Miten vaihtaa aihetta sujuvasti kun mummit alkaa kertoa lastenlapsistaan?
En haluaisi loukata tai käyttäytyä epäkohteliaasti, mutta kun EI kiinnosta, enkä jaksaisi käyttää joskus lyhyttäkin tapaamisaikaamme näihin jaaritteluihin, koska sille ei loppua kuulu.
Eikö näiden naisten elämässä ole mitään muuta keskusteltavaa, tai löydy muita kiinnostavia aiheita?
Ei ne ennen tuollaisia olleet, vaan aina sattui ja tapahtui ja niistä oli kiva jutella, tai sitten ihan maailman tapahtumista.
Olen itsekin mummi, silti en rasita kavereita näillä lastenlapsi lässytyksillä.
Joskus jos olen kääntänyt jutun nopeasti johonkin muuhun, on heti saanut huomata pahastumisen.
Ärsyttävää.
En muuten ole huomannut samaa ilmiötä pappojen kanssa jutustellessa, että aivotoiminta ja keskustelun aiheet rajoittuvat ainoastaan lapsiensa perheiden edesottamuksiin.
Kommentit (54)
Missä tämmöinen tilanne tapahtuu?
Kenen mummi kyseessä?
Ehkä yhdet kesäjuhlat voit olla kiva ..juoda skumppaa ja hihkua ihastuksesta välillä..sit
30 min päästä sanot että pitää käväistä pikkutyttöjen huoneessa :) ja poistut
Vanhana on vaikea tehdä uusia ystäviä.
Kannattaa vaihtaa se ystäväpiiri viimeistään keski-ikäisenä.
Kannattaa hankkiutua pappojen seuraan....
Laki ei kiellä avioeroa yli 60vuotiaalta
Iske joku rikas papparainen ja juttele sen kanssa vaikka lätkästä:)
Koiraihmiset voisivat ottaa oppia koiratylyttäjien mutkattomasta tyylistä katkaista puhe "ei kiinnosta" repliikillä.
Tämä tehdään heti ensimmäisessä lauseessa, joka toimii johdantona pitkälle lätinälle siitä millainen ilme irmelipetterillä oli tänään kun se söi porkkanamössöä.
Tosin siinä ottaa riskin että irmelipetterin äiti loukkaantuu ja katkaisee välit. Silloin sinulta jää kuulematta miten hyttynen pisti irmelipetteriä ja monta muuta vavahduttavaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Missä tämmöinen tilanne tapahtuu?
Kenen mummi kyseessä?
Ehkä yhdet kesäjuhlat voit olla kiva ..juoda skumppaa ja hihkua ihastuksesta välillä..sit
30 min päästä sanot että pitää käväistä pikkutyttöjen huoneessa :) ja poistut
Kyseinen mummi olen minä...
Omat lapset ei soita koskaan ja minusta on tullut vanha katkera palstavalittaja
Vierailija kirjoitti:
Koiraihmiset voisivat ottaa oppia koiratylyttäjien mutkattomasta tyylistä katkaista puhe "ei kiinnosta" repliikillä.
Tämä tehdään heti ensimmäisessä lauseessa, joka toimii johdantona pitkälle lätinälle siitä millainen ilme irmelipetterillä oli tänään kun se söi porkkanamössöä.Tosin siinä ottaa riskin että irmelipetterin äiti loukkaantuu ja katkaisee välit. Silloin sinulta jää kuulematta miten hyttynen pisti irmelipetteriä ja monta muuta vavahduttavaa tietoa.
Kyseessä on irmapetterin mummo joka on ap:n ainoa ystävä
Mummot eivät mielestäni jatkuvasti puhu lapsenlapsistaan , ainakaan minun tuttavani, mutta entä nämä äidit!! Jatkuvasti miten kultapuppelilla nyt on hammaslääkäri, neuvola, kaverin synttärit-......siinä kuullaan pituudet , painot, hampaat, vaateostokset, leikkipuistokäynnit..::::) Ei päivää ilman juttuja ihkuista pikkupennuistaan...Kuvitellaanko todellakin että toisia kiinnostaa:::?
Ja sitten ne facebook-postaukset ! Joka ainoa päivä muistoja, vuoden, kahden takaa neuvoloista, kaverin luo lähdöstä, kylpyläkäynnistä, useaan kertaan päivä näitä postataan, päälle vielä samanpäivän kuvat entisten lisäksi:::!!
Mitä näiden mammojen päässä liikkuu...? Onko aivot muuttuneet sahajauhoiksi äitiyden myötä vai onko niitä koskaan ollutkaan kuten normaali-ihmisillä ! Ketä kiinnostaa ...Itsellä jo aikuiset lapset ja lastenlapsiakin, mutta ei jaksa innostua ."meidän pikku vilho-elmerin uusista potkuhousuista ja uusimmista mitoista " Miten neuvolatätikin ihasteli ..:::)))
Ystävyyden idea on välittäminen ja kannan ottaminen, heijastelu.
On hyvin töykeää sanoa, että puheesi eivät kiinnosta. Sillä reseptillä menee välit poikki jotakuinkin varmasti. Sen sijaan kannattaa ottaa koppi keskustelukumppanin aihevalinnasta.
Jos mummo kertoo seikkaperäisesti lapsenlapsen sormivärityöstä, sinä voit vuoron saatuasi kertoa antaumuksella pitkän tarinan enostasi, joka oli taitava kalastaja.
Näin puhutte saman aiheen tiimoilta. Molemmat jakaa ja saa aiheesta uutta tietoa.
Eli toinen puhuu aidasta toinen seipäistä. Siinäpä antoisa keskustelu.
Kyllä mummojen pitää mieluummin puhua esim. vieraissa käymiskokemuksistaan ja erilaisista seksitaktiikoista, viinanjuontikin on aika hyvä mummoaihe.
No, ehkä meillä mummoilla voi olla kiinnostavampiakin aiheita kuin viinanjuonti etc. mutta jokainen keskustelee omalla tasollaan, ja oman tasoisiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä meillä mummoilla voi olla kiinnostavampiakin aiheita kuin viinanjuonti etc. mutta jokainen keskustelee omalla tasollaan, ja oman tasoisiensa kanssa.
Eikös ne eläkeläiset just ole kaikista kovimpia ottamaan kuppia? :D En kyllä ymmärtänyt tätä, itse en ikinä puhu ystävien tai tuttujen kanssa "viinanjuonnista". Kuka sellaisesta puhuu yleensäkään?
No ei ole. Kolmannen osapuolen asioista raportointi on kuin tylsää juoruamista. Asian täytyy olla uutisarvoltaan merkittävä, että se kiinnostaa. Omista tai keskustelukumppanin asioista puhuttaessa ote on henkilökohtainen.
On ihan eri juttu sanooko joku, että "naapuri poltti kätensä" tai "mä poltin käteni".
Edellinen on tarpeetonta infoa johon on vaikea vastata, jälkimmäinen ei.
Kunpa nuo lapsistaan tiedottajat ymmärtäisivät tämän.