Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti! Koska olet viimeksi ostanut jotain ihan vain itsellesi?

Vierailija
14.06.2018 |

Olenko ainoa joka huomaa käyttävänsä äitiyspikkareita, reikäisiä sellaisia vielä 6kk synnytyksestä. Äitiys housuja kun ovat ainoat ehjät ja rintaliivejä joista tunkee kaarituki pihalle? Tukka roikkuu silmillä.. Silmälasit olen uusinut 3 vuotta sitten.. Mistään ylellisyyksistä puhumattakaan!
Lapsilla on viimeisen päälle vaatteet, kaikki tarvitsivat kesäksi kolmet kengät ja tiehenkin pitää tilata mursketta.. Kaikki menee aina äidin hankintojen edelle.
Onhan muillakin näin?

Kommentit (241)

Vierailija
41/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun lapset on vaatetettu,ei rahaa enää jää itseen juurikaan.Mutta en jaksa oikein ajatella tyylikkyyttä..kaivan ennemmin puutarhassa.Sinne olen kyllä tuhlannut marjapuskien merkeissä: )

Vierailija
42/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen viimeksi. Ostan myös luxuskosmetiikkaa, luxuslaukkuja, miksi pitäisi unohtaa itsensä sen takia että on äiti? Onneksi itse ei tarvitse kulkea reikäisissä alushousuissa. Olisi aika ankeaa.

Tämä. Ihan yhtä hyvältä näytän kuin ennen lapsiakin 😎

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri viikon lomalta, jolla oli kaverini kanssa. Siellä ostin muutaman kirjan ja yhden ihanan mekon itselleni. 

Vierailija
44/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti. Miksi ostelisin vain lapsille? Sehän olisi hemmottelua.

Vierailija
45/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun lapset on vaatetettu,ei rahaa enää jää itseen juurikaan.Mutta en jaksa oikein ajatella tyylikkyyttä..kaivan ennemmin puutarhassa.Sinne olen kyllä tuhlannut marjapuskien merkeissä: )

Niin, kun aina tuntuu että mieluummin laittaa kotiin tai pihaan tai muuhun kuin itseensä.

Se on kuitenkin aika omituista kun on ollut sellainen itseensä tuhlaava..

Vierailija
46/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ostin jätskin ja saunasiiderin ja lapselle jätskin ja saunalimsan. Lapselle ostan tarpeellista ja käytän rahaa häneen järkevästi.

En halua enempää. Enkä ole marttyyri. Nyt minulla on hyvä olla.

Sai ainokaiseni 39'vuotiaana kohtuu hyvätuloisena uranaisena. Peruspukeutuminen jakkupuku, paljon harrastuksia, manikyyri, pedikyyri, kampaaja ja kiire. 40 v. otin lopputilin, perustin yrityksen (nälkärajalla eletään), erosin.

Nykyään pukeudun mihin haluan ja myös ja tuntuu mukavalta. En välitä, miltä näytän. Kulutan rahani mihin haluan. En merkkivaatteisiin tai muuhun shoppailuun. En halua, eikä enää ole pakko. Pääasia, että vihdoin viiskymppisenä voin elää jotakuinkin omaa elämääni omilla ehdoillani.

Se downshiftaus voi olla myös vapaaehtoinen valinta.

Vierailija
47/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri tilasin uusia mekkoja ja alusvaatteita. Ehkä juuri siksi kun eräs puolituttu tuli kaupassa sanomaan, että kuinka noin monen lapsen äiti pystyy panostamaan ulkonäköönsä ja eikö meikkaamiseenkin mene aikaa. Otin äänensävystä johtuen moitteina enkä kehuina ja päätin että minähän panostan entistä enemmän.

Vierailija
48/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan saatu rahatilannetta hiukan paremmaksi. Tänä vuonna olenkin ostanut itselleni monta uutta vaatetta. Lapsillekin ostan vain tarpeeseen, en koska on niin ihana/hieno. Mutta kuulun niihin, jotka alkavat elämään lapsien kautta, sitten sitä huomaa, että olinhan minäkin olemassa.

Vierailija
49/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kerran vuodessa oma äitini antaa vaatekauppaan lahjakortin ja ostan paidan ja housut itselleni. Niillä mennäänkin sitten seuraava vuosi.

Vierailija
50/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa äideistä näköjään kuvittelee, että se on joko tai. Ei sillä äidilläkään ole pakko olla merkkivaatteita kaapit täynnä. Siistit, vartalolle istuvat ja puhtaat vaatteet, sekä kampaajalla mallin/värin ylläpito. Tekee jo paljon. Ja ennenkuin sanotaan siitä kampaajan hintavuudesta, niin opiskelijatyönä saa halvemmalla, ja kouluilla ne tartteekin niitä malleja.

Vierailija
51/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen. En usko, että lapseni hyötyisivät siitä millään tavalla, jos alkaisin marttyyriksi. En tajua mitä järkeä siinä on.

Vierailija
52/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostan itsellekkin aina silloin tällöin jotain. Yleensä olen se joka ei tarvitse kipeimmin uusia kenkiä, kun lapset kasvaa ja tarve uusia vaatekaappiaan on jatkuva, mutta en enää pistä kaikessa itseänikään taka-alalle. Hieman siitä marttyyrin roolista pitää itseään karistella irti aina välillä.

Nii, onkohan sitten niin että muilla on varaa vähän marttyroida, mutta meillä ainakin on niin paljon kohteita mihin laittaa rahaa, ettei pysty hankkimaan itselle mitään ilman oksetuksen tunnetta.

Mitä kaikkea niitä kuluja sitten on?

Peruskulujen jälkeen on remontteja, tiehen pitää olla rahaa, joku reissu kesällä, autot rekaa.. Näitä mitä on varmasti kaikilla.

En voi uskoa että olen ainoa. Kyllä äitiys housut on aika kestohitti kuitenkin naureskelun aiheena.

Joo, no jos pitää tietää kunnostaa, niin ei varmaan sitten ole enää rahaa ehjiin alushousuihin... Haloo! Valoja päälle.

Vierailija
53/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan että mammalomalla on repsahtanut.Kuljen vanhoissa verkkareissa jne.No syyskuussa töihin,joten kaappia on pakko päivittää.Onneksi vanhoja klassikoita löytyy kaapista.

Vierailija
54/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usein miehen maksamia eläneitä itselleni. Ostan uusia kledjuja tai meikkejä.

Vierailija
55/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis elareita

Vierailija
56/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuossa pari päivää sitten ostin ihanan hajuveden ex tempore. Haistelin kaupassa hajuvesiä ja ihastuin siihen. Ei ollut kallis, mutta ei tuota ihan välttämättömäksi hyödykkeeksikään voi laskea.

Vierailija
57/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm puolen vuoden sisään

Kevät takin

Kahdet kesäkengät, löysin vielä uskomattoman laadukkaat kun panostin vähän rahallisesti

Uudet silmälasit

Kosmetiikkaa

Mekkoja ja hameita kesäksi

Hääpuku ja kengät

Kyllä ostan itselleni tarpeeseen. Lapsella on kyllä enemmän, mutta sepä kuluttaakin ahkerammin.

Vierailija
58/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sitä olla äiti ja töissä, joissa joutuu ainakin ajoittain olemaan hyvin tiptop. Itselläni oli viime kuussa töihin liittyvä tilaisuus, jossa mm. puhuin monen sadan ihmisen edessä ja sitten oli iltapukujuhla.

Vierailija
59/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ostelen itselleni ihan samalla lailla kuin ennen. Tosin lapseni on jo 3v ja olen ihan normaalisti työelämässä, missä täytyykin olla siistiä vaatetta päällä. Pikkuvauvavaiheessa kun hengaili lähinnä kotona ja imetti, tuli aika vähän tehtyä hankintoja itselle. Kyllä se siitä kun lapsesi ei enää joka kuukausi tarvitse jotain uutta vaatetta tai härpäkettä!

Vierailija
60/241 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain töitä pystyy tekemään kotonakin, vaikka ois pieniä lapsia. Ne vaan yleensä pitää ideoida ja järjestää itse. Jotain freelancehommia vaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi