Ei ole todellista! Tein ihan normaalia kotiruokaa ja miniä kielsi lapsia syömästä sitä!
Keitin siis perunoita ja tein kananmunakastikkeen. Sitä ei olisi saanut antaa lapsille. Olen kyllä jo muutenkin kyllästynyt tuohon naiseen. Saapi oikeasti lähteä menemään ja viettämään rairai-elämää.
Kommentit (205)
kuukle ei löydä kuin 22 000, eli ei siis oo olemassa kananmunakastiketta
Teen vst itse.
Pilkon ja ruskistan kesäkurkun, palat lautaselle.
Voita ja vehnäjauhoja ruskistan, päälle maitoa hetken päästä.
Purkki tonnikalaa ja kesäkurpitsa kastikkeeseen. Ja keitettyjä kananmunia .
Hyvää ja halpaa
Älä sure. Tuo nyt on ihan tavallista nykynaisten elämässä. Kyllä he vielä näkevät miten väärin tekevät.
Ei nykynuoret taida tuntea niitä ruokia joita me vanhemmat syötiin lapsena? Kyllä kananmunakastike kuului ainakin itselläni herkkuruokiin. Syötiin myös makaronivelliä, makkarakastiketta, hernekeittoa, kesäkeittoa, ruispuuroa, karjalanpaistia ja sen sellaista. Hyvää oli :)
Ulkoeläin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitin siis perunoita ja tein kananmunakastikkeen. Sitä ei olisi saanut antaa lapsille. Olen kyllä jo muutenkin kyllästynyt tuohon naiseen. Saapi oikeasti lähteä menemään ja viettämään rairai-elämää.
Mitä on rairai-elämä?
Kännäämistä ja bilettämistä. Mutta ihan sama mitä mieltä ap on miniästään. Hän ei poikansa parisuhteen jatkosta ole päättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykynuoret taida tuntea niitä ruokia joita me vanhemmat syötiin lapsena? Kyllä kananmunakastike kuului ainakin itselläni herkkuruokiin. Syötiin myös makaronivelliä, makkarakastiketta, hernekeittoa, kesäkeittoa, ruispuuroa, karjalanpaistia ja sen sellaista. Hyvää oli :)
Mä olen nelikymppinen, kaikki tuttuja. Omassa kodissa olen tehnyt monia perinneruokia säännöllisesti, en kuitenkaan niitä, joista en pidä eli silakkalaatikkoa, makaronivelliä tai kananmunakastiketta. Niinpä meidän 17-v:lla on haju muista paitsi noista.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoeläin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on rairai-elämä?
Kännäämistä ja bilettämistä. Mutta ihan sama mitä mieltä ap on miniästään. Hän ei poikansa parisuhteen jatkosta ole päättämässä.
En ole koskaan puuttunutkaan lasteni elämään. Olen taustalla (kuten pappakin) ja he tietävät, että apua saa jos pyydetään. Viheliäisintä olisi soitella ja udella lasten elämästä.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Ulkoeläin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on rairai-elämä?
Kiitos vastauksesta! Kieli muuttuu niin nopeasti, olen ollut vain reilut 10 vuotta poissa Suomesta tällä erää ja ilmaisu oli ihan uusi. Mistähän tuo tulee, rairai?
Ulkoeläin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoeläin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on rairai-elämä?
Kiitos vastauksesta! Kieli muuttuu niin nopeasti, olen ollut vain reilut 10 vuotta poissa Suomesta tällä erää ja ilmaisu oli ihan uusi. Mistähän tuo tulee, rairai?
Niinpä. Rairai- elämä on rilluttelua vailla mitään vastuuta mistään.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nelikymppinen, kaikki tuttuja. Omassa kodissa olen tehnyt monia perinneruokia säännöllisesti, en kuitenkaan niitä, joista en pidä eli silakkalaatikkoa, makaronivelliä tai kananmunakastiketta. Niinpä meidän 17-v:lla on haju muista paitsi noista.
Silakkalaatikko ei myöskään kuulunut suosikkeiheni, koska ne ruodot. Mummo teki joskus ahvenkeittoa ja sielläkin oli ruotoja. Kuitenkaan koskaan ei tullut mieleen valittaa ruuasta.
- ap -
Mitään kananmunakastiketta ei ole olemassakaan ja kananmunat ovat todella ällöttäviä muutenkin
Oi että, minä olen ikionnellinen kun anoppi tekee kananmunakastiketta. Herkullinen unohdettu ruoka!
Kananmunakastike currylla maustettuna, siihen perunoita ja puolukkasurvosta. Lisäksi parsakaalia ja salaattia. Tätä meillä usein. Onko hyvä ruoka?
Kananmunakastike on hyvää! Meillä kolme lasta ja kaikki tykkäävät. Lisään siihen usein vielä pilkottuja sipulinvarsia! Sopivasti suolaa ja ripaus valkopippuria.
Yleensä lapset tykkäävät kanamunakstikkeesta. 6-vuotias sanoo sitä munakeitoksi. Täällä haukutaan paljon perinneruokia ja luulisin, että ne haukkuvat joilla ei ole ollut ihanaa lapsuutta ja mummolaa.
Vierailija kirjoitti:
Saanko tuöla kylään? Kananmunakastike on hyvää. :)
Voit tulla kylään, jos olet ihan tavallinen ihminen ja teen sinulle kananmunakastiketta 😊
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lapset tykkäävät kanamunakstikkeesta. 6-vuotias sanoo sitä munakeitoksi. Täällä haukutaan paljon perinneruokia ja luulisin, että ne haukkuvat joilla ei ole ollut ihanaa lapsuutta ja mummolaa.
Ne haukkuvat, jotka joutuivat niitä pakolla syömään koulussa.
Kiitos ap. kananmunakastike vinkistä.
Meillä syötiin päivälliseksi uusia perunoita ja kananmunakastiketta. Ja oli hyvää ja syöntiin ähkyyn. Myös kaksi teiniä. Ja sovittiin, että tehdään useammin.
Ja ennen kuin joku ehtii huudella, oli kasviksia ja salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Oi että, minä olen ikionnellinen kun anoppi tekee kananmunakastiketta. Herkullinen unohdettu ruoka!
Mukavaa, kun joku edes tykkää tästä ruuasta.
- ap -
Lisäys: oli valkokastikkeen nimellä silloin.