Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein itse kermaperunoita. Aivan liian työlästä.

Vierailija
15.06.2018 |

Ensimmäistä kertaa elämässäni tein valkosipulikermaperunoita itse. Se kuoriminen ja viipalointi.. Huh huh.. No viipalointi oli aika nopsaa kun mulla on tuollanen kone jolla nopeasti saa viipaleita tehtyä mutta kuoriminen se vasta työlästä onkin.. Ja aika paljon sai kuoria pottuja että sai tarpeeksi kermaperunoita tehtyä.. T

aloudessa vain minä ja mies mutta mietin että jos ois lapsia niin vielä enempi ois pitäny tehdä.. Ihan hullun hommaa.. Hyviä ovat mutta helpommalla pääsee kun ostaa valmiina..

Kuka tuollasia jaksaa tehdä aina itse?? Olen koittanut myös lisätä kasviksia ruokavalioon mutta se niidenkin silppuaminen, viipaloinnit ja kuutioinnit.. V*ttu parempi kun jättää vaan pois.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa laatikkoruokiin jättikokoisia Rosamunda-perunoita niin ei ole paljoa kuorimista.

Ostakaa? Ette kai te uusavuttomat laiskurit osta perunoita?

No miten ne ne perunat sitten saa? Itse kasvattamalla?

Itse kasvattamalla tietysti. Ei se nyt niin vaikeaa ole.

Vierailija
42/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jaksaisin tehdä itse, mutta kun ne kaupan tuotteet vaan maistuu aina paremmmilta. Niin kuin jouluna laatikotkin. Vaivaan nähden ero maussa on joko olematon tai sitten oma tekemä häviää.

Perunoita en itsekään enää kuori keittoihin ym., teen aina "maalais" - versioita.

Ärsyttää vaan aina, kun tuntuu, että muut tekevät itse alusta asti kaiken. Kuitenkin kauppojen valikoimat kertovat ihan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä jaksaisin tehdä itse, mutta kun ne kaupan tuotteet vaan maistuu aina paremmmilta. Niin kuin jouluna laatikotkin. Vaivaan nähden ero maussa on joko olematon tai sitten oma tekemä häviää.

Perunoita en itsekään enää kuori keittoihin ym., teen aina "maalais" - versioita.

Ärsyttää vaan aina, kun tuntuu, että muut tekevät itse alusta asti kaiken. Kuitenkin kauppojen valikoimat kertovat ihan muuta.

Minä teen itse alusta asti kaiken, ja tähänkin pätee hyvin sanonta, että "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty". Kun on jo vuosikymmeniä ruokaa tehnyt, niin perunoiden kuoriminen ei edes herätä ajatusta, että olisi työlästä. Itse tehty ruoka on aina kaupan einesruokia parempaa, koska itse voi maustaa mieleisekseen, ja voi käyttää parhaan laatuisia raaka-aineita. Voisipa melkein sanoa, että ruoka on niin hyvää kuin ovat raaka-aineet ja muuta tarvikkeet. Yksi esimerkki, eli jos käyttää itse tehdyssä pizzassa vaikka kinkkua, niin kannatta ostaa parasta kinkkua mitä rahalla saa, ja sellaista, joka käy pizzaan. Samoin juusto, ja tomaattikastike kannattaa sekin tehdä itse. Sen voi tehdä vaikka tuoreista tomaateista edellyttäen, että ovat kypsiä tomaatteja. Jos käyttää lihaa, niin ne kannattaa ehdottomasti maustaa ja marinoida itse, jos esim. grillaa lihaa.

Vierailija
44/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen itse alusta asti kaiken, ja tähänkin pätee hyvin sanonta, että "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty". Kun on jo vuosikymmeniä ruokaa tehnyt, niin perunoiden kuoriminen ei edes herätä ajatusta, että olisi työlästä. Itse tehty ruoka on aina kaupan einesruokia parempaa, koska itse voi maustaa mieleisekseen, ja voi käyttää parhaan laatuisia raaka-aineita. Voisipa melkein sanoa, että ruoka on niin hyvää kuin ovat raaka-aineet ja muuta tarvikkeet. Yksi esimerkki, eli jos käyttää itse tehdyssä pizzassa vaikka kinkkua, niin kannatta ostaa parasta kinkkua mitä rahalla saa, ja sellaista, joka käy pizzaan. Samoin juusto, ja tomaattikastike kannattaa sekin tehdä itse. Sen voi tehdä vaikka tuoreista tomaateista edellyttäen, että ovat kypsiä tomaatteja. Jos käyttää lihaa, niin ne kannattaa ehdottomasti maustaa ja marinoida itse, jos esim. grillaa lihaa.

Tähän voisi vertauksen vuoksi ottaa vaikka vaatteet. Ennenhän nekin tehtiin itse. Miten nyt? Varmasti ne, jotka osaa ja haluaa, edelleen tekevät itse. Neuleita ym. Takuulla tulee parempaa kuin kaupassa.

Itse en osaa maustaa ruokaa mieleiseksi, eikä hirveästi ole haluja kokeillen oppiakaan. Arkiruuan teko onnistuu kyllä enkä häpeä käyttää kaupan eineksiä, palvelutiskin tuotteita tai muuta ruokailun helpottamiseksi tehtyä. Ihan vapaasti tehkää te kaikki itse, jos aika riittää ja makunystyrät niin vaativat. Minä teen jotain muuta.

Vierailija
45/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla kermaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän