Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKERTTUJEN TORSTAI

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei mulla kyllä mitään asiaakaan ole... :D

Miona taitaa tosiaan olla nyt lepäilemässä. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Kuulostaa niin ihanalta tuo Ninnin bailatino. Itellä tuo liikkuminen rajoittuu pieniin kävelyihin ja kukkapenkkien kuopsutteluun.

Sitä energiapiikkiä kyllä odottelen todenteolla! Mitään en viitsis tehdä, mutta pakkohan se tietenkin on. Jospa se vielä tulee ennen synnytystä. Viimeksi kyllä muistan touhunneeni kovasti vauvan syntymän jälkeen. Tulisi nyt sitten edes jälkikäteen... :D

Joku kertoili, ettei ole laittanut vauvalle vielä mitään. Täällä yks samanmoinen. Äitiyspakkauksen vaatteet oon pessy, mutta muuta en oo vielä vauvan eteen tehnyt. Ehtiihän tässä vielä. Sairaalakassin pakkaan minäkin varmaan vasta sitten supistusten välissä. ;)

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Juu mutta palaanpas asiaan, sitten kun on jotain sanottavaakin!

Aurinkoista päivänjatkoa!

Mirju ja pikku-pööpöti 32+4

Vierailija
42/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä kohkastaan kotona vieläkin.

Eilisen makoilin sohvalla, minkä lasten touhuilta pystyin.

Mies tuli onneksi kotiin iltapesuja valvomaan.

Oli pakko illasta tehdä vähän kotihommia, mutta olo oli ja on pökkyräinen.

Tänään kävin aamusta nlassa. Paineet oli laskenu melkein normaaleiksi, eli 78/135. Valkuaiset oli kahella plussalla. Valittelin pääkipua, vähän migreenimäistä. Terkka käski ottaa maksimiannoksen särkylääkettä ja mennä kotiin nukkumaan ja levähdellä muukin päivä.

Otin sitten Panadolit ja nukuin juuri lähes kaksi tuntia. Olo on edelleen pöpperöinen, liekö sitten liiasta nukkumisesta. Pää on kyllä kipeä, mutta lääkkeet vie pahimman terän kivulta.

Sain kotiin testitikkuja valkauaisen seuraamiseksi ja käskyn soittaa aamulla kuulumiset terkalle.

Isä soitti tuossa ja hätäili, pitäisikö minun käydä kuitenkin äitipolilla vielä. Ajattelin pyöriä kuitenkin täällä, kun ei nuo paineet ole tuon hullummat. Mies lupasi tyhjentää kalenteria ja tulla kotiin aiemmin, on aika huolissaan.

Kiitos ja *HALAUS* kaikille, kun jaksatte jakaa huoleni.

Miona 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduin " kauppa" reissulta. Mun piti aluks mennä VAAN Kauppaan,mutta toisin kävi. Päätin ennen lähtöä,että pikasesti käyn vain ruokakaupassa. No kuitenkin ajauduin keskustaan,jostain syystä.

No sieltä tuli mukaan sitten TAAS kaikenlaista. Ostin 2 isoa pyyhettä mistä teen vaavin sänkyyn petarin. Laitan vanun väliin niin tulee hyvä. Se on sitten helppo pestä jos sotkeentuu lakanan läpi. Sitten EN voinut olla ostamatta nyytille lappuhaalareita kun ne oli alennuksessa ja hintaa ei jäänyt oikeastaan mitään niille. Ja sitten tuli mukaan myös pikkusukkia.

Nyt sitten olen täälä kotona ja kipuja on jonkin verran tuola alapäässä. Eli näin se sitten tosiaan on,että laskeutunut nyytti on. Niin kuin muutkin ajattelivat.

Kiva kun taustailijatkin kirjoittelee kuulumisia :)

Nyt menen varaamaan saunaa.

Lilli81 34+6

Vierailija
44/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin äsken kaikkien ohjeiden mukaan miehen verenpainemittarilla (Eilen näytti samaa nlan mittarin kanssa) paineet ja oli 95/155.

Oon tässä ollut jo tunnin hereillä ja istuin tuossa säädetyt tovit mitään tekemättä. Mitähän tämä nyt on?

Onko minusta tullut jo ylinervo? Potkaiskaa, jos siltä kuulostaa!

M

Vierailija
45/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minä kyllä soittaisin sinne neuvolaan ja pyytäisin lähetteen ä-polille! Tietääkseni Oysiin pitää se lähete olla. Varma en kyllä ole. Nuo paineet ja tuon valkuaisen määrä pelkästään riittää jo raskausmyrkytykseen. Ite jouduin ä-polille kun valkkarit oli yhdellä plussalla eikä särkenyt päätäkään yhtään. Sinuna kävisin siellä näytillä. Raskausmyrkytys ei ole mikään leikin asia! Ihmettelen tuota teidän neuvolan käytöstä, että käsketään vaan ottaa särkylääkettä päänsärkyyn!!!! Soitapa vaikka suoraan ä-polilla ja kysy mitä mieltä ne on asiasta. Varaudu siihenkin, että joudut osastolle vuodelepoon ja seurantaan. Viikkojahan sulla on jo niin hyvin, että jos tila äkisti pahenee, niin vauva on jo " valmis" tähän maailmaan!

Kaikkea hyvää sinulla ja pikkuiselle!

Mirju

Vierailija
46/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miona:

Mittasin äsken kaikkien ohjeiden mukaan miehen verenpainemittarilla (Eilen näytti samaa nlan mittarin kanssa) paineet ja oli 95/155.

Oon tässä ollut jo tunnin hereillä ja istuin tuossa säädetyt tovit mitään tekemättä. Mitähän tämä nyt on?

Onko minusta tullut jo ylinervo? Potkaiskaa, jos siltä kuulostaa!

M

[color=red] Kyllä tuon on nyt sellainen arvo,että kannattaa kiireen vilkkaa ottaa yhteys sinne äippäpolille/synnärille! Mulle sanottiin että raskausmyrkytys voi kehittyä niin nopeesti,että heti jos epäilee jotain niin pitää mennä suoraan.

Tsemppiä

Lilli81 34+6

Vierailija
47/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan liian vähän tekemistä kun täällä olen taas :). Oikeasti tällainen paikka on mahtava, ei meinaan silloin ollut kuin edellisiä odotin, tai siis jos oli niin meillä ei ollut konetta kotona. Eli ainoa mistä silloin sai mitään tukea tai tietoa oli vauva-lehdet..

Kiva kun tulee taustailijoita ja uusia. MariAnn80, sulla on samanikäinen poika kuin mullakin, tai poika täyttää kesällä 8 meillä. Just jouduin toista tuntia syöttämään pojalle palloa kun on niin innokas pesiksen pelaaja, ja sitten piti vielä lämiä, eli lätkämailalla laukoa palloa kun herra on maalissa, siis ihan nurmikolla. Pojasta kun tulee kuulema NHL:ään maalivahti sitten isona. Tyttö sitten temppuili kun oli niin tylsää mutta onneksi alkoi taas näkyä sammakoita oikein urakalla niin neiti lähti sammakoita ihmettelemään. Tyttö täyttää tänä vuonna siis jo 7, joten vähän on ruosteessa täälläkin nämä vauvahommat ja raskaana olo :).

Miona, ei kyllä kuulosta mun mielestä hyvälle tuo sun olos. Ihme tosiaan ettei nla-täti oikeasti laita sua edes kontrollikäynnille, ihan varuiks, meinaan kun raskausmyrkytys ei tosiaan ole mikään leikin asia! Auttaisko yhtään jos täältä sua patistettais lääkäriin yhteisvoimin? Lepäile kuitenkin, vaikka tiedän, helppoa se ei ole lasten kanssa. Vaikka sais fyysisesti makoilla niin mulla ainakin menee yksinkertaisesti sitten hermot kun lapset ramppaa kokoajan kysymässä ja vaatimassa.

Mulla on tullut nyt joku mielenherkkyyskausi oikein urakalla. Yks kaks on taas hirveä ikävä sitä mun mummoa, lähinnä suren kun ei ole mummoa jolle mennä kahville kertomaan vauvan liikkeistä ja sitten suren toden teolla sitä kun mummo ei ole näkemässä vauvaa ja noita meidän lapsia. Poika kun oli just alkamassa koulun kun mummo kuoli, niin nyt voisin kuvitella miten mummo ihastelisi pojan lukemistaitoa jne., ja tyttöä kun se on niin kovin kasvanut jotenkin isoksi ja kauniiksi tytöksi yhtäkkiä talven aikana...nyyh!

Mariadee täällä taas herkistelee...

Niin, Helmis, mahtavan kuuloista tuo teidän reissu! *kateellisena*

Vierailija
48/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähdet äippäpolille ihan tosi!! Noi verenpaineet on tosi kovat etenkin kun sulla on ollut ne aiemmin huomattavasti alemmat. Soitat polille ja sanot että olet tulossa, ihan oikeasti.

Ja tämä on käsky!!!!!!

Vierailija
49/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]NYT MIONA LÄHTEE LÄÄKÄRIIN!!!![/color]

Tuo on just tuollaista tuo neuvolan meininki, mä just valitin siittä! Vaikka olis pää kainalossa niin käsketään kotiin lepäämään ja ottamaan sitä H....tin panadolia. GRRRR olen niin vihainen tuollaisesta!

Mutta Miona ei siis siellä pelleile vaan lähtee ainakin tarkistukselle, soitat miehesi kotiin ja lähdet. Asia on siis sovittu?

Vierailija
50/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miona, täytyy kompata Mirjua, eli ota yhteys äitiyspolille, viimeisin verenpainelukemasi vaikuttaa aika hurjalta, jos siis sitä ennen olet levännyt.

Odottavaparturi: Voi johtua kyllä painopisteen muuttumisesta, mutta miksi vasta nyt? Aiemmin ei pohkeissa ole tuntunut yhtään mitään, ja tänään ihan kummat. Eikä ole koko päivän aikana yhtään helpottanut, vaikka olen venytellyt ja kävellyt > lihas saanut liikettä. Noh, katsotaan miltä huomenna tuntuu. Pitää muistaa neuvolassa ensi viikolla kysyä jos ei helpotu..