Tänään on viimeinen työpäiväni tässä yrityksessä. Pomo ei ole noteerannut mitenkään. Pitäisikö sen?
Työkaverit ovat vuorotellen tulleet kiittämään ja harmittelemaan lähtöäni. Olen ollut ilmeisesti pidetympi kuin kuvittelinkaan. Irtisanouduin kaksi viikkoa sitten ja pomo kommentoi irtisanoutumistani lähinnä hölmistyneellä ilmeellä ja tokaisemalla 'aha'.
Tänään on viimeinen työpäiväni. Menen kohta pyyytämään työtodistusta ja luovuttamaan avaimen. Pöytäni olen jo tyhjentänyt. Eikö hyviin tapohin kuuluisi jotenkin hyvästellä tai sanoa, miten olen työstäni suoriutunut? Edes jotain? En todellakaan odota mitään läksiäisiä tai lahjoja, täällä ei ole tapana. Mutta ettei yhtään mitään sano, eikö se ole outoa?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia nelinumeroinen määrä takana lähtiessäni, pomo ei meinannut edes kätellä.
Nyt en ymmärrä, olet yli 1000-vuotias...?
Ehkä sillä oli muumion virka kansallismuseossa? Tilalle tuli tuoreempaa Egyptiläistä.
Mä aikoinaan otin loparit ja läksin vaan ihan samalla tavalla pois kuin normipäivinäkin.
Huikkasin vaan kaikille moi ja menin takaovesta ulos.
Olin ollut n.14 vuotta, ja olin kyllästynyt samaan työhön, työporukoissa ei mitään vikaa.
Minä lopetin edellisessä työpaikassani viime kuussa ja sama juttu. Esimies ei sanaakaan sanonut eikä toivottanut hyvää jatkoa tms. mitä nyt on tapana sanoa. Työtodistusta ei ole edelleenkään näkynyt eikä kuulunut.