Tein itse kermaperunoita. Aivan liian työlästä.
Ensimmäistä kertaa elämässäni tein valkosipulikermaperunoita itse. Se kuoriminen ja viipalointi.. Huh huh.. No viipalointi oli aika nopsaa kun mulla on tuollanen kone jolla nopeasti saa viipaleita tehtyä mutta kuoriminen se vasta työlästä onkin.. Ja aika paljon sai kuoria pottuja että sai tarpeeksi kermaperunoita tehtyä.. T
aloudessa vain minä ja mies mutta mietin että jos ois lapsia niin vielä enempi ois pitäny tehdä.. Ihan hullun hommaa.. Hyviä ovat mutta helpommalla pääsee kun ostaa valmiina..
Kuka tuollasia jaksaa tehdä aina itse?? Olen koittanut myös lisätä kasviksia ruokavalioon mutta se niidenkin silppuaminen, viipaloinnit ja kuutioinnit.. V*ttu parempi kun jättää vaan pois.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on mammat taas niin yli ihmisiä kun mikään ei teille ole ikinä raskasta eikä työlästä.
:::D miten tuollaiset ihmiset pärjää muuten elämässä jos ei jaksa kahdelle ihmiselle tehdä kermaperunoita ilman kauheaa valitusta?
Miten se elämässä pärjääminen liittyy kermaperunoihin? Jos kokee jonkun asian raskaaksi, niin heti pitää tulla haukkumaan että miten tuollanen oikein pärjää elämässä jos perunoiden kuoriminen on niin työlästä? V*ttu painu sinäkin s*atanan kitisijä muualle v*ttuilemaan. Kyllä se monille voi olla työlästä jos elämässä on paljon muutakin aktiviteettiä, esim raskas työ, pitkät työajat, harrastukset jne. Mutta sinähän oletkin joku elämäntapatyötön pissis jonka elämän tärkein tehtävä on harrastaa v*ttuilua.
En ole edellinen. Mutta tämän vastauksen kielenkäyttö kertoo pahoista ongelmista
Nykyisin on perunoissa usein niin ohuet kuoret etten itse vaivaudu niitä edes kuorimaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu tiedän, että moni kavahtaa suolanmäärää ja kuohukermaa, mutta suosittelen kokeilemaan edellisellä ohjeella, niin huomaatte valtavan eron!
Minkä ihmeen eron? Itse maustan vielä juustolla ja hyvillä yrteillä.
Tulee vähän parempaa.
Sinkkumies
Varsinkin tosiaan jos kasvisten ja vihannesten saanti on hankalaa pilkkominen takia kannattaa käyttää pakasteita. Ovat aivan yhtä ravitsevia kuin tuoreet. Peruna nyt onkin melkein pelkkää vettä ja tärkkelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on mammat taas niin yli ihmisiä kun mikään ei teille ole ikinä raskasta eikä työlästä.
:::D miten tuollaiset ihmiset pärjää muuten elämässä jos ei jaksa kahdelle ihmiselle tehdä kermaperunoita ilman kauheaa valitusta?
Miten se elämässä pärjääminen liittyy kermaperunoihin? Jos kokee jonkun asian raskaaksi, niin heti pitää tulla haukkumaan että miten tuollanen oikein pärjää elämässä jos perunoiden kuoriminen on niin työlästä? V*ttu painu sinäkin s*atanan kitisijä muualle v*ttuilemaan. Kyllä se monille voi olla työlästä jos elämässä on paljon muutakin aktiviteettiä, esim raskas työ, pitkät työajat, harrastukset jne. Mutta sinähän oletkin joku elämäntapatyötön pissis jonka elämän tärkein tehtävä on harrastaa v*ttuilua.
En ole edellinen. Mutta tämän vastauksen kielenkäyttö kertoo pahoista ongelmista
Tarkoitatko, että teillä molemmilla on ongelmia?
Sinkkumies
Palstalla on paljon besserwissereitä, jotka puhuvat itse ihan samalla tyylillä, kuin kiroilijatkin, jättäen vain kirosanat pois.
Ei se teistä parempia tee, jos viestin sisältö on ilkeämielinen.
Sinkkumies
Kyllä minä teen useinkin ison laatikon vaikka perunaviipale-jauhelihalaatikkoa. Kaksi ja puolikiloa isoja pottuja ja viipaloin käsin. Ei ole iso homma.
Perunoita ei tarvitse kuoria..
Viipalointiin käy hyvin vaikka juustohöylä..
Viipaloidut perunat voi esikeittää jolloin kypsymisaika uunissa vähenee.
Jos tekee kerralla ison satsin, tyyliin 4kg perunaa, niin paistaa pienemmissä vuo'issa ja pakastaa. Ei tarvii edes joka kk olla kuorimassa, viipaloimassa ja paistamassa....
Siksi en kuori perunoita kuin muusiin :) Kermaperunat onnistuu aivan hyvin pakasteperunoista, tai peräti valmiista kermaperunapakasteesta niin ei tarvitse edes kermaa laittaa itse. Jos jollakin perheessä olisi niin hienostuneet makunystyrät että erottaisi pakasteen tuoreesta, saisi kuoria ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan oikeasti ole raskas työ kuoria pari perunaa...
Kovimpa kauaa et kermaperunoita syö jos pari perunaa meinaat kuoria. Ei se pari perunaa olekaan työlästä, mutta niitä perunoita kyllä saa tehdä enemmän kuin sen pari.
Kahdelle hengelle ei montaa tarvi. Kilosta tulee jo 8 hengen annos
Meidän nelihenkinen perhe syö kerralla kaksi kiloa. Tosin taloudesta löytyy fyysisesti raskasta työtä tekevä mies ja kaksi nälkäistä teinipoikaa.
Minkälaisia vetelyksiä nykynaiset oikeen on?! Perunoita ei jakseta kuoria ja vielä kamalampaa on niiden viipaloiminen. Olkaa onnellisia, että on ruokaa.
Tähän kun vielä lisätään sekin, että lapsia ei jakseta kasvattaa kunnon kansalaisiksi niin ei hyvin mene. Ei voi kunnioittaa.
Kumminkin pitää olla tekoripset ja instapyllistelykuvia jaksetaan suoltaa jatkuvalla syötöllä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia vetelyksiä nykynaiset oikeen on?! Perunoita ei jakseta kuoria ja vielä kamalampaa on niiden viipaloiminen. Olkaa onnellisia, että on ruokaa.
Tähän kun vielä lisätään sekin, että lapsia ei jakseta kasvattaa kunnon kansalaisiksi niin ei hyvin mene. Ei voi kunnioittaa.
Kumminkin pitää olla tekoripset ja instapyllistelykuvia jaksetaan suoltaa jatkuvalla syötöllä.
Mun on kyllä jotenkin vaikea nähdä instassa pyllistelevää kokkaamassa kermaperunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumminkin pitää olla tekoripset ja instapyllistelykuvia jaksetaan suoltaa jatkuvalla syötöllä.Mun on kyllä jotenkin vaikea nähdä instassa pyllistelevää kokkaamassa kermaperunoita.
Näinhän se toki pitää ymmärtääkin. Niin perusjuntti toimii.
Vierailija kirjoitti:
Repesin tälle :D:D
Ostakaa laatikkoruokiin jättikokoisia Rosamunda-perunoita niin ei ole paljoa kuorimista.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa laatikkoruokiin jättikokoisia Rosamunda-perunoita niin ei ole paljoa kuorimista.
Ostakaa? Ette kai te uusavuttomat laiskurit osta perunoita?
Jos kokee, että kermaperunoiden tekeminen on työlästä, niin silloin on varmasti suurin osa ruuanlaitosta työlästä. Minusta kermaperunat ovat pikaruokaa, ja perunat viipaloin aina veitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa? Ette kai te uusavuttomat laiskurit osta perunoita?
No miten ne ne perunat sitten saa? Itse kasvattamalla?
Ostakaa tupperwaren kuorija niin loppuu se kitinä.
Pakastekermaperunoista tulee ihan hyviä. Sekaan vain kermaa, suolaa ja valkosipulia.