Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sairaanhoitaja ja luulin

Vierailija
15.06.2018 |

opiskellessani, että valmistun arvostettuun ja tärkeään ammattiin. Ajattelin, että minulla on tähän työhön sopivia ominaisuuksia ja olin motivoitunut opiskelemaan. Noin viidentoista vuoden urallani on vuosi vuodelta käynyt yhä selvemmäksi, että olen ammattini puolesta yhteiskunnam pohjasakkaa, vaikka teen työni huolella, potilaan parasta ajatellen, sääntöjä ja ohjeita noudattaen, pyrkien tehokkuuteen ja olemaan aina ystävällinen työyhteisön jäsenille. Tämän työn arvostus ei näy palkassa eikä työpaikalla päivittäisessä työssä. Ns. korkeampiarvoiset kollegat kohtelevat siten, kuin olisimme vaikeuttamassa heidän työtään. Esimiehiltä ei saa koskaan kiitosta mistään. Olen niin v*tun väsynyt tähän työhön.

Kommentit (203)

Vierailija
1/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyrsii niin vaihda alaa, mitä muutakaan voit?

Vierailija
2/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla koko ajan kiittelemässä että voi kun on ihanaa kun oot töissä yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta lääkärit eivät ole sun kollegoitasi, eihän teillä ole sama ammattikaan.

Vierailija
4/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä perheellinen, asuntolainallinen ihminen tuosta vain vaihda alaa. Toki työpaikan vaihto saattaisi edes hieman auttaa.

Vierailija
5/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta lääkärit eivät ole sun kollegoitasi, eihän teillä ole sama ammattikaan.

Anteeksi väärä sanavalinta arvon tohtori.

Vierailija
6/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala ympäristö on hyvin hierarkinen, lääkäri vaaan on ylempi arvoinen kun hoitsu, onhan lääkäri opiskellutkin enemmän. Tarvitaan moniammatillista yhteistyötä ja jos ei yhteistyöhön kykene niin on väärällä alalla.. tai sitten voi alkaa muuttamaan näkemyksiään, mutta se on vaikeampaa..

Vierailija
7/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan hoitajia. Työssä tarvitaan niin monia ominaisuuksia, ja ihan hillittömät paineet jatkuvasti. Voi kun näkyisi palkassa ja tuntuvasti. Halaus aloittajalle.

Vierailija
8/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opiskellessani, että valmistun arvostettuun ja tärkeään ammattiin. Ajattelin, että minulla on tähän työhön sopivia ominaisuuksia ja olin motivoitunut opiskelemaan. Noin viidentoista vuoden urallani on vuosi vuodelta käynyt yhä selvemmäksi, että olen ammattini puolesta yhteiskunnam pohjasakkaa, vaikka teen työni huolella, potilaan parasta ajatellen, sääntöjä ja ohjeita noudattaen, pyrkien tehokkuuteen ja olemaan aina ystävällinen työyhteisön jäsenille. Tämän työn arvostus ei näy palkassa eikä työpaikalla päivittäisessä työssä. Ns. korkeampiarvoiset kollegat kohtelevat siten, kuin olisimme vaikeuttamassa heidän työtään. Esimiehiltä ei saa koskaan kiitosta mistään. Olen niin v*tun väsynyt tähän työhön.

Mitä on korkea-arvoisemmat kollegat?

Minä ainakin saan kiitosta lääkäreiltä, tunnen että minuun luotetaan, osaan työni ja yhteistyö sujuu 90% kollegoiden kanssa hyvin.

Joo, palkka ei osoita arvostusta, eikä todellakaan kata sitä vastuuta joka harteille on laitettu.

Kun olet aloittanut leikki-ikäisen elvyttämisen yksin, saat siihen monta lääkäriä ja jatkat sitä useita tunteja, kuitenkin koko ajan tunne että osaan ja tiedän mitä teen...

Voin luvata että enemmän kuin kuun puolenvälin palkkapäivä minua palkitsee se lapsen näkeminen seuraavassa vuorossa, ja tiedät että lapsi selviää sittenkin. Ja niiden itkevien vanhempien halaukset ja aidot kiitokset. Tietysti olisi kiva jos yhteiskuntakin osoittaisi palkassa sen kitoksen siitä että vaikken ehtinytkään taukojani pitää, se lapsi selvisi

Vierailija
9/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole alalla, mutta olen ihan samaa mieltä kanssasi. En voi käsittää miten jotkut eivät arvosta hoitajia, ja miksi heidän palkkaa vain pienennetään, vaikka hoitajan työ on erittäin tärkeää ja arvostettavaa.

Vierailija
10/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sairaanhoitajia. Itse oon ollut muutaman kerran sairaalassa. Arvostakaa itse ammattia, tärkeää työtä teette. 

Vierailija
11/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa asenteet muuttuvat modernimmiksi, kun vanhempien luutuneitten eukkojen tilalle tulee aikaansa seuraavia ammattijohtajia.

Vierailija
12/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kiltit ihmiset hakeutuvat hoitajiksi, ja ainahan kusipäät ottavat kiltit silmätikuikseen.

Vierailija
13/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikoinaan vaihtanut alaa suuressa määrin juuri noista syistä. T: Ex-sh

Vierailija
14/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasi on korkeampi kuin palomiehillä ja poliiseilla. Huvittaa kun hoitajat itkevät palkastaan vuodesta toiseen.

Vierailija
15/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti kiltit ihmiset hakeutuvat hoitajiksi, ja ainahan kusipäät ottavat kiltit silmätikuikseen.

Sun kommentti ei nyt liity tähän keskusteluun lainkaan. Ei ole kysymys mistään silmätikuksi joutumisesta, jos sairaanhoitajan työtä ei arvosteta. Sairaanhoitajiakin on monenlaisia, mutta olen huomannut, että ainakin julkisella puolella yleisesti ottaen sairaanhoitajien työn arvostus ei näy missään. Jos arvostus ei näy, niin silloin arvostusta ei ole. Arvostus voisi näkyä esimerkiksi siten, että annetaan sairaanhoitajan tehdä oma työnsä huolella.

Vierailija
16/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korkeampiarvoinen kollega " ei vlttämättä tarkoita lääkäriä, koska ei on eri ammatista kyse. Lääkäri ei toisaalta myöskään ole hoitajan esimies vaan yksi edustaja moniammatillisessa tiimityössä. Vaihda todellakin ainakin työpaikka ja tarvittaessa ammattia, jos et tykkää työstäsi. t.sh yli 20v, hyvää ja huonoa käytöstä löytyy joka ammatin edustajilta ja kaikilta hierarkian tasoilta.

Vierailija
17/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien palkat ovat ihan hyvät. Säännölisen työajan palkat siinä 3000 euroa ja ylityöt päälle...

Vierailija
18/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkasi on korkeampi kuin palomiehillä ja poliiseilla. Huvittaa kun hoitajat itkevät palkastaan vuodesta toiseen.

Tässä ei nyt puhuttu pelkästä palkasta. Ehkä poliisilaitoksella ja palokunnissa työn arvostus näkyy muuten? Jos vaikka on hyvä ilmapiiri työpaikalla ja ihmiset kokee, että työyhteisössä kaikki arvostaa toisiaan ja johto antaa myös kiitosta, niin kyllähän silloin tuntee itsensä hyödylliseksi ja arvostetuksi työssään.

Vierailija
19/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien palkat ovat ihan hyvät. Säännölisen työajan palkat siinä 3000 euroa ja ylityöt päälle...

Minkä säännöllisen? Epäsäännöllinen kolmivuorotyö ja kaikki viikonloput töissä että saa 3k.

Vierailija
20/203 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa ulinaa.