Miksi jotkut kulkee hupparissa vaikka + 22 lämmintä! En käsitä
+22 ulkona ja naapurilla päällä shortsit ja huppari :0
Kommentit (125)
No siis villasukkakelithän nyt on.
Häpeän käsivarsiani. Oon joitain vuosia sitten laihduttanut aika rajusti ja oon tänäpäivänä normipainoinen/hoikkakin, mut jäljelle on jäänyt roikkuva/ryppyinen nahka, joka ei lähde mihinkään. Käsivarret on kuin vanhalla mummolla, samoin sisäreidet. Harmittaa niin paljon, koska toki tykkäisin käyskennellä kesähelteillä mikroshortseissa ja pitää hihattomia, mut peilikuva on armoton. Kerran uskaltauduin uimahalliin ja pari pikkupoikaa meinas silmänsä tipauttaa.
Tiedän, et voisihan tässä ajatella et "mitä väliä sillä on", mutta omalla kohdalla rajut koulukiusaamiskokemukset ja varhaislapsuudesta teini-ikään koetut ulkonäkökommentoinnit on jättäneet itsetuntoon sellaisia vaurioita, että tämä hoikka tyttö pukeutuu ihmisten ilmoilla huppariin tai ainakin käsivarret peittäviin ihan oman jaksamisensa takia.
Eilen näin miehen jolla oli hupparin lisäksi villapipo ja villahuivi kasvojen edessä, aivan kuin olisi talvi. Itse meinasin läkähtyä :D
Kavin just varta vasten ostamassa paksun hupparin. Kun on tottunut kesaisin +35 asteeseen, ei kahdenkympin keleilla vaan voi kulkea kesavaatteissa.
Lisaksi Suomessa vallitsee joku pakkomielle saataa kauopakeskuksien ja esim. metrojen ilmastointi jonnekin -40 asteeseen...
Mä en tykkää mennä t paidassa koska mulla on iso maha ja rumat kädet.
Kotoolta kun lähden mul on melkein aina joku ohut pitkähihainen mukana. Vituttaa jos on todella kuuma niin pakko olla t paidassa. Oloni on alaston.
Olen nainen 52 v ja olin ennen lähes 100 kg, nyt 71 kg ja tunnen itseni kovin paljon läskimmäksi.
Aknelääkekuuri ja aurinkoa vältettävä. Enpä tykkää siitä muutenkaan.
N35
Ennen kuutta aamulla kun lähtee julkisilla työpaikalle pakko pitää päällä, eikä se takki oikein laukkuunkaan mahdu niin kyllä se päällä sitten päivälläkin on. Pahoittelut jos muiden pukeutuminen hämmentää.
Mä en kehtaa kulkee t-paidassa ulkona, koska mulla on noi mun läskit. Käytän hupparia aina ulkona vaikka olisikin kuuma ja tulee hiki, nostan kyllä hihat ylös. Mul on jonkin lainen laihdutus projekti käynnissä. Toivottavasti onnistuisin voisin alkaa käyttää t-paitaa ulkona.
Vierailija kirjoitti:
+22 ulkona ja naapurilla päällä shortsit ja huppari :0
No, mä kuljin kaks viikkoa, kun oli kainalosta leikattu imusolmukkeet ja hupparin alla oli pelkät urheiluliivit.
En tiennyt, että jotakuta haittaa.
Mä saatan palella ulkona vielä +20 asteessa. Monesti koen, että sisällä on (mukavan) viileää, kun joku toinen taas sanoo lähes hikoilevansa samassa tilassa. Jos tuulee, laitan aina pitkähihaista päälle. Pointtina on sekin, mitä materiaaleja pukee ylleen. Merinovillatakki saattaa olla paljon viileämpi kesähelteillä kuin 100% polyester-paita. Ollaan yksilöitä kaikki..
Nuorempana viiltelin paljon, enkä vieläkään kestä niitä katseita.
Kilpparin vajaatoiminta. Palelukohtauksia helteelläkin.
Harvoin jaksan ihmetellä kenenkään pukeutumista mutta nyt viikonloppuna oli todella kuumaa ja oltiin eräässä ulkoilmatapahtumassa. Siellä näkyi villavaatteita enemmän kuin talvella. Eräällä naisella oli myös ylipolven saappaat ja farkut, yhdellä musta poolo ja mustat farkut. Suomi on hupparikansaa, päällä häissä ja hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen näin miehen jolla oli hupparin lisäksi villapipo ja villahuivi kasvojen edessä, aivan kuin olisi talvi. Itse meinasin läkähtyä :D
Saattaa olla esim. paha flunssa jolloin kaulaa hyvä suojata vedolta tai palelee lämpöasteista huolimatta.
Melanoomalta on oikeasti syytä suojautua.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi se olisi jotenkin muiden asia. Voi esimerkiksi hävetä kroppaansa ja siksi käyttää peittäviä vaatteita. Voi olla flunssassa ja helteestä huolimatta kylmä. Tai menossa vaikka veneellä merelle.
Itselläni oli joskus kesällä ohut huivi kaulassa, ja jonkun tuntemattoman miehen oli pakko naureskella että onko sulla kylmä. Mitä se kenellekään kuuluu? Ja pitää vielä kommentoida. Ei minua ainakaan kiinnosta kenenkään vaatteet tai syyt miksi niitä pitää.
Minun hienostohelsinkiläinen tätini kommentoi, kun minulla oli 18v toukokuussa ohuet nylonsukkahousut farkkujen alla, että "paskiainen". Hänelle elämän tärkein sisältö on pukeutua merihenkisen tyylikkäästi sään mukaan asteen tarkkuudella.
Olin tulossa viileämmästä kaupungista pääsykokeisiin ja täti noteerasi sukkikseni, kun kävin kahvilla.
Olin silloin aivan järkytyksestä mykistynyt, mutta myöhemmin siitä on tullut siskon kanssa sisäpiiriheitto, jolle nauretaan vedet silmissä :D "Onkohan tuolla kylmä, taidan laittaa huivin." "Etkä laita, senkin p*skiainen"
Hahhaa, täällä yksi jolla todellakin on +22 lämpötilassa huppari ja pitkät housut. Ulkosuomalainen kun oon ja kotipaikassa ei talvellakaan juuri koskaan lämpö tipu noin alas, niin Suomen kesä tulee aina vähän järkytyksenä. Hulluna varmaan pitävät kun kuitenkin suomalaiselta näytän... Viimeksi Suomessa käydessä alle +20 lämpötiloissa piti kiskoa takki päälle, ja siitäs vasta kylähullun maineen sain 😂
Suojelen käsivarsia palamiselta kun en tykkää lutrata aurinkovoiteita. Yhden kerran oon tänä kesänä käyttänyt vaan toppia ja sain heti jotain ihottumaa auringosta.
Eilen käytin hupparia lenkillä kun ei saanut avaimia ja puhelinta muuten mukaan.
En myöskään tykkää näytellä käsivarsia kun on tuota läskiä kertynyt talven mittaan.
Joillain on myös arpia joita ei tahdota näyttää.
Häpeän kroppaani, siksi kuljen syystakissa kesälläkin. Lisäksi tuulee aina.
Jos on oikeasti joku +30 niin laitan tosi löysän t-paidan, mutta farkut on silti peittämässä rumaa ihoa.
Tänä kesänä taisi aurinko helliä toukokuussa liikaakin, koska nyt on vähänkään viileämmillä keleillä näkynyt hirveästi noita kevyttoppatakkeja ;)