Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pitänyt nuukailukuukautta/kuukausia koskaan?

Vierailija
16.06.2018 |

Eli syöt minimaalisesti, sen verran että ei kuole nälkään ja kaikki ylimääräinen on karsittu pois, kuten esim. jogurtit, tuoremehut, kurkut, leivänpäällykset esim. kinkut, juustot jne.

Ajattelin kokeilla ja katsoa paljonko rahaa saa säästettyä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoremehu nyt on turhake ja sokeripommi  muutenkin. Turkkilainen jogurtti (2,70e/ kg) kuuluu arkeen koska sitä voi käyttää sekä makeutettuna välipalaksi  että sellaisenaan ruoanvalmistuksessa. Ei nuukailua varten tarvitse minimaalisesti  syödä. Riittää että  tekee ratsian kuiva-ainekaappiin sekä  pakastimeen ja ostaa -30% tuotteita  (lähinnä lihat) sekä  pyrkii tekemään kaiken mahdollisen itse.Muista myös satokausiajattelu, kurkku on edullista nyt.

Tuo on meidän arkea.Emme osta turhaa mutta syömme silti terveellisesti  ja monipuolisesti.

Jos koitat tuota määräaikaisesti, kestät kyllä kokeilun loppuun hyvin. Ehkä  kokeilujakson päätyttyä mietit jotain sokerijogurtteja ja tuoremehujen tarpeellisuutta uusiksi.

Vierailija
2/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pidetty jo pari v.

Konmarin lukemisen jälkeen kyllä kävin keittiön tarkkaa läpi mitä siellä on.

Mä teen aina viikonloppuna seuraavan viikon ruokalistan.

Jokainen pussi ja purkki käteen ja mietin mitä sillä teen.

Meni tosi kauan, varmaan 2 vuotta, että kaikki oudot säilykkeet ja kastikevalmisteet oli käytetty. Valtaosassa meni päiväyksetkin.

Nyt ei ole enää. Shampoota ostin vähän aika sitten ekan kerran vuosiin. Käytin kaikki näytteet, ei tuoksu hyvälle, ei pese hyvin, pesin 2 krt, tuli puhdasta.

Ja suolaa ostan seuraavan kerran ehkä 10 v päästä vasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuka olen mielestäni ollut koko elämäni.  En kuitenkaan saita. Torilta olen ostanut yhtä ja toista sekä kirpputoreilta.  Uutta autoa en ole milloinkaan ostanut, tosin ajan mukavilla autoilla ja omasta mielestäni järkevillä.  Osamaksulla en ole tainnut ostaa koskaan mitään paitsi tietysti kiinteää omaisuutta, siis pankkilainalla.

Vierailija
4/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni tosi kauan, varmaan 2 vuotta, että kaikki oudot säilykkeet ja kastikevalmisteet oli käytetty. Valtaosassa meni päiväyksetkin.

Nyt ei ole enää. Shampoota ostin vähän aika sitten ekan kerran vuosiin. Käytin kaikki näytteet, ei tuoksu hyvälle, ei pese hyvin, pesin 2 krt, tuli puhdasta.

Noin minäkin ajattelin tehdä, kaapeissa on kaikenlaista pussiruokaa ym. Menee varmaan kauan että tarvitsee kaupasta hakea jotain.

Vierailija
5/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli syöt minimaalisesti, sen verran että ei kuole nälkään ja kaikki ylimääräinen on karsittu pois, kuten esim. jogurtit, tuoremehut, kurkut, leivänpäällykset esim. kinkut, juustot jne.

Ajattelin kokeilla ja katsoa paljonko rahaa saa säästettyä.

Tuoremehut on karsittu jo aikaa sitten, eikä johtunut säästöistä. Jogurtin syön rasvaisena, joten sitä kuluu vähän. Leivänpäällyset syön, mutta jätän sen leivän alta pois, näin säästyy paljon, koska ruokaa kuluu vähän.

Vierailija
6/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin ajattelin tehdä, kaapeissa on kaikenlaista pussiruokaa ym. Menee varmaan kauan että tarvitsee kaupasta hakea jotain.

Kyllä kaupasta pitää hakea, mutta haen jotain, jolla saan käytettyä kaapissa olevan loppuun.

Esim meillä oli paljon pestopurkkeja. Alettiin syömään pestoa kerran viikossa, kunnes purkit olivat loppu.

Meillä on harvaa metsää vieressä. Käyn todella usein poimimassa nokkosia. Ryöppään ja pakastaa.

Kun syksyllä arki alkaa rullaamaan, on hernekeiton sijaan meillä torstaisin nokkoskeittoa. Rasva - jauho - maito pohja , sekaan keitettyä kananmunaa ja leivon sämpylöitä.

Kustannus minimaalinen.

Ruokalistan tekeminen auttaa.

Vierailija
7/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kituuttamalla meni aikuisuuden 6 ekaa vuotta, hanttihommia ja opiskellessa. Enää ei onneksi tarvitse.

Mutta ei meillä ole kaapissa kuivatarvikkeiden hautausmaata. Kaikki on kierrossa, mitään ei ole tuplaa enempää ja hutiostoja en jätä kierimään vuosikausiksi vaan heitän pois.

Vierailija
8/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukailen koko ajan, se on jo elämäntapa. Tästä johtuen, saan säästöön joka kuukausi 300-400 euroa, vaikka olen "vain" perustason duunari, jonka peruspalkka on alle 2000 €/kk. Minulla on myös oma asunto, josta maksan asuntolainaa ja yhtiövastiketta, lisäksi on auto, vakuutukset, jälkikasvua, olen yh enkä saa mitään tukia, edes elareita.

Vinkiksi kuitenkin aloittajalle, 80/20-sääntö tepsii myös säästämisessä, on paljon hedelmällisempää säästää muista ylimääräisistä, isommista asioista, kuin ruoasta. En toki vähättele säästöä, joka syntyy kun tekee kauppalistan ja katsoo mitä ostaa sekä tekee edullista perusruokaa itse, mutta vertaukseksi: jos joka päivä pihistelee ruoassa, ja säästää näin ehkä 100 €/kk, ja kuitenkin sitten kerran kuukaudessa ohimennen "sortuu" ostamaan kalliin (tarpeettoman) vaatteen, joka maksaa sen 100€, se säästö meni jo siinä.

Tai ihan vaan "päivittää vähän kotia" ja ostaa uudet hyvät lakanat kahteen sänkyyn ja kivat uudet verhot olohuoneeseen (vaikkei vanhoissakaan mitään muuta vikaa kuin että kyllästyttävät), niin hups, siinähän menikin jo 200 euroa.

Pienistä puroista kasvaa iso virta, allekirjoitan tämän, mutta isoista, satunnaisista joista muodostuu ihan toisen tason lätäkkö, ja paljon pienemmällä vaivalla.

Vierailija
9/9 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuhlausrahaa 20 e kk. Ei liikaa sorru, kun saa ton verran aina tuhlata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan