Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoneuvoverosta

Vierailija
18.06.2018 |

Onko näin, että jos on ollut tarkoitus maksaa vero erissä, ja maksu myöhästynyt vahingossa päivällä niin vero on sitten maksettava korkoineen kokonaan kerralla?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista laskea myös korko. Korko lasketaan eräpäivää seuraavasta päivästä maksupäivään asti, maksupäivä mukaan lukien ja verovelvollisen on itse se laskettava.

Mutta mulle on nyt laitettu vaan lasku vuoden loppuverosta, joka olis heti maksettava kerralla. Eräpäivänä vaan heti. Hyvityksenä vuoden verosta se erä minkä ehdin jo maksaa (tyhmyyttäni kai ilman korkoa). Tuosta hyvityksestä on ilmeisesti vähennetty kolme euroa( viivästyskorkoko?). Mutta sitten on vielä merkitty erikseen koron osuus, joka olisi 84 senttiä. Ei tuota voi selkeydestä syyttää kyllä.

Soita muistutuslapussa näkyvään veroneuvonnan numeroon, sieltä vaihtavat pyynnöstäsi veron haluamaasi erään, jolloin ensimmäinen erä kuittaantuu maksetuksi ja maksat vielä päälle sen puuttuvan n. 3€ koron. Käyttökielto poistuu samantien. Ainakaan ennen ei eräisyyttä ole ollut itse eräpäivän jälkeen asiointipalvelussa mahdollista muuttaa, en tiedä onko mahdollisuutta vielä lisätty. Mutta puhelimitse voi eräisyyden vaihtaa siihen saakka, kunnes maksamaton vero menee suoraan ulosottoon 90pv alkuperäisestä eräpäivästä.

Ok. Kiitos vastauksesta. Hyvä olisi, jos homma toimisi tosiaan noin.

-ap

Vierailija
22/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita ajoneuvoveroneuvontaan, sieltä voidaan eräisyys vielä muuttaa. Jos olisit lisännyt 1. erän summan päälle sen 3€ viitekoron eräpäivän jälkeen maksettuna, olisi eräisyyden valinta vielä mennyt läpi.

Korko on aina vähintään 3 euroa.

Kyllä, mutta käytännössä järjestelmä näyttää saman 3€ koron suht pitkälle saakka, riippuen tietysti täysin puuttuvan veron määrästä. Ap sanoi maksun myöhästyneen päivällä, jolloin 3€ viivekorko olisi tullut lisätä. Aina kannattaa ja pitää kuitenkin tarkastaa tarkka puuttuva summa.

Toisaalla ap kertoo auton olleen käyttökiellossa pari viikkoa.

Näin on, kun en ollut tajunnut lisätä heti viivästyskorkoa. Tosin sittenkin noilla ohjeilla on epäselvää, olisiko maksun voinut maksaa silloin vielä useammassa vai vain yhdessä erässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse olen joskus maksanut päivän myöhässä ja ei mitään ongelmaa.

Vierailija
24/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samanlaisessa tilanteessa yhteydessä Trafiin ihan chatin välityksellä, ja asia järjestyi siellä helposti.

Vierailija
25/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita ajoneuvoveroneuvontaan, sieltä voidaan eräisyys vielä muuttaa. Jos olisit lisännyt 1. erän summan päälle sen 3€ viitekoron eräpäivän jälkeen maksettuna, olisi eräisyyden valinta vielä mennyt läpi.

Kyllä, mutta käytännössä järjestelmä näyttää saman 3€ koron suht pitkälle saakka, riippuen tietysti täysin puuttuvan veron määrästä. Ap sanoi maksun myöhästyneen päivällä, jolloin 3€ viivekorko olisi tullut lisätä. Aina kannattaa ja pitää kuitenkin tarkastaa tarkka puuttuva summa.

Näin on, kun en ollut tajunnut lisätä heti viivästyskorkoa. Tosin sittenkin noilla ohjeilla on epäselvää, olisiko maksun voinut maksaa silloin vielä useammassa vai vain yhdessä erässä.

Eräpäivän jälkeen on n. 2 viikkoa aikaa vielä maksaa erissä, kunhan lisää viivekoron. Ilman korkoa myöhässä maksettuna summa ei riitä esim. haluttuun erään 1/4 eikä eräisyyden valinta mene maksamalla läpi, vaan vero jää vuoden tilaan. 2 viikon jälkeen lähtee maksumuistutus, jossa pyydetään maksamaan koko vuotta kerralla. Tällöin soitettava kyseiseen neuvontaan, josta ulosottoon asti voidaan vielä vaihtaa asiakkaan haluamaan erään.

Vierailija
26/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse samanlaisessa tilanteessa yhteydessä Trafiin ihan chatin välityksellä, ja asia järjestyi siellä helposti.

Niin, toinen vaihtoehto tottakai chat. (Tai hitaampi sposti)

Vierailija
27/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräpäivän jälkeen on n. 2 viikkoa aikaa vielä maksaa erissä, kunhan lisää viivekoron. Ilman korkoa myöhässä maksettuna summa ei riitä esim. haluttuun erään 1/4 eikä eräisyyden valinta mene maksamalla läpi, vaan vero jää vuoden tilaan. 2 viikon jälkeen lähtee maksumuistutus, jossa pyydetään maksamaan koko vuotta kerralla. Tällöin soitettava kyseiseen neuvontaan, josta ulosottoon asti voidaan vielä vaihtaa asiakkaan haluamaan erään.

Kuulostat ainakin tietävältä kuin kyseisen viraston neuvonnassa työskentelisit :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä