Punnitsen itseni joka päivä , miten VOI lihoa 24 tunnissa 700 grammaa?
Melkein kilon?? Ja todellakin merkkaan syömiset sulamoon. En syö kuin yhden lämpimän , vegaaniaterian päivässä. Miten mukamas illalla syödyt marjat ja tai 3 suklaakonvehtia voi yhtäkkiä lihottaa noin paljon.
Koko ajan mietin syömistäni, yritän pitää tiukkana ja merkitsen ylös.
Nyt olen alkanut miettiä, että syönkö jotenkin päivisin liian vähän ja sitten ilta/yö menee jotain napostellessa.Vaikka siis kaapissa ei edes ole mitään mättöä, missään.
Yksi purkillinen kermavaahto-marja-rahkaa, ja nyt pitää miettiä, että miten monta päivää tässä menee ennenkuin saa edes tuon 700 grammaa pois, saatika painoa kunnolla alaspäin.
Tämä menee nyt jo vähän ahdistavaksi. Olen yksin työttömänä kotona ja digivaaka on monta kertaa päivässä käytössä.
Pitäisi varmaan keksiä jotain muuta tekemistä. Mutta silti. Painoindeksi on lievän ylipainon puolella ,eikä näytä millään laskevan!
Kommentit (16)
Todennäköisesti aivosi ovat turvoksissa. Se selittää painonnousun lisäksi sen, että kyselet tyhmiä itsestäänselvyyksiä.
Verenluovutus on myös hyvä keino pienentää painoa.
Kun nukut pitkät yöunet ja heräät stressittömänä ja käyt pöntöllä vääntämässä kilon tortun, niin vaakakin näyttää varmaan ihan kivaa lukua. Sitten syöt päivän aikana, lähes ihan mitä tahansa niin kroppa kyllä kerää nesteitä jne. Kyllä takuulla voi paino heittää kilon, joskus kaksikin pahana turvotuspäivänä.
Ei ole kyse lihomisesta tai laihtumisesta vaan yksinkertaisesta nesteaineenvaiihdunnasta. Laihtumisen huomaa vasta pitkällä tähtäimellä. Nih.
Ei sitä painoa kannata päivätasolla tuijottaa, ennemmin sitten viikko- ja kuukausitason kehitystä. Menkat nostaa painoa omalla kohdalla n. 1kg verran nesteen kertymisen takia.
Ihan normaalia painonvaihtelua. Ihmisen nestemäärät vaihtelevat jopa pari kiloakin.
Kannattaisi punnita vaan kerran viikossa. (Itsekin tosiaan punnitsen joka päivä ja joskus jos on syönyt suolaista niin paino saattaa nousta reippaasti vuorokaudenkin aikana --> suola sitoo nestettä ja ilmenee turvotuksena.)
Mullakin saattaa paino nousta ihan käsittämättömästi vaikka olen edellisenä päivänä syönyt hyvin niukasti, mulla tosin on kilpirauhasen vajaatoiminta mutta kaipa se on jotain turvotusta, en ymmärrä mistä johtuu.
Ei kukaan liho tai laihdu yhdessä yössä yhtään mitään.
Oma vuorokausivaihteluennätykseni on 3,5 kg. Vaikuttaa ihan kaikki, vesi, suola, lämpötila, vaatteet
Punnitse itsesi sen jälkeen kun ensin runkkaat, käyt paskalla, kusella, saunassa ja ilman että syöt tai juot mitään välissä.
Punnitsen myös itseni joka aamu ja ilta. Laitan painot myös omaan vihkooni ylös. Yleensä aamupaino on n. 53,2kg ja iltapaino n. 54kg. Hyvin lähelle menee aina. Ja ei, en ole syömishäiriöinen. Ihan tavallinen perheenäiti, joka syö ihan tavallista ja monipuolista ruokaa. Kuitenkin haluan pitää tarkasti kirjaa, ettei paino pääse nousemaan, ikää kuitenkin jo hieman yli 30 vuotta. Tämä "kirjaaminen" on ehkä suurin "paheeni", joten se suotakoon minulle...
Nestettä. Hei oikeesti? Maalaisjärki sallittu.
Itse käyn joka aamu vaa'alla. Mulla on älyvaaka, joka sitten osaa katsoa pidemmällä tähtäimellä painon muutokset. Paino saattaa meinaan vaihdella hyvinkin paljon riippuen kuukautiskierrosta yms.
Kuinka kauan olet elänyt kituuttamalla? Suosittelisin jotakin muuta keinoa. Itse tällä hetkellä laihtunut ihan normaalipainon sisällä vaikka syön välillä hesessä tai ostan pakastepizzaa ja jäätelöä yms. (en siis päivittäin jos joku nyt luuli) Muuten pyrin syömään mahdollisimman ravinnepitosesti. Liikun myös aina kun jaksan ja harjoitan lihaskuntoa sen mitä jaksan. 15min pituset youtubetreenit ovat koituneet pelastuksekseni, ei ole melkein koskaan tekosyytä olla jaksamatta varttia ja sitten monesti jaksaakin tehdä useamman -> kunto nousee -> jaksat liikkua yhä enemmän. Mutta kroppa kaipaa sitä ravintoakin.
Pätkäpaasto! pidän 12-18h paastoa joka vuorokausi. Tuntuu et silleen saa syödä paremmin ja pysyy mieli tyytyväisenä.
Mulla vaakakin valehtelee, näyttää eri lukemia jopa viiden minuutin välillä. Paljonko sun vaa´an vaihteluväli on?
Energiamäärältään jos haluaa lihoa 700 g niin tarvitsee syödä ylimääräistä ruokaa kymmenen Big Mac hampurilaisen verran.
(509 kcal per burgeri. 7000 kcal per läskikilo)
Käy kakalla niin johan lähtee painoa, jos on kerta niin grammalleen