Lähete päivystykseen, bensa lopussa, tilillä nolla euroa
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Bensalitra maksaa noin 1.5e. Jos autosi ei ihan tuhottomasti kuluta, saat muutamalla eurolla tarpeeksi bensaa että pääset sen 40km. Sen verran varmaan pystyt pyytämään joltain kauempana asuvalta kaverilta tai sukulaiselta lainaksi.
Tai palautat vaikka pulloja.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut etelä-suomessa luulisi, että sulla joku kaveri tai sukulainen on kuitenkin jotenkin järjellisen matkan päässä. Lupaat vaikka tehdä suursiivouksen tälle tai hyvittää bensat heti kun saat rahaa tms.
Hb on kuitenkin sen verran matala että ei kykene mihinkään suursiivouksiin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja harkinnanvaraista voi saada sossusta, vaikka ei saisi perustoimeentulotukea Kelasta. Spssu tarvitsee vain alle Kelan päätöksen, oli se sitten myöntö tai hylkäys. Tv. Sossu
En voi saada tukea. Syy on, että olen avioliitossa ihmisen kanssa, joka ei kuitenkaan noudata elatusvelvollisuuslakia (eikä sitä olisi mielestäni oikein enää vaatiakaan). Päätökseen, edes kielteiseen, kuitenkin tarvitsisi hänenkin tietonsa.
Ja asut porvoossa.
En ole provo. Ymmärrät varmaan, etten voi kertoa kaikkia yksityiskohtia. Mutta omat virheeni tässä tilanteessa voi tiivistää kahteen asiaan: olen sairastellut ja valinnut vääränlaisen parisuhteen, josta en tajunnut lähteä ajoissa. Ymmärrätte varmaan, ettei tällaisiin tilanteisiin hakeuduta, niihin ajaudutaan.
Olen esimerkki siitä, että voi joutua ku.seen vaikka opiskelisi ammatin, maksaisi aina velkansa, hoitaisi (vähät) työnsä hyvin.
Mutta jos sinä olet onnistunut elämään virheittä ilman toisten apua, kerro ihmeessä kuinka se tehdään, niin voin seurata esimerkkiäsi?
-ap
En itseasiassa ymmärrä miksi et voi kertoa joitakin yksityiskohtia. Ei kukaan täällä kysy nimeäsi tai osoitettasi tai yksityiskohtia siitä missä olet syntynyt, minkä ikäinen olet, missä kävit koulua, puhelinnumeroasi ym. Et kerro näitä yksityiskohtia koska tiedät sen itsekkin, että et voi niihin vastata koska koko juttusi on täysin hatusta vedetty.
No tässä on hyvät esimerkit mitä on jo sanottu
1. Eroa miehestäsi
2. Haet tukia
3. Lopetat provoilun nettipalstoilla
4. Opettelet matiikkaa. Kuka ottaa pikavipin 50e:n korolla?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mistä saat rahaa bussiin nyt, mutta jos sinulla on välttämättömiä lääkkeita niin niihin lienee reseptit. Reseptilääkkeiden vuosiomavastuu on 2018 vuonna 603.15 euroa. Sinulla se on tullut täyteen huhtikuun alussa ja sen jälkeen maksat reseptilääkkeistäsi 2.50 euron omavastuun per lääke kolmen kuukauden välein. Aina jaksaa ihmetyttää nämä, joilla menee vuodessa tonneja lääkkeisiin.......
Minua aina ihmetyttää nämä ihmiset, jotka ei tiedä, ettei Kela korvaa kaikkia lääkärin määräämiä lääkkeitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut etelä-suomessa luulisi, että sulla joku kaveri tai sukulainen on kuitenkin jotenkin järjellisen matkan päässä. Lupaat vaikka tehdä suursiivouksen tälle tai hyvittää bensat heti kun saat rahaa tms.
Hb on kuitenkin sen verran matala että ei kykene mihinkään suursiivouksiin nyt.
Niinno. Eikä se varmaan nouse siellä hoidossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mistä saat rahaa bussiin nyt, mutta jos sinulla on välttämättömiä lääkkeita niin niihin lienee reseptit. Reseptilääkkeiden vuosiomavastuu on 2018 vuonna 603.15 euroa. Sinulla se on tullut täyteen huhtikuun alussa ja sen jälkeen maksat reseptilääkkeistäsi 2.50 euron omavastuun per lääke kolmen kuukauden välein. Aina jaksaa ihmetyttää nämä, joilla menee vuodessa tonneja lääkkeisiin.......
Minua aina ihmetyttää nämä ihmiset, jotka ei tiedä, ettei Kela korvaa kaikkia lääkärin määräämiä lääkkeitä!
Täällä on jo moneen otteen kysytty, mutta kysytään uudelleen.
Mikä on sellainen lääke, jota ei kela maksa mikä on lääkärin määräämä ja mikä ei ole tyyliin laihdutuslääke?
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki lääkkeethän ei ole kelakorvattavia, jolloin lääkekatto ei koske näitä. Kulut voi hyvin olla yli tuon kattosumman.
Silloin sitä lääkettä ei syödä. Valitaan kelakorvattava
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla ei oo omavastuu lääkkeissä täynnä jos 200e menee kuussa eli 1200e tänä vuonna?
Ehkä ne ovat lääkkeitä, mitä Kela ei korvaa? Esim. mulla menee vuodessa tuhansia euroja lääkkeisiin, joita Kela ei korvaa 😓 Kyllä, tiukoilla ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaat kelataksin ja pyydät sellaisen jolta saa omavastuun laskulle. Olepa hyvä.
T. Ensihoitaja
Juuri näin.
T. Päivystyksen shEn tee laskua, koska seuraava tili tulee jo menemään laskuihin lähes kokonaan, tiedän sen, koska joudun todennäköisesti ottamaan pikavipin vielä lääkkeisiin ennen kuun vaihdetta. Pikavippi 100 e = lasku 150 e.
-ap
Eli tilanteesi on se, että olet ottanut kaikenmaailman maksusitoomuksia ynnämuita laskuja ja makselet niitä, minkä takia sinulla ei ole rahaa muuhun?
Mitä tarkoitat? Olen joutunut ottamaan pikavippejä ruokaan ja lääkkeisiin, mutta en vielä koskaan enempää kuin yhtä kerrallaan. Ja siitä aion pitää kiinni. Turha yrittää vääristellä sanojani, en ole käyttänyt rahaa holtittomasti. -ap
Miksi et sitten voi hakea sosiaalitukea? Äläkä laita sitä porvoomaista "olen naimisissa" selitystä. Ja mihin sinun rahasi menevät, että joudut ottamaan pikavippejä?
Jos et usko mitä sanon, en voi mitään. -ap
Sanot noin, koska tiedät että minä näen provosi lävitse.
Tai jos tuo on totta, että olet naimisissa, niin mitä sinä täällä sitten valitat? ei se ole yhteiskunnan vika, että sinä olet mielummin suhteessa jossa joudut kärsimään rahallisesti, kuin että eroaisit ja näin saisit tukia.
No mutta hei, aloittajan mieshän kuulostaa varsinaiselta kultakimpaleelta! Huutaa ja riehuu, potkii koiraansa. Oikea aarre! Ymmärrän hyvin, miksi aloittaja haluaa pysyä kultamussukkansa kainalossa.
Joo tänne on näköjään ihan turha kertoa mitään asioitaan. Kaikki väännetään aina omaksi syyksi.
Tiedoksi sulle ja muille ilkeilijöille, että lähtisin heti jos saisin vakityön. En voi lähteä ilman sitä, sillä minulla on tuon p.skiaisen kanssa yhteinen asuntolaina. Kun haen eroa, on minun syytä olla kaukana tästä kämpästä. Mutta sitä en voi tehdä, koska en saa tukea asuntoon lainan+elatusvelvollisuuden vuoksi. Lisäksi mies voisi jättää tahallaan lainat maksamatta tai pistää asunnon niin p.askaksi, että minulle jää suuret velat.
Ulospääsy tilanteesta vaatii siis, että saisin töitä, mutta ehkä en saa niitä jos en saa itseäni kuntoon, capiche?
-ap
PS. Tämä jääköön viimeiseksi viestikseni täällä. Tänne kirjoittaminen todistaa aina uudestaan, että Suomi on muuttunut pikku Amerikaksi. Kaikki on kiinni vain itsestä hei! Jos kuolet, niin siitä vaan. Nobody cares.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
Olin juuri, osin siksi olen nyt kuzessa. Palkka näet tulee koska tulee ja työkkärin korvausta ei voi hakea ennen kuin myös kuitti on saapunut.
Tämä ei nyt tähän hetkeen auta mutta työttömyyskorvausta voi hakea ennen kuin on lähettää liitteeksi palkkatodistus, siinä pitää vain arvioida itse maksamatta oleva palkkatulo ilmoitusajalta ja pyytää ennakkopäätöstä tuen maksamisesta. Sitten se palkkatodistus lähetetään sinne kun sen saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sellainen lääke, jota ei kela maksa mikä on lääkärin määräämä ja mikä ei ole tyyliin laihdutuslääke?
Esim kilpparilääke Nature Throid, 100kpl 60€. Itselläni menee annostuksella 1 tabl kahdesti päivässä, eli riittää vajaaksi 1,5kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla ei oo omavastuu lääkkeissä täynnä jos 200e menee kuussa eli 1200e tänä vuonna?
Ehkä ne ovat lääkkeitä, mitä Kela ei korvaa? Esim. mulla menee vuodessa tuhansia euroja lääkkeisiin, joita Kela ei korvaa 😓 Kyllä, tiukoilla ollaan.
Sano lääkärille ettei ole varaa. Valitaan kelakorvattava hoito
Vierailija kirjoitti:
joojuujaa kirjoitti:
Ymmärrän aptä, mutta kyllä jokaisen pitäisi pystyä säästämään edes 50€ lompakkoon hätävaraksi jos vielä sairastaa ja lääkekulut noin isot kuussa että voisi otaksua että joskus voi joutua päivystykseen tms niin olisi se taksiraha tms heittää sitten kehiin. En tarkoita moralisoida, mutta jos on pitkäaikaissairas niin joskus voi tulla ongelmia niin kannattaa vähän ennakoida. ps.eikö toimeentulotuki kata ne lääkemenot, eli Kela maksaa lääkkeet..?!
En saa tt-tukea.
Pystyisitkö itse säästämään alle 500 eurosta kuussa? Multa esimerkiksi hajosi viime vuonna tietokone, jota uutta makselin vuoden verran osamaksulla. Tällaisia kertyy vuosien mittaan kun ei voi koskaan maksaa mitään missään kuussa kunnolla ja se johtaa lopulta siihen, että melkein kaikki menee heti mitä tulee. Ei ole puskureita.
Ja mikähän on selitys siihen että noilla tuloilla ja lääkemenoilla et muka saa tttukea? Aikuisen perusosa on kuitenkin yli 400 e joka pitäisi kuukaudessa jäädä asumis- ja terveysmenojen yms jälkeen. Jos sulla on omaisuutta ni realisoi se äläkä marise lääkekuluista ja aktiivimallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki lääkkeethän ei ole kelakorvattavia, jolloin lääkekatto ei koske näitä. Kulut voi hyvin olla yli tuon kattosumman.
Silloin sitä lääkettä ei syödä. Valitaan kelakorvattava
Ei se mene niin aina. Esimerkiksi joku sairaus voi lievittyä käsikauppalääkkeillä ja ne kelakorvattavat ovat paljon tujumpaa tavaraa. Silloin ei ole järkeä syödä vahvoja lääkkeitä vain tuen vuoksi.
Laitatko ap tilinumeron. Voin laittaa 50 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim kilpparilääke Nature Throid, 100kpl 60€. Itselläni menee annostuksella 1 tabl kahdesti päivässä, eli riittää vajaaksi 1,5kuukaudeksi.
Mutta voisit saada toista valmistetta, jonka kela korvaisi? tai jos saat toimeentulotukea, niin kyllä ne kilpparilääkkeet korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa toinenkin vaihtoehto. Kelakorvattava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otetaan nyt ihan esimerkki vaikka mammojen omasta elämästä: matolääkkeet kakaroille. Yksikään ei ole kelakorvattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joojuujaa kirjoitti:
Ymmärrän aptä, mutta kyllä jokaisen pitäisi pystyä säästämään edes 50€ lompakkoon hätävaraksi jos vielä sairastaa ja lääkekulut noin isot kuussa että voisi otaksua että joskus voi joutua päivystykseen tms niin olisi se taksiraha tms heittää sitten kehiin. En tarkoita moralisoida, mutta jos on pitkäaikaissairas niin joskus voi tulla ongelmia niin kannattaa vähän ennakoida. ps.eikö toimeentulotuki kata ne lääkemenot, eli Kela maksaa lääkkeet..?!
En saa tt-tukea.
Pystyisitkö itse säästämään alle 500 eurosta kuussa? Multa esimerkiksi hajosi viime vuonna tietokone, jota uutta makselin vuoden verran osamaksulla. Tällaisia kertyy vuosien mittaan kun ei voi koskaan maksaa mitään missään kuussa kunnolla ja se johtaa lopulta siihen, että melkein kaikki menee heti mitä tulee. Ei ole puskureita.
Ja mikähän on selitys siihen että noilla tuloilla ja lääkemenoilla et muka saa tttukea? Aikuisen perusosa on kuitenkin yli 400 e joka pitäisi kuukaudessa jäädä asumis- ja terveysmenojen yms jälkeen. Jos sulla on omaisuutta ni realisoi se äläkä marise lääkekuluista ja aktiivimallista.
Jos et huomannut, niin AP joka on provoilija ensiksi kirjoitti, ettei ole ottanut mitään lainoja ym paitsi pikavippejä, mutta pian sitten lisäsi että onkin vaikka mitä asuntolainaa ja on vielä naimisissakin! eikä vain voi päästä suhteesta pois.
Eiköhän se ole sitten itse valittu ne prioriteetit, eli raha on sinulle tärkeämpi kuin oma terveys. Silloin ei voi kukaan auttaa. Oikeastihan sinun kannattaisi noudattaa tuota neuvoa ja mennä laskun kanssa alkuviikosta sossuun, tai jos/kun jäät sairaalaan, niin pyytää saada keskustella sosiaalihoitajan kanssa tilanteesi. Ratkaisu löytyisi, mutta se vaatisi omaa halua jota ei ilmeisesti ole.