Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sairaanhoitaja ja luulin

Vierailija
15.06.2018 |

opiskellessani, että valmistun arvostettuun ja tärkeään ammattiin. Ajattelin, että minulla on tähän työhön sopivia ominaisuuksia ja olin motivoitunut opiskelemaan. Noin viidentoista vuoden urallani on vuosi vuodelta käynyt yhä selvemmäksi, että olen ammattini puolesta yhteiskunnam pohjasakkaa, vaikka teen työni huolella, potilaan parasta ajatellen, sääntöjä ja ohjeita noudattaen, pyrkien tehokkuuteen ja olemaan aina ystävällinen työyhteisön jäsenille. Tämän työn arvostus ei näy palkassa eikä työpaikalla päivittäisessä työssä. Ns. korkeampiarvoiset kollegat kohtelevat siten, kuin olisimme vaikeuttamassa heidän työtään. Esimiehiltä ei saa koskaan kiitosta mistään. Olen niin v*tun väsynyt tähän työhön.

Kommentit (203)

Vierailija
41/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sairaanhoitajat aina valittaa??? Kukaan arvosta valittajia.

Ajattelen, että sairaanhoitajat valittavat niin paljon siksi, kun hoitoalan työpaikoilla on niin paljon huonoa johtamista, toimimattomia käytäntöjä ja järjestelmiä, mahdollisuudet vaikuttaa omaan työhön ovat mitättömät, työpaikoilla on paljon epäoikeudenmukaisuutta ja jatkuvaa painetta. Moni olisi palkkaankin tyytyväinen, jos työolosuhteissa ei olisi niin paljon vikaa. Ei

sairaanhoitajan perustyö ole se syy, miksi sairaanhoitajat valittavat.

Silti ne valittavat aina vain palkasta, ei noista mainitsemistasi asioista.

Vierailija
42/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien palkat ovat ihan hyvät. Säännölisen työajan palkat siinä 3000 euroa ja ylityöt päälle...

Sairaanhoitajan peruspalkka HUS 2420€/kk. Päivätyö, ei tule mitään lisiä. Kiireisiä päiviä ja yhtään ei voi keskittyminen herpaantua päivän aikana. Pissalle ehtii ehkä kerran päivän aikana...

No tämä on täysin työpaikkakohtaista. Meillä ehtii vessaan kyllä ihan just silloin kun hätä yllättää! Muutenkin hyvin mukavat työolosuhteet ja kiirettä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihmetellyt sitä kun aina sairaanhoitajat valittaa? Ei muut hoitajat valita vaikka heillä on about sama palkka? Siis esim. Röntgenhoitajat, bioanalyytikot, terveydenhoitajat, suuhygienistit, kätilöt..? Onko näillä muilla sitten niin paljon mukavammat työolosuhteet ja työnkuva? Eli onko kyse sittenkin siitä, että sairaanhoitajilla ei ole tarpeeksi mukavat työolot? Koska ei nuo muut valita koskaan.. ainakaan itse en ole ikinä kuullut!

Vierailija
44/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihmetellyt sitä kun aina sairaanhoitajat valittaa? Ei muut hoitajat valita vaikka heillä on about sama palkka? Siis esim. Röntgenhoitajat, bioanalyytikot, terveydenhoitajat, suuhygienistit, kätilöt..? Onko näillä muilla sitten niin paljon mukavammat työolosuhteet ja työnkuva? Eli onko kyse sittenkin siitä, että sairaanhoitajilla ei ole tarpeeksi mukavat työolot? Koska ei nuo muut valita koskaan.. ainakaan itse en ole ikinä kuullut!

Niin ja lisäsin vielä ensihoitajat, farmaseutit.... Hekin saavat about samaa peruspalkkaa.

Vierailija
45/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla koko ajan kiittelemässä että voi kun on ihanaa kun oot töissä yms?

Onko olkiukkojen mäiskiminen oikeasti noin kivaa?

Vierailija
46/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan peruspalkka on tällä hetkellä 2400-2500e kuussa. Kyllä se mun mielestä pitäisi olla 2700-3000e se peruspalkka. Siis kyllähän sh:t saa yli 3 tonnia vuorotyöllä, mutta hei VUOROTYÖSSÄ! päivätyöstä nyt voisi maksaa edes vailla 2700e tms...

Vierailija
47/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy hoitoalan palkkoja nostaa. Täytyy ehdottomasti nostaa!

Vierailija
48/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaala ympäristö on hyvin hierarkinen, lääkäri vaaan on ylempi arvoinen kun hoitsu, onhan lääkäri opiskellutkin enemmän. Tarvitaan moniammatillista yhteistyötä ja jos ei yhteistyöhön kykene niin on väärällä alalla.. tai sitten voi alkaa muuttamaan näkemyksiään, mutta se on vaikeampaa..

Onneksi tästä ollaan vähitellen pääsemässä eroon kun vanhat lääkärit poistuvat työelämästä. Nuoret lääkärit tekevät oikeasti moniammatillista YHTEISTYÖTÄ kaikkien kanssa olematta kenenkään yläpuolella. Arvostavat kunkin ammattikunnan omaa osaamista, kysyvät neuvoa ja kunnioittavat osaamista joka kuitenkin on erilaista kuin heillä.

On mukava tehdä työtä ympäristössä, missä jokainen saa tuoda oman osaamisensa esiin ja sitä kuunnellaan, kaikki ovat samalla viivalla.

Olen muutama vuosi sitten viimeksi ollut osastotyössä missä vielä näkyi tätä pokkurointia, pahimipia olivat vanhat sairaanhoitajat, nämä viittä vaille eläkkeellä olevat, seiväs hanurissa, suoraselkäiset suorittajat. Yök. Asenne oli; lääkäriä ei puhutella, lääkäriä ei kyseenalaisteta, lääkäri määrää, lääkäri heille ON kaikkien yläpuolella. Sairaanhoidon dinosauruksia, sukupuuttoon kuolemassa.

Vierailija
49/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla kysymättä että äänestääkö Sari sairaanhoitaja Kokoomusta vaikka onkin yhteiskunnan pohjasakkaa ?

Vierailija
50/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sairaanhoitajat aina valittaa??? Kukaan arvosta valittajia.

Ajattelen, että sairaanhoitajat valittavat niin paljon siksi, kun hoitoalan työpaikoilla on niin paljon huonoa johtamista, toimimattomia käytäntöjä ja järjestelmiä, mahdollisuudet vaikuttaa omaan työhön ovat mitättömät, työpaikoilla on paljon epäoikeudenmukaisuutta ja jatkuvaa painetta. Moni olisi palkkaankin tyytyväinen, jos työolosuhteissa ei olisi niin paljon vikaa. Ei

sairaanhoitajan perustyö ole se syy, miksi sairaanhoitajat valittavat.

Tämähän se syy on. Olen myös sitä mieltä, että peruspalkka on kunnossa. Resursointi sakkaa ja pahasti. Jos olisi mahdollista saada tehdä työnsä hyvin, niin palkkakin varmasti näyttäisi ihan sopivalta. Minulla ei ainakaan ole valittamista palkassani, yksinhuoltajana elätän perheeni oikein hyvin sairaanhoitajan peruspalkalla siististä päivätyöstä virka-aikaan. Mutta sitten kun pitäisi sillä samalla rahalla venyä olemaan 1,5 -3 sairaanhoitajaa, silloin alkaa tuntua hiukan pieneltä korvaukselta.

Vierailija
51/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin omasta puolestani voin vastata, miksi en arvosta sairaanhoitajia juuri ollenkaan, vaikka - tai juuri siksi että - olen viettänyt sairaalan vuodeosastolla yhteensä elämäni aikana parisen kuukautta ja lisää on luvassa.

Työt eivät ole vaativia, eivätkä vastuullisia. SH:t eivät vain itse ymmärrä sitä, koska eivät ole todellisessa vastuussa oikeastaan juuri mistään muusta kuin tehtävälistojen suorittmisesta. He eivät ymmärrä, mitä vastuullisessa asemassa oleva päätöksenteko edes tarkoittaa.

Älyllisesti hoitajat lienevät siellä keskimääräisen suomalaisen tasolla, eli karkeasti ilmaistuna puolet hoitajista ovat keskimääräistä tyhmempiä. Lääkelasku-itkujen perusteella siellä huonommalla puolella, kun ei peruskoulutason matikkakaan suju. Hoitajat eivät ilmeisesti itse kykene tunnistamaan omaa vajavaisuuttaan, koska äly ei siihen riitä. Ehkäpä tämä esimerkki voisi auttaa, millä tasolla aidosti älykkäät ja korkeakoulutetut ajattelussaan kulkevat. Minulle hoitajien terävyys on samaa tasoa kuin hoitajille kehitysvamman rajamailla olevien henkinen kapasiteetti. Ero älykkyydessä ja ymmärryksessä on niin merkittävä. Jos olet hoitaja, niin voit ihan itsekin miettiä, miltä tuntuisi, jos sinulle tehtävistä toimista vastaisi älyltään rajoittunut henkilö. Olisiko luottamus suuri, että homma hoituu ja henkilö tietää, mitä tekee?

Olen itse tuotantolaitosten, kuten sairaaloiden, ohjauksen, prosessien ja johtamisen osaaja, eli henkilö, joka kykenee suunnittelemaan ja ohjaamaan toimintaa tehokkaasti ja laadukkaasti. Edellinen ei tapahdu "hoitajien selkänahasta", vaan toteuttamalla laitoksiin sujuvia tuotanto- ja toimintamalleja oikeilla roolituksilla, jotka itse asiassa vähentävät hoitajien työtaakkaa ja poistavat turhaa sähellystä. Esim. https://yle.fi/uutiset/3-9757308

Alan ammattilaisena on välillä tuskaisaa katsoa henkilökunnan säheltämistä, kun tunnistaa selvästi, missä kohtaa logistisia prosesseja on selkeitä virheitä, minkä takia tehdään ylimääräistä työtä ja unohdetaan taas toisaalta tehdä osa niistä, mitä piti. Melko pienilläkin asioilla pystyisi tekemään esimerkiksi vuodeosaston toiminnasta huomattavasti tehokkaampaa ja laadullisesti varmennetumpaa. Mutta mikäs hätä julkissektorilla on olla tehokas. //sarkasmi

Vierailija
52/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Lääkäri on ammattinsa tietotaidon puolesta hoitajia ylempänä tekemässä päätöksiä, mutta aika monelta tässä Th-alan sairaassa työhierarkiassa unohtuu, ettei esim. Lääkäri ole hoitajaa ihmisenä ylempi. Aika moni lääkäri ja hoitaja saisi käydä kaksinkertaisen koulutuksen ymmärtääkseen, että toisen ihmisen arvostukseen ja kunnioittamiseen ei tarvita oppiarvoja, vaan useimmiten jo lapsena opittu oikea arvomaailma luo pohjan vaikkapa hyvälle työilmapiirille. Sivistyneen ihmisen ei muuten tarvitse kokoajan pönkittää ylemmyydentunnollaan itsetuntoaan, vaan hän tietää oman tietotaitonsa ja vahvuutensa ja hänestä kumpuaa muiden ihmisten arvostus.

Vierailija
53/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin omasta puolestani voin vastata, miksi en arvosta sairaanhoitajia juuri ollenkaan, vaikka - tai juuri siksi että - olen viettänyt sairaalan vuodeosastolla yhteensä elämäni aikana parisen kuukautta ja lisää on luvassa.

Työt eivät ole vaativia, eivätkä vastuullisia. SH:t eivät vain itse ymmärrä sitä, koska eivät ole todellisessa vastuussa oikeastaan juuri mistään muusta kuin tehtävälistojen suorittmisesta. He eivät ymmärrä, mitä vastuullisessa asemassa oleva päätöksenteko edes tarkoittaa.

Älyllisesti hoitajat lienevät siellä keskimääräisen suomalaisen tasolla, eli karkeasti ilmaistuna puolet hoitajista ovat keskimääräistä tyhmempiä. Lääkelasku-itkujen perusteella siellä huonommalla puolella, kun ei peruskoulutason matikkakaan suju. Hoitajat eivät ilmeisesti itse kykene tunnistamaan omaa vajavaisuuttaan, koska äly ei siihen riitä. Ehkäpä tämä esimerkki voisi auttaa, millä tasolla aidosti älykkäät ja korkeakoulutetut ajattelussaan kulkevat. Minulle hoitajien terävyys on samaa tasoa kuin hoitajille kehitysvamman rajamailla olevien henkinen kapasiteetti. Ero älykkyydessä ja ymmärryksessä on niin merkittävä. Jos olet hoitaja, niin voit ihan itsekin miettiä, miltä tuntuisi, jos sinulle tehtävistä toimista vastaisi älyltään rajoittunut henkilö. Olisiko luottamus suuri, että homma hoituu ja henkilö tietää, mitä tekee?

Olen itse tuotantolaitosten, kuten sairaaloiden, ohjauksen, prosessien ja johtamisen osaaja, eli henkilö, joka kykenee suunnittelemaan ja ohjaamaan toimintaa tehokkaasti ja laadukkaasti. Edellinen ei tapahdu "hoitajien selkänahasta", vaan toteuttamalla laitoksiin sujuvia tuotanto- ja toimintamalleja oikeilla roolituksilla, jotka itse asiassa vähentävät hoitajien työtaakkaa ja poistavat turhaa sähellystä. Esim. https://yle.fi/uutiset/3-9757308

Alan ammattilaisena on välillä tuskaisaa katsoa henkilökunnan säheltämistä, kun tunnistaa selvästi, missä kohtaa logistisia prosesseja on selkeitä virheitä, minkä takia tehdään ylimääräistä työtä ja unohdetaan taas toisaalta tehdä osa niistä, mitä piti. Melko pienilläkin asioilla pystyisi tekemään esimerkiksi vuodeosaston toiminnasta huomattavasti tehokkaampaa ja laadullisesti varmennetumpaa. Mutta mikäs hätä julkissektorilla on olla tehokas. //sarkasmi

Vitsi mikä idiootti sä oot! Et tiedä mistään mitään 😂😂 teet vaan itsestäsi naurettavan.

Vierailija
54/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ihmetellyt tätä ku Lääkärit muka aliarvioi hoitajia? Mä en ole missään koskaan kohdannut moista. Olen ollut sairaalassa muissa töissä ja ikinä en ole nähnyt tuollaista. Tiedän tosi paljon lääkärit-sairaanhoitaja suhteitakin... Ihan työpaikoillakin.....

Vierailija
55/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lentoemännäksi. Lyhyt muutaman viikon koulutus ja sh pätevyydestä on aivan valtava etu!

Vierailija
56/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin keskustelun perusteella vaikuttaa siltä, että toiset sairaanhoitajat raatavat niska limassa kokien jatkuvaa huolta, ehtiikö tehdä kaiken työnsä huolella ja toiset sitten ehtivät kahvitella ja pitää puolen tunnin ruokataukoja. Sama palkka kuitenkin.

Vierailija
57/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alan ammattilaisena". Joopa joo. Viestistäsi kyllä huomasi ettet ole terveydenhuollossa ollut töissä päivääkään.

Vierailija
58/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aina ihmetellyt tätä ku Lääkärit muka aliarvioi hoitajia? Mä en ole missään koskaan kohdannut moista. Olen ollut sairaalassa muissa töissä ja ikinä en ole nähnyt tuollaista. Tiedän tosi paljon lääkärit-sairaanhoitaja suhteitakin... Ihan työpaikoillakin.....

Meilläkin näitä. Ja flirttiä työpaikoilla porukalla...

Vierailija
59/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos pyrkisit leikkaussaliin töihin?

Vierailija
60/203 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele lentoemännäksi. Lyhyt muutaman viikon koulutus ja sh pätevyydestä on aivan valtava etu!

Lähtisin heti jos pääsisin!!!

Hain, mutta hakijoita oli niin paljon etten päässyt.

T:sh, ei ap