Kela vältellyt kysymystä jo yli viikon, kehen yhteyttä?
Niin, olen yrittänyt tiedustella Kelalta erästä asiaa jo yli viikon ajan, sitä ennen mieheni yritti saada asiasta selkoa. Mieheni kyseli asiasta kolmisen kertaa, sitten minä yritin. Laitoin asiasta viestiä viisi kertaa erikseen, tänään laitoin kuudennen viestin. Olen yrittänyt soittaa, mutta ei ole varaa roikkua jonottamassa linjalla niin pitkiä aikoja.
Kehen tässä voisi ottaa yhteyttä? Jos Kelaan yrittää johonkin valittaa, niin minne? En haluaisi Kelaan yrittää valittaa, koska sieltä tulee vain se sama litania oppikirjasta, että olemme pahoillamme, meillä on ruuhkaa tai milloin mikäkin syy.
Ainakin kun toimeentulotuki siirtyi Kelalle ja tuet myöhästyivät, silloin pystyi jollekin virkamiehelle valittamaan, mutten muista kenelle. Hän ei varmaan hyödytä tässä asiassa?
En käsitä, miksi Kela välttelee tätä kysymystä, ei ole mikään kamala asia, vaan heille hyvä asia.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Yritän kysyä Kelalta, että eikö eräs tuleva tuki kuuluisi mennä heille, eikä meille, koska he maksoivat sen jo meille. En halua, että kuukausien päästä tuleekin Kelalta kirje liikaa maksetuista tuista, jotka pitäisikin maksaa heille takaisin.
'Ap
Mikä tuki? Mikä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Tiedustelin nyt oikeusasiamieheltä, voiko hän auttaa asiassa. En paljon muutakaan löytänyt googlettamalla.
Ap
Miksi? Kysyitkö yhtä epäselvästi kuin täältä? Vääryys on niin suuri että kyllä oikeusasiamiehen pitää auttaa!
Samat fiiilikset, Kelassa tällä hetkellä mättää asiat ja pahasti. Kysymyksiin vastataan joko huolimattomasti tai asiantuntemattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin olisi kysyttävää kelan virkailijalta, mutta en itsekkään raaski soitella sinne, koska se maksaa, eikä kuulu älypuhelimeni kuukausipakettihinnoitteluun mukaan, kuten kaikki tavispuhelut.
Olen tässä vartoillut jo jonkin tovin oman asian puitteissa, ja mitään ei ole kuulunut kelasta päin.
Ihme touhua, että en ihmettele yhtään, jos ihmiset alkavat väsymään ventailemiseen omia asioitaan käsittelevään kelan toimintaan.
Taitaa Elli Aaltosen johtamassa puljussa olla erittäin pahat ongelmat, ja hommat ruuhkautuneet pahasti. Joku siellä valtion eli meidän kansalaisten verovaroin ylläpitämässä Kansaneläkelaitoksessa mättää!!!!! Ammattitaidotonta sakkiako siellä on pyörittelemässä papereita, vai mikä helkatti siellä oikein jumittaa?????
Minusta tuntuu jo siltä, että kelassa vaan Ellin alamaiset haaveilevat virkapäivät pitkät pääpomostaan Ellistä ja hänen hehkeästi maalatuista huulipunahuulistaan sekä ihanista, suurista, sinertävistä silmistään; ja kun on muutenkin Ellin kampaus kuin Marilyn Monroella;HEH
Tottakai kysyin oikeusasiamieheltä yksityiskohtaisemmin kuin täältä, en nyt välttämättä halua kirjoittaa tänne mitä tukea saan jne. Täällä kun ei saa yleensä järkeviä kommentteja jos kertoo yksityiskohtaisesti.
Mutta tällainen tilanne on meillä ollut aiemminkin, mutta silloin Kela ilmoitti itse, että tukeen on kohdistettu perintä, osa tulee heille ja loppu meille. Siksi en lainkaan ymmärrä, miksi nyt pakoilevat tätä.
Tulee väkisinkin mieleen, että ovat tehneet jonkin virheen ja pelkäävät, että huomaamme sen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Samat fiiilikset, Kelassa tällä hetkellä mättää asiat ja pahasti. Kysymyksiin vastataan joko huolimattomasti tai asiantuntemattomasti.
Tai sitten aina se sama loru, joka on varmaan kopioitu suoraan joltain ohjeistus sivulta. Ihan kuin robotilta kysyisi jotakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedustelin nyt oikeusasiamieheltä, voiko hän auttaa asiassa. En paljon muutakaan löytänyt googlettamalla.
Ap
Miksi? Kysyitkö yhtä epäselvästi kuin täältä? Vääryys on niin suuri että kyllä oikeusasiamiehen pitää auttaa!
Eikös se oikeusasiamies ollut, joka sitä ttt jupakkaa setvi Kelan kanssa? Ja löydin googlettamalla tällaisen sivun, että ihan oikeaan paikkaan ap on kirjoittanut
Ellin jakkupuvun hameen helmat hulvahtaa, kun komea vakuutuslääkäri saapuu Kelan pääkonttuurin ulko-oven eteen, ja ottaa kiiltävän Mersun kyytiin Ellin lounaalle ***** Miseliin ravintolaan; siellä sitten pohtivat, kuinka tämä kansa onkaan surkeaa, kun ei "jalka olkapäällä" pystytä töitäkään tekemään, saatika niitä löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kysyin oikeusasiamieheltä yksityiskohtaisemmin kuin täältä, en nyt välttämättä halua kirjoittaa tänne mitä tukea saan jne. Täällä kun ei saa yleensä järkeviä kommentteja jos kertoo yksityiskohtaisesti.
Mutta tällainen tilanne on meillä ollut aiemminkin, mutta silloin Kela ilmoitti itse, että tukeen on kohdistettu perintä, osa tulee heille ja loppu meille. Siksi en lainkaan ymmärrä, miksi nyt pakoilevat tätä.
Tulee väkisinkin mieleen, että ovat tehneet jonkin virheen ja pelkäävät, että huomaamme sen.
Ap
Ei tule mieleen että pakoilevat. Tulee vain mieleen että olet hoitanut adian huonosti. Tee vaikka nyt aluksi niin että asioit kunnoöla joko puhelimitse tai netissä tai paikanpäällä
Sitten sästät ne liikaa maksetut rahat
Ja häpeä tota oikeusasiamiehelle yhteydenottoa
Voi,voi, ja sitten ihmetellään telkkarin a-tolkissa tai motti-ohjelmassa, kuinka tämä kansa tietty osa on niin pirun masentunutta? Juu, kyllä se masentaa työtöntä ramua ja ikääntynyttä, kun hakee samaa duunipaikkaa tuhannen muun nuoremman ja kauniimman sekä vetreämmän kanssa samassa aktivointipiiriin kuuluvan jonoilijan kanssa!
Ja Elli vaan hymyilee punatuilla huulillaan:D;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tule mieleen että pakoilevat. Tulee vain mieleen että olet hoitanut adian huonosti. Tee vaikka nyt aluksi niin että asioit kunnoöla joko puhelimitse tai netissä tai paikanpäällä
Sitten sästät ne liikaa maksetut rahatJa häpeä tota oikeusasiamiehelle yhteydenottoa
No kyllä minulle tulee, kun näin kauan yrittänyt ottaa yhteyttä. Miten olisin hoitanut huonosti? Olen laittanut useamman viestin, tiedustellut asiaa ihan asiallisesti ja yrittänyt soittaa, sekä jättänyt soittopyynnön.
Netissä olenkin asioinut, kun puhelimeen ei vastata. Lähin Kelan toimisto on reilun 30km päässä, etten kyllä ajatellut lähteä ihan vain tämän asian takia sinne.
Ja en kyllä häpeä, että yritän saada asiani hoidettua, kummallinen ajattelutapa sinulla. Pitäisikö heidänkin hävetä, jotka ottivat yhteyttä häneen, kun toimeentulotuet myöhästyivät joillakin viikkoja, jopa kuukauden?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitten sästät ne liikaa maksetut rahatJa häpeä tota oikeusasiamiehelle yhteydenottoa
No kyllä minulle tulee, kun näin kauan yrittänyt ottaa yhteyttä. Miten olisin hoitanut huonosti? Olen laittanut useamman viestin, tiedustellut asiaa ihan asiallisesti ja yrittänyt soittaa, sekä jättänyt soittopyynnön.
Netissä olenkin asioinut, kun puhelimeen ei vastata. Lähin Kelan toimisto on reilun 30km päässä, etten kyllä ajatellut lähteä ihan vain tämän asian takia sinne.
Ja en kyllä häpeä, että yritän saada asiani hoidettua, kummallinen ajattelutapa sinulla. Pitäisikö heidänkin hävetä, jotka ottivat yhteyttä häneen, kun toimeentulotuet myöhästyivät joillakin viikkoja, jopa kuukauden?
Ap
Meinaatko että asiasi hoituu kun olet oikeusasiamiehelle valittanut, että et viitsi ottaa kelaan yhteyttä.
Keskitä mielymmin voimasi vaikka siihen puhelinyhteyteen. Hoida asiasi
Ja siihen saakka säästä raha. Ei kaikkea tatvitse kerralla tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Meinaatko että asiasi hoituu kun olet oikeusasiamiehelle valittanut, että et viitsi ottaa kelaan yhteyttä.
Keskitä mielymmin voimasi vaikka siihen puhelinyhteyteen. Hoida asiasi
Ja siihen saakka säästä raha. Ei kaikkea tatvitse kerralla tuhlata.
Kerro nyt minullekin, miten niin en ole ottanut Kelaan yhteyttä? Olen yrittänyt ja yrittänyt, mutten saa vastausta. Toimistolle menen kun on muutakin asiaa sinne päin ensi viikolla. Jos jonotan puhelimessa sinne Kelaan 15-30min, minusta se on aivan liian pitkä aika, siksi olen jättänyt soittopyynnön. On aivan sama, mihin aikaan päivästä yritän soittaa, kukaan ei vastaa. Mitä tämä sinusta on, jos ei yritys otta yhteyttä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Et sinä ole yrittänyt soittaa, kun olet luovuttanut jo esim. 15 min. jälkeen odottamisen ja lopettanut puhelun. Ajattele, jos olisit yhden kerran jaksanut jonottaa puhelimessa, niin asia olisi jo selvinnyt, mutta olet tuhlannut ainakin kaksi kertaa puhelinlaskua ja jonotusaikaa tähän juttuun, vaikka olisit selvinnyt yhdellä kerralla.
Mulla on vaan prepaid-liittymä ja kyllä mun on myös kulutettava joskus koko saldo (esim. 10e) siihen, että saan vaikkapa nyt Kelan kanssa asiat hoidettua, koska en mä lähde leikkimään joidenkin viestien kanssa. Viime vuoden alussa, kun ne ruuhkat Kelassa oli pahimmillaan, niin taisin kerran jonottaa puhelimessa 45-50 min., mutta se oli pakko, kun asia piti selvittää nopeasti.
Eikä muuten kannata Kelaan soittaa mm. keskipäivän tienoihin, kun just silloin yrittää kaikki muutkin. Parhaiten olen päässyt läpi aikaisin aamulla ja lähellä puhelinajan päättymistä.
Onko kyse siitä, että sinulle on myönnetty perustoimeentulotukea ennakoitavissa olevaa tuloa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Et sinä ole yrittänyt soittaa, kun olet luovuttanut jo esim. 15 min. jälkeen odottamisen ja lopettanut puhelun. Ajattele, jos olisit yhden kerran jaksanut jonottaa puhelimessa, niin asia olisi jo selvinnyt, mutta olet tuhlannut ainakin kaksi kertaa puhelinlaskua ja jonotusaikaa tähän juttuun, vaikka olisit selvinnyt yhdellä kerralla.
Mulla on vaan prepaid-liittymä ja kyllä mun on myös kulutettava joskus koko saldo (esim. 10e) siihen, että saan vaikkapa nyt Kelan kanssa asiat hoidettua, koska en mä lähde leikkimään joidenkin viestien kanssa. Viime vuoden alussa, kun ne ruuhkat Kelassa oli pahimmillaan, niin taisin kerran jonottaa puhelimessa 45-50 min., mutta se oli pakko, kun asia piti selvittää nopeasti.
Eikä muuten kannata Kelaan soittaa mm. keskipäivän tienoihin, kun just silloin yrittää kaikki muutkin. Parhaiten olen päässyt läpi aikaisin aamulla ja lähellä puhelinajan päättymistä.
Huoh. Kaikilla ei ole aikaa jonottaa Kelaan tuntia, ei ole hyväksyttävä aika edes tuollainen. Enkä soita keskellä päivää, vaan aikaisin aamulla, enkä silti saa yli puolessa tunnissa vastausta. En nyt jaksa enää vääntää kanssasi asiasta, jos et ymmärrä että tuo on sitä, että yrittää ottaa yhteyttä, niin sitten et ymmärrä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse siitä, että sinulle on myönnetty perustoimeentulotukea ennakoitavissa olevaa tuloa vastaan?
Aikaisemmin oli tällainen tilanne, jolloin Kela itse ilmoitti takaisinperinnästä. Nyt kuitenkaan ei ollut tällainen tilanne, kun ei tiedetty saadaanko tätä tuloa lainkaan. Nyt se tieto kuitenkin on, Kelalla myös.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin oli tällainen tilanne, jolloin Kela itse ilmoitti takaisinperinnästä. Nyt kuitenkaan ei ollut tällainen tilanne, kun ei tiedetty saadaanko tätä tuloa lainkaan. Nyt se tieto kuitenkin on, Kelalla myös.
Ap
Nyt en ymmärrä. Ei kyseinen tilanne ole takaisinperintä, vaan kuittaus. Takaisinperintätilanne on silloin, kun etuutta on maksettu liikaa, ja se peritään takaisin. Eli onko tilanteesi se, että sinulle on annettu perustoimeentulotuesta päätös, jossa kuittausta toisesta mahdollisesta etuudesta ei ole, ja nyt olet saanut jotain muuta tuloa jota ei ole huomioitu päätöksellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt en ymmärrä. Ei kyseinen tilanne ole takaisinperintä, vaan kuittaus. Takaisinperintätilanne on silloin, kun etuutta on maksettu liikaa, ja se peritään takaisin. Eli onko tilanteesi se, että sinulle on annettu perustoimeentulotuesta päätös, jossa kuittausta toisesta mahdollisesta etuudesta ei ole, ja nyt olet saanut jotain muuta tuloa jota ei ole huomioitu päätöksellä?
No en muista tarkkaa termiä, mutta kuitenkin niin, että heidän aiemmin toimeentulotukena maksamansa osuus meni heille ja loppu tuli meille. Ei ole mainintaa toisesta mahdollisesta etuudesta, vaan pyytävät nimenomaan tarkistamaan oikeuden siihen. Sitä tässä nyt yritän selvittää heidän kanssaan, että eikö tuosta rahasta nyt pitäisi mennä heille heidän osuutensa.
Ap
Ota Kelaan yhteys seuraavan linkin kautta
http://www.kela.fi/asiointi
Mene kohtaan Asiointi / Verkkopalvelu katso kohta Ohjeita verkkoasiointiin. Sieltä löydät kohdan Näin ilmoitat muutoksista. Seuraa ohjeita, ja voit kirjoittaa heille ongelmastasi.
Toivottavasti onnistut saamaan kontaktin näihin piilotteleviin virkamiehiin.