Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein itse kermaperunoita. Aivan liian työlästä.

Vierailija
15.06.2018 |

Ensimmäistä kertaa elämässäni tein valkosipulikermaperunoita itse. Se kuoriminen ja viipalointi.. Huh huh.. No viipalointi oli aika nopsaa kun mulla on tuollanen kone jolla nopeasti saa viipaleita tehtyä mutta kuoriminen se vasta työlästä onkin.. Ja aika paljon sai kuoria pottuja että sai tarpeeksi kermaperunoita tehtyä.. T

aloudessa vain minä ja mies mutta mietin että jos ois lapsia niin vielä enempi ois pitäny tehdä.. Ihan hullun hommaa.. Hyviä ovat mutta helpommalla pääsee kun ostaa valmiina..

Kuka tuollasia jaksaa tehdä aina itse?? Olen koittanut myös lisätä kasviksia ruokavalioon mutta se niidenkin silppuaminen, viipaloinnit ja kuutioinnit.. V*ttu parempi kun jättää vaan pois.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon niitä perunoita kuorit? Tai miten voi olla hankalaa pilkkoa miutamaa kasvista.

Sulla on huonot välineet?

Vierailija
2/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan tehdä, kun on niin hyvää. Noin kerran kuussa teen. Se on 2 kg perunamäärän kuoriminen ja viipalointi. Hakkaa pakasteet täysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa elämässäni tein valkosipulikermaperunoita itse. Se kuoriminen ja viipalointi.. Huh huh.. No viipalointi oli aika nopsaa kun mulla on tuollanen kone jolla nopeasti saa viipaleita tehtyä mutta kuoriminen se vasta työlästä onkin.. Ja aika paljon sai kuoria pottuja että sai tarpeeksi kermaperunoita tehtyä.. T

aloudessa vain minä ja mies mutta mietin että jos ois lapsia niin vielä enempi ois pitäny tehdä.. Ihan hullun hommaa.. Hyviä ovat mutta helpommalla pääsee kun ostaa valmiina..

Kuka tuollasia jaksaa tehdä aina itse?? Olen koittanut myös lisätä kasviksia ruokavalioon mutta se niidenkin silppuaminen, viipaloinnit ja kuutioinnit.. V*ttu parempi kun jättää vaan pois.

Pakastekasvikset?

Vierailija
4/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan syö pakasteperunoita. Ne on niin pahan makuisia. En kyllä syö valkosipuli tai muitakaan kermaperunoita. Tai kiusauksia. Mutta esim perunamoussaka on ihanaa.

Ei ole mikään vaiva kuoria kiloa perunoita. Isot perunat ja tupperin kuorija, ei sellainen sivussa oleva terä vaan vaakasuorana

Ja terävä veitsi pilkkomiseen. Ei ole vaikeaa. Eikä kahdelle ruuan laitto voi olla työlästä

Vierailija
5/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvitse kuoria! Tai jos kuorii, niin tee viillot ja esineitä, kuoret lähtee itsestään ja valmistuu uunissa nopeammin.

Vierailija
6/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan tehdä, kun on niin hyvää. Noin kerran kuussa teen. Se on 2 kg perunamäärän kuoriminen ja viipalointi. Hakkaa pakasteet täysillä.

Näin on. Mutta 2kg perunoita riittää 10 annokseen

Vierailija
7/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengittämisessä sitä vasta paljon vaivaa onkin. Ihan aamusta iltaan saa olla raatamassa.

Vierailija
8/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tarvitse kuoria! Tai jos kuorii, niin tee viillot ja esineitä, kuoret lähtee itsestään ja valmistuu uunissa nopeammin.

Esikeitä*

Vierailija
9/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle riittää kenelle ei. Jos suurin osa syöjistä on miehiä; niin loppuu kyllä kesken.

Muistattehan käyttää kuohukermaa. Ainoa oikea!

Ja todella reiluati valkosipulia.

Vierailija
10/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mammat taas niin yli ihmisiä kun mikään ei teille ole ikinä raskasta eikä työlästä. 

Vierailija
11/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä aloitus vitsi vai koitko ap oikeasti muutaman perunan kuorimisen työläänä? Miten noin niin kuin muuten teet ruokaa? Eihän niitä perunoita montaa tarvitse kuoria ja jos on hyvä kuorimaveitsi niin ei siinä paria minuuttia enempää pitäisi mennä. Teen kiusauksetkin aina itse, on niin paljon parempaa kuin valmisperunapakasteet.

Vierailija
12/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on mammat taas niin yli ihmisiä kun mikään ei teille ole ikinä raskasta eikä työlästä. 

Ei se nyt ihan oikeasti ole raskas työ kuoria pari perunaa...

Vierailija
13/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannesten kuorimisen ja pilkkomisen olen ratkaissut pakasteesta saatavilla tuotteilla. Meillä syötäis huomattavan paljon vähemmän vihanneksia muuten. Pakasteperunasta en tiedä, en söisi, en kyllä syö perunaa juuri muutenkaan.

Vierailija
14/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parista perunasta ei tule kuin itku. Kun teet valkosipuliperunoita tee reilu annos!! Aivan mahtava maku seuraavana päivänä.

Käytä

Kuohukermaa, mustapippuria ja paljon valkosipulia sekä reilusti suolaa. Kerma imaisee suolanmakua joten sitä saa olla reilusti.

Ja nälkäselle ei sovi, koska haudutus on tunteja!!

Vierailija
15/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:::D miten tuollaiset ihmiset pärjää muuten elämässä jos ei jaksa kahdelle ihmiselle tehdä kermaperunoita ilman kauheaa valitusta?

Vierailija
16/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen harvoin kermaperunoita, mutta yleensä käytän pakasteesta, mutta tuunaan sitä itse, esim. lisäämällä kermaa, valkosipulia ja mausteita. Hyvää tulee.

Vierailija
17/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän, että moni kavahtaa suolanmäärää ja kuohukermaa, mutta suosittelen kokeilemaan edellisellä ohjeella, niin huomaatte valtavan eron!

Vierailija
18/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovimpa kauaa et kermaperunoita syö jos pari perunaa meinaat kuoria. Ei se pari perunaa olekaan työlästä, mutta niitä perunoita kyllä saa tehdä enemmän kuin sen pari.

Vierailija
19/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:::D miten tuollaiset ihmiset pärjää muuten elämässä jos ei jaksa kahdelle ihmiselle tehdä kermaperunoita ilman kauheaa valitusta?

Miten se elämässä pärjääminen liittyy kermaperunoihin? Jos kokee jonkun asian raskaaksi, niin heti pitää tulla haukkumaan että miten tuollanen oikein pärjää elämässä jos perunoiden kuoriminen on niin työlästä? V*ttu painu sinäkin s*atanan kitisijä muualle v*ttuilemaan. Kyllä se monille voi olla työlästä jos elämässä on paljon muutakin aktiviteettiä, esim raskas työ, pitkät työajat, harrastukset jne. Mutta sinähän oletkin joku elämäntapatyötön pissis jonka elämän tärkein tehtävä on harrastaa v*ttuilua.

Vierailija
20/45 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovimpa kauaa et kermaperunoita syö jos pari perunaa meinaat kuoria. Ei se pari perunaa olekaan työlästä, mutta niitä perunoita kyllä saa tehdä enemmän kuin sen pari.

Kahdelle hengelle ei montaa tarvi. Kilosta tulee jo 8 hengen annos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän