen kraanavesi oli yhden tutkimuksen mukaan parempilaatuista kuin vesijohtovesi mantereella.
Vierailija kirjoitti:
Mistä siellä laivalla sitten nauttii ellei ruuasta? Se herkutteluhan on just parasta.
Jos tykkää teollisesta mausta ja puolivalmisteista. Jälkkärit pakasteita, tai jauheista vatkaten.
Vierailija kirjoitti:
?? Tarkista laukkuja?? No ei todellakaan :D
Ota kuule vaikka koko kaupan hyllyltä , ja olen varma että pääset sisälle :D
Itse asiassa viime syksynä Tukholman päässä oli lentokenttätason turvatarkastus, jossa kaikkien laukut läpivalaistiin. Oli myös isot kyltit, ettei omia ruokia ja juomia saa ottaa laivaan, ja heikkohermoisimmat heittivät vesipullonsa pois jo jonossa. Mulla oli unohtunut laukkuun monitoimityökalu, joka otettiin talteen, mutta maissa tekemäni ruokaostokset eivät todellakaan kiinnostaaneet turvatarkastajia.
Eli joo, satunnaisesti syynätään, mutta silloin menettää veitsensä tai ehkä omat viinat tai vedenkeittimen. Mulla on tapana syödä menoiltana buffassa ja paluuiltana maista tuotuja eväitä eikä niitä ole koskaan takavarikoiti saati edes käyty läpi. Sama lapsen naksujen ja soseiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää teollisesta mausta ja puolivalmisteista. Jälkkärit pakasteita, tai jauheista vatkaten.
Viking Gracella oli ainakin ihanat ruuat Oscar á la Carte -ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ottamaan myös juomavettä mukaan, laivalla ne 0.5 litran vesipullot maksaa ainakin sen 2€/kpl. Minä kuljen laivalla Helsinki-Tukholma-Helsinki-väliä ja se matkahan kestää jotain 15-16 tuntia. Otan aina 1.5 litran vesipullon mukaan, usein sen lisäksi vielä 0.5 litran vesipullon. -
Tuota...Ikävä kun olet kantanyt vettä. Laivojen kraanavesi oli yhden tutkimuksen mukaan parempilaatuista kuin vesijohtovesi mantereella.
Todella pahan makuista vettä
Turussa ainakin Gracellä katsotaan joskus laukkuja, ainakin vkloppuisin. Toisaalta, en usko että niitä kiinnostaa eväät. Enemmänkin etsivät viinaa (sillä laivalla taisi olla niin että tax freestä saa vain 1 pullon viiniä / sixarin tölkkejä menomatkalla). Siksi jotkut haluaa viedä omia sinne
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa ehdottomasti omia ruokia mukaan. Valikoimat ovat suppeat ja tuotteissa kovat katteet. Edes santsikuppia kahvia ei enää saa ilmaiseksi.
T. Työntekijä
Ikinä ei ole saanut santsikuppia ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei no kiva tietää. Enkä hirveitä määriä ole kuskaamassa. Hytissä syötäviä, ei lämmitettäviä.
Noi leivät ja hedelmät on kahviloissa sikahintasia. En yleensö oo pihi, mutta monen päivän reissussa ihan järkevää säästää joissakin asioissa. Noihin pikkukahvilaostoihin saa palamaan helposti satasen siinä missä kaupasta ostais parilla kympillä.
Suosittelen ottamaan myös juomavettä mukaan, laivalla ne 0.5 litran vesipullot maksaa ainakin sen 2€/kpl. Minä kuljen laivalla Helsinki-Tukholma-Helsinki-väliä ja se matkahan kestää jotain 15-16 tuntia. Otan aina 1.5 litran vesipullon mukaan, usein sen lisäksi vielä 0.5 litran vesipullon. Myös omat pikkusyömiset (leivät ja hedelmät) otan mukaan juuri koska ne on sikahintaisia laivan kahvilassa ja valikoimat on suppeat.
Mitä sieltä puuttuu? Mitä otat mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa ehdottomasti omia ruokia mukaan. Valikoimat ovat suppeat ja tuotteissa kovat katteet. Edes santsikuppia kahvia ei enää saa ilmaiseksi.
T. Työntekijä
On saanut ja saa edelleen
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vedenkeittimestä. Minulla on muuten ollut vedenkeitin kerran eräällä hotellireissulla matkassa. Sattuneista syistä olin persaukinen opiskelija-aikana, mutta lähdin silti kaverin luo ja yövyin kaksi yötä hotellissa. Säästyi paljon rahaa, kun keitti itse veden pikakahviin ja söi pussipuuroa yms.
Hotellihuoneissa onkin usein vedenkeitin. Viimeksi oli Radisson Sas hotellissa niin oli vedenkeitin, murukahvipusseja, kaakaopusseja, teetä, sokeria, maitojauhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työntekijä
On saanut ja saa edelleen
No ei ainakaan pari viikkoa sitten saanut ilmaiseksi. Maksoi jonkun 50 tai 80 snt.
Voihan se olla jos kävit vaan hakemassa niin ei kukaan pysäyttänyt.
Me otetaan usein eli oikeastaan aina VG mukaan eväät kun laiva lähtee klo 21 Turusta. Meillä on viinipullo ja kaupasta haetut valmiit salaatit, ehkä juustoa ja patonkia. Rauhassa syödään hytissä ja näin kesäaikaan katsellaan maisemia kun on vielä valoisaa.
Siis mitä? Onko kiellettyä viedä laivalle omia eväitä? Neverhööörd.... en ymmärrä edes alkoholin kieltämistä. Sen tajuan, että ravintolassa ei voi omia eväitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan menossa risteilylle ja pienten nirsojen lasten kanssa ottaisin mieluusti pientä välipalaa mukaan, ruisleipää ja hedelmiä ym. Säästyisi pitkä penni ja olisi terveellisempää kuin laivan tarjonta. Ollaan kyllä menossa myös buffettiin, mutta pakko syöttää lapsille myös iltapalaa ja välipalaa.
Mitenkä on, tarkastaako ne laukkuja kuinka tiheään?
Kai teillä on myös makuupussit mukana, että saatte paremmin nukuttua kannella?
Emme ota makuupusseja, mutta retkityyny ja huopa varataan mukaan. Aulasohvilla saa ihan hyvin nukuttua korvatulppien kanssa. Jos joku kysyy, kerrotaan että tuli riita ja tämä nyt meni näin tälläkertaa.
Tietty saa viedä. Mulla oli kerran tosi vähän rahaa. Tein eväät ja mussutin ne laivan kannella. Ketään ei kiinnostanut koko asia, vaikka tavallaan itseäni vähän hävetti. Koko reissu maksoi ostoksineen mulle 60€.
Eiks blue deli oo ihan hyvä idea, lautanen täyteen muusia ja lihapullia ja lapset syö kilpaankunnes ruoka on loppu ja joka ei saanu jää nälkäseksi