Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joille tulee huono olo kun katsotte sisustusblogeja?

Vierailija
16.06.2018 |

Itse en ainakaan osaa yhtään sisustaa tai sommitella. Oon muutenkin laiskanpuoleinen. En vain jaksa nähdä vaivaa että kaikella olisi oma paikkansa. Silti kidutan itseäni ja luen ajankuluksi sisustusblogeja. Meillä ongelmana esim. huono sohva ja huono sohvapöytä ja se että kaikki seinät on rikkonaisia.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tulee huono olo siitä että niissä on kaikki niin täydelliseksi lavastettua. Miten tuollaisissa kiiltävän valkoisissa huoneissa eletään ja asutaan??

Sitä tarkoitin. Kaikki niin harkittua ja täydellistä. Kaikki kuvat täydellisiä ja harkittuja. Meillä taas vallitsee kaaos. Tavaraa liikaa ja en osaa konmarittaa tai järjestellä niitä fiksusti. Olen yrittänyt. Tilaa meillä on mutta kaaos ja huonosti järjestetty huoneet tai ei oikein sellaista varaa edes sisustaa motä bloggaajilla. Perheemme muutenkin vähän boheemi jos yritän itse laittaa kaiken paikoilleen niin muut ei kyllä sitä tee.

ap

Kuuluin aiemmin Facebookissa yhteen konmari-ryhmään ja ihmiset olivat tosiaan vähentäneet ihan älyttömästi tavaroitaan. Joillain oli niin minimalistinen koti, ettei lastenhuoneissakaan ollut kovin montaa tavaraa. 

Vierailija
22/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonattomuus on tosiaan kummallista. Valkoinen tyyli on yksi, maalaisromantiikka toinen, kolmantena sellainen boheemi nahkasohva+viherkasvi+itämainen matto -sisustus. Monet varmasti katsovat kuvia siitä haluamastaan tyylistä, muttei sisustussilmä riitä rikkomaan sitä omanlaiseksi. Tehdään sitten ne samat ratkaisut kuin muutkin, tuloksena ehkä ihan mukavan näköinen sisustus, mutta oma kädenjälki puuttuu.

Itse pidän skandityylistä, mutta sisustan paljon myös väreillä ja kuoseilla. Lopputulos on varmasti jonkun mielestä sekamelska, mutta omaan silmääni toimii ja nautin kauniista, värikkäästä kodistani. Valitsen huonekalut huolella ja mietin tarkkaan kokonaisuutta. En tee ratkaisuja hutiloiden. Heti kun olen vähän paremmin vakituloissa kiinni, aion investoida uuteen ja laadukkaaseen sohvaan. Myös keittiönpöydän (roskalavalta hankitun!) ympärille ottaisin mieluusti vaikka Artekin tuoleja. Ehkä vielä joskus! Halvallakin saa kuitenkin ihan toimivaa ja kaunista jälkeä halutessaan.

Ootko katsonut telkkarista Kenen kotona? -ohjelmaa. Siinä oli aika erikoisiakin sisustuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi Laura Ashley -tyyli, muttei kovin runsaana. Minä en tajua sitä, että on NIIN hienoa, kun on tehty vanhasta ovesta pöytä. Ja nämä vanhat ikkunaruudut jotenkin muokattuina. En vaan älyä. Vastoin kaikkia tapojani ihastuin, kun näin rautakaupassa punaisen lampun, mutta hinta: 950 €. En ikinä maksa lampusta, vaikka olisi miten ihana, melkein tonnia. Sillä saa kalustettua melkein koko huoneen.

Kotimaisissa blogeissa on harvoin mitään mielenkiintoista. Hyviä ideoita olen minäkin saanut Pinterestistä, varsinkin nyt, kun olen karsimassa tavaroita. Muutenkin Pinterest on tosi upea juttua, sieltä löytyy vinkkejä kirjoista sisustukseen.

Meillä sekin vaikuttaa sisustukseen, kun toisella kissalla on refluksitauti. Pitää aina mattoakin ostaessa miettiä, miten puklun saa helposti pois tai ettei se näkyisi niin helposti.

Vierailija
24/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on huolella sisustettu kaunis koti. Teen työksenikin myös sisustuksia. Ideoita kerään sieltä täältä.

Sama täällä, mutta en lue sisutusblogeja, sillä minulla on oma, varma maku.

En sisusta muille oman varman makuni mukaan vaan heille jotka ei asu minun kanssani.😂

Vierailija
25/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa toki elää tyylillään. Sisustusblogien kodit alkavat usein vain kyllästyttää: samat merkkituolit, samat kynttilät, samat julistetaulut, samat matot. Joissakin blogeissa postaus voi  käsittellä sitä, kuinka jokin kippo on siirretty  paikasta a paikkaan b ja lukijat ovat sitten tuosta muutoksesta (muka) niin ihastuksissaan. En edes jaksa yrittää ymmärtää.

Mä luulen, että osa sisustusblogeista on alkanut ilman varsinaista teemaa. Bloggaaja vaan on muuttanut uuteen kotiin ja koska sisustaminen on ollut silloin päällimmäisenä, on myös blogin päivitykset koskeneet sisustamista. Jos blogi on saanut lukijoita ja nimenomaan sen sisustusjuttujen vuoksi, kodin valmistuessa ei enää olekaan kauheasti päivitettävää. Bloggaaja joutuu miettimään, lopettaako koko blogin vai vaihtaako teemaa, jolloin suuri osa lukijoista saattaa lopettaa blogin seuraamisen. Vai alkaako siirtää kippoa paikasta a paikkaan b. 

Ainakin monia blogeja, joissa kunnostettiin ja remontoitiin vanhoja asemia tai kyläkouluja, ei ole enää päivitetty remontin jälkeen. Harmi.

Vierailija
26/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvaa voi olla hankala kunnostaa, mutta onnistuisiko sohvapöydän kunnostus? Maalaus tai lakkaus?

Vierailija
27/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on huolella sisustettu kaunis koti. Teen työksenikin myös sisustuksia. Ideoita kerään sieltä täältä.

Sama täällä, mutta en lue sisutusblogeja, sillä minulla on oma, varma maku.

Tää on muuten monen ammattisisustajan helmasynti. Tehdään kloonisisustuksia, kaikille samanlaisia sillä ”omalla varmalla maulla”.

Vierailija
28/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan osaa yhtään sisustaa tai sommitella. Oon muutenkin laiskanpuoleinen. En vain jaksa nähdä vaivaa että kaikella olisi oma paikkansa. Silti kidutan itseäni ja luen ajankuluksi sisustusblogeja. Meillä ongelmana esim. huono sohva ja huono sohvapöytä ja se että kaikki seinät on rikkonaisia.

Minkälaisia sisustusblogeja luet? Minä en li mitään blogeja. Olen lukenut, että esim. sisustuslehtien kuvat ovat lähinnä päiväunia, joiden eteen tekevät esim. siivoojat ja sisustussuunnittelijat hiki päässä töitä ennen ensimmäisenkään kuvan ottamista.

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että jokainen sisustakoon asutuksensa kuten haluaa. Meillä jokaisella on eri näkemys esim. asumisen käytännöllisyydestä. Minä inhoan kaikkia koriste-esineitä ja en osta mitään, jolla ei ole jonkinlaista konkreettista käyttötarvetta asumuksessa.

Vierailija
29/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tavaroiden järjestäminen ja siivoaminen maksa kuin aikaa.

Jo sillä sain keittiön tason nurkan kaaoksen haltuun, että tein siihen jokaiselle pienen laatikon, missä säilyttää kännykän, kolikot ja vaikka avatun karkkirasian. Maksoi pari puuropakettia, värillistä paperia ja liimaa.

Erilaiset boheemit koditkin on kivoja, pääasia että asukkaat viihtyy. Eriparisuus ei haittaa, se voi olla juuri se "sisustuksen" juju.

Vierailija
30/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni sisustusohjelmissa ja -jutuissa ihmisten tavarat raivataan kokonaan pois, jätetään ehkä joku jutun tekijän mielestä hieno yksityiskohta (eli tunnettu designesine), ja sitten rahdataan rekan perästä ne samat valaisimet, nojatuolit ja sistustusesineet mitä kaikilla "kuuluu" olla. Eli ne eivät olekaan sen asunnon asujan omia juttuja, vaan lehden/ ohjelman sponsoreiden tms. En tiedä saavatko ihmiset sitten rahallisen korvauksen jutuista, ehkäpä heille kustannetaan seinien maalaus/tapetointi tms.

Olen joskus katsanut jotain remppa-/ sistusohjelmia, mutta huomasin että kaikkiin asuntoihin tehdään samat muutokset. Silloin oli muotia yksi eri värinen seinä (yleensä harmaa), sekä limen värinen sisustustyyny "tuomassa väriä tilaan".

Vierailija
31/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni sisustusohjelmissa ja -jutuissa ihmisten tavarat raivataan kokonaan pois, jätetään ehkä joku jutun tekijän mielestä hieno yksityiskohta (eli tunnettu designesine), ja sitten rahdataan rekan perästä ne samat valaisimet, nojatuolit ja sistustusesineet mitä kaikilla "kuuluu" olla. Eli ne eivät olekaan sen asunnon asujan omia juttuja, vaan lehden/ ohjelman sponsoreiden tms. En tiedä saavatko ihmiset sitten rahallisen korvauksen jutuista, ehkäpä heille kustannetaan seinien maalaus/tapetointi tms.

Olen joskus katsanut jotain remppa-/ sistusohjelmia, mutta huomasin että kaikkiin asuntoihin tehdään samat muutokset. Silloin oli muotia yksi eri värinen seinä (yleensä harmaa), sekä limen värinen sisustustyyny "tuomassa väriä tilaan".

Tuo kyllä selittäisi, miksi kaikki kodit sisustusohjelmissa on lähes samanlaisia.

Vierailija
32/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on seurattu muoteja, niin pukeutumisessa kuin kodin laittamisessa. Tai sisustamisessa. Kun katsoo esimerkiksi 1960-luvun tai -70 -luvun koteja, niin ihan samalla tavoin on seurattu aikaa, ja ostettu "uutuksia". Muodissa kulloinkin olevia tavaroita. Nyt on vallalla vaalea skandityyli, ja sen rinnalla moni muu tapa sisustaa/asua.

Koti saa olla juuri sellainen, kuin sen asujat haluavat. Koti on elämäntyylin, tms. ilmaisua. Jokatapauksessa kotona on kiva olla, rentoutua. Kukin voi rakentaa kotinsa niinkuin parhaaksi näkee. Toiselle se paras on kiiltvät, siistit pinnat, ympäristö, toiselle ihan vastakkaista. 

Itsekin seurasin pitkään kodinsisustusjuttuja lehdistä, telkkarista ja netistä. Sittemmin kiinnostus meni ohi, kun aloin kiinnostua ihan toisista jutuista. Kodinlaitto, pesänrakentaminen, kodin somistaminen, jne. kuuluu elämässäni vaiheeseen, missä lapset olivat pieniä. Se oli/on ollut myös määrätietoista unelman rakentamista; loin kodistani aika vähällä rahalla kivan ja viihtyisän juuri meidän perheelle. Harmonia vallitsee, kotona on kiva olla.

Nykyään katson ymmärtäväisesti, kun näen itseäni nuorempia naisia (tohkeissaan) laittavan kotia, sisustavan, jne. Se kaikki kuuluu kai osaksi elämää, kasvua nuoresta aikuiseksi naiseksi.

Vierailija
33/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, lähinnä tunnen halveksuntaa. Miten VOI jollekin ihmiselle olla pinta niin tärkeää, oikein elämän tärkein sisältö? En tajua, sorry!

Öö... siis se, että jotkut tykkäävät sisustaa kotinsa (ainakin omasta mielestään) kivaksi ja viihtyisäksi on pintaa? 

Mulla on kotonani paljon taidetta seinillä, ja ne näyttävät paremmilta kun tausta on yksivärisen valkoinen. Joillekin varmaan tulee mieleen taulugalleria, mutta mä itse tykkään ja viihdyn.

Vierailija
34/34 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tulee huono olo siitä että niissä on kaikki niin täydelliseksi lavastettua. Miten tuollaisissa kiiltävän valkoisissa huoneissa eletään ja asutaan??

Niissä voi ainakin käyttää valkaisuainetta!