Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisitte, jos miesystävänne selittäisi lapsuudessa tapahtuneesta hyväksikäytöstä?

Vierailija
14.06.2018 |

Tilanne suurinpiirtein se (jätän yksityiskohdat pois) että mies oli joukkoraiskattu alle 10-vuotiaana muiden miesten toimesta. En kerro enempää, koska en halua kenenkään tunnistavan, mutta mies itse selitti minulle yksityiskohtaisesti koko tarinan. En tiedä miten reagoisin.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten yleensä reagoit lapsen raiskaukseen?

Vierailija
2/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa, että kun yritin kysellä enemmän niin mies sanoi vaan ettei muista enää kaikkia yksityiskohtia (siis selitti yksityiskohtaisesti, mutta kun kyselin lisää sanoi ettei muista).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miehen selittäessä asiaa olin ihan shokissa. Nyt kun tapahtuneesta on pari päivää aikaa ajatukseni vaan harhailevat tässä asiassa. En ole koskaan ollut hyvä auttamaan tai lohduttamaan ihmisiä.

Ap

Vierailija
4/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miehen selittäessä asiaa olin ihan shokissa. Nyt kun tapahtuneesta on pari päivää aikaa ajatukseni vaan harhailevat tässä asiassa. En ole koskaan ollut hyvä auttamaan tai lohduttamaan ihmisiä.

Ap

Ja ennen kuin joku väittää minua viimeisen lauseeni perusteella empatiakyvyttömäksi, niin en ole, päinvastoin. Meinasin itse alkaa itkeä kun mies selitti sitä, enkä ole hyvä lohduttaja sen vuoksi, että omat tunteeni nousevat liiaksi pintaan.

Ap

Vierailija
5/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siis on ongelmasi tässä asiassa?

Vierailija
6/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se, etten tiedä mitä tehdä. Mietin palaanko miehen kanssa joskus asiaan vai en, haluaako hän edes puhua siitä jne. En edes meinaa uskaltaa enää mennä sänkyyn miesystäväni kanssa, koska pelkään että hänellä voi olla jotain traumoja seksistä tms. En osaa selittää kunnolla tunteitani tai ajatuksiani.

Ap

Vierailija
7/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttyisin ja yrittäisin tukea tietysti. Kysyisin puolisolta onko jotain mitä voin tehdä, ja tekisin selväksi että haluan auttaa kaikin tavoin. Lukisin varmaan jotain aiheeseen liittyviä juttuja, netistä varmaan löytyy tästäkin asiasta tietoa, kun on ohjeita miten tukea masentunutta, itsetuhoista, surevaa jne. Itse ei välttämättä tule ajatelleeksi kaikkea, eli mistä voi olla hyötyä ja mistä haittaa.

Vierailija
8/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko siihen nyt mitenkään erityisemmin reagoida. Korkeintaan voisi todeta jotain tyyliin, että hyvä että olet selviytynyt siitäkin.

Vierailija
9/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se, etten tiedä mitä tehdä. Mietin palaanko miehen kanssa joskus asiaan vai en, haluaako hän edes puhua siitä jne. En edes meinaa uskaltaa enää mennä sänkyyn miesystäväni kanssa, koska pelkään että hänellä voi olla jotain traumoja seksistä tms. En osaa selittää kunnolla tunteitani tai ajatuksiani.

Ap

Ohjaa se mies ammattiauttajan puheille. Sinä et voi olla miehen terapeutti. Shokkina se tuli sullekin.

Vierailija
10/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttyisin ja yrittäisin tukea tietysti. Kysyisin puolisolta onko jotain mitä voin tehdä, ja tekisin selväksi että haluan auttaa kaikin tavoin. Lukisin varmaan jotain aiheeseen liittyviä juttuja, netistä varmaan löytyy tästäkin asiasta tietoa, kun on ohjeita miten tukea masentunutta, itsetuhoista, surevaa jne. Itse ei välttämättä tule ajatelleeksi kaikkea, eli mistä voi olla hyötyä ja mistä haittaa.

Haluaisin kysyä häneltä, onko mitään mitä voisin tehdä, mutta pelkään ottaa aihetta uudestaan puheeksi.

Ap

Vierailija
11/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asia käsitelty oikeudessa ja syylliset saatu vastuuseen teostaan?

Vierailija
12/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin miehellä hyväksi- tai siis pahaksikäyttö kokemus varhaisnuoruudesta vanhemman pojan taholta. Mitäpä siinä muuta voi kuin kauhistella. Jätti tietenkin jälkensä, mutta ei niin pahoja ettei elämä olisi jatkunut ja onkin jatkunut. Ei halua terapiaan sen takia. Mutta näinkin pärjätään.

Vierailija
13/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi sanoa varmaan mitään, kun menisin itsekin shokkiin tilanteesta. Se hiljainenkin osoitus, että olet läsnä ja siinä auttaa. Aina ei tarvita sanoja.

Vierailija
14/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko asia käsitelty oikeudessa ja syylliset saatu vastuuseen teostaan?

Kuulemma joutuivat vankilaan.

Ap

Vierailija
15/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toivoisit itseäsi kohdeltavan jos sinulle tapahtuisi jotain vastaavaa?

Vierailija
16/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toivoisit itseäsi kohdeltavan jos sinulle tapahtuisi jotain vastaavaa?

En tiedä, hankala minun on sanoa.

Ap

Vierailija
17/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä omia lapsia?

Haluatko parisuhteeseen tämän miehen kanssa? Tuollainen trauma vaikuttaa juuri lähimpiin suhteisiin hyvin paljon. Ilman terapiaa vaikea selvitä.

Vierailija
18/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse osata mitään erityistä. On ihan ok itkeä ja järkyttyä, jos rakkaalle ihmiselle on tehty jotain pahaa. Tärkeää on nyt huolehtia siitä, että hänelle jää sellainen olo, että kannatti kertoa sinulle. Itse tekisin niin, että varmistaisi etten kiirehfi, painosta, hössötä. Voit oalsta asiaan joskus vaikka nukkumaan mennessä, saunassa tai muussa rauhallisessa tilanteessa. Voit kertoa vaikka kuinka arvostag sitä, että hän luotti sinuun niin paljon, että kertoi noin vaikeasta asiasta. Sano vaikka, että olet aina hänen puolellaan ja jos hän joskus haluaa vielä puhua tästä, hakea keskusteluapua tms, niin olet akna tukena. Voimia teille molemmille!

Vierailija
19/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi saan paljon alapeukkuja, ajattelenko jotenkin väärin? En tiedä yhtään mitä teen enkä ymmärrä asiaa vielä kunnolla itsekään. En ikinä sanoisi tätä miehelle, mutta se mitä hän kertoi oli niin järkyttävää etten meinannut uskoa sen olevan edes totta.

Ap

Vierailija
20/61 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä omia lapsia?

Haluatko parisuhteeseen tämän miehen kanssa? Tuollainen trauma vaikuttaa juuri lähimpiin suhteisiin hyvin paljon. Ilman terapiaa vaikea selvitä.

Niin, että kun joutuu rikoksen uhriksi niin sitte ei saisi enää elää normaalia elämää ja kaikki on niin "kauhistuneita" että luikkii karkuun..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan