Miksi jotkut kulkee hupparissa vaikka + 22 lämmintä! En käsitä
+22 ulkona ja naapurilla päällä shortsit ja huppari :0
Kommentit (125)
+22 astetta ei minulle vielä ole lämmin, jos vain istun paikallani tai kävelen kiirettä pitämättä. Ihan hyvin voin käyttää hupparia vielä silloin. Onpa iho palamiselta suojassa.
Ja joku tuolla jo mainitsikin, että kun aamulla lähtee töihin, on usein paljon viileämpää ja hupparia tosiaan tarvitsee. Kun tulee pois, jossakin se huppari on kuljetettava silloinkin, ja jos ei ole muuta kuin +22 astetta, se kulkee kätevimmin, kun pukee sen päälleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin kaupassa miehen jolla oli sellanen kevyttoppatakki.
No kaupoissa onkin aina jäätävää.
Käyn sellaisissa hoidossa, että iho pitää suojata auringolta.
Ei ole kun 19 ja tuulee ihan älyttömästi
Minä pidän pitkiä kalsareita aina juhannusaattoon asti ja heti juhannuksen jälkeen laitan takaisin.
Amfetamiinin ja muiden huumeiden käyttäjiä: lämmönsäätelyjärjestelmä toimii päin vi*ttua - eli on kylmä vaikka pitäisi olla lämmin.
Monesti sydänkään ei toimi enää kunnolla.
Näitä näkee Pulikaupungissa jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
+22 ulkona ja naapurilla päällä shortsit ja huppari :0
Lienee jokaisen oma asia? :)
Olen muuten aina välillä miettinyt että miksi bussien ja kauppojen ilmastointi on aina päin peetä. Talvella, kun porukalla on se kymmenen toppatakkia ja villapipoa, patterit hohkaa kamiinan lailla. Sitten kesällä, kun kaikilla on shortsit jalassa nin laitetaan viilennys täysille puhaltamaan hyistä ilmaa niskaan...
Minä pidän kesälläkin paljon neuletakkeja ja pitkähihaisia, koska saan ihottumaa auringoata. Mieluummin pidän vaatetta päällä kuin raavin itseni verille ihottuman takia.
Lontoo vapauttaa: keskikesän helteellä näin kun vanhemmat miehet pukeutuivat liiviin ja tweedtakkiin. Sitten havaitsin keskellä kesää matalat ugg-saappaat nuorilla naisilla. Havaitsin sukkahousuja ja erittäin muodollista pukeutumista businessnaisilla ja -miehillä. Tiukkoja polyestervaatteita, ja sen ohella mukavia pitkiä villahameita ja paitapuseroita. Minimittaisia mekkoja, vaikka ulkona tuulee ja sataa. Toki legginssit ja hihaton t-paita vaunua työntävillä naisilla. (Kuulun itse viimeksi mainittuun ryhmään).
Lontoon jälkeen olen vähät välittänyt, mitä milloinkin päälleni laitan. Voin kulkea esim. lokakuussa rantasandaaleissa. Tai vielä tavallisemmin: villasukat jalassa kesät talvet.
Mitä sua nyppii, mitä joku laittaa päällensä.....
Kaupunki-ilma todellakin tekisi hyvää.
Pakko käyttää kun tuntuu että muuten on tissit ja kroppa tyrkyllä, en tykkää yhtään. Lisäksi hupparit on ihanan rentoja ja suojaavia.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin jaksan ihmetellä kenenkään pukeutumista mutta nyt viikonloppuna oli todella kuumaa ja oltiin eräässä ulkoilmatapahtumassa. Siellä näkyi villavaatteita enemmän kuin talvella. Eräällä naisella oli myös ylipolven saappaat ja farkut, yhdellä musta poolo ja mustat farkut. Suomi on hupparikansaa, päällä häissä ja hautajaisissa.
Käypä Tuska-festareilla, siellä vasta näetkin peittävään mustaan pukeutunutta väkeä kesähelteessä! Ehkä tapahtuman nimi on juuri siitä peräisin.
Mutta tuosta villasta, sehän ei ole kuuma materiaali. Kylmällä se lämmittää, kuumalla viilentää.
+22 lämmintä? Mun asteikolla tuo tarkottaisi että mittari näyttää +42 C, koska lämmin alkaa vasta +20 kohdalla. Eli +22 C = vasta 2 astetta lämmintä... Jotkut vaan palelee.
Se suojaa hiukan atooppista ihoa sen takia myös usein pitkät leggaritkin sekä sukat saattaa olla myöskin.
Miksi jotkut ei osaa pitää huolta omista asioistaan, en käsitä?
Meillä on ainakin toimistolla niin viileällä ilmastointi, että hupparia tarvitaan sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Se suojaa hiukan atooppista ihoa sen takia myös usein pitkät leggaritkin sekä sukat saattaa olla myöskin.
Miksi alapeukutus?? Miten sitten pitäisi toisen pukeutua jos aurinko ei ole kauhean hyväksi ihottumalle.?
Jos pitäisin t-paitaa tai toppia, sinua häiritsisivät selluliittiset allini ja tynnyrimahani. Sanomista siis tulisi, teki niin tai näin. Toimin vain ympäristöystävällisesti pukeutuessani pitkähihaisiin.
Eilen näin ulkona nuoren naisihmisen, jolla oli maiharit, pitkät farkut ja kevyttoppatakki. Oli 22 astetta lämmintä, käsittämättömän hiostava, pilvinen keli.
Itsekin teininä hiihdin kesät talvet huppareissa, koska hävetti kaikki muu. Nykyään en jaksa kiinnostua muiden mielipiteistä.
Minulla on ulkona iho peitossa, koska se ei kestä aurinkoa.
Aloittaja, kokeile joskus. Väljät pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet eivät ole paisteessa välttämättä sen kuumempia kuin kireät shortsit ja pikkutopit.