Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisitte, jos miesystävänne selittäisi lapsuudessa tapahtuneesta hyväksikäytöstä?

Vierailija
14.06.2018 |

Tilanne suurinpiirtein se (jätän yksityiskohdat pois) että mies oli joukkoraiskattu alle 10-vuotiaana muiden miesten toimesta. En kerro enempää, koska en halua kenenkään tunnistavan, mutta mies itse selitti minulle yksityiskohtaisesti koko tarinan. En tiedä miten reagoisin.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttyisin ja yrittäisin tukea tietysti. Kysyisin puolisolta onko jotain mitä voin tehdä, ja tekisin selväksi että haluan auttaa kaikin tavoin. Lukisin varmaan jotain aiheeseen liittyviä juttuja, netistä varmaan löytyy tästäkin asiasta tietoa, kun on ohjeita miten tukea masentunutta, itsetuhoista, surevaa jne. Itse ei välttämättä tule ajatelleeksi kaikkea, eli mistä voi olla hyötyä ja mistä haittaa.

Haluaisin kysyä häneltä, onko mitään mitä voisin tehdä, mutta pelkään ottaa aihetta uudestaan puheeksi.

Ap

Älä anna tästä asiasta tulla tabua teidän välille. Sano miehelle edes se, että olet valmis kuuntelemaan, jos hän haluaa puhua asiasta lisää. Et tietenkään voi ruveta miehen terapeutiksi, mutta miehelle ei saisi jäädä myöskään sellaista oloa, että oli virhe kertoa sinulle asiasta ja ettet enää tiedä, miten suhtautua mieheen. On meinaan ollut varmasti hänelle aivan h*lvetin vaikeaa ottaa asia kanssasi puheeksi!

Vierailija
22/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä omia lapsia?

Haluatko parisuhteeseen tämän miehen kanssa? Tuollainen trauma vaikuttaa juuri lähimpiin suhteisiin hyvin paljon. Ilman terapiaa vaikea selvitä.

Ei ole lapsia ja me olemme parisuhteessa. Naimisiinmeno tms. ei kuitenkaan ole vielä ollenkaan ajankohtainen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssnot vain miehelle, että jos hän haluaa, niin voi asiasta puhua vielä myöhemminkin, siis jos haluaa/tarvitsee. Muuten sun ei tarvitse siihen tuon enempää puuttua. Ja äläkä nyt ainakaan muutu ns seksin osalta, eli älä lopeta seksiä, koskettelemista tms mitä nyt teettekin normaalisti.

Vierailija
24/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kuitenkin miehelle paljon pahempaa ollut kokea tuo kuin sinun kuulla siitä. Eli siis ei sellainen auta ketään että toinen alkaa itkeä ja parkua ja ei uskalla enää edes koskettaa. Eihän sinun ole pakko osata elää tuon asian kanssa mutta älä tee itsestäsi tilanteen uhria.

Vierailija
25/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukinaiseen voi soittaa myös mies. Samoin Suomen delfinsiin. Kysy niiltä, lue aiheesta.

Hyväksikäytön syyt on aina vain tekijöihin liittyviä, ja uhri on syytön.

Uhri ei ole sama kuin teko.

Voit sanoa hänelle että se ei ollut hänen syytään. Ja että vaikka menneisyydessä on kauheita asioita, ne on menneitä eikä tapahdu enää.

Vierailija
26/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttyisin ja yrittäisin tukea tietysti. Kysyisin puolisolta onko jotain mitä voin tehdä, ja tekisin selväksi että haluan auttaa kaikin tavoin. Lukisin varmaan jotain aiheeseen liittyviä juttuja, netistä varmaan löytyy tästäkin asiasta tietoa, kun on ohjeita miten tukea masentunutta, itsetuhoista, surevaa jne. Itse ei välttämättä tule ajatelleeksi kaikkea, eli mistä voi olla hyötyä ja mistä haittaa.

Näin. Ja haluaisin myös tietää, onko mies saanut käsitellä tuota tapahtumaa psykologin tmv kanssa. Omaa läheistäni on myös köytetty seksuaalisesti hyväksi lapsena ja hänellä ainakin on aina avoimet ovet psykologille tämän takia eli saa mennä juttelemaan ihan milloin tahansa ilman, että tarvitsee jonotella aikaa.

Vierailija
27/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10v:nä joukkoraiskattu??????????

Vierailija
28/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 10v:nä joukkoraiskattu??????????

Kyllä tällaista tapahtuu ihan Suomessa ja suomalaistenkin taholta. Esim isä tai isoveli kavereineen, setä, naapuri jne.

Vierailija
29/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Ja haluaisin myös tietää, onko mies saanut käsitellä tuota tapahtumaa psykologin tmv kanssa. Omaa läheistäni on myös köytetty seksuaalisesti hyväksi lapsena ja hänellä ainakin on aina avoimet ovet psykologille tämän takia eli saa mennä juttelemaan ihan milloin tahansa ilman, että tarvitsee jonotella aikaa.

Ei ainakaan sanonut, että olisi puhunut psykologilla tms., mutta siitä en kysynytkään. Miehestä on aiemmin paljastunut hieman lapsenomaisia puolia (jotka jälkeenpäin ajateltuna voivat johtua tästä), mutta en olisi koskaan arvannut että taustalla olisi tämä.

Ap

Vierailija
30/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko parisuhteeseen tämän miehen kanssa? Tuollainen trauma vaikuttaa juuri lähimpiin suhteisiin hyvin paljon. Ilman terapiaa vaikea selvitä.

Niin, että kun joutuu rikoksen uhriksi niin sitte ei saisi enää elää normaalia elämää ja kaikki on niin "kauhistuneita" että luikkii karkuun..

Pointti oli se, että apua TÄYTYISI saada jotta voi normaaliin elämään. Kaikki hyväksikäyttäjät ovat tulleet lapsena hyväksikäytetyiksi. Mutta tokikaan kaikki hyväksikäytetyt eivät ole aikuisena hyväksikäyttäjiä.

Ei ole kenenkään hyvyyttä lähteä terapoimaan toista ja sietää kaikenlaista.

Itse olen sen vaiheen elänyt enkä eläisi toiste.

Vierailija
31/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi saan paljon alapeukkuja, ajattelenko jotenkin väärin? En tiedä yhtään mitä teen enkä ymmärrä asiaa vielä kunnolla itsekään. En ikinä sanoisi tätä miehelle, mutta se mitä hän kertoi oli niin järkyttävää etten meinannut uskoa sen olevan edes totta.

Ap

Älä KOSKAAN sano ettet usko häntä

Vierailija
32/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kuitenkin miehelle paljon pahempaa ollut kokea tuo kuin sinun kuulla siitä. Eli siis ei sellainen auta ketään että toinen alkaa itkeä ja parkua ja ei uskalla enää edes koskettaa. Eihän sinun ole pakko osata elää tuon asian kanssa mutta älä tee itsestäsi tilanteen uhria.

Vähän ohi, mutta ihan hoitoalan ammattilaisissakin on tätä, keskeytetään lause kun ei kestetä kuulla. Ihan lääkärikin on mennyt pois tolaltaan kuullessaan ettei kaikkea voi hallita. Että kenelle tahansa voi sattua mitä tahansa. Ne kuulijauhriparat. Niin juuri hoitoalan ammattilaisten pitäisi kohdata pelkonsa. Kun viimein sain ajan psyk polille, osui hoitaja joka oli raskaana eikä olis kestänyt kuulla yhtään. Pääsääntöisesti on enemmän hoitoalalla niitä, jotka eivät ymmärrä. Että joskus riittää vaan kun kuuntelee, ei kiellä puhumasta tai vähättele, aivan kuin mitään olisi tapahtunutkaan. Pahimmillaan tulee se tunne ettei minulla ole väliä, ei ollut silloin eikä ole nytkään.

Vierailija
33/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että kun joutuu rikoksen uhriksi niin sitte ei saisi enää elää normaalia elämää ja kaikki on niin "kauhistuneita" että luikkii karkuun..

Pointti oli se, että apua TÄYTYISI saada jotta voi normaaliin elämään. Kaikki hyväksikäyttäjät ovat tulleet lapsena hyväksikäytetyiksi. Mutta tokikaan kaikki hyväksikäytetyt eivät ole aikuisena hyväksikäyttäjiä.

Kaikki hyväksikäyttäjät eivät todellakaan ole tulleet lapsina hyväksikäytetyiksi!

Vierailija
34/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hankkia omia lapsia.

Vierailija
35/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin tavallaan harmittaa minkälaiseen asemaan vaikeista oloista tulevat voivat joutua kun yrittävät elää normaaleista lähtökohdista tulevien kanssa - epäuskoa ja sääliä. Sekä myös sitä että normeilla on vaikea käsittää jotain tapahtumia ja he työntävät ne pois mielestä kuin että niitä ei olisi olemassakaan, vaikka eivät edes itse ole uhreja.

Vierailija
36/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksit väittää että "kaikki hyväksikäyttäjät ovat tulleet hyväksikäytetyksi"?

Ei tarvitse puolustella! Luuletko tuntevasi kaikki hyväksikäyttäjät vai oletko itse?

Toki voi olla jotain tunnetason laiminlyöntiä tai muuta kaltoinkohtelua, mutta sitä ei voi verrata suoraan hyväksikäyttöön.

Hyväksikäyttäjiä ei pidä ymmärtää missään vaiheessa. Tai sen voi jättää niille jotka ei ole uhrien kanssa tekemisissä. Joku roti p*skanpuhumiseen ja selittelyyn.

Vierailija
37/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtaisin koko jutun.

38/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi, mutta ihan hoitoalan ammattilaisissakin on tätä, keskeytetään lause kun ei kestetä kuulla. Ihan lääkärikin on mennyt pois tolaltaan kuullessaan ettei kaikkea voi hallita. Että kenelle tahansa voi sattua mitä tahansa. Ne kuulijauhriparat. Niin juuri hoitoalan ammattilaisten pitäisi kohdata pelkonsa. Kun viimein sain ajan psyk polille, osui hoitaja joka oli raskaana eikä olis kestänyt kuulla yhtään. Pääsääntöisesti on enemmän hoitoalalla niitä, jotka eivät ymmärrä. Että joskus riittää vaan kun kuuntelee, ei kiellä puhumasta tai vähättele, aivan kuin mitään olisi tapahtunutkaan. Pahimmillaan tulee se tunne ettei minulla ole väliä, ei ollut silloin eikä ole nytkään.

Tuo on erityisen hirveää, koska usein odotetaan että hoitoalan ammattilaiset ovat ns. nähneet kaiken ja lisäksi he ovat neutraalissa asemassa potilaaseen / asiakkaaseen nähden (eli ei tunnesiteitä). Jos ammattilainenkin torjuu, tulee helposti kokemus, että maailmassa ei ole ketään, jolle voisi puhua. Onneksi on sellaisiakin ammattilaisia, jotka osaavat pitää riittävän etäisyyden.

Vierailija
39/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap

Vierailija
40/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveä. kuka raiskailee porukalla poikia tai tyttöjä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme