Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään on viimeinen työpäiväni tässä yrityksessä. Pomo ei ole noteerannut mitenkään. Pitäisikö sen?

Vierailija
15.06.2018 |

Työkaverit ovat vuorotellen tulleet kiittämään ja harmittelemaan lähtöäni. Olen ollut ilmeisesti pidetympi kuin kuvittelinkaan. Irtisanouduin kaksi viikkoa sitten ja pomo kommentoi irtisanoutumistani lähinnä hölmistyneellä ilmeellä ja tokaisemalla 'aha'.

Tänään on viimeinen työpäiväni. Menen kohta pyyytämään työtodistusta ja luovuttamaan avaimen. Pöytäni olen jo tyhjentänyt. Eikö hyviin tapohin kuuluisi jotenkin hyvästellä tai sanoa, miten olen työstäni suoriutunut? Edes jotain? En todellakaan odota mitään läksiäisiä tai lahjoja, täällä ei ole tapana. Mutta ettei yhtään mitään sano, eikö se ole outoa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävi mulla viimeisenä työpäivänäni aikoinaan. Pomo vielä luikahti salaa töistä pois vaikka yleensä piti tapanaan tulla sanomaan työhön jääville heipat. Tuona päivänä ei sattumalta sanaakaan. No, enpä jäänyt itsekään kaipaamaan. Sama ammattitaidottomuus näkyi kaikessa tekemisessä.

Vierailija
2/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan nuo asiat tapahtuvat samalla kun saat sen todistuksen. Olisi outoa hyvästellä aamulla, jos lähdet töistä klo 16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielähän tuo ehtii.

Vierailija
4/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, pomolla nyt tuppaa olemaan muitakin hommia kuin poislähtevän työntekijän kanssa rupattelu. Saattaa olla jopa hankaluuksissa, kun lähdit just kesälomakauden alussa eikä tilallesi ole saatu ketään ja lomat lähtee pyörimään?

Vierailija
5/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos teillä ei ole tapana mitkään muistamiset niin ehkä pomolle ei tule mieleen, asberger tai muuten vaan epäkohtelias.

Kun itse irtisanouduin 3 kk jälkeen työpaikasta niin pomo vei ruokatunnilla kaikki työntekijät ravintolaan syömään. Olivat hommanneet kortin, kukan ja lahjan. Tuli tosissaan haikea olo lähteä.

Seuraavassa paikassa kun määräaikainen soppari loppui pomo ei kiittänyt tehdystä työstä eikä toivottanut edes hyviä jatkoja...

Eli erilaisia käytäntöjä näyttää olevan.

Vierailija
6/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia nelinumeroinen määrä takana lähtiessäni, pomo ei meinannut edes kätellä. 

Vierailija
7/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan nuo asiat tapahtuvat samalla kun saat sen todistuksen. Olisi outoa hyvästellä aamulla, jos lähdet töistä klo 16.

No nyt ei ole aamu ja olen lähdössä 10 minuutin päästä. Työaika päättyy klo 14.

ap

Vierailija
8/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä, olet yli 1000-vuotias...?

Vierailija
9/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhatvuotinen tarina?

Vierailija
10/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paikkakohtaista. Kun olin amiksen työharjoittelussa vikaa päivää, oli hankittu kakku, sain kukkia ja lahjakortin. Kaikki tulivat halaaman ja yksi jopa itki. Viimeisenä päivä ekassa oikeassa työpaikassa ei toivotettu edes hyvää jatkoa.

Vierailija
11/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä häiritsee se että vietit koko työhistoriasi vauva-palstalla notkumiseen.

Vierailija
12/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, pomolla nyt tuppaa olemaan muitakin hommia kuin poislähtevän työntekijän kanssa rupattelu. Saattaa olla jopa hankaluuksissa, kun lähdit just kesälomakauden alussa eikä tilallesi ole saatu ketään ja lomat lähtee pyörimään?

Tilalleni on jo palkattu toinen henkilö. Eikä pomo ihan hirveän kiireisen oloinen tunnu olevan, kun on tänään kastellut kukkiaan ja nyt kun näen hänet huoneesaan niin juo kahvia ja katsoo ulos ikkunasta. 

ap

Vierailija
13/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako tuhatta vuotta tuli tehtyä hommia? :D Pitää ymmärtää, että ei se Jumala ehdi kaikkia olla kättelemässä. Etenkään, jos lähtee Luciferille hommiin, kun kilpailijalta tuli parempi työtarjous. :P

Vierailija
14/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä häiritsee se että vietit koko työhistoriasi vauva-palstalla notkumiseen.

Mä lähden tästä työpaikasta nimenomaan sen takia, että mulla on aivan liikaa aikaa roikkua Vauva-palstalla. En jaksa tätä peukaloiden pyörittelemistä ja olen sen useasti pomolle sanonutkin. Pomon mielestä pitäisi vain osata ottaa rennommin ja nauttia rauhasta. Olisin paljon mieluummin tehnyt ne mitättömät työni neljässä tunnissa, lähtenyt töistä perheeni ja lasteni luokse neljä tuntia aiemmin.

ap

Vierailija
15/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa. Pomo toi työtodistuksen äsken työpöydälleni ja murahti: "Tossa on toi työtodistus." Lähti pois. Siis pois koko talosta. 

Viisi minuuttia ja pääsen tästä firmasta eroon. Olisi voinut edes kiittää tai sanoa hyvää kesää tai jotain.

ap

Vierailija
16/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm out! Adios! Tähän firmaan en palaa enää ikinä, ei jää ikävä.

KESÄLOMA!

ap

Vierailija
17/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että pomo oli hieman loukkaantunut, kun irtisanouduit. Mököttää.

Vierailija
18/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako tuhatta vuotta tuli tehtyä hommia? :D Pitää ymmärtää, että ei se Jumala ehdi kaikkia olla kättelemässä. Etenkään, jos lähtee Luciferille hommiin, kun kilpailijalta tuli parempi työtarjous. :P

Hitsi, minuakin jäi nyt vaivaamaan, että mitenkä pitkä työputki on ollut, nelinumeroinen??

Vierailija
19/23 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työnantaja otti irtisanoutumiseni henkilökohtaisena loukkauksena, eikä puhunut minulle irtisanoutumisaikana sanaakaan. Vältteli minua koko ajan ja viimeisenä päivänä ojensi työtodistuksen ja sanoi heihei. Muille lähteville oli läksiäisiä, kakkuja, jopa ravintolaillallisia. Minulle ei edes kiitosta.

Olin pidetty työkaveri ja oikeasti tein työni paljon paremmin kuin edeltäjäni ikinä. Työnantaja kuvitteli, että olisin eläkeikään asti siellä töissä ja loukkaantui, kun halusin vaativampiin töihin. 

Vaikka työntekijä olisi kuinka huono tai hyvä tai pidetty tai vihattu, pitäisi AINA silti kiittää työstä ja toivottaa hyvää jatkoa. Joillekin vaan se peruskohteliaisuus ei kuulu repertuaariin.

Vierailija
20/23 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään vika työpäivä. Työkaverit tulivat itkuisina halaamaan ja hyvästelemään pitkin päivää. Esimies läksytti vielä tunti ennen lähtöäni jostain virheestä, joka paljastuikin pian hänen omaksi virheekseensä. Ei tietenkään pyytänyt anteeksi tai pahoitellut.

Kävin 10 minuuttia ennen työajan päättymistä esimieheni huoneessa ja pyysin työtodistusta. Se murahti ja alkoi naputtaa sitä valmiille pohjalle, tulosti ja antoi käteen. Ja antoi vielä ruukkuruusun kiitokseksi työpanoksesta. Tiesi, että kuljen työmatkani pyörällä kesät talvet ja ruukkuruusu oli tosi tosi hankala ensinnäkin sulloa ehjänä jotenkin reppuun ja kuljettaa kotiin. Saipahan esimies vielä kiusattua ihan viimeiseen asti.

Sanomattakin selvää, että vaihdoin työpaikkaa nimenomaan hankalan esimieheni takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi