Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Creepyin tosiasia jonka tiedät?

Vierailija
16.06.2018 |

Mikä on selkäpiitä karmivin tosiasia minkä tiedät?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut todellisessa maailmassa miehen (mt-ongelmaisen?) joka tosissaan selitti vähän saman tyylisiä juttuja kun ul*t täällä.

Vierailija
2/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä kuolen joku päivä. Ja kaikki muutkin, lapseni, ystäväni, vanhempani, sisarukseni. Vielä tulee se päivä/niitä päiviä, kun joudun jonkun rakkaani hautajaisiin, ellen sitten itse kupsahda ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot ovat nimenneet itse itsensä

Vierailija
4/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuoleminen ja unohduksiin vaipuminen ole minusta mitenkään karmivaa. Se on rauhoittavaa. Koko elämäni elän siis vain sitä varten että itse olisin siinä onnellinen, ihan sama mitä suorittaa tai tekee ei siitä lopulta tule jäämään jälkeä.

Vierailija
5/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut todellisessa maailmassa miehen (mt-ongelmaisen?) joka tosissaan selitti vähän saman tyylisiä juttuja kun ul*t täällä.

Minä olen käynyt treffeillä useamman tuollaisen kanssa. Osasivat vielä ensin esittää normaalia, ennen kuin rivien välistä sai pääteltyä todellisen ajatusmaailman.

Vierailija
6/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta creepyintä ovat psykopaatit, kiduttaja-sadistimurhaajat ym.

Kauheaa ajatella, että tällaisia ihmisiä saattaa kävellä kadulla vastaan. Pelottaa siis vain tietää, että tällaisiakin ihmisiä on ja ajatus siitä, mitä he voivat tehdä/ovat tehneet.

Vierailija
7/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt treffeillä useamman tuollaisen kanssa. Osasivat vielä ensin esittää normaalia, ennen kuin rivien välistä sai pääteltyä todellisen ajatusmaailman.

Tässä ei tarvittu mitään rivien väliä, ihan suoraan kertoi miten on naisten vika että hän on työtön esimerkiksi. En usko että kukaan tämän tapauksen kanssa päätyy edes treffeille, tuli sellaista settiä sieltä leipäluukusta.

Hänestä olisi myös hienoa muuttaa johonkin lähi-idän maahan jossa voisi ottaa 13-vuotiaan vaimon jota saa hakata.

Vierailija
8/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että me kaikki kuolemme joskus ja ellemme ole julkkiksia, pian meitä ei muista enää kukaan.

Hui. Karmivaa! Mutta totta. Reilun sadan vuoden päästä me kaikki makaamme hautausmaalla ja kukaan ei tiedä eikä muista miten elimme elämämme tai minkälaisia olimme. Muistoksi jää vain hautakivi, jota joku tuntematon ohikulkija saattaa vahingossa joskus vilkaista.  

Vierailija
9/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tälläkin hetkellä ihmisiä ja pieniä lapsia kidutetaan ja raiskataan jossakin, minne heidät on vastoin tahtoaan viety.

Vierailija
10/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei tarvittu mitään rivien väliä, ihan suoraan kertoi miten on naisten vika että hän on työtön esimerkiksi. En usko että kukaan tämän tapauksen kanssa päätyy edes treffeille, tuli sellaista settiä sieltä leipäluukusta.

Hänestä olisi myös hienoa muuttaa johonkin lähi-idän maahan jossa voisi ottaa 13-vuotiaan vaimon jota saa hakata.

Mutta tuollaiset ovat siinä mielessä harmittomampia, jos eivät osaa edes esittää normaalia, niin kaikki osaavat kiertää heidät kaukaa.

Vierailija
11/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on "creepyyminen"? Onko tämä taas jotain teini-suomea?

Vierailija
12/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, hyvä luoja, tämä.

Vierailija
13/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tälläkin hetkellä ihmisiä ja pieniä lapsia kidutetaan ja raiskataan jossakin, minne heidät on vastoin tahtoaan viety.

Myös eläimiä

Vierailija
14/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuollaiset ovat siinä mielessä harmittomampia, jos eivät osaa edes esittää normaalia, niin kaikki osaavat kiertää heidät kaukaa.

Tästä oli myös helppo päästä eroon. Lakkasin vain puhumasta sille ja jos se yritti juttusille jatkoin vain välittämättä sitä mitä olinkin tekemässä. Kerran vihjeen tajuttuaan ohi kulkiessa alkoi huutaa minulle jotain törkeyksiä mutta kun en silloinkaan kääntynyt edes katsomaan on sen jälkeen myös itse mennyt ohi niin kuin minua ei olisikaan. Tiedän muitakin jotka käyttäytyvät samoin tätä ihmistä kohtaan nykyään.

Vierailija
15/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei isälläni ole huumorintajua ja se on hullu.

Vierailija
16/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kuka tahansa voi kuolla yhtäkkiä, vaikka olisikin nuori.

Jotenkin seisauttava hetki kun tunsin rinnassani kyhmyn, pienen. En tiedä onko se mitään vakavaa, mutta ainakin mulle valkeni etten halua kuolla. Nyt mietin kannattaako tällaisella pikkuasialla vaivata lääkäriä ja mietin miten paljon rahaakin asian tarkistamiseen menisi...

Ajatella jos mulla olisikin syöpä ja sen hoitoa estäisi se, että olen liian epävarma ja pihi. Creepyä että niistä syistä voisin vaikka kuolla.

17/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi karmivimmista on prionit. Prioni on virheellisesti laskostunut muoto aivojen normaalista prp-proteiinirakenteesta. Prionit aiheuttavat järkyttäviä neurologisia tauteja kuten Creutzfeldt-Jakobin tauti, fataali insomnia ja kannibalismin kautta Papua-Uuden-Guinean alkuasukasheimossa levinnyt Kuru.

Prionisairaudet ovat ehkä pahimpia sairauksia, joita tiedän. Prionit muuttavat aivokudoksen sienimäiseksi, huokoiseksi. Esim. fataalissa insomniassa (fataali familiaalinen insomnia sekä sen sattumanvaraisesti puhkeava, sporadinen muoto) potilas ei enää pysty nukahtamaan, minkä seurauksena hän alkaa saada hallusinaatiota, paranoideja pelkotiloja, hän sokeutuu, dementoituu, vaipuu koomaan ja kuolee. Tauti saattaa tappaa jopa alle vuoden kuluessa diagnoosista. Prionisairaudet ovat äärimmäisen harvinaisia.

Eläimillä BSE eli "hullun lehmän tauti" ja lampaiden skrapi ovat prionisairauksia. Näyttää siltä, että kuten ihmisillä Kuru, myös näillä karjaeläimillä prionit pääsivät kulkeutumaan kannibalismin kautta: karjalle syötettiin ruokaa, johon oli jauhettu niiden lajitovereiden sisäelimiä.

Prionit ovat muutosvoimaisia myös lajista toiseen siirryttyään: sairastuneen lehmän prionit juontuivatkin luultavasti lampaiden prioneista. Kun lehmien BSE siirtyi ruoan kautta ihmiseen, syntyi maailmanlaajuinen paniikki. Ihmiseen siirtynyt BSE tunnetaan Creutzfeldt-Jakobin taudin varianttina.

Prionit eivät ole mikrobeja, kuten virukset ja bakteerit, vaan ne aiheuttavat sairautta muuttamalla naapuriproteiinin kaltaisekseen; prionien saapuminen aivoihin synnyttää kaaoksen. Tämä on ennenkuulumatonta biologiassa: yleensä taudinaiheuttajilla on oma perimäaines ja elämälle välttämätön nukleiinihappo-molekyyli, kuten mikrobeilla.

Väitteet prionien lisääntymismekanismista aiheuttivat aikoinaan kiistaa tiedeyhteisössä, ja niihin viitattiin jopa sanalla heresia eli harhaoppi.

Tutkijoita hämäsi sekin, että prionit eivät poikenneet normaaleista prp-proteiineista kemiallisen koostumuksensa puolesta, vaan ainoastaan muotonsa.

Ensimmäinen, joka esitti hypoteesin prionien lisääntymismekanismista oli biofyysikko John S. Griffith 1960-luvulla. Neurologi Stanley Prusiner tuotti tutkimuksillaan evidenssiä mekanismille, ja hänet palkittiin uraauurtavasta prionitutkimuksestaan Nobelilla.

Erityisen karmivaa minusta on prionien kestävyys. Normaali aivojen prp-proteiini on monilaskoksinen ja vänkyräinen muodoltaan. Prionin muoto on selkeämpi ja stabiilimpi ja sen takia se on kestävämpi. Prioni siis muuttaa normaalin prp-proteiinin kaltaisekseen, kun nämä kaksi kohtaavat ja liittyvät toisiinsa.

Prioneja on hyvin vaikeaa tuhota. Normaalit sairaaloissa instrumenttien steriloimiseen käytettävät desinfektioaineet eivät tuhoa niitä. Tutkijat havaitsivat, että edes sädettäminen ei tuhonnut prioneja. Ei myöskään keittäminen. Yksi tutkija tuhkasi prioneja, mutta kun hän tutki tuhkan, hän löysi sieltä yhä muutosvoimaisia prioneja! Filosofisesti ilmaistuna, koska prionit nukleiinihapon puuttuessa eivät ole eläviä, niitä ei voi tappaa.

Toivon lisää nuoria tutkijoita prionitautien saralle. Ensisijaisesti tietysti prionitauteja sairastavien takia. Toisaalta siksikin, että jos prionien salat alkaisivat selvitä, se ehkä toisi lisävalaistusta myös muihin neurologisiin sairauksiin. Esim. itselläni on MS-tauti. Jos olisin nuorempi ja älykkäämpi, pyrkisin neurologiksi ja erikoistuisin prionisairauksiin.

Vierailija
18/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Geologisia tietokantoja viimeisten 100 000 vuoden ajalta analysoineet brittitutkijat ovat havainneet, että supertulivuoren purkauksia tapahtuu paljon useammin kuin tähän asti on ajateltu. Keskiviikkona julkaistussa tutkimuksessa supertulivuoren purkaus saattaa toistua keskimäärin jopa 17 000 vuoden välein."

Vierailija
19/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mm. ilmastonmuutos johtaa siihen, että kansainvaellus Eurooppaan lisääntyy ja mekin olemme lopulta vähemmistö omassa maassamme. Ja kaikki mitä siitä seuraa.

Vierailija
20/93 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tekee kaikki samat asiat juuri samaan aikaan kuin sinä. Kaikki samat asiat on jo tehty. Aikaa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän