Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko leuanveto mahdottomuus hieman ylipainoiselle naiselle?

Vierailija
15.06.2018 |

Siltä musta ainakin tuntuu. Ylipainoa n. 8 kg (15 kg pudotuksen jälkeen) ja alakroppa eli etenkin reidet ovat tuhdit. Olenkin siirtynyt salilla treenaamaan nyt etenkin yläkroppapainotteisesti, koska alavartalo saa muissa lajeissa kyytiä. Mutta tuntuu, että en ikinä saa voimatasoa sellaiseksi treenillä, että leuanvetoon kykenisin, jos en pudota vielä painoa ainakin 10-20 kiloa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole mahdotonta, mutta leuanveto on kyllä naisille ihan oletuksena vaikea laji vaikka ei olisikaan ylipainoa. Tyttöystävä harrastaa vaikka mitä liikuntaa, on hoikka ja käy salilla. Tuloksena saa hikiseen ehkä pari epäpuhdasta leukaa sitkumalla. Naisten ylikropan voimatasot on jotain 30-50% miesten vastaavista, alakropassa ero on huomattavasti pienempi. 

Mutta ei muuta ku treeniä vaan. 

Vierailija
2/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kieltämöttä aika vaikeaa. Myös miehille. Ylövartalossa pitää olla jerkkua ettö jaksaa nostaa alakropan ylös. Toki tekniikkakin pitää olla hallussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla voit käyttää kuminauhaa apuna keventämässä kehonpainoa 👍 Niitä kuminauhoja yleensä on eri vahvuisia.

Vierailija
4/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki paino vaikuttaa mutta lihaksistahan se on kiinni. Jos salilla on vastapaino leuanveto laite niin sillähän on hyvä harjoitella. Jos em. laitetta ei ole niin sitten teet käänteisiä leukoja eli hyppäät ylös kädet koukussa ja lasket mahdollisimman hitaasti alas.

Leuanvedossa tarvitsee paitsi käsi myös keskivartalon lihaksia joten niillekin pitää saada voimaa.

Tärkeintä on siis voiman hankkiminen ja se onnistuu kun käyt salilla 3-4 kertaa viikossa käytät niin raskaita pianoja, että sarjat ovat 8-12 max ja kolme kertaa tuo. Viimeisimmät pitäisi mennä todella tiukoille.

Vierailija
5/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa sitkeästi vaan, kyllä se paino sieltä itestään tulee alas ja siinä kohtaa alkaa jo potkua löytyä selkälihaksista. 

Suosittelen treenaamaan kuminauhalla niitä alkuun sekä tekemällä negatiivisia toistoja. Eli menet avustettuna sinne yläasentoon (esim nouset penkin päälle ja siitä) ja laskeudut hitaaaaaasti alas. Ja uudestaan ja uudestaan. 

Tsemppiä!

Vierailija
6/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi! Pitää vaan treenata voimaa käsivarsiin.

Vierailija
7/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuanveto on ensisijaisesti tekniikkalaji.

Vierailija
8/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pystyä vetämään leukaa?

Vierailija
9/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ylipaino välttämättä ratkaise. Itse en ole ylipainoinen, mutta en saa silti vedettyä yhtään leukaa. Minulla on tosi huonot lihasvoimat, tiedän sen.

Vierailija
10/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille. Eipä se auta kuin treenata etenkin liikkeitä, jotka tukee tuohon suoritukseen ja samalla painoa vielä olisi tarkoitus kyllä saada alaspäin hiljalleen. Kuminauha ja muut avustukset varmaankin täytyy koittaa ottaa käyttöön, kun sinne asti päästään.

-ap

Vierailija
11/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastaajille. Eipä se auta kuin treenata etenkin liikkeitä, jotka tukee tuohon suoritukseen ja samalla painoa vielä olisi tarkoitus kyllä saada alaspäin hiljalleen. Kuminauha ja muut avustukset varmaankin täytyy koittaa ottaa käyttöön, kun sinne asti päästään.

-ap

Tuutko sä sitten onnelliseksi kun saat vedettyä esim 5 leukaa?

Vierailija
12/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi pystyä vetämään leukaa?

Ei ole pakko, mutta tässä massassa voisi jo sanoa, että voimataso yläkropassa on hyvällä mallilla siinä kohtaa, kun siihen kykenee.

Ei ole mikään kunnon mitta ja ylävartalon voiman mitta aika pitkälti.

Vierailija
13/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylätajalla on hyvä aloittaa ja pikkuhiljaa lisätä painoa. Ja käsivarsia (kyynärniveltä) ei saa päästää 'takalukkoon' täysin suoraksi ja rennoksi, pieni kulma ja jännitys pitää jättää.

Vierailija
14/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Itse asiassa kyllä. Koska olisin hemmetin vahva siinä kohtaa. Olen kyllä todella tyytyväinen jokaisesta positiivisesta saavutuksesta ja muutoksesta tähänkin asti, joita painonpunotus ja treeni ovat tuoneet.

-ap

Vierailija
15/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (mies) ylipainoa 30kg ja saan useamman leuan vedettyä.

Vierailija
16/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Itse asiassa kyllä. Koska olisin hemmetin vahva siinä kohtaa. Olen kyllä todella tyytyväinen jokaisesta positiivisesta saavutuksesta ja muutoksesta tähänkin asti, joita painonpunotus ja treeni ovat tuoneet.

-ap

OK. Kun mä en ihan ymmärtänyt =) 

Mä olen vahva mutta leukaa en pysty vetämään , en vaikka kuinka harjoittelisin.

Vierailija
17/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

OK. Kun mä en ihan ymmärtänyt =) 

Mä olen vahva mutta leukaa en pysty vetämään , en vaikka kuinka harjoittelisin.

Juu eihän se nyt tietenkään tarkoita, että ei voisi olla vahva ilmankin. Ei mun maailma siihen kaadu, jos en lopultakaan vaikuta leuanvetoon kykenevän yrityksestä huolimatta. Voiman lisäksi tekniikka täytyy olla hallussa ja itselläkin on rajoitteita, kuten aiemmin loukattu olkapää.

-ap

Vierailija
18/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä peba tolla "Fat Girlillä".

Vierailija
19/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan hyvä mutta leuat ovat pääsääntöisesti selkäliike. Toki kädet auttaa ja jos ne hapottaa heti niin eipä siitä vetämisestä mitään tule...

Muutenkin liike on aika tekninen. Yläselän lihakset on todella vaikea aktivoida ja vaatii treeniä että alkavat pikkuhiljaa oppimaan liikkeen. Tämän positiivisena puolena on se, että kehitys on aika huimaa. 

Vierailija
20/30 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leuanveto on ensisijaisesti tekniikkalaji.

Näh voima laji. Haluatko olla vahva leuanvedoissa? Maastaveto, raskaat soudut ja isot painot hauiskäännöissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi