Kela vältellyt kysymystä jo yli viikon, kehen yhteyttä?
Niin, olen yrittänyt tiedustella Kelalta erästä asiaa jo yli viikon ajan, sitä ennen mieheni yritti saada asiasta selkoa. Mieheni kyseli asiasta kolmisen kertaa, sitten minä yritin. Laitoin asiasta viestiä viisi kertaa erikseen, tänään laitoin kuudennen viestin. Olen yrittänyt soittaa, mutta ei ole varaa roikkua jonottamassa linjalla niin pitkiä aikoja.
Kehen tässä voisi ottaa yhteyttä? Jos Kelaan yrittää johonkin valittaa, niin minne? En haluaisi Kelaan yrittää valittaa, koska sieltä tulee vain se sama litania oppikirjasta, että olemme pahoillamme, meillä on ruuhkaa tai milloin mikäkin syy.
Ainakin kun toimeentulotuki siirtyi Kelalle ja tuet myöhästyivät, silloin pystyi jollekin virkamiehelle valittamaan, mutten muista kenelle. Hän ei varmaan hyödytä tässä asiassa?
En käsitä, miksi Kela välttelee tätä kysymystä, ei ole mikään kamala asia, vaan heille hyvä asia.
Kommentit (49)
Kyllä sinun nyt vaan kannattaa soittaa.
Olen jättänyt soittopyynnön maanantaina. Olen myös yrittänyt useamman kerran soittaa, mutta jonotusaika (15min kohdalla olen luovuttanut) on aivan liian kallista minulle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Käsittelyajoista koskaan kuullut?
No tätä asiaa on "käsitelty" yli kaksi viikkoa arkipäivissä, heillä se käsittelyaika joka tapauksessa on 7 arkipäivää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkaan.
Kai tiedät, että monet töissä käyvät ihmiset saavat tukia Kelalta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt soittopyynnön maanantaina. Olen myös yrittänyt useamman kerran soittaa, mutta jonotusaika (15min kohdalla olen luovuttanut) on aivan liian kallista minulle.
ap
Eikös siitä soitosta mene ihan normaalit puhelumaksut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eikös siitä soitosta mene ihan normaalit puhelumaksut?
Menee minun tietääkseni, mutta ei minulla silti ole varaa jonottaa ties kuinka kauan. Olen nyt pari kertaa soittanut ja ensimmäisellä kerralla jonotin hiukan reilun puolen tuntia, toisella tuon 15min.
Ap
Yritän kysyä, että keneen voin ottaa yhteyttä tästä asiasta? Kelalle jos laittaa hallintoon tai jonnekin viestiä, tulee se sama litania, joka ei auta mitään.
Kaikkeen tuntuu olevan aina omat tahonsa, eiköhän tähänkin ole, en vain tiedä mikä.
Ap
”Onko meidän pakko vastaanottaa teiltä rahaa jos me ei haluta?”
Olen hyvä googlaamaan. Kerro kysymys niin vastaan
Vierailija kirjoitti:
Yritän kysyä, että keneen voin ottaa yhteyttä tästä asiasta? Kelalle jos laittaa hallintoon tai jonnekin viestiä, tulee se sama litania, joka ei auta mitään.
Kaikkeen tuntuu olevan aina omat tahonsa, eiköhän tähänkin ole, en vain tiedä mikä.
Ap
Ei vaan mitä halusit kysyä kelalta. Kai on tärkeämpää saada vastaus kuin tehdä valitus?
Minullakin olisi kysyttävää kelan virkailijalta, mutta en itsekkään raaski soitella sinne, koska se maksaa, eikä kuulu älypuhelimeni kuukausipakettihinnoitteluun mukaan, kuten kaikki tavispuhelut.
Olen tässä vartoillut jo jonkin tovin oman asian puitteissa, ja mitään ei ole kuulunut kelasta päin.
Ihme touhua, että en ihmettele yhtään, jos ihmiset alkavat väsymään ventailemiseen omia asioitaan käsittelevään kelan toimintaan.
Taitaa Elli Aaltosen johtamassa puljussa olla erittäin pahat ongelmat, ja hommat ruuhkautuneet pahasti. Joku siellä valtion eli meidän kansalaisten verovaroin ylläpitämässä Kansaneläkelaitoksessa mättää!!!!! Ammattitaidotonta sakkiako siellä on pyörittelemässä papereita, vai mikä helkatti siellä oikein jumittaa?????
Eipä kelasta meinaa saada vastauksia mihinkään. Nykyään (tai siis taas) menen toimistoon paikan päälle että saan vastaukset haluamiini asioihin. Toimistossakin saattaa joutua odottelemaan sen pari tuntia, kun työntekijöitä on tasan se 1 luukun takana. Ja varsinkin tämä kesä aika on aivan pyllystä kun toimisto ei ole auki kuin muutaman hassun tunnin päivässä ja siitäkin ajasta suljettu klo 12-13.
Yritän kysyä Kelalta, että eikö eräs tuleva tuki kuuluisi mennä heille, eikä meille, koska he maksoivat sen jo meille. En halua, että kuukausien päästä tuleekin Kelalta kirje liikaa maksetuista tuista, jotka pitäisikin maksaa heille takaisin.
'Ap
Tiedustelin nyt oikeusasiamieheltä, voiko hän auttaa asiassa. En paljon muutakaan löytänyt googlettamalla.
Ap
Lounastauoillahan ja ylipitkillä rupattelukahvitauoillahan ne kelan virkailijat istuskelevat ja selailevat omia nettipuhelimiaan, kun ihmisten asioiden käsittelyt venyvät ja venyvät.
Sillä en vaan voi millään käsittää, mitä epäselkeää ja kuukausitolkulla kestävää funtsattavaa on siinä, että ihminen eli kelan asiakas hakee jotain lakisääteistä korvausta tai eläkettään; ja lomakkeissa on selkeät syyt ja perusteet ko. asioille. Ja kyllä siellä sitä työväkeä on palkattuina tekemään päätöksiä ihan tarpeeksi; ei voi kestää yksinkertaisten hakemusten käsittely kuukausitolkulla. Vai lieneekö tahti tämä: yksi hakemus per päivä, jonka saa yksi virkailija käsiteltyä ja tekemään päätöksen anomuksen vaatimiin korvauksiin? Ei hitto, että on hidas laitos; ja on tietokoneet ja laskimet ja lakikirjan pykäläsivut hetkessä virkailijalla katsottavissa. Kasvottomana virkailijana on helppo nuijia päätöksiä kelassa, mutta jahka vakuutuslääkärillä olisikin mahis tulla oikein paikan päälle katsomaan asiakkaan tilannetta, niin sittenhän näkisi omin silmin, eikä tarvitsisi pähkäillä pelkkien lauseiden varassa, että minkä päätöksen tällekin korvauksen anojalle mätkäisisi.
Kela myös olettaa, että ihmiset voivat nopeuttaa postinsa saamista. Laitoin sinne laskun samana päivänä kun sain sen ja silti sain vasta eräpäivän jälkeen päätöksen. Olin yhteydessä sinnepäin ja he vain sanoivat, että pitää laittaa ajoissa. Miten minä saan sen laskun heille aikaisemmin, kuin saan sen käsiini? Eikä auta e-lasku, kelan tahdilla senkin käsittely on liian hidas, koska eivät laske ensimmäistä arkipäivää käsittelyaikaan, kun sen saavat, vaan vasta sen jälkeisen ja yleensä venyy tuollakin laskutavalla yli 7 arkipäivää.
Laita soittopyyntö