Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaan perinnön lasten kesken?

Vierailija
18.06.2018 |

Olen tätä asia ajo kauan pohtinut. Olen siis leski ja omaisuutta on kertynyt paljon. Arvion mukaan noin 800 000 euroa omaisuuden arvo.
Minulla on 2 poikaa. Toinen hyvätuloinen VTM ja toinen Pienituloinen kokki. Miten tämän jakaisi? Tuntuisi reilulta laittaa puoliksi, mutta toisaalta toinen haaveillut jo kauan omasta ravintolasta, että ehkä hänelle kannattaisi reiluuden nimissä antaa isomopi osuus, mitä mieltä olette?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse tehdä mitään, lapset perivät sinut aikanaan puoliksi. Minä en alkaisi suosia kumpaakaan, jos olisin sinun asemassasi.

Vierailija
2/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä pienituloisella kokilla varaa ottaa peritty omaisuus vastaan? Eli maksaa perintövero?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö menee aina lapsille, jos testamenttia ei ole tehty.

Vierailija
4/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei kannata arvottaa erilaisia toisten asioita. Eli perivät automaattisesti puoliksi ja se on hyvä.

Vierailija
5/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita kaikki kirkon pakoilaisapuun

Vierailija
6/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintola bisnes yksittäiselle kokille on lähtökohtaisesti katastrofi, markkinat kutistuvat ja päällä on konsolidaatio. Mielummin silloin 3/4 valkiuselle teollisuus miehelle ja 1/4 kokille ettei pääse tuhoamaan elämäänsä ravintolalla.

Vierailija
7/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on irrotettavaa omaisuutta, jota et tarvitse, niin minun ajatukseni on se, että jaat omaisuutta jo eläessäsi. Ennakkoperintönä. Jos välit on hyvät, niin voisit vaikka lasten kanssa puhua asiasta ja mahdollisuudesta suosia toista perillistä.

Vierailija
8/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei toista lasta rankaista siitä, että on tehnyt työtä ja menestynyt elämässään. Ja jos kokilla on oikeasti saumaa menestyvän ravintolan avaamiseen, eli toimiva konsepti, johtamistaitoa, sitä kaikkea mitä tarvitaan kestävän toimivan ravintolan perustamiseen ja ylläpitämiseen, saa hän varmasti kunnon suunnitelmalla ja tuolla puolikkaalla mahdollisesti lisäksi tarvittavaa lainaa pankista, jos puolet ei yksinään riitä ravintolan synnyttämiseen. Pelkillä haaveilla ei hän saa sitä menestymään, vaikka saisi koko perinnön.

Vierailija
9/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on törkeä ajattelutapa suosia sitä laiskinta!!!!

Vierailija
10/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan puoliksi, ellet halua pilata sisarusten välejä lopullisesti. Tuollainen rakkauden arvottaminen perinnön yhteydessä on vihoviimeinen temppu lapselle.

Vierailija
11/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo, jakavat tasan puoliksi sitten kun on sen aika. Turha miettiä mitään muuta.

Voit auttaa hankkiutumalla eroon kaikesta turhasta tavarasta ja roinasta nurkissasi.

Vierailija
12/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi tietenkin, mutta tee se testamentti silti rajaamaan mahdollisten puolisoiden oikeudet esim. erotilanteessa lastesi perintöön.

Vierailija
13/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi tietenkin. Tuollainen perinnön jakaminen eri suuruisiksi osiksi on suotavaa vain silloin, kun toinen perillinen käyttäytyy huonosti perinnönjättäjää kohtaan, tai kun on aihetta epäillä, että toinen perillinen törsää perinnön alkoholiin, huumeisiin tai pelaamiseen.

Vierailija
14/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä puoliksi. Saatat muuten pilata lastesi keskinäiset välit, mitkä ovat aika lailla arvokkaampia kuin mikään raha.

Vierailija
15/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi tottakai. Tasapuolista kumpaakin lasta kohtaan niin. :)

Vierailija
16/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos huomioisit asiaa vielä pidemmälle ja huolehtisit elinaikanasi, että jättämäsi perintö on suojattu poikiesi omaisuudeksi puolisoilta erotilanteessa.

Vierailija
17/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä perintöä sinulle on tulossa kun tuollaista mietit? Oliko puolisosi testamentannut sinulle jotain?

Vierailija
18/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suojattu samalla puolison lapsilta, mikäli jommankumman poikasi puoliso kuolee. Saattaa rahaa mennä muuten roppakaupalla ihan tuntemattomille henkilöille, joita et ehkä ole edes tavannut eläessäsi.

Vierailija
19/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi. Satatuhattakin riittää ravintolan perustamiseen ja jopa vähempikin. 

Vierailija
20/48 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä asia ajo kauan pohtinut. Olen siis leski ja omaisuutta on kertynyt paljon. Arvion mukaan noin 800 000 euroa omaisuuden arvo.

Minulla on 2 poikaa. Toinen hyvätuloinen VTM ja toinen Pienituloinen kokki. Miten tämän jakaisi? Tuntuisi reilulta laittaa puoliksi, mutta toisaalta toinen haaveillut jo kauan omasta ravintolasta, että ehkä hänelle kannattaisi reiluuden nimissä antaa isomopi osuus, mitä mieltä olette?

Puoliksi tietenkin.

Aivan älyvapaa kysymys. Miksi rankaisisit sitä paremmin pärjännyttä? Mistä tiedät ettei hän haaveile jostain mihin tarvitaan mamman rahat?