Pilasin sitten siskon häät (ihan käsittämätöntä)
Siskon häitä siis juhlittiin tänään. Mieheni kanssa poistuimme viimeisten vieraiden joukossa. Ennen lähtöämme, siskoni vetäisi minut sivummalle ja alkoi tilittää, miten minä olin pilannut hänen suuren päivänsä juttelemalla vieraiden kanssa minun raskaudestani. Siskon mukaan se veti huomiota pois hänestä ja hänen elämänsä suurimmasta ja tärkeimmästä päivästä. En osannut tuossa tilanteessa sanoa muuta kuin anteeksi. Sisko kuitenkin tiesi raskaudestani eikö etukäteen ollut kieltänyt siitä puhumista. Minusta en tehnyt mitään väärää, tuntuu pahalta tuollainen syyllistäminen. Olin auttanut kuitenkin järjestelyissäkin.
Kommentit (33)
Kumpaa olit juhlimassa, raskauttasi vai siskosi häitä? Siskosi vastaus olisi että raskauttasi, ei muuten olisi tullut sanomista.
Eiks tää aihe oo käyty jo läpi täällä. Vähä mielikuvitusta juttuihin nii saadaan uutta materiaalia .
Siis häät ovat jo loppu klo aikaisin, kun nyt olet jo palstalla kirjoittamassa? Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa olit juhlimassa, raskauttasi vai siskosi häitä? Siskosi vastaus olisi että raskauttasi, ei muuten olisi tullut sanomista.
No häitä tietenkin. Sukulaisten kanssa nyt tulee juteltua niitä näitä ja myös raskauteni tuli esille.
Ap
No mutta jos joku kysyy raskaudesta, niin eikö siitä saisi puhua? Vai puhuitko koko ajan vaan tulevasta vauvasta?
Voi ei. Siskosi on ollut hermostunut, varmaan jännittynyt ja halunnut kaiken menevän ns. täydellisesti. Niinpä hän on sitten kiinnittänyt huomiota tuollaiseen aivan epäoleelliseen asiaan.
Älä välitä, et ole tehnyt mitään pahaa.
Ap:lta iso etikettivirhe. Omat spesiaaliuutiset pitäisi jättää kertomatta toisen suurena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän molempia.
Minä en kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos joku kysyy raskaudesta, niin eikö siitä saisi puhua? Vai puhuitko koko ajan vaan tulevasta vauvasta?
En puhunut koko aikaa enkä mitenkään erityisesti tuonut aihetta esille tai mainostanut raskauttani. Kuitenkin monet kyselivät miten aiomme miehen kanssa järjestellä arkea ja miten paljon kumpikin hoitaa lasta kotona jne.
Ap
Miten muistelisin, että se oli miehen sisko, jonka häät raskaus pilasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhunut koko aikaa enkä mitenkään erityisesti tuonut aihetta esille tai mainostanut raskauttani. Kuitenkin monet kyselivät miten aiomme miehen kanssa järjestellä arkea ja miten paljon kumpikin hoitaa lasta kotona jne.
Ap
Vai et puhunut koko aikaa. :D
Ai päätit kumminkin kertoa raskaudestasi vaikka sisko jo pari kuukautta kieltänyt? Et ottanut vinkkiä niistä aikaisemmista keskusteluista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eipä tulisi kyllä mieleen kysellä raskaana olevalta juuri noita kysymyksiä. Miten aiotte järjestellä arkea ja kuinka paljon hoidatte lasta kotona.. Mitä.
Ei hyvää päivää terve taas mistä jotkut saa ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lta iso etikettivirhe. Omat spesiaaliuutiset pitäisi jättää kertomatta toisen suurena päivänä.
Eihän tuossa sanottu missä vaiheessa raskaus on, voihan vatsa olla jo näkyvissä. Jos joku asiaa kysyy niin ei kai tuossa tilanteessa voi mykäksi heittäytyä. Ja harvoin jos näkee sukulaisia niin toki kyselevät kuulumisia. Harvoin häissä itse hääparin kanssa pääsee edes juttusille, muiden vieraiden kanssa siellä juoruillaan.
Onko tää Ap joku häiriintynyt kun on joka päivä jotain ihme tunnesekoilua tai muiden tunteitten hämmentämistä?
Kyllä kaikissa häissä jauhetaan asioita laidasta laitaan, ei siellä koko aikaa tarvi keksiä juttua hääparista.
Ymmärrän molempia.