Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKERTTUJEN TORSTAI

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä tais humahtaa etten jaksanu ku lukee mahtipinon, sitte löi tyhjää ja jäi kirjottamatta...

Oma (.) eka. Yö meni vaihteeks tosi hyvin, tarpeeks aikasin menin vissiin nukkumaan, ja neljältä olin jo virkku mut onneks vielä sain unenpäästä kiinni... Ja nyt oli kivuton yö. Toissa yönä sattu varmaan kymmenkunta kertaa ja kovasti aina toiselle puolelle mahaa...

Eilen käytiin kirjottamassa kauppakirjat talosta!!!!!! Sit on tasan 5vkon odotus eessä et talo on meijän.. Ja 6vko laskettuun... ;)))))) Vähäkö suunnittelen pihaa ja kaikkee....

Aamupalan jälkeen lähetään meijän väki kera papan ostoksille koko päiväks. Joten jää taas lukeminen iltaan jos sitte enää jaksaa....

Aurinkoista päivää kaikille kertuille!!!!!

Suhmura ja Napura 34+0

Vierailija
22/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat kelit sen kun vaan jatkuu...ihanaa!

Lytelle ekaks, onneks kaikki oli ok ja yritähän nyt ottaa iisisti. Huvittava tuo lääkärin kommentti irrallisista luista =D, silti kyllä tuntuukin kun yrittää aina koota luunsa että pääsee liikkeelle, kirjaimellisesti.

Ja Sokurille onnittelut vikasta työpäivästä, pääset lomailemaan.

Suhmuralle onnittelut talokaupoista, eli riittää hommaa sitten muutenkin lasketun ajan kieppeillä :).

Magdalena, joo se metallinen oranssi oli mustakin alkuun outo, mutta mitä enemmän noita vaunuja tuijottelen sitä enemmän niistä vain tykkään. Ja kuten sä, mä myös ihastuin siihen että ne ei ole tummat, saati mustat, mun mielestä ne on jotenkin ankeita ollut jo monta vuotta noi värit uusissa vaunuissa. Tulee ihan joku arkku meininki mieleen joistain vaunuista...

Eggis puheli ettei vauva syntyne vielä kun ei ole laskeutunut, niin mulle sanottiin aikoinaan että uudelleen synnyttäjillä vauva laskeutuu monesti jopa vasta synnytyksessä, siis kun mun esikoinen ei laskeutunut lainkaan. Että varo vaan ;).

Täällä tuntuu kaikilla olevan fiilis ettei vauvat enää pitkään masussa viihdy, mullakin on sellainen olo ettei tuo maha voi enää tosiaan kauan kasvaa. Vaikka tod.näk. meistä suurin osa kärvistelee sitten kesäkuun lopula yliaikaisena täällä pinossa hikoillen. Krissen tavoin mulla on tosi haikea olo masun kanssa ja näiden ihanien liikkeiden kanssa kun on aika varmaa ettei enää lisää vauvoja meille tule. Sinänsä osaan nauttia tästä, eikä ole mikään kiire(ainakaan vielä) päästä tästä eroon. Mutta tosihan se on ja varmaan joku luonnon lakikin että loppua kohden olo tulee niin kertakaikkisen tuskaiseksi että mahasta haluaa eroon hinnalla millä hyvänsä. Mutta vielä on mulla sen verran ok olo että nautiskelen hikasta ja sen sellaisesta..

Mulle on tullut vähän sellainen epätodellinen olo että mitä mä olen oikein mennyt tekemään! Siis kun vielä vauvan halusin. Toki vauvan haluankin ja kovasti mutta lähinnä olen jo miettinyt että miten jaksan taas seuraavat 3-4 vuotta, ne rankimmat vuodet kun on uhmaa ja kaikenlaista kun pitää seurata ja vahtia alvariinsa ja yöt tulee olemaan mitä lie. Siis lähinnä mietin että miten jaksan taas aloittaa kaiken tämän kun nuo lapset meillä ovat jo niin isoja ja omatoimisia. Noh, kait se tästä taas sitten lähtee itsestään käyntiin!

Miona, tulehan kertomaan millainen vointi sulla nyt on, toivottavasti parempaan päin. Rankkaa tuollainen kun olit lasten kanssa yksin just kun sitä apua olis tarvittu. Tsemppiä!

Täytyy mennä laittamaan lapsille naamiaispuvut ja tarjoiltavat valmiiksi, kummallakin huomenna vappubileet koulussa ja eskarissa.

t. mariadee 30+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan paremmalla mielellä kuin eilen :) Ainakin neuvolaan saakka, joka on puol ykstoista...

Lytte: Onneksi kaikki on hyvin, hiukan jännitti puolestasi!

Suhmura: Onnea uudesta kodista :)

Miona: Lepää, Lepää, Lepää ja pidä ittestä ja vauvasta huolta! Toivottavasti voisit jo paremmin.

Eilennä näytti olevan ihan järkkypitkä pino, en ole vielä käynyt lueskelemassa sitä loppuun.

Mun on pakko hehkuttaa kun olen niin iloinen! Mä varasin meille ensi tammikuulle matkan Thaimaaseen, siis mulle ja miehelle ihan kaksin. Se on sitten mein häämatka, IHANAA!!

Nyt ukkeli soitti väliin ja miun pää tyhjeni kokonaan, jotta mitä piti sanoa kautta kommentoida...

Palaan varmaan kohta, viimeistää nlan jälkeen :)

HelmisjaOnsku31+6

Vierailija
24/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naureskelin noille irrallisille luille..

x)

Mutta niinhän se on. Sitä kyllä tekee kaikkea muutakin mahdotonta näin raskauden aikana.

Tänä aamuna heräsin hyvin pirteänä miehen lähtiessä töihin, mutta ajattelin aamiaisen jälkeen sitten mennä hetkeksi vielä sänkyyn pötköttelemään ja lukemaan. Nyt on sitten KAUHEA VÄSY. Eli ei ois kannattanut. Varmaan parasta keittää kupponen kahvia ja jos vaikka sitten aktivoituisi ja lähtisi uimaan (tai uimaan ja uimaan, se uinti on edelleen tekosyy saunomiselle ja vedessä loikomiselle).

Onkos kukaan muuten huomannut rinnoissaan vastaavaa ilmiötä: Nännipihojen pigmentti on lähtenyt " leviämään" , ihan kuin olisi tullut paljon kesakoita tuohon nännipihan reunaan.. Ennen kun tavallisen ihon ja tuon tumman alueen raja oli hyvin selkeä.. Kummalliset.. Ymmärsittekö? Onko yhtään tuttua?

Jos nyt sitä aamupäiväkahvia.

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 33+5

Vierailija
25/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä on tukala yö takana x) Ei sitten ole tullut nukutta syystä tai toisesta. Aina jotain paikkaa kolotti tai sitten oli pissihätä. Voi olla,että joutuu ottamaan torkut jossain vaiheessa.

Eilen illalla käytiin sitten ostamassa " KESÄN" ensimmäiset jäätelöt. Ai että kun olikin hyvää! Tääläkin tosiaan lämpöä piisas. Ja nyt näyttää tulevan samanlainen kesäinen päivä kun eilen. Ihanaa!

Eilen kun palattiin jädeltä ja parkkeerasin itseni sohvalle,tuli ihan ihme olo. Joku sellainen tunne,mitä ei koskaa aikasemmin ole ollut. Yhtäaikaa sattui alapäähän ja mahaan. Siinä sitten ihan paniikissa laitoin pikkareihin siteen,että voi tarkkailla vuotaako jotain. Kun mun mielestä muka vuoti. mutta eihän se mitään ollut kun side oli vielä 2 tunninkin päästä kuiva. Mieskin jo siinä alkoi pakata kameralaukkua,jos tulee lähtö. Nyt aamulla edelleen häiris olo jatkuu,mutta ilman kipuja. Mitähän tää oikeen on? Vai kuvittelenko vaan jokun oudon olon itselleni? Mä en osaa oloa oikeen edes selittää. No mies sitten jätti varmuuden vuoksi sihteerin numeron jos vedet menee kun se on kokouksessa/palaverissa niin saa sitten viestin ja tulee heti. Mutta tuskimpa tässä nyt mitään tapahtuu.

[color=green] ihanaa,että Lytellä olikin kaikki kunnossa! Ja jaksuja sinne ja muillekin joilla on kolotuksia.

Nazulikin oli saanut ihan hyviä uutisia. Hyvä,että oli asiat mallillaan.

[color=blue]Oma nyytti: Illalla otti taas maratonin. niin kuin enteilinkin. Puoliviiden maissa se vähän yritti potkutella,mutta nukahti aika äkkiä uudestaan. Aamulla sillä oli taas tapansa mukaan kauhea hikka. Mun masu ihan liikkui sen hikan mukana. Outoo! Nyt aamupalan aikana se tod.näk. muutti kylkeä ja jatkoi untaan. Katsotaan nyt kuinka kauan se jaksaa nukkua.

Täälä on ollut puhetta suonikohjuista. Juu mulla kans gyne huomas alkuraskauden aikana ,että oli alapäähän tullu kuulemma aika mahtavat suonikohjut. Oli kuulemma sen verran isot jo silloin,että tuskin ne edes menee pois raskauden jälkeen. Jaloissa mä huomasin ekan kerran suonikohjut jo vuosi sitten. Johtuu mun seisomatyöstä!

Mulla on sormet kuin makkarat! Tänään tiputin sitten teekupin kun yhtäkkiä vaan se lipahti käsistä. Onneks oli vielä silloin tyhjä. Muuten olis tullu kiuhuvaa vettä päälle. Muutenkin huomaan,että olen tosi tumpeloks tullu. Ei läheskään yhtä notkeat ole sormet kuin ennen. Ei edes pysty yhtä hyvin enää naputteleen viestejä tietokoneelle. Toivottavasti on ohi menevää!

Joo ja meidän äiteellä oli muuten tullut mieleen eilen,että sillä oli synnytyksen käynnistymisestä ekoja merkkejä ollut turvotus käsissä ja jaloissa. Ja sitten nenän alunen oli turvonnut ihan selvästi kuulemma. Sanoi vain mulle,että seuraileppa tuleeko samoja oireita.

Masusta se on tosiaakin valahtanut alas. Tänään se oikeen vois sanoa,että roikkuu tossa. Ei ole enää niin kiinteä ja niin ylhäällä. Istuessa huomaa,että masu on reisin päällä kun vähän kumartaa. Tää on nyt IHAN varmasti kyllä lasketumista,nyt ei ole enää epäilystäkään asiasta!

Tänään pitäis jaksaa jatkaa siivoomista. Nyt ei oikeen kyllä innostais yhtään,on niin vetämätön olo.

Nyt päästän muut palstaileen ja haen taas tupla kupin teetä. Pitäis kauppaankin jaksaa kun söin just viimeisen leivän siivun aamulla.

Lilli81 34+6

Vierailija
26/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Täällä yksi " uusi" odottaja ajatteli laittaa vaihteeksi oikein viestiä! Ilmoittauduin siis joskus alkuraskaudessa jo listalle, mutta kirjoittelu on omalta osalta jäänyt. Silloin tällöin olen kuitenkin lukaissut mitä muille kerttusille kuuluu.

Odotan siis neljättä vauvaa lasketulla ajalla 2.6. Kovasti on tällä kerralla supistellut (Oikeastaan jo 20+ viikoilta asti.), vaikkakaan ei kipeästi. Lääkärin neuvosta olen kuitenkin 27 viikolta lähtien yrittänyt ottaa rennommin, kun silloin oli jo kohdunsuulla tapahtunut pehmentymistä ja kaulakin oli lyhentynyt. Se nyt tietysti ei ole aina niin helppoa, kun hoidan kotona 6-, 4- ja 2-vuotiaita lapsukaisiamme... Yhdessä kontrollilääkärissä olin viikolla 31, ja silloin tilanne oli OK. Oli pysynyt ennallaan, eli ilmeisesti rauhoittuminen oli auttanut. Nyt jännään mitä ens viikolla sanotaan lääkärissä... Sinänsä mitään mullistavaa ei ole tapahtunut, mutta supistelu jatkuu päivittäin. Lähinnä jalkeilla ollessa, ihan vain kotona pyöriessä kiristelee tosi helposti mahaa ja tuntuu jäykältä selän puolella. Ei kipua edelleenkään, mutta joskus aavistuksen napakampaa tuntemusta. Välillä olin tosi stressaantunut ja huolissani tilanteesta, mutta nyt alkaa viikkoja olla jo sen verran hyvin että olen suht rauhallisin mielin. Toivottavasti kuitenkin päästään ainakin sinne viikolle 36! Ja voihan olla että loppujen lopuksi kärvistelen minäkin vielä yliajalla...

Nyt kuullostaa siltä että keskimmäinen kaipaa huomiota! Mukavaa ja aurinkoista torstaita muille odottajille!

päivänkukka 34+6

Vierailija
27/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Kävin eilen pistämässä itseni sinne kartalle. Aika hankalalta tuntui alkuun hahmottaa miten sinne oikein pääsee, mutta onnistuipa sitten kuitenkin.

Imuroin äsken. En olekaan tehnyt sitä viimeiseen 7 viikkoon kun on ollut se kielto. Mies on imuroinnin hoitanut. Mut eipä supistellut yhtään äsken. Nyt kun alkaa olla viikkoja kasassa jo melko hyvin, niin voi silleen kevyesti puuhastella. Mie kyllä luulen, että mulla menee kuitenkin yliaikaiseksi. Äidilläni oli myös kohdunkaula lyhentynyt raskauden aikana ja se oli vaan 1cm, mulla sentäs 2cm, joten tää on varmasti ihan normaalia. Minä ja siskoni synnyttiin kaikki aika tarkalleen laskettuna aikana.

Lähden tänään mummolaan paistamaan mummon kanssa munkkeja. Nam! En itse ole koskaan kotona niitä tehnyt kun pelottaa se rasvassa paistaminen. Voin vähän avittaa mummoa ja saan sitten syödä herkkumunkkeja =)

Taas on upea ilma! Koko ajan tekis vaan mieli olla ulkona. Mut tylsää siellä on yksin suuhailla. Oon kyllä pyöräillyt nyt tosi paljon. Se tuntuu hyvältä. Alkaa jo farkutkin olla aika kuumat tuolla ulkona. Onneks mulla on ne pellavahousut. Niissä tosin on se joustoresori vaan puoleen mahaan ja se ei oiken pysy. Mut taas se mahan päälle tuleva resori alkaa jo ahdistaa.

Taidanpa rueta taas ruuan laittoon. Mies tulee kohta koulusta kotiin.

Tytteli-83 rv 31+1

Vierailija
28/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs.Marple, nänneistä kyselit, ihan samaa täällä, nännit on laajentunut hirmuisiksi ja ovat ihan tummat, mustan ja tummanruskean sekaiset, lapsetkin saunassa niitä ovat jo tovin kummastelleet...mutta ne kyllä palautuu jonkin verran sitten normaaleiksi, mutta mulla on kyllä jäänyt ns. alkuperäistä väriä tummemmiksi. Eli siitäkin kait voinee yleisissä saunoissa tunnistaa synnyttäneen naisen =D!

Helmikselle onnittelut matkasta. Oletteko yhden vai kaksi viikkoa? Me ollaan ajateltu et oltais lähdetty joulu-tammikuun aikoihin koko perhe, yritettiin isovanhempiakin puhua mukaan (hoitoavuksi) mutta näin se matka on nyt jäänyt varaamatta...ja myynti on varmaan just alkanut, eikös niin eipä taida olla matkoja jäljellä ainakaan niihin hotelleihin johon tällaisen revohkan kanssa mahduttais. Mutta ajatus on jonnekin lähteä kunhan selviää miten vauvan kanssa alkaa sujua. Meillä kun on noi isommat lapset jo niin isoja niin haluan ne mukaan koska niiden kanssa on oikeasti jo hauskaa ja helppoa reissata, mutta vauvasta en nyt niin osaa sanoa.

Oltiin aikoinaan reissussa kun nuo lapset oli muistaakseni 2&3v. ja se oli kyllä aika hurja, kumpikin meni pää kolmantena jalkana ja ruokien kanssa oli puljaamista kun kaikki oli niin outoa ja lisäksi saatiin kaikki vatsatauti joten viikon lomasta meni neljä päivää yrjöilyyn!

Kaksin ollaan suunniteltu ens kesänä jotain tehdä kun tulee se 10v. hääpäivä.

Vierailija
29/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD3700] Taustalta pomppaan mukaan juttuihin, lukenut kyllä olen muiden kesäkerttujen juttuja. Mutta kiirettä on pitänyt muuton kanssa ja esikoinen vaatii myös aikansa.

Nyt tilanne on normalisoitunut jos niin nyt tässä tilassa voi sanoa kun jokainen päivä on selviytymistä:)

Mun tämä raskaus on ollut kyllä tosi raskas verrattuna tuohon esikoisen odotus aikaan, mutta nämä omat vaivat ovat kyllä pieniä kun lukee millaisia vaikeuksia monilla muilla on.

Tsemppiä kaikille joilla vaivoja on!

Vaunuista taisi eilen olla jotain puhetta. Meiltä löytyy esikoisen vanhat Hartan skater X:t, ensin meinattiin niistä luopua mutta en sitten malttanutkaan kun niin loistava ovat olleet. Saavat sitten olla parveke käytössä jos ei muuta käyttöä löydy. Ollaan kuitenkin nyt ajateltu hankkia Teutonia team s4 tuplat, on sitten helpompaa tuo matkustaminen kävellen paikasta toiseen, kun saa esikoisenkin kyytiin. Ei kumminkaan vielä jaksa kauaa kävellä ja seisomalaudallakaan ei varmasti pysy.

Muilla tuntuu olevan kaikki hirveen hyvin valmiina jo vauvaa odottamassa. Meillä on vielä melkein kaikki laittamatta. Vähän vaatteita olen pessyt sekä ammeen kaivanut esille. Tuleekohan kiire?

Kysyikös joku joskus jotain Tummy Tub kohtuammeesta? Meillä oli kyllä käytössä esikoisella ensimmäiset 8kk, ja oli mielestäni hyvä, en toki verrannut tavalliseen ammeeseen. Tavalliseen ammeeseen siirryttiin 8kk ikäisenä siksi kun lapsi ei enää suostunut istumaan siellä.

Täytyy tästä varmaan lähteä nauttimaan tuosta auringosta ja lämmöstä joka vielä on suhteellisen vilpoista. Kuinkahan meidän käy jos ne ennustetut helteet alkaa jo ennen juhannusta? Itselläni on jo välillä nytkin tukala olo tuolla ulkona ollessa. [/color]

[color=EE7600] Tigru84 & veikka rv31+4 [/color]

Vierailija
30/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=009ACD] vastaanpa nyt pariin galluppiin, kun vielä muistan:

vaunut: meillä on esikolta (vuodelta 2002) brion kombit vielä hyvässä kunnossa, joten niitä käytetään sit tulokkaallakin. niihin päädyttiin aikoinaan, kun piti saada yhdistelmät, jossa ei ole erikseen ratas- ja vaunuosia. ei olis säilytystila riittänyt. ja tykkäsin muutenkin noiden ulkonäöstä. kovan kantokopan halusin kesävauvalle, kun ajattelin, että ois viileämpi kuin pehmeä. ja se oli kyllä tosi hyvä se koppa muutenkin. tilava, ja meillä poika nukkui siinä päiväunia olkkarissa vielä senkin jälkeen, kun oltiin laitettu jo vaunut rattaiksi. ja varasänkynäkin sitä voi reissussa käyttää. varmaan nytkin pidetään koppaa alakerran unipaikkana vauvalla.

synnytysasento: ponnistin pojan polvillani niin, että nojasin pystyyn nostettuun sänkyyn. siis polviseisonta taitaa olla oikea termi :) kokeilin myös puoli-istuvaa ja kyljelläni, mutta ne ei tuntuneet ollenkaan hyviltä. nyt toivon, että saisin taas synnyttää pystyasennossa, joko kyykyssä tai polviltaan. tai kontallaan ois myös varmaan hyvä asento.

[color=473C8B] (.) tuntuu valahtaneen täälläkin alas. mun äiti (on lääkäri) sanoi jo viime viikolla, että on varmaan laskeutunut. ja itsestäkin tuntuu siltä, kun ei närästä enää yhtään. ja liitokset taas kipuilee. hassulta tuntuu, kun ylämaha tuntuu ihan tyhjältä... tosin vauveli taitaa edelleenkin majailla pylly alaspäin jalat toisella, ja pää toisella sivulla. en kuitenkaan usko, että vielä syntyis tuo nyytti. tai ainakin toivon niin. edelleen henkisesti valmistaudun siihen, että vähintään juhannukseen mennään :)

äsken huomasin, että sormet ja jalat pamahtivat turvonneeksi. täytyy juoda paljon vettä, niin laskee. tällaista käy mulle muutenkin aina välillä (siis raskauden aikana), mutta yleensä vasta illalla... ja nyt vähän alkoi päähänkin jomottaa... no, jospa se menis kohta ohi, eikä ois mitään vakavaa.

[color=009ACD] ihanaa aurinkoista kevätpäivää kaikille! voikaa hyvin, varsinkin kaikki, jotka on joistain vaivoista kärsineet!

gabriela rv 32+6 (jee, huomenna uus viikko!)

Vierailija
31/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en ehtinyt kirjotella ollenkaan omia kuulumisia, oli sen verran pitkä pino että meni aika sen lukemiseen :) Mutta kivaa kun on tullut taustailijoitakin mukaan! Riittää juttua! Taitaa aika monet jo alkaa olemaan kotosalla...Mullahan alkoi se äippäloma eilen, mutta eipä oikeen tilanteeseen vaikuta kun kotona oon tähänkin asti ton tytön kanssa ollut!

Suonikohjuista: En oo huomannut että ois tullut mutta eilen vessassa käydessä huomasin että tuli hiukan verta pyllystä:( Taitaa olla peräpukama. Ei ole kauheen kipeä eikä toivottavasti pahene.

Joku kirjotteli että ottaa sairaalaan mukaan omia vaatteita topin yms. Tässä just mietin et saako siellä omia vaatteita käyttää? Ajattelin että aika tukalaa voi olla jos koko ajan on kauheen kuuma osastolla. Ihan hyvä varmaan ois kassiin pakata pari toppia ja verkkarit.

Tosiaan, oon saanut viimein sen sairaalakassin pakattua ja mukaan tuli:

- hygienia tarvikkeet (saippua, shampoo, perusvoide, naamarasva, hammastahna ja harja, kampa, dödö, muotovaahto, hiukan meikkejä, pumpulipuikkoja)

-Vaatteita itselle: farkut, toppi, huppari, parit sukat ja alkkarit.Ja edelleen mietin niitä verkkareita ja toppia jos omia saa käyttää.

- Vauvalle kevyt suojapuku (onkohan liian kuuma?) potkarit, boddy, sukat, lakki, vaippoja. Tutti pitäs vielä ostaa.

Olikohan siinä jo kaikki. Täydentelen sitten vielä.

Lytte: Hyvä, että selvisit säikähdyksellä! Jännitinkin jo että miten käy :)

Miona: muista lepäillä, lepäilä, lepäillä ja lepäillä....

Nyt pitäs pesasta lattia ja lähteä sitte tytön kanssa ulos kun on niin ihana ilma!

MUKAVAA PÄIVÄÄ KERTUILLE!

QUEEN RV34+6 JA NEITI 1/05

Vierailija
32/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariadee: joo, tummumisen olen huomannut myös, ja kyllä ovat suurentuneet jo hieman aiemminkin. Nyt vain kasvaa tuo ala hieman eri tavalla.. En muuten ole hoksannut tutkailla muiden naisten nännejä yleisissä saunoissa vaikka nyt olen uimassa ollutkin.. Pitääpä vaivihkaa vertailla..

x)

Tuli mieleen vielä yksi juttu, en tiedä onko raskauhsoire vai.. Pohjelihakset ihan mielettömän jumissa. Ihan jäykät kun lähtee liikkeelle. Aivan kuin olisin eilen tehnyt liikaa pohjelihasliikkeitä liian suurilla painoilla. Jota siis en ole.. Kokemusta? Ei siis ole suonenvetoa vaan lihakset on jumissa ja tuntuvat jäykiltä..

Vierailija
33/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette niin mahdottoman tuotteliaita kirjoittajia, että meikäläisen energiat näyttää menevän siihen, että luen muiden kuulumisia. Mukana kumminkin ollaan.

Viikkoja täynnä 35 ja vauva on jo aivan lähtökuopissaan. Ja sen huomaa olosta. Alhainen verenpaine (98/60) vielä tekee ihan pöllön olon, joten olo on todella raskautettu. Uskonkin, että tämä kolmas pikkuyksilö tulee ulos ennemmin kolmen kuin seitsemän viikon päästä. Tai sitten siinä välissä. Keskimmäinen syntyi tasan vko 39, joten senkin vuoksi aattelen, ettei tämäkään vauva neljääkymmentä jaksa mahassa asustella. (Vai onko tämä vain kärsimättömän äidin toiveajattelua?)

Kamalia liitoskipuja on mullakin ja vauvan pää painaa sitten niin kovasti, etten viitsi edes ajatella kantavani isompia lapsia. Kolmevuotiaskin pääsee rattailla päiväkotiin, vaikka sinne on matkaa vain sata metriä. Vaan siitäkös hän on riemuissaan!

Haikeutta vatsasta luopumisen vuoksi tuntuu olevan muillakin. Minäkin jo miehelleni surin, että olis kamalaa, jos tää olis meidän viimeinen lapsi. Hän katsoi vähän vinosti... Että yksi kerrallaan kumminkin...

Ihanaa aurinkopäivää, nyt siivoamaan tilaa uudelle ihmiselle.

Irinja

Vierailija
34/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä pohkeista pikasesti, nyt ku tosa eessä on tällänen mieletön pallo nii toi vartalon painopiste on muuttunut nii paljon et sitä seisoo helposti sillee et suurin painopiste on päkiöiden päällä ja se ottaa pohkeisiin!!!

samoin tosin kyllä takareisiin. Eli eiku venytteleen ni välttyy myös niistä johtuvista suonenvedoista! =)

Anu

Vierailija
35/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. Mäkin tuossa mietin, et näänkö väärin...

Mrs.Marple:

Onkos kukaan muuten huomannut rinnoissaan vastaavaa ilmiötä: Nännipihojen pigmentti on lähtenyt " leviämään" , ihan kuin olisi tullut paljon kesakoita tuohon nännipihan reunaan.. Ennen kun tavallisen ihon ja tuon tumman alueen raja oli hyvin selkeä.. Kummalliset.. Ymmärsittekö? Onko yhtään tuttua?

Vierailija
36/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa ilmoittelee taas itsestään. Mulla kanssa taitaapi olla sama juttu kun joku tuossa kirjoitteli että energia menee muiden juttujen lukemiseen. Siks yritän aina kirjoitella aamupäivisin..

Lytte ja Krisse: kumpi teistä olikaan Lahdesta? (laiska ei nyt jaksa katella tuolta esittelypinosta)

Odotin kanssa tuota Lyten kuulumisia. Itelläni meinaan oli vähän samanlainen juttu, vuotoa nyt ei ehk vaa niin paljon eli:

Sunnuntaina huomasin sellaista rusehtavaa vuotoa ja soitin sitten siinä hätääntyneenä polille et mitäs nyt ja ne sit oli siin vaa että eipä mitään hätää et soita uudestaa jos vuoto lisääntyy ja muuttuu punasemmaks. No ma se oli lisääntynyt ja muuttunut punasemmaks, joten soitin taas äippäpolille, no ei ne vieläkään ollut kauheen huolissaan, mut sano sitten et no soita vaik neuvolaa. Soitin ti neuvolaa et ois tarkistanut kohdunsuun tilanteen, siel ei ollut yhtää vapaata aikaa ja ne käski soittaa terveyskeskukseen ja varata aikaa ja jos sinne ei sais aikaa niin sitten illalla päivystykseen.

Terveyskeksuksesta ei vastattu, varattua vaa löi, joten lähin sitten illalls päivystykseen jonottamaan, 2tuntia olin siel. No se siinä sitten tutki ja laitto lähetteen äitiyspolille. Vauva oli kuulemma aika alhaalla. Lähin sitten sieltä suoraa polille, jossa se kätilö oli vähän sen oloi et no jaa pitäs vai tutkia... (ärsyttävää) No alko ottamaan siinä sitten sydänkäyrää, otti 20min sitä ja alko sit kysylee et tunneks mä noita supistuksia et kun tulee tasasesti 2min välein aika mojovia supistuksia (siinä vaihees olin ihan et apua, ei kai tää viel synny) No ei ne musta mitään uutta ollut et sellaista tavallista mahankovettumista, mikä ei missää ees tunnu. et totahan ny tulee joka päivä tai koko ajan. No se pyys sitten lääkärin sinne joka teki sitten sisätutkimuksen ja ultras ja kaikki oli ihan hyvin loppujen lopuks. Kohdunsuu oli pehmentynyt kyllä mut kiinni kuitenkin.Et ei sille verenvuodollekaan mitään vastausta oikein löytynyt. Anto ne sitten reseptin jotain geeliä emättimeen et jos joku tulehdus onkin. Sitä nyt sitten viikon ajan laitan.

Että tämmöistä näin lyhyesti.. Kai se on vaa uskottava että pitäs alkaa ottamaan rauhallisemmin.. Noi supistukset mua kyl jäivät nyt mietityttämää et jos ne kerran olivat aika kovia ni mistä mä sellasista sit tiiän ku synnyttämään pitäs lähteä. Mulle se lapsivesi siis sinoa merkki vai?

S@n ja rv 33 tasan.

Vierailija
37/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan käytyä, vaikka arvasin että mua käy kyllä tympäseen taas se touhu. Ihan sama mitä niille sanoo, se on aina sama laulu tarkkaile oloa... Vaikka sanois että oho, nyt meni vedet, niin sieltä tulis " meet nyt kotiin ja tarkkailet tilannetta"

Ei mulla oikeesti mitään isompaa hätää ollut, mutta mua vaan tympii tuo asennoituminen. Höh :)

Vauvan asento selvisi elikäs jotenkin pää alaspäin se tuolla tuntuisi olevan. Ja tuo iiiiso möykky tuossa mun oikean kykiluun alla on siis takapuoli. Hyvä homma siis, nappula on oivaltanut miten päin ollaan oikein päin.

Sf-mitta oli kasvanut vaan 1cm, joten maha alkaa tasoittua keskikäyrälle, jee!! Kai se vois toisaalta meinata että vauvakin olis hiukan laskeutunut, mutta en usko kun tosiaan niin tuossa kylkiluun alla tuntuu. Tai sitten tulee pitkä poika (isänsä onkin miltei 2m) -jää nähtäväksi.

Mä en kyllä huomannut esikoisenkaan kanssa tuota vatsan laskeutumista, vaikka tyttö kuulemma oli lähtökuopissa viikolta 36 saakka. Musta tuntui että se pötsi oli aina vaan samanlainen :)

Mariadee: Me varattiin kahden viikon matka, ei nuin kauas näin köyhä viitti viikoksi mennä :) Phuketiin Karon Beachille :)) FM:n matkat tuli tänään myyntiin aamulla ja sieltä olin valinnut sopivan hotellin.

Vaunuista on ollut puhetta ja meille ei ole vielä ees hankittu. Tytön yhdistelmät olen jo ehtinyt myymään, kun aateltiin että lapsilla olis enemmän ikäeroo, vaan toisin kävi :)

Olen katsellut kyllä himoiten Emmaljungan Duo Edgejä, sport-rungolla. Toinen vaihtoehto olis teutonia Mistral tai Prestige. Muutaman viikon sisällä ollaan päätös tekemässä.

Sairaalakassin on myös moni pakannut. Mä en todellakaan aio pakata valmiiksi! Mä oon niin taikauskoinen, että odotan käynnistystä vielä viikolla 43+0 jos kassin erehdyn valmiiksi laittamaan. Sitäpaitsi mä käytän mun meikkejä ja hygieniatuotteita, ei niitä voi kassiin laittaa :)

Pakkaan siis vasta kun oikeesti joudutaan lähtemään, en usko että tulee ollenkaan niin nopiaa lähtöä, ettei sitä ehtisi tehdä.

Jaa niin siittä puhelimen käytöstä sairaalassa... NKL:n systeemeitä en tunne, mutta kaksi vuotta sitten kättärillä ei saanut käyttää kuin ulkona. Krisse kun sitä kättäriä kyseli. Ja oli siellä mun mielestä edelleen ne kieltotaulut kun viime viikolla käytiin. Harmillista :/

s@n: Krisse on vantaalainen, eli olisko Lytte sitten Lahdesta, en oo kyl ihan varma...

Nyt meen parvekkeelle istumaan ja lukemaan uusinta 7päivää, on taas juoruja niin mahdottomasti :)

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Helmis ja Onsku 31+6

Vierailija
38/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin aamulla lakanat. Huhhuh. Parisänky plus neljä lasten sänkyä eli hirveä kasa lakanapyykkiä tuli taas. Melkein kaikki pesty ja kuivattu rummussa jo. Vielä pitäis viikata kaappiin, mutta se vaihe saa odottaa viikonloppua, kun mieheni tulee kotiin.

aamulla oli taas opiskelija kolmen tunnin ajan lasten kanssa. Hän tekee kysymättä kaikenlaista hommia. Että olen tyytyväinen. Hintakaan ei ole kamala, 3e per tunti ja linjamaksu.

Itsekseni hihittelin kauppamatkalla kun tulin sanoneeksi opiskelijalle, että kipaisen vielä nopeasti kaupassa. Olisi pitänyt sanoa, että lyllerrän tässä hissunkissun vielä kauppaan =). Alapään vihlaisut tehokkaasti hidastavat matkaa. Supistelutkin hidastavat, vaikka periaatteessa pystyy painamaan vaan eteenpäin, vaikka puristaakin mahaa.

Mun pitäis vielä tänään käsitellä sohva hoitoaineella. Tai siis asetin itselleni sellaisen tavoitteen. Saa nähdä, jaksanko kun viime yökin meni pyllylleen. Närästi kamalasti ja supisteli.

Ostin lapsille serpentiinejä ja ilmapalloja.Lapset varmaan käy tivolissa vappuna. Itse en välttämättä jaksa lähteä viemään.

Nännipihan leviämistä mullakin. Harmittaa kun joka raskaudessa on ruskea alue levinnyt . Nyt nää on öh, ei niin kauniit. Ja näkisittepä mun nännit =). Varmaan kolmen sentin lirpakkeet. Neljä muksua on niistä maitoa imeneet.

Hooämmässä on siis toppimallisia imetyspaitoja? Sellaisen kyllä aion ostaa.

Enpä tietenkään muista kysymyksiänne. Käynpä lukaisemassa uusiks.

Magdalena 34+1

Vierailija
39/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihka uusi täällä ja ajattelin loman kunniaksi ilmoittautua.. Tarkoitus on ollut jo kauan, mutta olen nippanappa kerennyt päivittäin pinot käydä lukemassa.

Jäin just lomalle ja nyt kai kerkiää kirjoittelemaankin..

Jos jotain taustatietoa:

Viikkoja olis nyt 32, La 22.6. ja toinen lapsonen tulossa. Asustelemme Tampereella ja synnäri on TAYS.. Iät, mies 28, minä 26 ja poika 8.

Aloitin siis loman.. Tuntuu hassulta olla vaan kotona. Koko ajan pitäis tehdä jotain, eikä toi siivoominenkaan jaksa koko aikaa kiinnostaa. Onneks on tää kone, tulisin varmaan hulluks ilman teitä!!

Olette oleet melkoinen valo ja voima koko raskauden ajan!!! Edellisestäkin on jo niin kauan, että on ollut kannustavaa lukea muidenkin hormoonihirviö-päivistä ja muista raskausjutuista.

Olen kaikille sanonutkin, että tämä raskaus on ollut varmasti paljon rankempaa miehelle, kuin edellinen. Välilllä sitä vaan on niin outo.. Ensin sanon jotain ja hetken päästä herää, että sanoinko ihan ite noin.. Onneks alkaa oleen ne ohi ja vatsan kasvattaminen sekä lepääminen on nyt tärkeintä. Voin kertoa, että melkoinen möykky olenkin, heh!

Onko joku muu kuullut sellaisen jutun, että raskaana oleva nainen hehkuu sekä on energisempi, kuin normaalisti, viikoilta 26 lähtien. En tiedä vaikuttaako toi Tampere ja hämäläisyys, mutta ei mulla ole vielä havaittavissa mitään energiapiikkejä..

Poika tuli koulusta, joten nyt on mentävä välipalalle ja kuulumisille..

Aurinkoista päivää kaikille!!

T. MariAnn80 rv32

Vierailija
40/50 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa bussilla keskustassa, kun oli se bailatino-tunti ja oma autoni on seisonta vakuutuksessa... Ihan kauheita nykyään muuten maksaa noi bussimatkatkin! :o No kohtahan sitä pääsee ilmatteeks, jos reissaa vaunujen kanssa :D

Miona: Varmaan oot jo sairaalassa ja toivottavasti kaikki on hyvin. Luin äsken juttus uudestaan ja jos todella proteiinit on kahdella plussalla ja verenpaineetkin selvästi koholla (sun lähtöpaineisiin verrattuna) niin sun pitäs todellakin olla jo äitipolilla! ...ja kaiken kukkuraksi tuo outo olo päälle ja turvotukset yms. En nyt halua pelotella, mutta raskausmyrkytys ei ole mikään pikkujuttu. Outoa, että terkka lähetti sut vain kotiin. Lepäily tarkoittaa (raskausmyrkytyksessä) sitä ettei todellakaan rasita itseensä. Kirkkaat valot ja äänet voi pahentaa oireita... ja verenpaineiden takia hermostua ei sais, eli jos kotona lepääminen (esim. vilkkaitten lasten takia on mahdotonta) on sairaala huomattavasti parempi paikka.

Lilli: Oiskohan sulla vauva laskeutunut äkisti paljon alemmas, kun tuli toi outo kipu alapäähän ja supistusta? Kyllä siihenkin olotilaan näköjään tottuu... vaikka alkuun tuntuu tosi epämiellyttävältä kun vauva liikuttaa päätään haaravälissä ja välillä osuu kipeeseen paikkaan:)

Nyt pitäs kyllä siivota ja järjestellä toi mun vaatekaappi siellä kun on nykyään paljon sellaisia vaatteita, jotka ei todellakaan mahdu mulle edes synnytyksen jälkeenkään.

Omanapa: Vauvilla oli yöllä hirmuinen hikka... voi ressua. Tänään se joutu sitten pyörimään äipän bailatinotunnilla ja pisti sitten tunnin jälkeen bussissa oikean oman jumpan menemään :) Ihania todellakin noi vauvin liikkeet... ja kyllä tulee masua ikävä... toisaalta ei malttas odottaa että näkis sen pikku veijarin :)

Ninni rv 31+1